تیتر برتر

وب سایت خبری تیتر برتر

تیتر برتر

وب سایت خبری تیتر برتر

ارتوپدی چیست؟


ریشه کلمه "ارتوپدی" یونانی است و آقای نیکلاس آندری برای اولین بار در سال 1741 اصطلاح "ارتوپدی" را از دو کلمه "ortho" (به معنای "مستقیم و مستقیم") و "pedi" (به معنای کودک) ابداع کرد. آیا می دانید این رشته چیست و چه اهدافی را دنبال می کند؟

یکی از سوالات رایج سایر افراد در این زمینه این است که آموزش ارتوپدی در چه مراحلی است؟

امروزه ارتوپدی رشته ای تخصصی و حرفه ای است که به پیشگیری و درمان بسیاری از ناهنجاری ها در عضلات اسکلتی انسان می پردازد. آیا می دانید چگونه می توان این تخصص را در ایران دریافت کرد؟ درآمد متخصصان این رشته در ایران و جهان چقدر است؟ چه نوآوری هایی در این زمینه وجود دارد؟

این مقاله را بخوانید تا اطلاعات جامعی در مورد آن به همراه پاسخ به سوالات بالا به دست آورید.

ارتوپدی چیست؟

ارتوپدی چیست؟

ارتوپدی یک تخصص پزشکی است که به تشخیص، درمان، توانبخشی و پیشگیری از بیماری های مربوط به سیستم اسکلتی عضلانی بدن انسان می پردازد. سیستم اسکلتی عضلانی بدن انسان به ماهیچه ها، استخوان ها، رباط ها، تاندون ها و اندام هایی اطلاق می شود که می توانند باعث حرکت و فعالیت در فرد شوند. این نکته مهم و مهم ارتباط مستقیمی با پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری های ایمنی و مزمن و همچنین آسیب های سیستم اسکلتی دارد. در حال حاضر این سایت دارای تجهیزات بسیار موثری برای تمامی سنین است، از کودکان با عوارض ارتوپدی زیاد گرفته تا ورزشکاران جوان آسیب دیده و سالمندان. همچنین انواع آسیب های اسکلتی عضلانی را درمان می کند.

ارتوپدی در ایران

ارتوپدی ایران

رشته جراحی ارتوپدی در ایران نسبتاً جوان است و قبل از دهه 40 این رشته در ایران ناشناخته بود. سپس این شکستگی توسط جراح عمومی درمان شد. از سال 1345 به تدریج جراحان ارتوپد از کشورهای دیگر به ایران آمدند و در سال 1352 دانشگاه های ایران تدریس در این زمینه را آغاز کردند.

آینده ارتوپدی در ایران

به طور کلی رشته ارتوپدی جایگزینی ندارد و افراد برای مشکلات اسکلتی عضلانی به کمک متخصص ارتوپدی نیاز دارند. این حرفه به صبر و حوصله زیادی نیاز دارد، زیرا اکثر افراد درمان خود را به متخصصان این رشته می سپارند و ترجیح می دهند فرد جدیدی را انتخاب کنند، بنابراین آینده این حرفه در این زمینه نیاز به صبر دارد. همچنین با توجه به تازگی آن در ایران، در صورت کسب آگاهی و اطلاعات کامل در مورد آن، می توان گفت که آینده حرفه ارتوپدی در ایران بسیار عالی است.

محصولات ارتوپدی در ایران

درآمد ارتوپدی در ایران

درآمد و دستمزد جراحان ارتوپد در ایران به محیط کار و تخصص در این زمینه بستگی دارد. می توان گفت میانگین دستمزد متخصصان این رشته در بیمارستان های دولتی حدود 50 میلیون تومان در ماه است.

رشته ارتوپدی چیست؟

ارتوپدی یکی از رشته های تخصصی پزشکی است که به درمان، توانبخشی و پیشگیری از بیماری های مربوط به دستگاه حرکتی (استخوان ها، رباط ها، تاندون ها، عضلات و اعصاب) می پردازد.

مدت زمان تحصیل در رشته ارتوپدی

مدت زمان تحصیل در رشته ارتوپدی پس از دریافت پزشک عمومی 4 سال می باشد که لازم به ذکر است این مدت زمان در کشورهای مختلف یکسان نیست.

مراحل تحصیل در رشته ارتوپدی

ابتدا باید برای مراحل تحصیل در این رشته در رشته پزشکی عمومی اقدام کنید. پس از آن دوره 4 ساله ارتوپدی به صورت رزیدنت تهیه می شود. در پایان این دوره، آزمونی وجود دارد که به فرد امکان می دهد تخصص ارتوپدی را کسب کند.

کدام دانشگاه های ایران ارتوپدی ارائه می دهند؟

رشته ارتوپدی دانشگاه شامل:

علوم پزشکی تهران

دانشگاه علوم پزشکی ایران

دانشگاه علوم پزشکی شیراز

دانشگاه علوم پزشکی کاشان

علوم پزشکی گلستون

دانشکده پزشکی اصفهان

ارتوپدی در جهان

آینده ارتوپدی در جهان

با افزایش تعداد سالمندانی که نیاز به مراقبت های ارتوپدی دارند، نیاز به جراحان ارتوپد نیز افزایش می یابد. علاوه بر این، بسیاری از متخصصان و جراحان ارتوپدی تمایل به کار در این زمینه ها را نشان داده اند و نیاز به این جراحان در مناطق کم درآمد را افزایش داده اند. بنابراین می توان گفت برای ارتوپدی در دنیا شغل خوبی است.

