تیتر برتر

وب سایت خبری تیتر برتر

تیتر برتر

وب سایت خبری تیتر برتر

فولاد ضد زنگ 316 و مشخصات آن


فولاد ضد زنگ آستنیت 316 حاوی مولیبدن است. مقاومت به خوردگی محلول های یون کلر را افزایش می دهد. و در دماهای بالا استحکام را افزایش می دهد خواص این آلیاژها مشابه 304 است با این تفاوت که  ورق استیل 316 در دماهای بالا قوی تر است. بسیار مقاوم در برابر خوردگی به خصوص با اسید سولفوریک. اسید هیدروکلریک، اسید استیک، اسید فرمیک، اسید تانتاریک، کلرید سولفات و قلیایی نوع L316 یک آلیاژ اصلاح شده با محتوای کربن کم است. کاهش تجمع کاربیدهای خطرناک در جوشکاری.

ترکیب شیمیایی

ویژگی های مکانیکی

مقاومت در برابر خوردگی:

آلیاژهای فولاد ضد زنگ 316 و L316 مهفا مقاومت در برابر خوردگی بهتری نسبت به آلیاژهای 304 نشان می دهند. این آلیاژها در برابر اکثر مواد شیمیایی مورد استفاده در صنایع کاغذ، نساجی و عکاسی مقاومت خوبی از خود نشان می دهند.

فرآیند حرارتی:

فولاد ضد زنگ 316 را نمی توان با عملیات حرارتی سخت کرد. جوشاندن: حرارت دادن تا 1149 درجه سانتیگراد و سپس خاموش شدن سریع.

پلاستیسیته:

آلیاژهای 316 و L316 به راحتی تشکیل و کشیده می شوند.

قابلیت جوشکاری:

گریدهای آستنیتی فولاد ضد زنگ عموماً با هر دو روش نفوذ و مقاومت به خوبی جوش می‌شوند.

تجهیزات خرده فروشی:

کلر و آلودگی دریا، آب شیرین، خطوط لوله، پتروشیمی، صنایع کاغذ و پودر، کنترل آلودگی نفتی و برق آبی

علت کف نکردن مایعات و پودرهای لباسشویی چیست؟ به دلیل کف زیاد در ماشین لباسشویی


اول از همه این را بدانید که پودر لباسشویی کف زیادی دارد و در همه تبلیغات پودر دستی می گویند کف زیاد است، یعنی برای شستن لباس در سینک، اما هرچه پودر لباسشویی کف کمتری داشته باشد، اگر ناخواسته بمالید بهتر است. پودر دست در ماشین لباسشویی سینک کف زیادی ایجاد می کند و مشکلات زیادی از جمله فشار به پمپ تخلیه، خرابی هیدرواستات و ... را ایجاد می کند، البته استفاده از شامپو، مایع ظرفشویی یا اضافه کردن مقدار زیادی لباسشویی. پودر همچنین باعث ایجاد کف زیادی در ماشین لباسشویی می شود.

اگر ماشین لباسشویی خیلی داغ شد، شستشو را متوقف کنید و ماشین لباسشویی را در آبکش قرار دهید، وارد ماشین لباسشویی شوید، دوباره برنامه را عوض کنید و در آبکش بگذارید، این کار را 3 بار تکرار کنید. کف و پودر اضافی را بردارید، اکنون برنامه شستشوی معمولی را تنظیم کرده و اجازه دهید ادامه یابد.

دلیل کف نکردن پودر ماشین لباسشویی

همانطور که در بالا توضیح داده شد، یک پودر ماشین لباسشویی خوب کف کمتری دارد. یعنی پودر زیاد ماشین لباسشویی باید کاملا در آب حل شود و کف را کم کند. پس اگر تمام پودر جذب لباس شد و کف زیادی نداشت نگران نباشید. پودر مناسبی را انتخاب کرده اید.

کیفیت پودرلباسشویی دلیل کف نکردن ماشین لباسشویی است

بسیاری از مصرف کنندگان بر این باورند که هرچه کف بیشتری در فرآیند شستشو تولید شود، لباس تمیزتر خواهد بود. آنها همچنین فکر می کنند که هر چه پودر لباسشویی یا کف مایع بیشتر باشد، بهتر است. در صورتی که این کاملا اشتباه است و شستن لباس ها ربطی به میزان کف ماشین لباسشویی ندارد.

همچنین پودرها نسبت به پودرهایی که کف تولید می کنند کف کمتری تولید می کنند. حال که این موضوع را متوجه شدید بهتر است بدانید که مهم ترین دلیل کف نکردن ماشین لباسشویی به نوع ماده شوینده استفاده شده در آن مربوط می شود.

پرزهای حل نشده یکی از دلایل کف نکردن ماشین لباسشویی است

یکی دیگر از دلایل کف نکردن ماشین لباسشویی به مشکل گرد و غبار حل نشده در ماشین مربوط می شود. حل نشدن پودر به دلیل کیفیت پایین یا سطح پایین شستشو در ماشین لباسشویی است. اگر درجه شستشو کمتر از حد نرمال باشد، پودر به خوبی در دستگاه حل نمی شود و در نتیجه کف ایجاد نمی شود.

در واقع پودر لباسشویی در آب سرد حل نمی شود که در شستن لباس ها مشکل ایجاد می کند. بنابراین بهتر است سطح شستشوی لباس ها را به میزان لازم افزایش دهید تا پودر بهتر حل شود.

آب سخت دلیل کف نکردن ماشین لباسشویی است

همه شما می دانید که هر شهر یا استانی آب و هوای متفاوتی دارد و برخی مناطق دارای آب با درجه سختی بالا هستند. اگر آب مورد استفاده در محل شما سفت باشد، مواد شوینده در ماشین لباسشویی شما به خوبی کف نمی کند. علت کف نکردن ماشین لباسشویی در آب سخت این است که پودر در این آب حل نمی شود و در نتیجه ماشین در هنگام شستشو کف نمی کند. همچنین کف نکردن ماشین لباسشویی بستگی به میزان پودری دارد که هنگام شروع شستشو در ماشین لباسشویی ریخته اید و این موارد باید به دقت بررسی شوند.

دمای پایین آب یکی از دلایل یخ زدن ماشین لباسشویی است

یکی از دلایلی که ماشین لباسشویی کف نمی کند این است که دمای آب هنگام شستن لباس ها پایین است و به همین دلیل پودری که داخل آن ریخته می شود نمی تواند به خوبی کف کند. به طور کلی دمای آب ماشین لباسشویی برای کف کردن پودر و لباسشویی باید 40 درجه سانتیگراد باشد تا به کف مناسب برسد. علاوه بر این، مقدار لباسی که در ماشین لباسشویی قرار می دهید نیز بر اندازه سطح زمین تأثیر می گذارد.

هر چه لباس در اتاق کمتر باشد، کف بیشتری دارد، اما اگر لباس های بیشتری را در ماشین لباسشویی خود قرار دهید، کف کمتری تولید می شود.

البته شایان ذکر است که پودر دست بیشتر از سایر پودرها کف تولید می کند.

همچنین، اگر می خواهید محصول کف بیشتری ایجاد کند، می توانید از مایع باباسلمان یا شامپو برای بیرون آمدن بهتر دستگاه خود استفاده کنید.

مقدار مواد شوینده در ماشین لباسشویی

جالب است بدانید: من به عنوان تکنسین تعمیر ماشین لباسشویی حدود 15 سال پیش در دوره آموزشی تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ که توسط کره ای ها در ایران برگزار شده بود شرکت کردم. وی گفت که به صورت تصادفی 20 مشتری خشکشویی از محصولات نصب شده در ایران را انتخاب و از آنها بازدید کردیم. در هر 20 مورد فقط یک اشتباه پیدا کردیم و آن هم استفاده زیاد از پودر توسط ایرانی ها بود به طوری که مقدار زیادی پودر داخل آن جمع شد. و زیر ماشین لباسشویی

و این سوال را از ما پرسید که آیا پولی برای پودر لباسشویی نمی دهید؟ پس چرا اینقدر هدر می دهیم! پاسخ همکاران ما این بود که کیفیت آرد تولیدی ما پایین است. معلم کره ای گفت تقصیر شماست که نمی دانید کیفیت شوینده های ایرانی خیلی بالاست و در کشورهای اروپایی هم طرفداران زیادی دارد.

پنج راهبرد تسلط فالوور اینستاگرام


پس با من در این مقاله همراه باشید تا همه چیزی که باید بدانید را خالصانه توضیح بدهم. اینستاگرام یک صفحهی مجازی فوق العاده با جامعه آماری بسیار مناسب به شمار میرود که میتوانید با بهرهمندی از آن و اتخاذ استراتژیهای مناسب به طور همه جانبه از آن سود ببرید؛ اما استفاده از دیگر کانالها هم میتواند فایدههای زیادی داشته باشد. خرید فالوور اینستاگرام یکی از بهترین روش ها برای افزایش محبوبیت در اینستاگرام و همچنین افزایش فروش محصولات است. مزایای خرید فالوور از سون فالوور چیست؟ استوری یکی از ویژگیهای اینستاگرام است که توسط برندها به طور گستردهای بهویژه برای تبلیغات تجاری در اینستاگرام مورداستفاده قرار میگیرد (به طور خاص، 36٪ از کل استوریهای ارسال شده توسط برندها حاوی محتوای تبلیغاتی محصول است). این نرمافزار برای افرادی مناسب است که در عکس برداری پرده سبز به انعطاف پذیری بالایی نیاز دارند. در پیج هایی که در حوزه فعالیت و کسب و کار شما قرار دارند تبلیغات داشته باشید. فعالیت و کسب و کار در این شبکه بسیار مورد استقبال و توجه افراد قرار گرفته و جزو اولین و برترین روش های مجازی جذب مشتری محسوب می شود در بازار اینستاگرام هرچه تعداد فالوور ها بیشتر باشد میزان بازدید و جذب افراد نیز بالاتر خواهد بود. برای فریب مخاطبان یا بالا بردن اعتبار اکانت، فالوور اینستاگرامی خریداری نکنید. برای افزایش تعداد لایک ها شما نیاز دارید لایک خریداری کنید. گروه های مختلفی از جمله گروه های ورزشی، مد، زیبایی، هنری و بسیاری گروه های دیگری در اینستاگرام وجود دارند که شما می توانید آن ها را پیدا کنید. این اپلیکیشن ها هر کدام روش ها و استراتژی های خاصی دارند که هدف تمام آن ها افزایش فعالیت در اینستاگرام برای بالا بردن بازدیدکننده اینستاگرام، افزایش لایک، همچنین سرعت بخشیدن به ده گام ساده و واقعی که گفته خواهد شد، دارند البته این اپلیکیشن ها طراحی و ساخته هستند.هرکدام از این اپلیکیشن ها با توجه به استراتژی هایی که بر روی آن ها اعمال شده از یک و یا چند روش به طور همزمان استفاده کرده تا فالوورهای شما را افزایش دهند.

