تیتر برتر

وب سایت خبری تیتر برتر

تیتر برتر

وب سایت خبری تیتر برتر

جزئیات فعالیت ۵ سرویس غیرحضوری تأمین اجتماعی اعلام شد

علی اکبر ربیع زاده رئیس مرکز فناوری اطلاعات آمار و محاسبات سازمان تامین اجتماعی در نشست رونمایی از ۵ خدمت غیر حضوری این سازمان، اظهار کرد: قرار بر این است امروز از ۵ سرویس سازمان تامین اجتماعی که به صورت غیر حضوری کامل می‌شود، بهره برداری کنیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از سرویس‌های غیر حضوری، سرویس ابلاغ مفاصا حساب به کارفرمایان است، افزود: این سرویس مخاطب زیادی داشت و درخواست غیرحضوری برای آن زیاد بود، پیش از این در صدور مفاصا حساب، اصالت سنجی و انتقال آن مشکل بود، اما با این اقدام سرعت وصول مطالبات افزایش داشته است.

ربیع زاده با اشاره به اینکه استعلام وضعیت مستمری و ارتباط بیمه شده با درمان، از دیگر خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی است، ادامه داد: برای استعلام وضعیت مستمری، مستمری بگیران می‌توانند از طریق سامانه خدمات غیر حضوری درخواست خود را ارائه دهند و صورت وضعیت خود را دریافت کنند.

وی افزود: با ارائه خدمات غیرحضوری، ۵۰۰ هزار نفر از تعداد مراجعات بیمه شدگان به این سازمان کاهش یافت و صدور یک میلیون سند که در اثر این سرویس تولید می‌شد، حذف شده است.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات آمار و محاسبات سازمان تامین اجتماعی سرویس تکمیل سوابق از دیگر سرویس‌های سازمان تامین اجتماعی است که غیر حضوری شده است، افزود: برای انجام این فرآیند که به تازگی برای بیمه شدگانی که سوابق ناقصی داشته‌اند فراهم شده بود، ۷ ایستگاه کاری باید طی می‌شد و فرد در حال حاضر وارد سامانه می‌شود و درخواست خود را وارد میکند و به صورت کاملا غیرحضوری است.

وی افزود: یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر سابقه کسری از ماه دارند و پیش بینی می‌شود حدود ۵۰۰ هزار نفر از این سرویس استفاده کنند.

ربیع زاده با بیان اینکه سرویس نام نویسی افراد تبعی از دیگر سرویس‌هایی است که غیر حضوری شده است، خاطرنشان کرد: ۱.۵ میلیون نفر به همین منظور به شعبه‌ها مراجعه کردند که این سرویس هم غیرحضوری شد و برای انجام این کار مراجعه، ثبت اطلاعات، استعلام و نام نویسی به صورت غیرحضوری انجام می‌شود.

ضارب سرپرست آموزش و پرورش قرچک شناسایی شد

بهمن خطیبی گفت: پیش از ظهر امروز فردی با ورود به آموزش و پرورش قرچک، سرپرست این اداره را با اسلحه مورد اصابت گلوله قرار داد و از محل حادثه متواری شد.
وی اظهار کرد: عوامل انتظامی و امنیتی بلافاصله به محل حادثه مراجعه کرده و با بررسی مستندات، ضارب را شناسایی کردند و وی را مورد تعقیب قرار دادند.
رئیس شوری تأمین شهرستان قرچک با اشاره به اینکه حال عمومی سرپرست آموزش و پرورش مساعد اعلام شده، تأکید کرد: با هرگونه ناامنی و تعرض به مال و جان مردم برخورد قاطع می‌شود و اجازه نمی‌دهیم که فرد یا افرادی نسبت به ایجاد ناامنی در شهرستان اقدام کنند.
پیش از ظهر امروز «روح‌الله زنجیرانی فراهانی» توسط فردی در محل کارش مورد اصابت گلوله قرار گرفت و بلافاصله از محل متواری شد.
شهرستان قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع است و بیش از سه هزار و ۵۰۰ معلم در آموزش و پرورش این شهرستان مشغول به کار می‌باشند.