درآمد ارتوپدی در سراسر جهان

درآمد جهانی ارتوپدی

در سطح جهانی، جراحان ارتوپد حقوق نسبتاً بالایی دریافت می کنند. به طور کلی میانگین درآمد آنها 39000 دلار در سال است. افراد حرفه ای که در مطب یا کلینیک کار می کنند نسبت به حرفه ای هایی که فقط در بیمارستان کار می کنند درآمد و حقوق بیشتری دارند. البته، متخصصانی که در بیمارستان ها کار می کنند ممکن است بیمه درمانی و مزایای دیگری داشته باشند، در حالی که افراد خوداشتغال باید خودشان این موارد را فراهم کنند.

برترین دانشگاه های ارائه دهنده ارتوپدی در جهان

بهترین دانشگاه هایی که ارتوپدی ارائه می دهند عبارتند از:

دانشگاه جان هاپکینز

دانشگاه واشنگتن

دانشگاه کالیفرنیا

دانشگاه پنسیلوانیا

دانشگاه کمبریج

مجلات معتبر بین المللی ارتوپدی

برخی از نشریات معتبر ارتوپدی عبارتند از:

مجله پزشکی ورزشی بریتانیا

مجله British Journal of Sports Medicine (BJSM) یک سایت چند رسانه ای است که تحقیقات، تفسیر و بحث های اصلی را در مورد جنبه های مرتبط ورزش و پزشکی ورزشی، از جمله ورزش و توانبخشی ارائه می دهد.

مجله آمریکایی پزشکی ورزشی

مجله آمریکایی پزشکی ورزشی که در سال 1972 تأسیس شد، مجله رسمی انجمن ارتوپدی آمریکا برای پزشکی ورزشی است. این مقاله حاوی مقالات اصلی مرتبط با آسیب برای جراحان ارتوپد متخصص در پزشکی ورزشی و پزشکان تیم، مربیان ورزش و فیزیوتراپیست در مورد علل و اثرات آسیب یا مرگ ناشی از ورزش است.

مجله آرتروپلاستی

مجله آرتروپلاستی اساس بالینی و علمی برای تعویض مفصل را خلاصه می کند. این مجله معتبر تحقیقات و دست نوشته های اصلی را با بالاترین کیفیت در تمام زمینه های مربوط به تعویض مفصل یا درمان عوارض آن، از جمله موارد مربوط به ترکیبات بالینی و توانبخشی، طراحی پروتز، بیومکانیک، بیومواد، متالورژی، پاسخ فیزیکی به جراحی مفصل منتشر می کند.

مجله جراحی استخوان و مفاصل - سری A.

مجله جراحی ارتوپدی و مفصل (JBJS) برای بیش از 125 سال ارزشمندترین منبع اطلاعاتی برای جراحان ارتوپد و محققان بوده است و استاندارد طلایی برای اطلاعات علمی مورد بررسی است. JBJS مجله علمی پیشرو و مهم برای جراحان عمومی و متخصصان ارتوپدی در سراسر جهان است که تحقیقات مبتنی بر شواهد را برای بهبود کیفیت مراقبت از بیماران ارتوپدی منتشر می کند. استانداردها و کیفیت بالا در همه چیز حفظ می شود، از علم پشت محتوایی که منتشر می کنیم تا خدمات مشتری که ارائه می کنیم.

مجله بین المللی فیزیولوژی ورزشی و عملکرد

مجله بین المللی فیزیولوژی و عملکرد ورزش (IJSPP) بر فیزیولوژی و عملکرد ورزش تمرکز دارد و به ارتقای دانش دانشمندان ورزش، محققان ورزش و سایر دانشمندان ورزش اختصاص دارد. IJSPP سالانه 10 شماره منتشر می کند.

ورزش و علوم ورزشی

بررسی ورزش و علوم ورزشی از یک مجموعه سالانه با جلد گالینگور به یک مجله فصلی در ژانویه 2000 تبدیل شد. رسالت این نشریه ارائه بررسی های علمی، پزشکی و تحقیقاتی به روز به صورت فصلی است. مباحث جدید در پزشکی ورزشی و علوم ورزشی. این نشریه در تلاش است تا مناسب ترین و به روزترین اطلاعات را برای کاربردهای عملی و تحقیقاتی در اختیار دانشجویان، اساتید، پزشکان، دانشمندان و متخصصان قرار دهد.

مجله جراحی دست

مجله جراحی دست مقالات اصلی و با داوری شده را در مورد پاتوفیزیولوژی، تشخیص و درمان بیماری ها و شرایط دست منتشر می کند. اینها شامل مطالعات بالینی و علمی و همچنین گزارش های موردی است. ویژگی‌های ویژه شامل مقالات مروری (شامل ایده‌ها و دیدگاه‌های فعلی در جراحی دست)، بررسی کتاب و رسانه، و نامه‌هایی به سردبیر است.