از سودمند ترین فعالیت ها در اینستاگرام، ارتباط برقرار کردن با پیج های مشابه و هم راستای با پیج خود، است. این روش نیز از بهترین روش ها برای بالا بردن دایره بازدید از پست و در نتیجه افزایش / خرید فالوور اینستاگرام است. به مرور زمان این یک تعامل دائم شده و پست های شما بیشتر دیده و فالوور ها افزایش می یابد.روش های تبلیغاتی به جز موارد موجود در اینستاگرام را مورد توجه قرار داده و استفاده از آن ها را افزایش دهیم.از جمله روش هایی که می توان استفاده کرد تا جذب فالوور را افزایش داد، روش هایی به جز خود اینستاگرام است. داشتن پشتیبانی ۲۴ ساعته، امکان استفاده از مشاوره متخصصین فعال در زمینه شبکه های اجتماعی، کیفیت بالای خدمات و… یکی دیگر از تفاوت هایی که جای بحث دیگری باقی نمی گذارد، کیفیت بسیار بالای خدمات و نحوه اعمال بسته ها بر روی پیج متقاضی است. وب سایت هایی مثل فالوجت با ارائه فالوورهای باکیفیت و بسیار مشابه با فالوورهای واقعی و فعال در این فضا، یکی از موارد اصلی هر کاربری برای استفاده از خدمات وب سایت ها محسوب می شود.داشتن عکس پروفایل، نام کاربری با معنا و حداقل یک پست منتشر شده در اینستاگرام، سه ویژگی مهم این فالوورها است که باعث ایجاد درصد بالای وجه شباهت با کاربران واقعی این فضا شده است. اگر بزرگترین فروشگاههای اینترنتی را هم بشناسید، میبینید که ابزار اصلی آنها سایت فروشگاهیشان است و از این طریق افراد را به پیجشان هدایت میکنند. وجود قسمت درباره ما، ارتباط با ما و آدرس فیزیکی شرکت ارائه دهنده و پشتیبان سایت در صفحه اصلی وب سایت از نشانه های مهم یک وب سایت رسمی است. با یک سرچ ساده می توانید به لیست بلند بالایی از وب سایت های فعال در زمینه خدمات اینستاگرامی دسترسی داشته باشید که درصد بالایی از آنها اعتبار لازم را برای ارائه خدمات ندارند.

با این حال، برای به دست آوردن فالوور، لازم نیست کمدین باشید. این کار باعث میشود که فالوورهای شما نظرات خود را دربارهی سوالتان بگویند. این صفحات سایت جزو پر بازدید ترین قسمت ها هستند.گاهی با ابلاغیه های جذاب در بخش خبرنامه سایت از طریق ایمیل تان از کاربران دعوت کنید تا اینستاگرام را نیز فالو کنند و نظرات خود را از طریق اینستاگرام با شما درمیان بگذارند. در بسیاری از صفحات جعلی تناسبی بین تعداد دنبال کنندهها و دنبالشوندهها وجود ندارد. با استفاده از مطالب این مقاله و بهترین سایت های و برنامه های خودکار می­توانید ظرف چند روز فالوورهای فیک و جعلی را از صفحه ­تان حذف کنید. تا جایی که میشود از چیزهای های همرنگ با پرده سبز استفاده نکنید. حتماً شما هم جزو افرادی هستید که ساعتها تلاش کردهاید و با استفاده از بهترین ابزارها بهترین عکسی که میتوانستید را گرفتهاید. حتما برای جذب از طریق این روش ها از دو راه استفاده کنید. با استفاده از این برنامه می توانید جذاب ترین و جدیدترین هشتگ ها را برای بالا بردن تعداد دنبال کنندگان خود کشف کنید. بعد از خرید فالوور روبینو یا هما روبیکا شما باید یک استراتژی خوب برای تولید محتوا و فعالیت مستمر در روبیکا داشته باشید تا بتوانید توجه فالورهایتان را جلب کرده و آنها را ترغیب کنید تا شما را به دیگران نیز معرفی کنند. در اصل ربات اینستاگرام تست رایگان یک ربات نرم افزاری است که قابلیت های محدودی دارد و در ازا دریافت خدمات و وقت و زمان زیاد از شما کار افزایش فالوور موقتی اینستاگرام را برای شما انجام می دهد. واقعیت امر این است که مردم به پروفایل هایی که تصویرهای کلی و نامشخص عکس از طبیعت، گل، عکس نامشخص چهره، خودرو و … تیک آبی معمولاً بیانگر اصل بودن و تایید واقعی بودن یک اکانت اینستاگرام می باشد هنگامی که تیک آبی در کنار پروفایل افراد مشهور قرار میگیرد تایید کننده واقعی بودن و غیر تقلبی بودن آن اکانت می باشد.

بعضا نیز اگر اکانت یا فالوور غیر فعال در بین این پکیج ها باشد ممکن است بعد از مدتی شروع به فعالیت کند و به پیج شما به عنوان یک پیج با کیفیت وارد شده و با شما تعامل داشته باشد. اگر چه می توانید با خرید لایک و یا خرید کامنت تعاملات پیج خود را افزایش داده و از همان ابتدا اعتبار پیج خود را برای جذب فالوور واقعی افزایش دهید. این پنل ها هرکدام ساخته شده اند تا یکی از مسئولیت های صاحب پیج را انجام دهند. را نام برد در عرصه امروزی بازار کار و درآمدزایی، از طریق اینستاگرام بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این ربات ها یکی از روش های تعامل با کاربران است. با فعال کردن اکانت خود در ربات اینستاگرام اجازه این فعالیت ها را به ربات بدهید. یک تفکر اشتباه در مورد خرید فالوور واقعی این است که آن ها حتما در پیج شما فعالیت می کنند. پیشرفت در اینستاگرام، وابسته به افزایش فالوور است که این مسئله وابسته به ترفند های زیادی است؛ اگر قرار باشد شما با ترفند های طبیعی اینستاگرام افزایش فالوور را تجربه کنید، باید زمان زیادی برای آن صرف کنید. Cristiano Ronaldo: کریستیانو رونالدو فوتبالیست مشهور بیش از 260 میلیون فالوور در حساب کاربری خود دارد که تعامل خوب و محبوبیت جهانی وی این رکورد اینستاگرام را برایش به ارمغان آورده است. خرید فالوور فیک اینستاگرام که کاملا قابل شناسایی باشد، راهی کاملا نادرست است. یکی از روش های استفاده از اینستاگرام در جهت افزایش فالوور هدفمند، ربات اینستاگرام است. مانند فالو کردن فالوور های یک پیج خاص، لایک پست هایی با هشتگ های خاص و مشخص شده از طرف شما، لایک عکس هایی با لوکیشن خاص و…

محتواهای طنز و فان، هماکنون یکی از پرطرفدارترین و بهترین محتواهای اینستاگرام هستند، شما اگر بتوانید محتوا طنز در پیج اینستاگرام خود داشته باشید حتما بهتر با کاربران تعامل ایجاد میکنید، اگر پیجهای فان اینستاگرام را مشاهده کنید، متوجه خواهید شد که این پیجها چقدر طرفدار دارند و افراد چه میزان تعاملی در این پیجها دارند، البته این بدان معنا نیست که شما فقط پست طنز و کمدی داشته باشید، بلکه شما در هر زمینه کاری که هستید میتوانید از تکنیک طنز پردازی استفاده کنید و افراد زیادی را ترغیب به فالو کردن و دنبال کردن خود کنید. همانطور که گفته شد تعامل با کاربرانی که به حوزه فعالیت شما علاقه مند هستند می تواند آن ها را جذب پیج شما کند. بخصوص هنگامی که با پیج هایی هم راستا در حوزه فعالیت خود تعامل کنید علاوه بر تشخیص و حمایت اینستاگرام، مخاطبین نیز شما را شناسایی می کنند و در نتیجه جذب فالوور رو به افزایش می رود. بنابراین برای افزایش فالوور اینستاگرام می توانید از شیوه ارتباط برقرار کردن و درگیر کردن فالوورها و سوال کردن از آن ها در توضیحات زیر عکس استفاده نمایید . از روش هایی که باعث جذب فالوور به صورت کاملا رایگان هستند، می توان استفاده از اپلیکیشن ها و برنامههای موجود در بازار را نام برد. برای داشتن فالوور بیشتر خرید فالوور اینستاگرام یکی از روش های امروزی است. شما می بایست این خدمات را از مرجع های معتبر نظیر مای ممبر دریافت کنید تا خدماتی با کیفیت بازدهی خوب در اختیار داشته باشید.

مدیران و پرسنل این سایت هرگز ادعای بهترین بودن نداشتهاند و ندارند اما تمام تلاش خود را میکنند تا محصولات با کیفیت و خدمات گرانبهایی را در اختیار مشتریان خود قرار دهند. بسته های متعددی برای هر خدماتی در اینستاگرام طراحی شده است که مشتریان می توانند با توجه به نیاز خود، یکی از آنها را خریداری کنند. اکنون میخواهم توصیه آخر خود را بیان کنم که بازدهی خوبی از آن دریافت کرده ام، به ویژه زمانی که حساب کاربری شما بیش از 10k فالوور دارد. و افرادی که به دنبال موفقیت و برند سازی هستند می توانند از بسته های افزایش فالوور ارزان قیمت خرید کنند. همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید می توان هشتگ ها را با استفاده از استیکرها پوشاند. این مورد از موارد بسیار مهم در جذب فالوور است، زیرا فرد با دیدن تصویر پروفایلی جذاب و سپس خواندن بیوی جذاب و کامل، تصمیم می گیرد که پیج اینستاگرام شما را فالو کند یا خیر! از مواردی که در اینستاگرام مهم و ضروروی هستند تعداد فالوور ها، لایک و بازدید کننده ها هستند. فرض کنید یک پیج هر روز عکس یکی از محصولاتش را بگذارد و مستقیما بنویسد: این خودکار را از من بخرید. ماژولهای مهم دیگر آن هم شامل لایک، کامنت و دایرکت خودکار میشود و حتی به ویژگی پست مجدد اتوماتیک هم مجهز شده است. بعد از پرداخت موفقیت آمیز به صورت خودکار برای شما یک کد رهگیری به نمایش در میآید که شما باید آن کد را به ذهن بسپارید و یا از آن یک اسکرین شات تهیه کنید، زیرا در صورت ایجاد هر گونه مشکل در روند ثبت سفارش شما به این کد نیاز خواهید داشت. سایت هایی که می توانید برای پرداخت هزینه رشد صفحه اینستاگرامی خود روی آن ها حساب کنید. بله بعد از اینکه سفارشتان ثبت و هزینه را پرداخت کردید باید سریعا پیج اینستاگرام خود را به حالت عمومی قرار دهید تا ما بتوانیم سفارش تان را تکمیل کنیم.