مجله جراحی شانه و آرنج

این مجله معتبر که برای هشت سازمان بزرگ حرفه ای منتشر شده است، تنها نشریه ای است که منحصراً بر تکنیک های پزشکی، جراحی و فیزیکی برای درمان آسیب های اندام فوقانی از جمله شانه، مچ دست و زانو تمرکز دارد. این ژورنال بالینی و بررسی شده یک انجمن بین المللی برای تبادل اطلاعات در مورد فناوری ها، ابزارها و مواد جدید فراهم می کند. مجله جراحی شانه و زانو شامل عکس‌های واضح، تصاویر حرفه‌ای، و نمودارهای واضحی است که روش‌های جراحی و دستگاه‌های کاشت را نشان می‌دهد. موضوعات تحت پوشش شامل شکستگی ها، دررفتگی ها، بیماری ها و جراحات روتاتور کاف، تکنیک های تصویربرداری، آرتروز، آرتروسکوپی، آرتروپلاستی و توانبخشی است.

روش های تشخیص تروما در ارتوپدی

روش های تشخیصی در ارتوپدی

پس از ارزیابی دقیق تاریخچه بیمار، پزشکان ارتوپد از روش های تشخیصی زیر نیز استفاده می کنند:

تصویربرداری رادیولوژی

به طور معمول، هر دو نمای فرونتال و نمایه با استفاده از رادیوگرافی به تشخیص بیماری ها و آسیب ها کمک می کنند.

اسکن ایزوتوپ

این نوع اسکن برای تشخیص تومورهای استخوانی و ارزیابی چندین نوع شکستگی استفاده می شود.

سی تی اسکن

تشخیص بسیاری از ضایعات استخوانی که با استفاده از رادیولوژی مشخص نیستند با استفاده از سی تی اسکن نسبتا موثر است.

سونوگرافی

سونوگرافی برای تشخیص کیست، تومورهای بافت نرم، افیوژن مفصلی، آبسه و هماتوم استفاده می شود.

رشته های عصبی عضلانی

این آزمایش برای آزمایش هدایت عصبی استفاده می شود که می تواند آسیب عصبی و عضلانی را بهتر تشخیص دهد.

M.R.I

MRI می تواند برای مشاهده بافت های نرم مانند تاندون ها، عضلات، رباط ها، عناصر عصبی و عروقی و علاوه بر آن بافت غضروف و مغز استخوان بسیار مناسب باشد.

آرتروسکوپی

آرتروسکوپی می تواند برای بررسی ضایعات داخل مفصلی بسیار موثر و مناسب باشد.

انواع روش های جراحی

انواع مختلف جراحی ارتوپدی عبارتند از:

جراحی شانه و بازو

در این نوع جراحی، آسیب‌های دست، شانه، بازو، آرنج، مچ دست و انگشتان برای بازیابی دامنه حرکتی مفصل درمان می‌شوند.

جراحی ستون فقرات

جراحی ستون فقرات در واقع شامل درمان طیف وسیعی از بیماری های ستون فقرات می شود. بیرون زدگی دیسک کمر، آرتروز، تومورها و عفونت های مختلف، انحراف و شکستگی ستون مهره ها، دررفتگی مهره ها و ... را می توان از جمله این موارد نام برد. البته باید بدانید که جراحی تنها درمان این بیماری ها نیست و با روش های غیرجراحی نیز می توان بهبود یافت.

جراحی مفصل زانو و زانو

این نوع جراحی برای درمان زانوی آسیب دیده و بازگرداندن حرکت استفاده می شود. با افزایش سن، انجام چندین عمل جراحی زانو رایج است.

جراحی پا و مچ پا

بسیاری از بیماری ها و مشکلات در پا و ساق پا باید با کمک این روش درمانی ترمیم شوند.

جراحی تومور استخوان

درمان اصلی تومورهای استخوانی جراحی است و به دنبال آن شیمی درمانی یا رادیوتراپی در موارد شدیدتر انجام می شود.

جراحی تعویض مفصل ران

در این جراحی قسمتی یا تمام مفصل ران آسیب دیده برداشته می شود و به جای آن از مفصل مصنوعی یا مصنوعی استفاده می شود.

جراحی ارتوپدی کودکان

متخصصان اطفال و اطفال در علم ارتوپدی تخصص دارند و با درمان تمام مشکلات اسکلتی عضلانی کودکان سروکار دارند.

عملیات ورزشگاه

آسیب های ورزشی بسیار شایع هستند و در برخی موارد که این مشکلات با کمک درمان غیر جراحی بهبود نمی یابند، کمک جراحی ضروری است. این جراحی ممکن است شامل جراحی برای پارگی تاندون آشیل، انواع شکستگی ها و غیره باشد.

جراحی تروماتیک

این جراحی شاخه ای تخصصی از جراحی است که به درمان زخم ها و آسیب های جسمی شدید می پردازد. این معمولا در مواقع اضطراری اتفاق می افتد.


اطلاعات بیشتر: https://pezeshke-shahr.com/ارتوپدی/متخصص-ارتوپدی-در-شیراز/

آهنگ جدید سیامک عباسی به نام حالا بهترین وقته واسه اینکه دوباره برگردى

متن آهنگ حالا بهترین وقته واسه اینکه دوباره برگردى سیامک عباسی


حالا بهترین وقته؛ واسه این که دوباره برگردى!♫!

هرگـز یادم نمىره؛ لحظه اى رو که عاشقم کردى!♫!

حالا بهترین وقته؛ واسه این که دوباره برگــردى!♫!

هرگـز یادم نمىــره؛ لحظه اى رو که عاشقــم کـــردى!♫!


آهنگ جدید سیامک عباسی به نام حالا بهترین وقته واسه اینکه دوباره برگردى

علم ریاضی چیست؟


اشتراک گذاری:

ریاضیات علمی کاربردی است که تقریباً در هر فعالیت روزمره مورد استفاده قرار می گیرد. همانطور که متوجه شدید، به طور کلی، درک این علم نسبت به سایر علوم دشوارتر است و افراد کمی آماده یادگیری آن هستند. شاید این سوال که ریاضی چیست همیشه در ذهن شما باشد، اگر پاسخ این سوال را می خواهید حتما موضوع خوبی را انتخاب کرده اید. در این مقاله از کاراتدریس توضیحاتی ارائه می کنیم که شما را به پاسخ به این سوال نزدیک می کند.

تاریخچه ریاضیات

در گذشته تمدن های زیادی مانند چین، هند، مصر، آمریکای مرکزی و بین النهرین تأثیر زیادی بر علوم ریاضی کنونی داشتند. با توجه به اسناد تاریخی می توان نتیجه گرفت که سومری ها اولین مردمی بودند که سیستم شمارش را ایجاد کردند و سپس ریاضیدانان محاسباتی مانند ضرب، تفریق و جذر را توسعه دادند.

مورخان معتقدند که سیستم اعداد سومری در حدود 300 سال قبل از میلاد به بابلیان معرفی شد. 600 سال بعد، مایاها سیستم های تقویم پیچیده ای را در قاره آمریکا ایجاد کردند. یکی از ستاره شناسان معروف آن زمان مفاهیم ریاضی مختلفی را مطرح کرد و در این زمان بود که مفهوم صفر به تدریج در ریاضیات بیان شد.

همزمان با پیشرفت جهان، بسیاری از ریاضیدانان شروع به مطالعه علم هندسه کردند. آنها در طول تاریخ توانسته اند فرمول هایی برای محاسبه حجم و اندازه گیری زاویه تولید کنند. امروزه الگوها در ساخت و ساز، دکوراسیون و طراحی مد و لباس، صنایع غذایی، معماری، پزشکی و صنایع مختلف کاربرد فراوانی دارند.

تاریخچه ریاضیات

پس از آنکه همه فهمیدند ریاضیات چیست، علم جبر در قرن نهم توسط محمد بن موسی خوارزمی کشف شد و دانشمندان بسیاری با ترکیب این علم و هندسه علوم جدید را کشف کردند. این دو علم توانستند روش های ساده ای برای حل معادلات بسازند و کار دانشمندان را بسیار آسان کنند.

جبر به تمدن ها کمک کرد تا راهی برای توزیع عادلانه منابع پیدا کنند. بسیاری از دانشمندان سعی کرده اند با استفاده از روش های جبری راه حل هایی برای معادلات درجه دوم یا خطی بیابند و البته بسیاری نیز در این راه موفق بوده اند. بسیاری از محققان دیگر نیز در قرون وسطی به مطالعه نظریه های اعداد پرداختند تا از این نظریه به علوم جدیدی برسند. با مطالعه این نظریه، ریاضیدانان به خواص شگفت انگیز اعداد و قضایا پی بردند.

ریاضی چیست؟ جهانی به این علم در یونان باستان

سوابق کتاب های قدیمی نشان می دهد که اولین مطالعه و کشف ریاضیات در یونان صورت گرفته است. آنها می توانند مدل های ریاضی انتزاعی را از طریق هندسه توسعه دهند. یونان از قدیم الایام با یادگیری زیاد و جذب ریاضیدانان مشهور توانسته جایگاه خود را به عنوان نمونه موفقیت در این علم حفظ کند. مدارسی که برای ریاضیدانان در یونان تأسیس شده اند به چند دسته تقسیم می شوند که هر کدام کارکرد خاص خود را برای پاسخ به این سؤال دارد که ریاضیات چیست:

مدرسه فیثاغورث دانش آموزان این مدرسه هندسه دقیق و نظریه اعداد را مطالعه کردند. این مدرسه به دلیل تحصیلات عالی در شهرهای پیشرفته یونان بسیار محبوب است. سوفسطائیان نمونه تفکر انتزاعی هستند و در مورد موضوعات مختلف ریاضی آموزش می دهند. مدرسه ای که تالس در آن ساخت بسیاری از اکتشافات تالس در این مدرسه انجام شد و به همین دلیل این مکان بسیار مهم است.

مکتب افلاطونی؛ این مدرسه توسط افلاطون تأسیس شد و فضای آن شبیه به فضای دانشگاه امروزی است. در این مدرسه به دانش پژوهان ریاضیات آموزش داده می شود و به این سوال می رسند که "ریاضی چیست؟" آنها مطالعات زیادی در مورد مدرسه Eudoxus انجام دادند. مدرسه توسط همان دانشمندان تأسیس شد، آنها شروع به مطالعه جدی نظریه های هندسی مختلف کردند. این مدرسه توسط دانشمند بزرگ ارسطو افتتاح شد و مکتب افلاطونی را ادامه داد.