سه میان‌بر برای باغ گل های اصفهان


تجربه ای که می توان با آن به دست آورد اصفهان اکنون دیگر امکان پذیر نبود پارک ناژوان اصفهان که یکی از پرطرفدارترین نقاط گردشگری اصفهان است، به بازدیدکنندگان خود این امکان را داده است تا بدون دست زدن به قطره ای آب، زندگی دریایی را در عمق 7 متری با وسعت 4000 متر مربع تجربه کنند. نیاکان ما طبیعت را از چهار عنصر آب، آتش، خاک و هوا میدانستند. در دین زرتشت عناصر خاک، آب، آتش و … در زمینهای نمناک و آبدار که کندن زمین و زیستن در زیر زمین دشوار بوده, همچنین برای ایمن بودن از یورش دشمنان, روی تپه ها (کله ی تپه ها) جای زندگی میساختند که جاهای زیادی با پیشوند و پسوند(کل) به جا مانده است مانند شش کلان(تبریز) هفت کل(خوزستان) سیاه کل(گیلان) کلان(تهران) رستم کلا(مازندران). درهای خودکار, دیوار هفت جوش یا هفتگانه, و کاربرد فلزهایی چون پولاد و ارزیز(قلع) از ویژگیهای چشمگیر مهرازی(معماری) ایران به شمار میرفت و در آینده بازهم دیگری را خواهیم دید. یکی از هفت پایه ی آسمان(انغر رئوچه) نام دارد به معنای روشنان جاودان و به اینگونه یاد شده است: خانه ی زرین گوهر یاقوت نشان. نگاهبان باغ به گرشاسپ میگوید که این تخت و تابوت از آن سیامک, پسر کیومرث است و هرگاه کسی بخواهد از این همه زر و گوهر چیزی بیرون ببرد, درها خود به خود به رویش بسته خواهند شد. جبهه جنوبی خانه متشکل از سه اتاق سه دری است ولی تقسیمات نمای آن مشابه با جبهه مقابل است. در نمای بیرونی کاخ تزیینات کاشیکاری از جمله داستانهای پندآموز، نمادهای حماسی و ملی، صحنههای شکار جانوران و پرندگان و تصویر جانوران اسطورهای چون سیمرغ وجود دارد. این بزرگترین آکواریوم جهان نیست بزرگترین آکواریوم خاورمیانه و اولین تونل آکواریوم اکریلیک در ایران است. یکی از شگفتانگیزترین بخشهای این مسجد، طاق آن است که توسط یوسف اصفهانی از برجستهترین معماران این شهر ساخته شد.

ساحل جمیرا دبی جاذبه های گردشگری چکاوک تراول از شاخه شور این قنات که تنها یادگار زنده آن به شمار می رود، برای اموری مانند شستشو و وضوگرفتن در مسجد جامع، کشاورزی و آب رسانی به روستاها استفاده می شود. برای بسیاری از گردشگران این قسمت بهدلیل فضای باز، چشماندازهای زیبا و موسیقی زنده در شب حالوهوای دیگری دارد. این آکواریوم تونلی دنیای آبی رنگارنگ از ماهی های کوچک گرفته تا کوسه های کمیاب را به تصویر می کشد که در 7 متری زیر زمین با حجم 4000 متر مربع با آکواریوم های غول پیکر که بیش از 6500 موجود زنده دارد ساخته شده است که برخی از این آکواریوم ها برای موضوعی خاص در این آکواریوم ساخته شده است. تعیین ضمیمه برای هر گونه بر اساس فاکتورهای زیست شناختی، ضوابط تجارتی و حجم آن و نیز وضعیت حفاظتی آن گونه صورت می پذیرد. گفته میشود که عمر این روش در یزد از دهه ۱۳۴۰ هجری شمسی به پایان رسید؛ اما بر اساس مستندات موجود، این کار در یزد تا سال ۱۳۵۰ هجری شمسی انجام میشد و تاریخ دقیق پایان آن مشخص نیست. این باغ زمانی بیرون از دیوار شهر قرار داشته و محلی برای حضور حکمرانان یزد بوده است. آثار دیدنی میدان نقش جهان اصفهان از طریق نرم افزار شرکت فیروزه آماده شده و فقط اینجانب (حسین رحمتیان) روی نرم افزار توضیح داده و به فیلم آموزشی تبدیل شده است. تفرجگاه کوهستانی صفه که مردم محلی به آن کوه صفه نیز میگویند، یکی دیگر از جاهای دیدنی در اصفهان است.

یکی از جاهای دیدنی یزد که حتما باید سری به آن بزنید، باغ دولت آباد است. یکی از قدیمی ترین و دیدنی ترین مکان های خشتی یزد به شمار می رود. در بسیاری از کشورها مسجد جامع یزد به عنوان نمادی از این استان و حتی نمادی از کشور ایران مطرح است و این بنا در شمار نخستین بناهای عظیم و پرقدمت کشور به شمار می رود. یکی از زیباترین و جذابترین قسمتهای باغ گل های اصفهان که بسیاری از افراد را در حین بازدید به سوی خود میکشاند، طرح فرش ایرانی است که از نقشهای اصیل و کهن ایرانی الگو گرفته است. برای آنکه دیوار, شاغولی و با کلفتی کمتر ساخته شود, دیوارها را با خشت(گل شکل گرفته) ساختند. روستاهایی که با خشت ساخته میشدند, با پسوند(کرد) یا(گرد) نامگذاری میشدند مانند دارابگرد, وروگرد(بروجرد). این بنا از خشت و گل ساخته شده است. خاک را دسته کرده, میان آنرا آخوره(آبخوره) میکردند و در آن آب میریختند تا به خورد خاک برود و خاک خیس بخورد و گل شود. در این طبقه فضایی وجود دارد که با تزئیناتی مانند گل و بوته، شکارگاه، نقوش اسلیم و ختایی و.. سپس، در سال های ۱۰۱۱ هجری شروع به ساخت طبقه ی بالای آن نمود تا در اثر طغیان رودخانه، خللی در عبور و مرور مردم ایجاد نشود.

از همین رو، محل اسکان آنها جایی بیرون از آبادی بود و کمتر با مردم تماس داشتند. کاخ هشت بهشت اصفهان را می توان به جایی که بسیار تو در تو می باشد تشبیه کرد که به راحتی نمی توان راه خارج شدن خود را از آن پیدا کرد و پله های موجود در این تالار طراحی مخفی را دارا هستند. جاتون خالی از اون بالا کل شهر اصفهان پیدا بود از سینمای شهر واژگون هم خوشم اومد فضای واقعا جذابی داشت و همچنین بازیهای با حال. ایرنا. بایگانیشده از اصلی در ۲۹ دسامبر ۲۰۲۱. موزه مارکار مجموعهای از تصاویر، کتابها و وسایل قدیمی است که فرهنگ و آیین و مراسم مذهبی زرتشتیان و همچنین زیارتگاههای زرتشتیان را معرفی کرده و در آن صدای موسیقی سنتی که اغلب به زبان دری میباشند به گوش میرسد. یکی از چشم نوازترین و زیباترین مناظر زمستانی که می توانید در عمرتان ببینید، چهارباغ زمستانی است. امروزه برخی از کارگاههای صنفی مختلف هم در بازار حاجی قنبر فعالیت دارند، که مهمترین آن ها عبارتند از: شکارگاه مازاری (محل ساییدن برگ حنا، رنگ طبیعی)، کارگاه حلوایی (محل تبدیل کنجد به حلوا ارده)، کارگاه رنگرزی (محل رنگ آمیزی الیاف نخی وپشمی). امروزه نام دخمه زرتشتیان به عنوان نخستین شهر جهانی ایران در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد و از مهمترین جاذبه های گردشگری شهر یزد به شمار میرود. پس از گرایش مردم ایران به دین اسلام به یزد لقب «دارالعباده» داده شد. تکیه به محلی می گویند که غرفه های بزرگی را دارد و مردم در هنگام مراسم های عزا داری در آن ها جمع می شوند. از دیگر نامها میتوان به کندوان اشاره کرد که مسکن مردم در دل کوهها و تپه هایی بوده که با کمی همت و کوشش میتوانستند درون آنها را به گونه هایی دلخواه شکل دهند.

روی دیوار دخمه، سوراخ پنجرهمانند کوچکی وجود داشت که در امتداد پنجره اتاق آتشسوزی و شعلههای آتش وسط اتاق بود و باعث میشد تا نور شعلههای آتش از سر شب تا صبح به درون دخمه بتابد. سطح داخلی دخمه از دیوار به طرف مرکز شیب دارد و در وسط دخمه به چاه عمیقی میرسد که سنگ متحرکی به نام «ارویس» در ته آن قرار دارد. علاوه بر این بناها دویست حجره دو طبقه پیرامون میدان واقع شدهاست که عموماً جایگاه عرضهٔ صنایع دستی اصفهان میباشند.میدان نقش جهان، میدانی مستطیل شکل به درازای ۵۰۷ متر و پهنای ۱۵۸ متر در مرکز شهر اصفهان است.این میدان در سدهٔ یازدهم هجری قمری (سدهٔ هفدهم میلادی) یکی از بزرگترین میدانهای جهان بودهاست. تا قبل از اینکه ایوان کاخ چهلستون ساخته شود، تمام ایوانهای بناها از سه طرف محصور بودهاند و فقط یک جانب آنها باز بوده است، اما در این ایوان، سه طرف باز و یک طرف بسته است. قبل از آنکه به کاخ چهلستون برسید فضای سرسبز و پر طروات اطراف کاخ شما را مجذوب خود خواهد کرد. پس از آنکه شاه عباس اول در سالهای 973 تا 977 خورشیدی پایتخت صفویان را از قزوین به اصفهان انتقال داد، ساخت این عمارت به عنوان مقر و دولتخانه حکومتی سلاطین صفوی آغاز شد.

سی و سه پل یا پل شاه عباسی و یا پل الله وردی خان یکی از شاهکارترین پل هایی است که از دوره ی سلطنت شاه عباس اول صفوی برای ما به یادگار مانده است. انتخاب فضائی وسیع در مجموعهای که در آن روزگار (دولتخانه) نامیده میشد و بررسیهایی که برای آینده صورت میگرفت، تماماً از ذوق و استعداد و خلاقیت شیخ بهائی، دانشمند بلندآوازه دوره صفوی حکایت دارد؛ مجموعه کاخهایی که شروع آنها (عالیقاپو) بود و تا میدان اصلی و مرکزی چهارباغ عباسی ادامه داشت. در این مقاله قصد داریم تا شما را با آکواریوم اصفهان آشنا کنیم، با ما همراه باشید. ما ریشه ای دیرین در عشق کهن داریم ، ما در شب تاریخ تا صبح بیداریم . در طول تاریخ ایران پس از اسلام اوایل دوره صفویه وبخصوص شاه عباس تنها دوره ای است که ایران یک هویت سیاسی دارد وحضوری مقتدرانه در عرصه جهان دارد.این اقتدار شاید در زمان نادرشاه هم مدتی تکرار شداما در آن دوران نشانه های فرهنگی ناپیدایند. از روزگاران قدیم در شهر یزد، بازارها جزو مناطق مهم اقتصادی، اجتماعی و سیاسی و فرهنگی این شهر محسوب میشدند و همین دلیلی بود که گاهی یک بازار فقط متعلق به اشرافزادگان و مناسبات اقتصادی آنها باشد و بعضی از بازارها در سطح شهر مختص به رعیتها و فرودستها و از آنجاییکه بخشی از جاده ابریشم در آن زمانها که نه هواپیمایی بود و نه قطار و وسیله نقلیه اتوموبیل، از شهر یزد عبور میکرد، نقش و اهمیت این بازارها و مخصوصا بازار خان یزد بیشتر واضح و آشکار میشود. دخمه، برج خاموشان یا برج سکوت مکانی بر فراز بلندی است که اجساد در آنها قرار داده میشدند تا خوراک حیوانات و پرندگان شوند. همچنین در زیر ایوان اصلی 110 اسماء مبارکه الهی به صورتی هماهنگ و کاملا فنی با استفاده از خط کوفی بنایی نقش بسته است.