علاوه بر ریاضیدانان یونانی ذکر شده، تعداد زیادی از دانشمندان نیز به دنبال پاسخی برای چیستی ریاضیات هستند که امروزه به ندرت شنیده می شود. ارشمیدس، آپولونیوس، دراپانت، پاپوس و اقلیدس تأثیر زیادی در ریاضیات داشتند.

ریاضی چیست و به چه چیزی علاقه دارند؟

پس از تحقیقات و مطالعات دانشمندان، ریاضیات به بخش های مختلفی تقسیم شد. ریاضیات یک هنر کهن است و از بدو پیدایش آن یکی از دشوارترین و پرکاربردترین علوم به شمار می رود.

اکنون ریاضیات به دو جهت اصلی محض و کاربردی تقسیم می شود. برخی معتقدند که این دو گرایش را می توان به طور کامل از یکدیگر جدا کرد، نظر شما چیست؟ آیا با این نظریه موافقید؟ هارولد هاردی یکی از بزرگترین ریاضیدانان تاریخ است. او معتقد بود که ریاضیات را فقط برای زیبایی آن (ریاضیات محض) باید بخوانیم و به دنبال کاربرد آن نباشیم.

روش های ریاضی

امروزه همه علوم مانند هندسه، منطق، نظریه اعداد و ... این گفته را رد کرده اند. از این توضیحات می توان نتیجه گرفت که جداسازی ریاضیات محض و کاربردی اشتباه است. با دانستن این روند علمی، چگونه به پاسخ یک سوال ریاضی می رسیم؟

چرا ریاضی می خوانی؟

پل دیراک، یکی از کاشفان مکانیک کوانتومی، می‌گوید زمانی که انسان دنیای جدیدی از فیزیک را کشف می‌کند، نباید به اکتشافات آن علم بسنده کرد. پل دیراک معتقد بود که ریاضیات باید مبتنی بر آن باشد، حتی زمانی که مسئله به نظر می رسد ربطی به ریاضیات ندارد.

فیلسوف انگلیسی راجر بیکن در سال 1267 در پاسخ به این سؤال که چرا باید ریاضیات بخوانیم، گفت: کسی که به ریاضیات اهمیتی نمی دهد، علم جهانی دیگر را کاملاً درک نخواهد کرد. بدتر این است که کسانی که ریاضیات را نمی فهمند خود را دانشمند می دانند و به دنبال کشف علوم دیگر نمی روند.

موریس کلاین یکی دیگر از چهره های مشهور در ریاضیات است. او همچنین تحقیقات زیادی انجام داد تا به این سوال برسد که ریاضیات چیست. به گفته این ریاضی دان، یونانیان باستان دنیای اطراف خود را بر اساس ریاضیات می دیدند و با تکیه بر این علم به ابعاد جدیدی از نجوم دست یافتند. او معتقد است که آنها متوجه شباهت‌های زیادی بین کیهان و علوم ریاضی شده‌اند که امروزه نیز از همان نظریه‌ها استفاده می‌شود. هر چه بیشتر ابعاد جدید جهان را می بینیم، بیشتر به ارتباط بین کیهان و ریاضیات پی می بریم.

امیدواریم با مطالب ذکر شده در این مقاله بتوانیم شما را به پاسخ این سوال که ریاضیات چیست برسانیم. خوشحال می شویم اگر نظرات خود را در مورد این علم و کاربردهای آن با ما در میان بگذارید.

مشاهده رفرنس: https://lotusmath.ir/تدریس-ریاضی/ 

همه چیز در مورد مراقبت از سالمندان


همه چیز درباره مراقبت از سالمندان: خدمات پرستاری برای سالمندان بر اساس نیازها و وضعیت سلامت آنها به خوبی مورد استقبال قرار می گیرد. در صورتی که سالمند طبق تشخیص پزشک در مرخصی استعلاجی باشد، پرستار ارشد یا مراقب ارشد مسئول پیگیری دوره درمان سالمند خواهد بود.

چیزی که ما باید در مورد رفتار بزرگسالان بدانیم این است که این افراد به همراهی نیاز دارند. افراد مسن که معمولاً بازنشسته هستند و تنها زندگی می کنند، نیاز به همراهی و حمایت عاطفی دارند.

برخی از افرادی که از سالمندان مراقبت می کنند، گاهی به عنوان شریک و شریک برای سالمندان تنها و بازنشسته کار می کنند. این مراقبان بسته به قراردادی که با طرف مقابل می بندند کارهای خانه و نیازهای روزانه را انجام می دهند.

افراد مسن اغلب اوقات فراغت دارند. بنابراین ارتباط و معاشرت با دیگران تاثیر زیادی در روحیه آنها دارد.

افرادی که به عنوان مراقب سالمندان کار می کنند می توانند هر یک از وظایف زیر را برای تفریح ​​و رفاه سالمندان انجام دهند:

پیامی برای بزرگسالان

کتاب خواندن برای بزرگسالان.

بازی کردن

پیاده روی با سالمندان.

نوشتن نامه یا پیام از طرف سالمندان.

کمک به فعالیت بدنی.

مزایای مراقبت در منزل برای سالمندان

مزایای مراقبت از سالمندان

در واقع مراقبت از سالمند در منزل نسبت به سایر روش ها مزیت هایی دارد. استقبال عمومی و تمایل به نگهداری از سالمندان در منزل باعث می شود این پروژه بسیار مطلوب باشد و مراکز زیادی در سراسر کشور این خدمات را ارائه دهند.

عوامل زیادی در مراقبت از یک سالمند دخیل هستند. شرایطی مانند ناتوانی، ناتوانی در راه رفتن، بیماری های مختلف و مشکلات جسمی و روحی مربوط به سالمندان، نقش پرستار را تعیین می کند. .

در مواردی که سالمندان بیمار هستند و در خانه می مانند، استفاده از پرستار سالمند برای مراقبت و مراقبت از او در منزل بسیار موثر و مناسب است.

در زیر برخی از مزایای استفاده از پرستار بزرگسال ذکر شده است:

راحتی و ایمنی بیشتر.

مراقبت شخصی و خصوصی.

عمل جراحی

روبروی یکدیگر

بهره وری اقتصادی.

آرامش خاطر برای هر دو طرف.

استقلال را حفظ کند.

همراهی و مصاحبه

کاهش تعارضات خانوادگی

به نگهداری و داشتن حیوانات خانگی ادامه دهید.

خانه محل سلامتی سالمندان است.

یکی از بخش های مهم مراقبت از سالمندان در منزل، اطمینان از احساس امنیت و آرامش در بیمار است.

مراقبت از سالمندان در خانه می تواند تا حد زیادی بر کیفیت عاطفی و سلامت فرد تأثیر بگذارد.

ماندن در خانه باعث می شود سالمندان احساس کنند که مورد علاقه خانواده و عزیزانشان هستند. و توسط مردم عادی احاطه شده است این باعث افزایش احساس امنیت و آرامش در سالمندان می شود.

پرستاری و مراقبت از سالمندان

وقتی از سالمندی در خانه مراقبت می شود، این مشکل نقش فعالی در روحیه و سلامت فرد دارد زیرا او به وسایل خانه متصل است و به زندگی در خانه عادت کرده است.

اگر سالمندان در خانه بمانند و از پرستار ارشد استفاده کنند، خدمات ویژه، فردی و جامعی را از پرستار دریافت می کنند. به این ترتیب پرستار بر روی یک فرد تمرکز خواهد کرد و این مشکل می تواند منجر به شکل گیری رابطه محبت آمیز و دوستانه بین مراقب و سالمند شود.

نگهداری از سالمندان در منزل مقرون به صرفه تر از نگهداری از سالمندان در خانه سالمندان است و کیفیت بالاتری دارد.

در مکان‌هایی مانند خانه‌های سالمندان، سالمندانی که نیاز به توجه و خدمات ویژه دارند ممکن است توجه کافی را دریافت نکنند.

افرادی که در خانه از آنها مراقبت می شود شرایط زندگی صمیمی تری دارند و کمک های شخصی که نیاز دارند بهتر به آنها ارائه می شود.

مراقبت از سالمندان دارای ناتوانی جسمی و ذهنی

مراقبت از سالمندان دارای ناتوانی جسمی و ذهنی

افراد مسن بیشتر احتمال دارد ناتوانی های شدید و محدودیت های جسمی داشته باشند. یک پرستار سالمند باتجربه می تواند از سالمندان در زمانی که قادر به انجام بیشتر کارهای شخصی خانه نیستند مراقبت کند.

درمان سالمندان با پوشک

یکی از مسائل مربوط به مراقبت از برخی از سالمندان، مراقبت از پوشک برای سالمندان است. پرستاری که این مسئولیت را بر عهده می گیرد باید با استفاده از پوشک برای سالمندان و نحوه استفاده از آن آشنا باشد. باید تجربه و مهارت در باز و بسته شدن داشته باشد.

پرستار باید به گونه ای عمل کند که آسایش بیمار را به حداکثر برساند. استفاده از پوشک برای سالمندان نکات زیادی دارد از جمله انواع پوشک مناسب که باید با توجه به وزن، قد و شرایط سالمندان انتخاب شود.

برخی از وظایف شخصی سالمندان که پرستار بر عهده آنها است عبارتند از:

به سالمندان کمک کنید تا صورت خود را بشویند و دوش بگیرند.

حمام و پتو برای سالمندان.

نظافت سالمندان (شانه زدن موی سالمندان، تراشیدن سالمندان).

به بهداشت دهان کمک کنید.

درمان ادرار و مدفوع سالمندان بهداشت سالمندان.

او خانه را تمیز می کند.

در مواردی که سالمندان دارای شرایط خاص پزشکی هستند، باید از کمک دیگران برای انجام کارهای خانه استفاده کنند. مراقبان می توانند بسیاری از کارهای خانه را انجام دهند.

شستن لباس ها

آشپزی کردن

حذف زباله.

کارهای خانه.