ایرانی پوشیده مانده, نقش ایزد میترا و چشمداشت به مهرپرستی در بناهاییست که خود, هشت ضلعی هستند و با تاق و تالار هشت گوشه دارند. و بسیاری از آتشکده ها و دیگر بناها در این شمارند و گاهی گنبد مسجدها دارای هشت دریچه هستند. این بناها از سازههای رفاهی گذشته به شمار میروند و قدیمیترین آنها ساختمانهایی معروف به خیله هستند که در ضلع غربی قرار دارند و قدمتشان به دوره صفویه میرسد. دخمه زرتشتیان یا برج خاموشان یکی از آثار دین زرتشت در جنوب شرق یزد است که سدهها پیش برای تدفین مردگان ساخته شد و امروزه یکی از آثار شاخص زرتشتیان در ایران به شمار میرود. غرفههایی که برای پخش چای نذری به بومیان و مسافران نوروزی در بخش پشتی میدان امیرچخماق یزد تعبیه شده بود، در دومین شب نوروز 1397 آتش گرفت. خانه ی همگانی دارای آغل بود و بر سه بخش میشد: بالای آن 12, میان آن 9 و پایین آن6 گذرگاه(درو پنجره) داشت. عالی قاپو اصفهان دارای ۶ طبقه و بلندای ۴۸ متر است که طبقات به وسیله سه راه پله، به هم راه دارند. در ۱۵۰ تا ۲۰۰ متری دخمه و در دامنه ضلع شمالی کوه دخمه، چند عمارت خشتی و گلی، آجری، سنگی یا ترکیبی از آنها به چشم میخورد که معمولا دو طبقه و چند اتاق دارند. اما در اصل با حساب کردن طبقه همکف این کاخ 6 طبقه دارد. آبشار و آب نمای موزیکال پارک به خصوص در فصول گرم سال، به خوبی از پس خنک کردن محیط برمیآیند؛ به همین خاطر است که در شبهای تابستان خانوادههای یزدی بسیاری را میبینیم که در این پارک به گردش و تفریح میپردازند و از جشنوارههای تابستانی بهره میبرند.

به همین دلیل بهتر است برای رفتن به اصفهان فصل تابستان را انتخاب نکنید چرا که دمای بالای هوا شما را کلافه خواهد کرد. به طور کلی بنای این عمارت طوری ساخته شده است که در فصل تابستان هوای خنکی در تالار وجود داشته باشد و بتوانند از مهمانان پذیرایی کنند. 5)درون گرایی: ویژگی بسیاری از بومهای ایران, مانند خشکی, تندباد, شنهای روان, و نیز ارج و حرمت زندگی شخصی و خصوصی, پیامدش خانه هایی با نقشه ی درونگرایانه بوده که دو بخش اندرونی(برای خودی ها) و بیرونی(برای مهمانها) را در بر داشته است. اولین تونل آکواریم ایران در اصفهان ساخته شد؛ آکواریوم اصفهان تونلی شیشهای که در دل آکواریم بزرگی قرار دارد و با ورود به آن گویی در درون آکواریم قدم میزنید. تونل هایی ساخته می شوند و موضوعی نامیده می شوند و در ابعاد 4×10 متر یادآور اقیانوس ها هستند. ضمنا ساعت بازدید از مجموعه تونل آکواریوم همه روزه از ساعت 10 صبح الی 21 خواهد بود. همه این زیبایی ها در کنار هم دست به دست هم داده تا ساعت ها گردشگران به تماشای شگفتی های برج خاموشان شهر یزد بپردازند و با استفاده از امکانات و تجهیزات هتل باغ مرشد یزد خاطره هایی ماندگار و شبی مملو از آرامش با رزرو هتل مرشد یزد برای خود بسازند. آتشکده یزد هم از نظر بار تاریخی و فرهنگی و هم از دید معماری، الهام بخش و زیبا است و این آن را به عنوان یکی از مهمترین جاهای دیدنی یزد مشهور کرده است. با توچه به اینکه اماکن دیدنی اصفهان بسیار است با یک روز نمی توان از همه جاهای دیدنی آن دیدن کرد. دخمه زرتشتیان که از جاهای دیدنی یزد محسوب میشود، در ۱۵ کیلومتری جنوب شرقی یزد و در حوالی منطقه صفائیه، بر بلندای کوهی رسوبی و کمارتفاع به نام کوه دخمه قرار دارد. اگرچه دخمههای زرتشتیان در تهران، کرمان، سیرجان، اصفهان، تفت، اشکذر، اردکان و دیگر شهرها وجود دارد؛ دخمههای شهر یزد بهدلیل قرارگیری در پایتخت مذهبی زرتشتیان و نزدیکی به شهر و سایر بناهای تاریخی، از بازدیدکنندگان بیشتری برخوردار هستند.

برخی دیگر از آکواریوم های تونلی آکواریوم اکریلیک اصفهان، آکواریوم های لمسی و آکواریوم های سیلندر هستند که جلوه های رودخانه آمازون را در آکواریوم های لمسی به تصویر می کشند. در سفر به اصفهان، خیابان الفت، پارک ناژوان، آکواریوم اصفهان به عنوان بهترین مسیر به این آکواریوم معرفی می شوند. بهار و بهخصوص ماه اردیبهشت، بهترین زمان برای بازدید از کاخ چهلستون است؛ چراکه علاوه بر لطافت هوا، باغ پیرامون آن طراوات خاصی دارد. در مجموع در زمان سلطنت صفویان 14 کلیسا در جلفا ساخته شد. این داستانها موجب شد که سه جوان به خیال یافتن گنج بهسمت دخمهها کشیده شوند؛ اما با ریزش دیوار بهعلت سستی خاک، زیر آوار گرفتار شدند و در نهایت چیزی جز مرگ نصیبشان نشد. به نوشته استاد احمد حامی: با زیاد شدن مردم, چون برای زیستنشان در غارها جا نبود زیر زمین غارکندند و در آن میزیستند و به زیستگاه خود (کند) میگفتند مانند سمرکند(سمرقند) تاشکند, خوکند, قصرکند(قصر قند) و جز اینها. نکته جالب در مورد این نوع ماهی این است که می توانید مانند یک نوزاد با استفاده از شیشه شیر و پستانک به این ماهی ها غذا بدهید. در این زمان برخی از ستون های شبستان تیموری حذف و به جای آن یک نمازخانه تاسیس می شود. واژه ی (وردن) باید از آن زمان به جا مانده باشد. دخمه زرتشتیان مکانی است که زرتشتیان جسد انسان هایی که به عقیده آن ها نجس بوده در آن می گذاشتند تا غذای پرندگان و لاشخورها شود بعد از آن استخوان های باقی مانده از جسد آن ها را درون چاه بین دخمه قرار می دادند.

روستا نشینان و شهر نشینان برای آرامش در برابر حمله ل دشمنان, برج میساختند و هنگام خطر به درون برج پناه میبردند. اما با افتتاح آکواریوم اصفهان در سال 1393، تنها کاری که باید انجام دهیم این است که برای بازدید از اولین و بزرگترین تونل آکواریوم ایران به اصفهان سفر کنیم. در سال های بعد از آتش سوزی نیز فضاهای مختلفی به این مسجد اضافه شده و مسجد جامع را به شکلی که هم اکنون مشاهده می کنید تبدیل کرده است. از آثار زیبای این ایوان ، قطعه سنگ یکپارچه ی مرمری نفیسی است که در انتهای ایوان نصب شده و بر آن ، خطوط و نقوش زیبایی حجاری شده است . قطر این دخمه حدود ۱۵ متر است و به یاد سازندهاش چنین نامی را بر آن نهادهاند. بنابراین اگر شما در تدارک چنین برنامه هایی هستید می توانید با نگاهی به تالارها و سالن های این مهمانسرای زیبا و باشکوه مراسم خود را در یکی از آن ها برگزار کنید و مطمئن باشید که شبی به یادماندنی را در پیش خواهید داشت. جایی دلم نخوانده چنین راز بندگی، یادش قرار خاطرخوبان بیقرار! به اعتقاد زرتشتیان، مرگ سلاح اصلی مبارزه با انگره مینو یا همان اهریمن محسوب میشود و اجساد باید در جایی قرار گیرند که اهریمن در آنها حضور موثر دارد. بشود که فروشی ها در این خانه خوشنود شوند و ما را پاداش نیک و آموزش سرشار بخواهند.

فروشی اشونان(روانهای پاک درگذشتگان) اگر از دارنده ی خانه خوشنود باشند, او را خواستار شوند که: این خانه از انبوه ستوران و مردان, بهره مند باد. بشود که آنان از این خانه خوشنود بازگردند. نور این آتش باید از پنجره اتاق به تمام دخمه میتابید و اینکار تا سه شب ادامه داشت. سال 1024 هجری شمسی و بعد از گذشت سه سال از سلطنت شاه عباس دوم، کاخ مجلل چهلستون با حضور شاه، درباریان و همچنین سفیران کشورهای مختلف افتتاح گردید. هزینه بلیت بازدید از کاخ چهلستون برای گردشگران داخلی و خارجی متفاوت خواهد بود. برای دسترسی به چهلستون میتوانید از خودروی شخصی یا وسایل نقلیه عمومی مانند مترو اصفهان استفاده کنید. در هر صورت بازدید از کاخ چهلستون باید به برنامه ثابت هر گردشگری که به شهر اصفهان سفر می کند تبدیل شود. ۶. در کاخ الحمراء، حوضها و فوارههای متعدد موجب اتصال بصری فضاهای باز و بسته به یکدیگرند. در شاهنامه ,یکی از پهلوانان بنام گرازه دارای درفشی با نگاره ی هشت باز(پرنده شکاری) میباشد که نمایه ی هشت یاور میتراست. شهری پر از آثار تاریخی که قدمت بسیاری از جاذبه هایش به هزاران سال پیش باز می گردد. در بسیاری از بناهای گذشته، وجود کتیبه امری معمول بود و هماکنون در اکثر آثار تاریخی مشاهده میشود. 2)جنگل: انسانهای جنگل نشین با چشمداشت به لانه و آشیانه ی پرندگان, خوابگاه خود را در آغازبر فرازشاخسار درختان میساختند هرچند که در آنجا نیز از گزند برخی از جانوران در امان نبودند.

انسان ایرانی به آسمان بسان خانه ی خدایگان, آشیانه ی امشاسپندان و سرای ایزدان مینگریست. بشود که آنان سرودهای ورجاوند و آیینهای نیایش مارا به اهورامزدا و امشاسپندان برسانند. خانه نشینان در نیایش خود میگویند:شود که فروشی های بسیار نیرومند و پیروز اشونان, و فروشی های نخستین, آموزگاران کیش و فروشی های پیام آوران ,خوشنود به خانه خرامند. کلیسای وانک در زمان شاه عباس دوم ساخته شده و با گنبد عظیم، دیوار و طاق های بلند، نقاشی و طلاکاری سقف به شهرت رسیده است. برخی نقاشیهای کلیسای بیت اللحم از ابتدای آغاز طرح نقاشی تا اتمام آن، بالغ بر ۲۰ سال زمان هنرمندان مختلف را را گرفته که اگر گارلی تصاویر کلیسای بیت اللحم در ابتدای مطلب را مشاهده کنید، متوجه ظرافت و زیبایی این نقاشیها خواهید شد، سقف طلاکاری شده کلیسای بتلحم از دیگر بخشها در تزئینات این کلیسا است که یکی از زیباترین لوکیشنهای عکاسی ایران در اماکن مذهبی را رقم زده است. آسمان گاهی نیز به گونه ی دژ نمودار شده است. گویا دژهای کوهی را به نام کنگ دژ میخواندند. اولین بنای ساخته شده در این مجموعه با نام مسجد امیر چخماق یا مسجد جامع نو شناخته میشود که در بخش جنوبی میدان قرار دارد. اولین تراس در قسمت فوقانی فرحبخش، دومین تراس در قسمت میانی فیض بخش و سوم تراس در قسمت پایینی حیات بخش نامیده میشود. تارنمای این انجمن در اندیشه نگاهداری فرهنگ ایران زمین می باشد.برای آشنایی بیشتر و همکاری نام نویسی کنید. البته در برخی منابع به این موضوع اشاره میشود که استخوان بزرگان و توانمندان در جای دیگری به نام «اسدانه» ریخته میشد؛ اما این روایت خیلی با آموزههای دینی تناسب ندارد و حتی ساختار دخمهها نیز وجود چاههای مخصوص را تایید نمیکند. باغ دولت آباد که به آن باغ چهار منار هم گفته میشود؛ یکی از باغ های قدیمی در شهر زیبایی یزد است؛ که بنای آن مجموعه باشکوه است و بنای زیبا درون واقع شده است.

پایتخت قبرس کجاست؟


مرز بازار محلی غیرنظامی شده معروف به بازار بندابولیا، پایتخت قبرس شمالی یورومای  را به دو بخش تقسیم می‌کند: شمال ترکیه (لفکوشا) و جنوب یونان (نیکوزیا).

ابتدا جزیره قبرس توسط نواری به نام خط سبز به شمال و جنوب تقسیم می شود. دلیل نامگذاری این نوار مرزی به مرز سبز به این دلیل است که در دهه 1960، پس از جنگ داخلی قبرس، یک مامور سازمان ملل نقشه قبرس را با مداد سبز به دو نیم کرد.

از آن زمان تا کنون، این خط خالی بوده و توسط ماموران سازمان ملل اداره می شود. منطقه صورتی در نقشه زیر کشور قبرس شمالی است. منطقه سبز نوار مرزی توسط سازمان ملل محافظت می شود. منطقه ارغوانی بخشی از پایگاه بریتانیا است. منطقه سفید، قبرس جنوبی است.

نکته جالب در مورد تفاوت نام دو قسمت شهر این است که کلمه Lefkosha از Lefkotin به معنای شهر خدایان سفید گرفته شده است در حالی که نیکوزیا بیشترین استفاده را در ادبیات عثمانی دارد. منشا ترکی. اما در حال حاضر یونانی ها از نام ترکی این شهر نیکوزیا و ترک ها از نام یونانی این شهر لفکوشا استفاده می کنند.

اولین استقرار این شهر به قرن سوم قبل از میلاد یعنی دوره نوسنگی باز می گردد. از آن زمان، یک کتیبه و یک معبد به آفرودیت کشف شده است. در آن زمان این شهر لدرا نام داشت.


لفکوسا، پایتخت قبرس

پس از حمله اعراب در قرن هفتم; لفکوشا پایتخت قبرس شد و دیوارهای بلندی در اطراف شهر ساخته شد. در قرن 11 و 12 برج های دیده بانی به این دیوارها اضافه شد.

در قرن سیزدهم زلزله و سیل به این دیوارها آسیب رساند و در قرن چهاردهم که قبرس تحت سلطه ونیزی ها بود، دیوارهای اطراف شهر بازسازی شد و این دیوارهای مستحکم توانستند در برابر محاصره عثمانی مقاومت کنند. چندین ماه. در واقع آنها در نهایت تسلیم امپراتوری عثمانی شدند.

در زمان حکومت عثمانی ها بر این جزیره، کلیساها به مسجد تبدیل شدند و در این دوره راه ها و دروازه های اصلی پایتخت قبرس ساخته شد. در پایان قرن هجدهم انگلستان قبرس را تحت سلطه خود درآورد. در این دوره بیشتر دیوارهای اطراف لفکوشا ویران شد. قطار برق شهری; در این دوره فاضلاب ها و جاده های استاندارد ساخته شد.

نیکوزیا گرم ترین مکان قبرس در تابستان است. این شهر ساحلی نیست، اما رودخانه ها و دریاچه هایی وجود دارد که لاک پشت ها و حیوانات قبرس را در خود جای داده است.

لفکوشا به دو قسمت تقسیم می شود: لفکوشا قدیمی (داخل دیوارهای قدیمی) و لفکوشا جدید (خارج از دیوارها). Lefkosha قدیم دارای خیابان های باریک و معماری قدیمی است، در حالی که Lefkosha جدید دارای خیابان های عریض و سرگرمی ها و برج های مدرن است.

ارمنی ها قرن هاست که در محله کیشکو چیفتلیک لفکوشا زندگی می کنند.  https://euromy.info/ طراحی منحصر به فرد و زیبای این مکان با سنگ های تراشیده شده و پنجره های خلیجی با دیگر مناطق لفکوشا متفاوت است.


چندین کاروانسرای قدیمی در نیکوزیا وجود دارد که به عنوان رستوران یا مکان برگزاری کنسرت های خصوصی یا عروسی استفاده می شود. از جمله کاروانسرای خان بزرگ که در سال 1570 در دوره عثمانی ساخته شد.

مورخان بر این باورند که این بنا بر روی یک ساختمان قدیمی توسط مظفر پاشا، فرماندار عثمانی قبرس ساخته شده است که از هر قبرس 2 واحد نقره جمع آوری کرده است. در آن زمان، آسیا قبرس به دلیل موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن آن در بین سه قاره اروپا و آفریقا، یک مرکز اقتصادی جهانی است و داشتن مناطق مسکونی در این جزیره رایج است.

این بنای تاریخی در زمان حکومت بریتانیا به عنوان زندان مورد استفاده قرار می گرفت. سپس برای مدت کوتاهی به عنوان یک مسافرخانه ارزان استفاده شد. مرمت این کاروانسرای تاریخی از سال 1361 آغاز و در سال 1381 به پایان رسید.

این ساختمان اکنون دارای غرفه هایی است که صنایع دستی و محصولات محلی را می فروشند و حیاط آن میزبان جشنواره ها، کنسرت ها و رویدادهای رقص است.

مسجد سلیمیا در مرکز قبرس

این بنای تاریخی با نام تاریخی مسجد ایاصوفیه یا مسجد ایاصوفیه یک کلیسا و مسجد کاتولیک است که در شمال لفکوشا قرار دارد. این کلیسا بزرگترین و قدیمی ترین کلیسای گوتیک باقی مانده در قبرس و بزرگترین کلیسایی است که در شرق مدیترانه در طول هزاره بین ظهور اسلام و پایان دوره عثمانی ساخته شده است. این مکان همچنین اقامتگاه سلطنتی پادشاه لوسینیان قبرس است.

موزه مولوی در لفکوشا، پایتخت قبرس شمالی

این بنای تاریخی در قرن هفدهم، محل اجتماع مریدان مولانا بود. در اتاق‌های این بنا نمایشگاه‌هایی وجود دارد که زندگی دراویش را شرح می‌دهد و در صحن این مجموعه آرامگاه شانزده شیوخ صوفیه قرار دارد.

اطلاعات کامل در مورد پایتخت قبرس شمالی

مساحت لفکوس 111 کیلومتر مربع است

جمعیت لفکوشا 352 هزار نفر است

آثار تاریخی لفکوشا، مسجد سلیمیه - کاروانسرای بویوک هان - کلیسا و صومعه ارامنه - محله احمد عرب - مسجد حیدر پاشا - موزه تاکی مولوی - محله سامان باغچه - کلیسای بوستون - عمارت درویش پاشا - موزه بربریت - کاروانسرای گیلار هان - کاروانسرای بندبولیا لاپید بازار - دادگاه ها در دوران استعمار بریتانیا

جاذبه های گردشگری لفکوسا، موزه قوم شناسی قبرس - موزه دکتر فاضل کوچوک - موزه فرش

معروف ترین رستوران های رستوران هندی لفکوشا جاشون - رستوران کوچک ایتالیایی - کافه سدیرهان - رستوران لدرهان - رستوران سنتی آناما - استیک هاوس - ایزیچ - شهر های برگر جونک فود - بوته مرغ ناخواسته - کالیفرین

Best Merit Lefkosha - Sky Roof - Royal Place - Gate 22 - Map Boutique - Concorde - Grand Pasha - Eagle Eye Boutique - Urban Residence - Durba - Sun - Nagash - Ankaya Hotels

دانشگاه های لفکوشا دانشگاه آمریکایی قبرس - دانشگاه بین المللی قبرس - دانشگاه خاورمیانه - دانشگاه علوم اجتماعی - دانشگاه تربیت معلم آتاتورک - دانشگاه علوم و تحقیقات نت کنت - دانشگاه مدیترانه کارپاز

آنچه گوگل می تواند در مورد موزه دبی به شما بیاموزد


اگر دنبال هیجان و تفریح هستید دیدن طبیعت به تک و تنهایی راضی تان نمیکند ، بایستی از تورهای زیبا و متنوعی باید استفاده کنید که شما را به همراه یک راننده مجرب و با ماشین شاسی بلند لوکس در تور دبی به دل صحرا می فرستند تا یک لذت رانندگی در شن و بالا پایین رفتن از تپه هایی که یک لذت سیر نشدنی را از نزدیک تجربه می کنید . اگر در حال برنامه ریزی برای سفر به دبی هستید هنگام محاسبه هزینه سفر به دبی بخشی را هم به سرگرمی ها و تفریحات دبی اختصاص دهید زیرا بدون آن ها سفر شما ناتمام خواهد بود. همچنین لاست چمبرز اولین تجربه بازدید مجازی از آکواریوم را در اختیار شما قرار خواهد داد و برای این کار از جدیدترین تکنولوژی واقعیت مجازی و واقعیت افزوده استفاده میکند. ساعت کار این مراکز در روزهای جمعه از ساعت2 بعد از ظهر تا 10 شب می باشد. سینمای مخصوص کودکان (Reel Junior) یکی دیگر از امکانات جذاب سینما ریل است که با طراحی جذاب و رنگارنگی که دارد، فضای خوشایندی برای کودکان فراهم میکند. بیشتر فضای پارک را چمن و سبزه و درخت های نخل بزرگ و نارگیل پوشش داده و جای خوبی برای گذراندن چند ساعت در کنار دوستان و خانواده و بازی با بچهها در تور دبی در کنار ساحل و فضای بزرگ پارک است. دبی ۷۰ مرکز خرید بزرگ را در خود جای داده و به همین دلیل پایتخت خرید خاورمیانه نامیده میشود. پارک بزرگ وایلد وادی یا وادی وحشی ، پیشرفته ترین و به روز ترین پارک آبی جهان و یکی از محبوب ترین و پر بازدید ترین دیدنی های تور دبی در دبی است که بین هتل برج العرب زیبا و هتل ساحلی جمیرا بزرگ واقع شده است .