سایر خدمات ویژه

کمک به تحرک و راه رفتن در سالمندان

لباس پوشیدن.

کمک به خوابیدن در رختخواب.

تحرک در ویلچر.

انتقال از تخت به ویلچر یا صندلی.

غذا برای سالمندان.

در بهداشت فردی کمک کنید.

وظیفه پرستار سالمند مراقبت از فعالیت های روزانه سالمندان است

خدمات مراقبت از سالمندان

کار روزانه یک پرستار پرستار که از افراد در خانه مراقبت می کند بسیار متفاوت است و با قراردادی که برای آن کار می کنند تعیین می شود. این وضعیت بر اساس نیاز و شرایط بیمار تعیین می شود. به عنوان مثال، نقش پرستاری که از سالمندان مراقبت می کند و فقط به عنوان یک دوست عمل می کند، با نقش پرستاری که از سالمندان در پوشک مراقبت می کند بسیار متفاوت است.

برخی از سالمندان از بیماری های خاصی رنج می برند، مراقبان سالمند باید بتوانند ارتباط ساده و دوستانه ای با سالمندان داشته باشند، برخی از بیماری ها در سالمندان شایع است.

برقراری ارتباط چشمی و استفاده از کلمات مناسب می تواند در حفظ رابطه خوب با سالمندان بسیار مفید باشد.

مسئولیت های اصلی یک پرستار ارشد شامل کمک به افراد مسن در انجام کارهای روزمره مانند حمام کردن و لباس پوشیدن است. این کمک ها تاثیر زیادی بر سلامت روحی و روانی سالمندان دارد. فعالیت هایی مانند شانه زدن مو یا پوشیدن لباس تمیز، آرایش و عطر زدن باعث تقویت روحیه سالمندان و افزایش اعتماد به نفس آنها می شود.

مراقبت از سالمندان و حفظ زیبایی سالمندان

انتخاب لباس راحت برای بزرگسالان خوب است. از نوارهای الاستیک استفاده کنید. این امر تعویض و لباس پوشیدن را بسیار آسان می کند.

خوب است لباس ها را به ترتیب بچینید تا لباس های قدیمی تا حد امکان چیده شوند.

در مواردی که سالمندان قادر به شستشو نیستند، بهتر است از روش های دیگر مانند دهان شویه استفاده شود.

دستگیره ها و صندلی ها را در حمام و توالت نصب کنید تا خطر سقوط برای افراد مسن را کاهش دهید. جدای از این تجهیزات، در چنین مواقعی بهتر است در محل نگهداری از سالمندان حضور داشته باشید.

سالمندان باید یک دوش کوتاه داشته باشند و دو بار در هفته کافی است.

اگر رفتن به دستشویی یا دوش گرفتن برای سالمندان دشوار است

برای سالمندان رفتن به حمام یا وان کمی سخت است، از سینک یا لگن برای شستن سر استفاده کنید.

مسئولیت های مراقبین سالمند در پیشگیری از سقوط سالمندان

افراد مسن به دلیل ضعف جسمانی که ماهیت سالمندی است به راحتی می توانند زمین بخورند. این سقوط به دلیل ضعف بدن در مقایسه با جوانان می تواند برای سالمندان بسیار خطرناک باشد و عواقب منفی برای سلامتی داشته باشد، برای جلوگیری از این اتفاق خوب است اقدامات پیشگیرانه زیر انجام شود:

تشک های کوچک مخصوص افراد مسن را بیرون بکشید. تمام فرش ها باید با چسب روی کف ساختمان محکم شوند تا از لیز خوردن آن ها جلوگیری شود. فرش را نمی توان در هر جایی حمل کرد.

مطمئن شوید که در محلی که والدین در آن راه می روند سیم و کابل وجود نداشته باشد.

اگر برخی از لوازم خانگی مانع حرکت آسان سالمندان می شود، آنها را از آن مکان ها خارج کنید.

لوله ها را روی پله ها و حمام نصب کنید و مطمئن شوید که میله ها به خوبی قرار گرفته و محکم هستند.

باید نور کافی در خانه وجود داشته باشد و شب ها همه جا چراغ خواب باشد.

مراقبت از سالمندان چه مسئولیتی در قبال تربیت سالمندان دارد؟

ورزش نقش مهمی در سلامت قلب، عضلات، مفاصل و خواب در بزرگسالان دارد. یک پرستار سالمند باید برنامه های ورزشی و حرکتی برای سالمندان داشته باشد. قبل از انجام هر گونه ورزش حتماً با پزشک خود در مورد بی خطر بودن این تمرینات برای سالمندان مشورت کنید. مطالعه مقاله اصول ورزش برای سالمندان توصیه می شود.

پرستار ممکن است یک برنامه پیاده روی روزانه برای سالمندان در نظر بگیرد

با توجه به ضعف و توانایی سالمندان، بهتر است پرستار وظایفی را در خانه برای سالمندان در نظر بگیرد تا سالمندان احساس بی مصرفی نکنند، مثلاً گلدان آب یا کارهای کوچکی که در توان سالمندان است. .

در مورد عدم تحرک سالمندان بهتر است به فکر ورزش های قابل انجام در محل و یک سری حرکات آسان برای سالمندان باشیم.

اگر سالمندان نمی توانند راه بروند، می توانند به جای راه رفتن از ویلچر استفاده کنند. ورزش بر روی دوچرخه ورزشی فشار کمتری به مفاصل و زانوهای شما وارد می کند.

کم آبی بدن برای سالمندان خطرناک است. با در نظر گرفتن این موضوع، پرستار سالمند باید این موضوع را تا حد زیادی در نظر بگیرد تا سالمندان آب و املاح کافی دریافت کنند و کمتر احساس تشنگی کنند.

سایر خدمات ارائه شده توسط مراقب برای سالمندان

لوگوتراپی

این مهارت ها مهارت های ارتباطی از دست رفته را بازیابی یا تقویت می کنند.

کار درمانی

کاردرمانی در واقع به افراد مسن مبتلا به ناتوانی های جسمی، اجتماعی یا عاطفی کمک می کند. یک پرستار سالمند به افراد مسن با کاردرمانی کمک می کند تا به طور مستقل وظایف روزانه مانند غذا خوردن، حمام کردن و لباس پوشیدن را انجام دهند.

فیزیوتراپی

سالمندانی که دچار آسیب دیدگی یا اختلالات اسکلتی عضلانی هستند می توانند برای بازیابی سلامت خود از کمک های فیزیوتراپیست استفاده کنند.فیزیوتراپی باعث تقویت و تقویت عضلات می شود.

خدمات روانپزشکی

مشکلات روحی و روانی در سنین بالا به دلیل آسیب عصبی و آسیب مغزی افزایش می یابد. خدمات روانپزشکی می تواند در بهبود کیفیت زندگی سالمندان مبتلا به این نوع بیماری موثر باشد.

متخصص تغذیه

برای در نظر گرفتن رژیم غذایی صحیح و مناسب برای سالمندان بهتر است با یک متخصص تغذیه مشورت کنید. این مطالب را بخوانید تا اطلاعات خود را در مورد تغذیه سالمندان لاغر کامل کنید و با غذاهای حرام سالمندان آشنا شوید.

پرستار خوب قدیمی

یک پرستار سالمند باید مراقب و دقیق باشد. این فرد که مسئولیت مراقبت و گذراندن وقت با سالمندان را بر عهده دارد باید از هرگونه تغییر یا اتفاق غیرطبیعی و نامناسب در سلامت سالمندان آگاه باشد و به موقع آن را به پزشک اطلاع دهد.

هر روز

منظم بودن یکی از اصول اساسی پرستاری است. دوره درمان سالمندان نباید نامنظم باشد. داروی به موقع و صحیح سمند داده شود. دلیل اصلی شکست یک پرستار بی نظمی اوست.

توانایی کنترل عواطف و احساسات

مثل بقیه مراقبان همچنین دارای احساساتی مانند استرس، ناراحتی و غیره هستند. یک مراقب خوب کسی است که تأثیر کمی بر نحوه مراقبت از سالمندان دارد یا هیچ تأثیری ندارد. وقتی سالمندان بیمار می شوند پرستاران باید خودکنترلی کامل داشته باشند و درمان و مراقبت از سالمندان را تحت بهترین کنترل ممکن انجام دهند.

یکی از راه های آرامش پرستار سالمند مدیتیشن و ورزش است که در افزایش آرامش و کیفیت کار او تاثیر بسزایی دارد. فعالیت در این زمینه در ارتقای روحیه سالمندان نیز موثر است.

محتوا

به عنوان یک پرستار قدیمی، روزهای کاری متفاوتی وجود دارد. پرستار نمی داند هر روز چه اتفاقاتی در انتظار اوست. یک پرستار باید انعطاف پذیر باشد و به راحتی با شرایط موجود سازگار شود. سالمندان دائماً دستخوش تغییرات روحی و جسمی هستند، این موضوع باید در مراقبت از سالمندان نیز مورد توجه قرار گیرد و پرستار منتخب باید بتواند با انعطاف لازم با این شرایط متغیر کنار بیاید.

قدرت و توانایی های جسمی و روحی

کار پرستار مستلزم صبر و حوصله و توانایی کار برای چندین روز بدون استراحت است. گاهی اوقات ممکن است حجم کار به حدی باشد که پرستار مدتی نمی تواند به درستی استراحت کند، بنابراین لازم است پرستار از نظر جسمی و روحی قوی باشد. تکنیک های ذهن آگاهی مانند ورزش و بازی های ذهنی به پرستار کمک می کند تا وظایف خود را انجام دهد.

امکان استراحت برای مدت محدود

در بسیاری از موارد، پرستاران زمان محدودی برای استراحت دارند. پرستار مسن باید بتواند برای مدت محدودی به خوبی و ایمن استراحت کند.

مراقبت از سالمندان باید سالمند محور باشد.

حقوق سالمندان مانند سایر افراد است و پرستار سالمند نباید در برخورد با سالمندان و افراد دیگر تفاوتی داشته باشد. پرستار علاوه بر مراقبت باید آزادی و شخصیت سالمندان را نیز در نظر بگیرد. این نگرش صحیح برای مراقبت از سالمندان است.


مقاله کامل: https://avalsafiresalamat.com/پرستار-کودک/