ولی اگر دلتان بخواهد می توانید به کمک غواصان این مجموعه وارد آکواریوم شوید و از نزدیک در کنار کوسه های آکواریوم عکس گرفته و یکی از بینظیرترین تجربههای زندگیتان را در تور دبی به همراه خانودتان داشته باشید. 2022年10月15日 ویژگی چرخ و فلک عین دبی در چرخ و فلک عین دبی 48 اتاقک یا کپسول ساخته شده است که مجموعاً ظرفیت 1750 مسافر را بهطور همزمان دارد. دبی دارای مراکز خرید مدرنی در منطقه است که این مراکز همگی دارای پارکینگ ، سیستم های خنک کننده قوی، رستورانها، کافی شاپ ها متعدد می باشند. سواحلی که در این مقاله به آنها اشاره کردیم همگی از محبوبترین سواحل دبی است. بازار سنتی دبی هم در این خیابان قرار دارد. اگر به دنبال کافه های ارزان قیمت هستید، باید سری به این خیابان بزنید و بیشتر مردم محلی دبی هم برای رستوران گردی به این خیابان می روند. اگر به کویر، شبهای آرام و پرستاره علاقهمند هستید، پیشنهاد میکنیم که به یکی از تورهای صحرانوردی سافاری بروید. اگر از ارتفاع نمیترسید، تجربهای جالب و بهیادماندنی را میتوانید در سفر به دبی در این عرشه داشته باشید. در ضمن میتوانید برای هیجانی تر کردن این تور قسمتی از مسیر را خودتان رانندگی بکنید . همه ی این ها دست به دست هم باشگاه زیبای گلف امارات را تبدیل به یکی از پر بازدید کننده ترین دیدنی های تور دبی تبدیل کرده است . این چرخ و فلک عظیم الجثه که نام آن عین دبی یا همان چشم دبی است، ارتفاعی دو برابر چرخ و فلک چشم لندن را دارد و از چرخ و فلک لاس وگاس هم بزرگ تر و بلند تر می باشد. این پیست که یکی از مشهورترین جاذبههای این شهر است، در مرکز خرید امارات جای گرفته است و در حال حاضر سومین پیست اسکی سرپوشیده بزرگ دنیا بهشمار میرود.

این پیست بزرگ سرپوشیده اسکی زیبا از مشهورترین جاذبه های دبی برای گردشگران تور دبی است که در مرکز خرید امارات مال قرار دارد و سومین پیست بزرگ اسکی سرپوشیده جهان است . بدون شک تور سافاری شبانهی دبی یکی از جذابترین تفریحات این شهر محسوب میشود، در این تورها افراد به بیابانهای اطراف دبی برده میشوند. این تجربهای است که به یکی از تفریحات لاکچری شهر دبی تبدیل شده است. این تفریح یکی از تفریحات لاکچری دبی است که هتلهای 5 ستارهی این شهر با برخورداری از هلی پد امکان استفاده از این تورها را برای میهمانان خود فراهم نمودهاند. البته فروشگاه بسیار جالبی در این قسمت از دهکده جهانی دبی قرار دارد که یک بستنی فروش میباشد که گرفتن بستنی از بستنی فروش سختیهای خاص خود را دارد و به شما پیشنهاد میکنیم آن را تجربه کنید! شما در هنگامی که در سفر به دبی به سراغ کویرنوردی در صحرای عرب میروید میتوانید تفریحاتی همچون آفرودسواری، موتور چهارچرخ سواری، اسکی روی شن و شتر سواری را تجربه کنید. آینده از آن آنهاست که میتوانند آن را تصور، طراحی و محقق کنند. وجود دارد. دورههای مختلف آموزش گلف هم در این مرکز برگزار میشود که توسط مجله جهانی گلف به عنوان یکی از ۱۰۰ دوره آموزشی برتر گلف در دنیا شناخته شده است. دوره های مختلف و زیاد آموزش گلف هم در این مجموعه اجرا میشود که توسط مجله بین المللی و جهانی فدراسیون گلف به عنوان یکی از 100 دوره آموزشی برتر گلف در جهان شناخته می شود . در این باشگاه زیبا و بزرگ امکاناتی همچون مراکز خرید دبی فروشگاه لوازم ورزشی برند دار، فود کورد ، برگزاری مراسمات گوناگون و مدرن در مراکز روباز و یا سرپوشیده ، مدرسه آموزشی مدرن گلف هم وجود دارد . دبی یکی از شهرهای مهم و بزرگ کشور امارات متحده عربی و پایتخت تجاری آن بهشمار میرود.

در موزهی دبی که در شهرک الفاهیدی قرار دارد وسایل بسیاری از جمله آلات موسیقی همچون نی انبان، چنگ، فلوت و طبل، لوازم جنگی مثل زره، پیکان، نیزه، کمان و شمشیر، ظروف سفالی و سنگی ، اسلحه و بسیاری وسایل دیگر نگهداری میشود. در موزه دبی میتوانید سلاحها، آلات موسیقی اماراتی، زندگی سنتی اماراتیها و آثار مکشوفه از گورهای قدیمی ۳ هزار و ۴ هزار ساله را تماشا کنید. از میان صحرای شنی با لندرور عبور کنید و شب را زیر نور ستارگان، در کمپ کویری بگذرانید. داشتن سرسرههای فراوان، دو ماشین موجسواری مصنوعی و بزرگترین و بلندترین سرسره آبی جهان، خارج از کشور آمریکا در این پارک آبی قرار دارد. در هنگام برگزاری فستیوال خرید و یا جشنواره تابستانی در دبی، برنامه های جذاب و دیدنی بسیاری مانند رقص گروه های مختلف از سراسر جهان، شعبده بازی ، اجرای موسیقی زنده و غیره در این مراکز برگزار می شود. این پارک بیابانی شامل بیش از ۷۰۰۰۰ درخت محلی قاف میشود که محل زندگی پرندگان محلی زیادی است. بنابراین آشنایی با بهترین رستوران های دبی میتواند به شما کمک زیادی بکند. نمایش بیش از هزاران جانور اقیانوسی و صدها کوسه و تعدادی سفره ماهی باعث آمدن بیشتر گردشگران تور دبی به این مرکز خرید دبی و دیدن آکواریوم دبی از نزدیک می شود . همچنین میتوانید برای اطلاع از قیمتها و خدمات تور دبی وارد صفحه "تور دبی" شوید. در دبی مالیات فروش اخذ نمی شود و حقوق گمرکی پائینی هنگام ورود کالا به کشور دریافت می شود، لذا قیمت بسیاری ازکالاها برابر با قیمت آنها در کشور مبدا و یا پایین تر می باشد. مراکز بزرگ تر از امکانات بیشتری برخوردارند.

Free photo snow scoot snow bike extreme winter sports ضمنا، رستوران ها و کافه هایی که در دهکده جهانی دبی فعالیت می کنند، یکی از یکی بهتر و جذاب تر بوده و انتخاب را برای بازدیدکنندگان به دردسری شیرین تبدیل می کنند. شاید کمتر کسی بتواند با شنیدن نام موزه، جایی را در ذهن تصور کند که در آن به جای گذشته، درباره آینده صحبت می شود. در گرمای سوزان کشور امارات و آن همه فعالیتی که در پارک آبی انجام داده اید دور از ذهن نیست که هوس یک جرعه نوشیدنی خنک و یا بستنی کرده باشید، در این صورت می توانید سری به بستنی فروشی لاگونز بزنید. دهکده میراثی در نزدیکی دهانه خور و خانه شیخ سعید آل مکتوم یک آبادی قدیمی را مشاهده می کنید که به صورت زنده سنتها و فرهنگ مردمان قدیم دبی را به تصویر می کشد افراد حاضر در این آبادی مانند یک کتاب مصور زندگی بادیه نشینی و قبیله ای مردم این خطه را در دوران نه چندان دور در معرض تماشای شما قرار می دهند. یکی از این مراکز آتلانتیس پالم دبی است که افراد در آن این امکان را دارند که در کنار دلفینها به شنا بپردازند. پارک آبی آتلانتیس در هتل آتلانتیس در جزیره مصنوعی پالم جمیرا جای گرفته است. این پارک بزرگ و مدرن روباز با امکان خوب سرد و گرم کردن آب در فصل های سال ، داشتن سرسره های بسیار بزرگ و زیاد ، دو ماشین زیبای موج سواری مصنوعی و بزرگ ترین ، هیجان انگیزترین و بلندترین سرسره آبی زیبای دنیا مردم را از هر سالی به خود جذب می کند . اگر نام برج خلیفه را شنیدهاید برای یافتن موقعیت دبی مال مشکلی نخواهید داشت.

چرخ و فلک دبی هم یکی دیگر از «ترین»ها را یدک میکشد و بلندترین چرخ و فلک دنیاست که ارتفاعی برابر با 250 متر دارد. این جاذبه سالانه با ۸۰ میلیون بازدیدکننده، نام خود را در میان پربازدیدترین مراکز خرید و سرگرمی جهان مطرح کرده است؛ بهخصوص که بیشتر برندهای لوکس جهان در آن شعبه دارند. یکی از درمانهای سودمند در این بخش، ارتباط درمانی است که همه ما ک و بیش آن را تجربه کرده ایم و در کرده ایم که صحبت کردن با دیگران چقدر می تواند مفید و اثربخش باشد. البته تعداد قابل توجهی اتوبوس نیز مسافران را جابه جا می نمایند. قطعا شنیده اید که دبی مال بزرگترین مرکز خرید در دنیا شناخته می شود که شامل بیش از 1.200 مغازه و بخشی از مجموعه های مرکز شهر دبی محسوب می شود و نکته جالب اینجاست که سه چهارم میلیون نفر در هفته از این مرکز خرید بسیار جذاب و مدرن دیدن می کنند و تعداد زیادی از برند های معروف دنیا در این مکان جمع شده اند : Outlet ها شامل WH Smith و کتاب فروشی ژاپنی Kinokuniya ، در کنار بهترین های دنیای فشن مثل Givenchy ، Chanel و Dior که همگی در دنیا حرفی برای گفتن دارند . در بسیاری از کشورهای دنیا مراکزی هستند که در آنها دلفین را نگهداری کرده و در معرض دید عموم قرار میدهند، اما تعداد کمی از این مراکز هستند که در آنها میتوان با دلفینها شنا کرد. تفریحاتی که در شهر دبی وجود دارند هم متنوع هستند و هم هر فردی را با هر بودجه و سلیقهای راضی میکنند، گردشگرانی که به دبی سفر میکنند بیشترِ لذتِ سفرِ خود را در انجام تفریحاتی میدانند که در جای جایِ دبی برای توریستها و شهروندان این شهر فراهم شده است.

دبی یکی از پیشرفتهترین شهرهای منطقه به حساب میآید. در طول این ماهها جوایز ویژه ای که معمولا اتومبیل می باشد به خریداران از این مراکز بصورت قرعه کشی اهدا می شود. علاوه بر اینها ، محل های ویژه ای برای بچه ها با چندین نوع بازی زیبای آبی ، بزرگترین و هیجان انگیزترین استخر موج دار خاورمیانه و آسیا که موجهایی با ارتفاع 2 متر در چند شکل مختلف ایجاد میکند ، رودخانه ای که در این مجموعه هست به طول 360 متر که می توانید با تویوپهای رنگی زیبا و مخصوصی روی آن شناور باشید و گفتنیست که سرسره های خانوادگی بخشی از امکانات زیبای پارک وایلد وادی است . آکواریومی بزرگ به طول 51 متر، عمق 20 متر و ارتفاع 11 متر با مخزن بزرگی بالغ بر ۱۰ میلیون لیتر آب ، در طبقه همکف مرکز خرید دبی مال و بزرگترین آکواریوم زیبای جهان است . دبی بیشترین جمعیت را در میان این هفت امارت دارد و دومین امارت بزرگ آن، و با تنها ۵ درصد از مجموع وسعت خاک امارات عربی متحده بعد از امارت ابوظبی است. بخش عظیمی از این آکواریوم زیبا را میتوان به صورت رایگان و مجانی از داخل مرکز خرید دبی دید ولی اگر دوست دارید بیشتر از آنجا اشنا بشید و لذت ببرید ، وارد یک تونل آکواریوم در عمق 11 متری آن بشوید و در حالی اطراف شما مملو از ماهی فرا گرفته از میان آکواریوم در تونل عبور کنید . در این قانون، انجام کارهایی مانند استفاده از وسایل نقلیه، دوچرخه سواری، چادر زدن، شنا، باربیکیو، پیاده روی سگ، ماهی گیری، آتش روشن کردن و کباب کردن منع شده است.

پیاده روی و دوچرخه سواری متداول نیست. اما اگر در دیگر هتل های دبی اقامت دارید باید سوار خط قرمز مترو دبی شوید و در ایستگاه 19 قطار شهری دبی (ایستگاه دبی مال) پیاده شوید. صبح با مترو رفتیم دوباره ایستگاه دبی مال پیاده شدیم گوگل مپ را زدم گرین پلنت منطقه سیتی واک را که نشان داد (فقط حواستون باشه تو گوگل مپ دو سه تا Green plant نشون میده شما اونی که نزدیکتره و تو منطقه سیتی واک است را باید بروید ) ایندفعه درست برعکس مسیری که از مترو رفتیم به دبی مال یه تونل شیشه ای دیگه بود که از اتوبان شیخ زاید رد میشد و وقتی از پل رد شدیم به خیابان رسیدیم حدود یک ربع پیاده رفتیم تا رسیدیم ، گرین پلنت تجربه ای منحصر به فرد در یک جنگل بارانی استوایی با بیش از 3000 گیاه و حیوان و دسترسی کامل به موجودات شب زی و جنگل بارانی سیل زده در یک محوطه 4 طبقه سرپوشیده بود. در واقع با تهیه این بلیط میتوانید یک کابین را بهصورت اختصاصی در اختیار داشته باشید. پارک الممزر دبی در امتداد دماغه کوچک و در دهانه خور الممزر مدرن قرار گرفته است و در خلیج کوچکی در مقابل شارجه واقع شده است . دبی دارای آب و هوا بسیار گرم و خشک است.

آب در سراسر هتل در آکواریوم ها و چشمه ها به چشم می خورد ، در حالی که آتش در یک چشمه ورودی به همراه بخار نشان دهنده هوا است. نگاه کنید به برج خلیفه، دبی مال، آکواریوم دبی، موزه آینده دبی، سافاری، آب نما، پالم جمیرا، ساحل جمیرا، باشگاه گلف، پیست اسکی، هتل آتلانتیس، پارک آبی، برج العرب، پارک معجزه، خانه شیخ سعید آل مکتوم، دلفین دبی، موزه دبی، مسجد بستکیه، اسکله ابرا، پارک ساحلی الممرز، مسجد جمیرا، خور دبی، پارک آبی وایلد وادی، جاده شیخ زاید، دهکده میراث، قاب عکس دبی، پارک زعبیل و غیره. مرکز خرید وافی دبی با دارا بودن ۳۵۰ مغازه بی نظیر، یک تجربه خرید بی نظیر را به شما پیشنهاد میدهد. همهی اینها روی هم باشگاه گلف امارات را به یکی از معروفترین دیدنیهای دبی تبدیل کرده. پارک معجزه دبی یا میراکل گاردن میتواند تمامی فکرهای منفی و خستهکننده را با تماشای دنیای رنگارنگ گلها و تماشای پروانگان زیبا در دل کویر پاک کند. اگر قصد سفر به دبی را دارید این چرخ و فلک یکی از دیدنیترین جاذبههای این شهر است که بازدید از آن را نباید از دست بدهید. خیابان شیخ زاید با ساختمانهای مجلل و بلند، پایین شهر جدید دبی شدهاست و بزرگترین برج دنیا را در خود جای دادهاست. هرگونه تصوری که در ذهنتان دارید را به واقعیت تبدیل کردهایم. در سالن زیبایی میتوانید انواع خدمات مربوط به پوست مو و زیبایی را دریافت کنید. اگر چه این شهر یکی از مظاهر تمدن مدرن در خاورمیانه محسوب میشود و با مدیریت شهری و سیستم گردشگریاش همه را شیفتهی خودش میکند اما در کنار این همه شهر گرانی نیز هست. پیشنهاد شرکت آذرگشت ملکی به شما این است اگر به دبی رفتید این تورها را تجربه کنید که در نوع خود در جهان بی نظیر هستند . سروناز معروف شیراز با قدمت بسیار زیاد هم در همین باغ قرار دارد که به راحتی میتوانید آن را به خاطر ظاهر متفاوتش با درختان سرو دیگر تشخیص بدهید.

با اندکی درهم یک راهنمای شخصی شما را سوار هلیکوپتر میکند و در آسمان شهر میچرخاند و اگر دوست داشته باشید میتوانید در کنار خلبانِ مجرب، خلبانیِ هلیکوپتر را هم تجربه کنید و خلاصه خیلی تجربه بچهمایهداری و لوکسی است و با عکسهایش تا مدتها میتوانید پز بدهید. برج العرب یکی از برجهای بسیار معروف، مرتفع و زیبای شهر دبی است که بودن در آخرین طبقهی آن به خودی خود حسی بسیار عالی به فرد میدهد، چه برسد به اینکه در این فضا غذایی خوش طعم را هم میل کنید. ساحل JBR یکی از بهترین سواحل امارات و دبی برای تجربه انواع تفریحات تابستانی است. بالای شهر دبی، ساحل کناری جمیرا خواهد بود با انواع ویلاهای مجلل چندین ملیون دلاری و پالمهایی که در دل خلیج فارس پی ریزی و بنا شده. در این تورها بسیار زیبا ماشین شما را در جلوی ورودی مراکز خرید دبی یا هتل سوار کرده و به دل صحرا می برد . اینجا یکی از قدیمیترین مراکز خرید دبی است که سال 1995 افتتاح شد و شهروندان این کشور آن را به عنوان یک مرکز خرید خوب و با کیفیت میدانند. در دبی بیابانهای محافظت شده ای وجود دارد که شامل تپه های زیبای کویری و شنی گرم با انواع گونه های مختلف گیاهی ، پرندگان زیبا ، خزندگان تماشایی و پستاندارانی مانند غزال زیبای عربی . از جمله فروشگاه های مرکز خرید وافی می توان به انواع فروشگاه ها و بوتیک های گران قیمت و لوکس اشاره کرد . شما از طریق همراهی با فلایتیو و جستجوی هتل دبی، میتوانید با انواع هتل در دبی آشنا شده و قیمت هتل دبی را بررسی کنید.

یکی از رستوران ها به نام المنتها است، که در ارتفاع 200 متری واقع شده و منظره ای از دبی را به نمایش می گذارد و توسط یک پایه از هر دو طرف دکل محافظت می شود و توسط یک آسانسور شیشه ای دسترسی به آن ممکن می باشد. هم اکنون بیش از 1200 برند مطرح جهان محصولات خود را در بیش از 240 فروشگاه با تخفیف های باورنکردنی در اوت لت مال دبی به فروش می رسانند و به همین دلیل به مقصد نهایی خرید برای گردشگران مختلف تبدیل شده است. این نوع ملخ در زمان گذشته در این منطقه وجود داشته، به همین جهت نام منطقه را دُبا گذاشته بودند که به مرور زمان به دبی تبدیل شده است. در اطراف این مسجد میتوانید آخرین بقایای دیوارهای شهر دبی که در اواسط قرن ۱۹ میلادی از گچ و سنگهای مرجانی ساخته شده است را تماشا کنید. سیاست های تجارت باز و موقعیت استراتژیک دبی آن را به مقصدی ایده آل برای واردات و صادرات کالا تبدیل کرده است. در تاریخ ۲۰ آوریل ۲۰۱۶ بنیاد موزه آینده دبی به همراه انستیتوی باستانشناسی دیجیتال، یونسکو و دانشگاههای هاروارد و آکسفورد از مرمت چاپ سه بعدی قوس ورودی معبد پالمیرا که در سال ۲۰۱۵ توسط داعش تخریب شد خبر داد. دبی تا قبل از سال ۱۸۳۳ میلادی دهکده ای از توابع مشایخ ابوظبی بوده است، در سال ۱۸۳۳ شیخ مکتوم بن بطی آل مکتوم به همراه ۸۰۰ نفر از خویشاوندان و وابستگان وهمراهان خود، از امارت ابوظبی به این دهکده میکوچند واز آن تاریخ دوران حکمرانی قبیله آل مکتوم، وتاسیس امارت دبی آغاز میشود. پس هنگام جستجوی هتل دبی از تماشای قیمتهای یک اتاق برای هر شب شگفتزده نشوید. درست پس از این حال و هوا با بدرود گفتن خورشید سکوت و سرما تخت پادشاهی خورشید را از آن خود کرده و بر صحرا حکمرانی میکنند.

همچنین این باشگاه، ورزشهای دیگری چون تنیس، بدنسازی و اسکواش را برای بازدیدکنندگان و ورزشکاران فراهم کرده است. علاوه بر گلف بازی می توانید ورزشهای مهیج دیگری را همچون تنیس ، بدنسازی فیتنس و اسکواش را تجربه کنید . هتل وکو دارای رستوران های بین المللی و آسیایی است که غذاهای متنوع جهانی از جمله غذاهای هندی و خاورمیانه ای را ارائه می دهند. اما به هر حال این تجربهی عجیب هم در دهکده جهانی دبی برای شما فراهم است. مرکز خرید دبی با بیش از ۱۲۰۰ فروشگاه بخشی از مجموعه عظیم موسوم به پایین شهر (downtown) دبی است. این مرکز خرید که در واقع قدیمی ترین مرکز خرید دبی است، حدود 200 فروشگاه را در خود جای داده و فضایی دوستانه و دلنشین دارد. که در این صورت می توانید از فروشگاه های این اوت لت دبی کالاها و اجناس را با تخفیف مضاعف خریداری نمایید. خور دبی، نهر بزرگ با آب شور است که بور و دیرای دبی را از یکدیگر جدا میکند. برای مثال گردشگران از تمام ادیان میتوانند وارد این مسجد شده و گرداگرد یکدیگر بنشینند و به صحبتهای راهنمای گردشگری دبی گوش بدهند. لنجسواری در این خور تفریحی شگفتانگیز است که در طول آن میتوانید چشمانداز باشکوهی از آسمانخراشهای دبی را تماشا کنید.

پارک لاله


Free photo japan urban landscape at sunset همچنین این پیست یک مدرسه به نام مدرسه اسکی توچال دارد که اگر علاقمند باشید، میتوانید در هر سنی تا سطح دلخواه حرفهای شوید. اتاق فرار بام ، در واقع یکی از مجموعه های هیجان انگیز و مفرحی است که پیش از ایستگاه اول توچال قرار دارد. با وجود آنکه طبقه اول قرار نیست جاذبه دیدنی داشته باشد، در آن میتوانید شاهد دو دیوار بتنی کج با پنجرههای کوچک باشید که نور را به داخل هدایت میکنند. بعد از گذشتن از ده به پلی فلزی میرسید که از اینجا دو مسیر مقابل شماست یک مسیر زیر پل است که بعد از گذر از پل چوبی شما را به منطقه بندیخچال هدایت میکند که محل بسیار مناسبی برای علاقهمندان به سنگنوردی است که هر هفته بسیاری از سنگنوردان را به سوی خود فرا میخواند و مسیر دیگر مسیر مستقیم است که پس از گذر از چند کافه و کمی ارتفاع گرفتن دوباره به یک دوراهی میرسید که با تابلو مسیر مشخص شده است. آرتور پوپ، مورخ و ایرانشناس امریکایی، در کتاب بررسی هنرهای ایران، لقب ارزشمندترین خانه جهان را به این جا داده است. پس از این واقعه عمارت مسعودیه و خانه برخی مشروطه خواهان نظیر ظهیرالدوله به دستور محمدعلی شاه به گلوله بسته شد. اتوبوس هایی که از نقاط گوناگون از جمله خط میدان بهارستان - میدان جمهوری و دیگر اتوبوس ها که در مسیر میدان بهارستان در حرکت هستند می توانند وسیله مناسبی برای رسیدن به عمارت باشد. در چند سال اخیر سازمان زیباسازی شهر تهران طرحی را راه انداختهاست که بهارستان نام دارد.

اگر فرزند خردسالی دارید که تازه خواندن و نوشتن را یاد گرفته، احتمالا مجسمههای حیوانات پارک ساعی برای او جذاب است. پیش از این درباره امکانات تفریحی و دیدنیهای بوستان ساعی صحبت کردیم و احتمالا اکنون میدانید که چه کارهایی میتوان در این پارک انجام داد و چطور باید تفریح کرد. هرچه که باشد، برف با طبیعت رفیقتر است و احتمالا پارک زیبای ساعی هم سپیدپوشتر از بقیه قسمتهاست. این برنامه به صورتی است که هر فردی که ایدههای بسیار جذابی که باعث زیباتر شدن شهر شود داشته باشد، میتواند در آن شرکت کند. بازیها و ورزشهای بوستان بیشتر از اینکه به امکانات بستگی داشته باشد، بههمراهان شما بستگی دارد. آنها بههمراه دوستانشان به بوستان ساعی میآیند تا در عین تماشای طبیعت و تنفس هوای تازه، بازی کنند و سرگرم شوند. از اواسط اسفند ماه تا خرداد پارک ساعی در همه ساعت روز و شب دیدنی است، هوا که گرمتر میشود، خانوادهها ترجیح میدهند بعد از غروب خورشید به بوستان بروند و شبنشینی داشته باشند. بعد از آن وارد خیابان بهاران شوید و به خیابان وزرا برسید. او با درجه سرجوخه وارد ارتش شد و با درجه استواریکم بازنشست شد. این ییلاق خوش آب و هوا با داشتن تفریحگاههای قدیمی، کافهها و رستورانهای کوچک، به گرمی از گردشگران و کوهنوردان پذیرایی میکند. در بوستان ساعی هرچقدر که بخواهید میتوانید خوش بگذرانید.

قرار گیری باغ وحش ساعی در این بوستان، این فرصت را به طبیعت دوستان داده که پس از بازدید از مجموعه پارک، به این محل رفته و از صدای خوش الحان پرندگان لذت برده و از میان طبیعت زیبای و درختان سربه فلک کشیده این بوستان و شنیدن صدای برخورد آب با محیط کیف کنید. این نقاشی دیواری در ابعادی به طول 20 متر و عرض 2.5 متر با رنگ روغن بر روی گچ کشیده شدهاست. کار نقاشی این شاهکار دیدنی در سال ۱۳۰۹ هجری قمری پایان یافته است. هر سال در دو ماه محرم و صفر عزاداریهای بسیار با شکوهی در این دو تکیه برگزار میگردید تا اینکه در سال 1366 خورشیدی یک سیل شدید، باعث تخریب بخشی از تجریش شد. تا اینکه بمب دستی به زیر کالسکه محمد علی شاه انداختند و بهانه کافی به دست او دادند تا مجلس را به توپ ببندد و به دنبال آن بساری از سران مشروطه را اعدام کنند. در ضمن این طرح بایستی تمامی مفاهیم اصیل معماری ایرانی و اسلامی را شامل میشد و دنیا ایران را با این نماد به خاطر میسپرد. ساختمان سردر پیاده که قدیمیترین بنای مجموعه مسعودیه به شمار میرود، علیرغم الحلقات متعدد در دورههای بعدی، هنوز ویژگیهای بنای اولیه، استخوانبندی معماری آن را تشکیل میدهد. برای اطلاعرسانی از اخبار جشنوارههای پارک میتوانید کانالهای اطلاعرسانی شهرداری تهران را دنبال کنید. پارک ساعی در منطقه ۶ شهرداری تهران و در خیابان ولیعصر پایینتر از میدان ونک واقع شده است.

کاخ موزه گلستان (مکان تاریخی) در محله ارگ - پامنار تهران و خیابان خیام واقع شده است. حتی اگر فقط قصد استفاده از کافه یا رستوران کاخ سعدآباد را دارید نیز باید این هزینه ورودی را بپردازید. تندیس کریم ساعی، منبع عکس ایرناپارک ساعی را به یاد و نام بنیانگذار دلسوز و فرهیختهاش زندهیاد «مهندس کریم ساعی» نامگذاری کردهاند. به دلیل فضای جذاب آن، بهترین مکان برای گرفتن عکسهای زیبا و به یاد ماندنی میباشد. این پارک و سورتمه هیجانانگیز آن، برای گذراندن چند ساعت عالی و فراموشنشدنی، بینظیر هستند. بانجی جامپینگ ولنجک، نخستین باشگاه این ورزش هیجانانگیز در ایران بوده که دارای سکوی پرشی با ارتفاع چهل متر و همچنین پیست اسکیت است که هر دو بخش زیرنظر مربیان متخصص و حرفهای هستند و آموزشهای مخصوص به هر ردۀ سنی در آن داده میشود. بعضی از این مسیرها مانند جاده سلامت به گونهای ساخته شده است که برای عبور دوچرخه و اسکیت هم مناسباند. باغ وحش، کتابخانه، زمین های بازی فوتبال و والیبال، زمین بازی کودکان، پیست اسکی، پیست دوچرخه سواری، بوفه پارک ساعی و فرهنگسرای سرو امکانات این پارک را تشکیل می دهد. زمین بازی پارک ساعی: از بخش های پرطرفدار هر پارکی را زمین های بازی آن تشکیل می دهد که در این زمینه پارک ساعی با فراهم آوری زمین های بازی مختلف توانسته پاسخگوی خوبی به سلیقه بازدید کنندگان خود باشد. در هر فصلی از سال که به باغ نگارستان بروید، از دیدن زیباییهای آن لذت میبرید و گردش در آن را حتما به دوستانتان پیشنهاد خواهید داد. این برنامه در روزهای آخر سال برگزار میشود.

جدول برنامه دره دربند بر اساس مسیر مذکور برنامه ریزی شده است. مسیر بزرگراه مدرس: پس از ورود به بزرگراه مدرس، این مسیر را تا خروجی خیابان اقاقیا، دنبال نمایید. البته هیاهو و شلوغی بازار شب هم جای خود را دارد. درست مانند بازار بزرگ تهران، در بازار تجریش نیز هر نوع جنس و مغازهای به چشم میخورد. یکی از مهم ترین و قدیمی ترین بوستان های نیاوران ، پارک نیاوران تهران می باشد که در قسمت جنوبی میدان باهنر یا نیاوران قرار گرفته است و دارای کتابخانه ، آمفی تئاتر ، زمین اسکیت ، زمین بازی کودکان ، زمین تمرین اسب سواری ، سالن ورزشی بانوان ، نمازخانه و چهار استخر بزرگ است. البته حتی اگر در کلاسها شرکت نکرده باشید هم میتوانید در پیست اسکیت بازی کنید. کنار زمینبازی که برای کودکان تعبیه شده است، زمین اسکیت نیز قرار دارد. زمین بازی کودکان انواع اسباب بازیهای استاندارد را دارد و میتواند تا چند ساعت فرزند شما را سرگرم نگه دارد. عبدالله مستوفی (نویسنده کتاب معروف شرح زندگانی من) انگیزه ساخت این خیابان را تصمیم رضاخان برای پیوند دادن کاخ سعدآباد به کاخ مرمر عنوان کرده است. منبع عکس tripadvisor.comامکانات پارک ساعی به مرور زمان و با توجه به نیاز بازدیدکنندگان، افزایش پیدا کرده است. دسترسی به این بوستان با استفاده از ماشین شخصی، مترو و اتوبوس امکانپذیر است.

ایستگاه پارک لاله: پارک لاله یکی از قدیمیترین پارکهای تهران محسوب می شود که با ایستگاه مترو پارک لاله در خط ۶ مترو تهران قابل دسترسی است. اتوبوس: برای رفتن به پارک ساعی بایستی سوار یکی از خطوط اتوبوسرانی 152 (پارک وی - میدان راه آهن) ، 907 (پایانه تجریش - میدان راه آهن) و یا (پایانه تجریش - میدان راه آهن) شوید. اگر از اتوبوس استفاده می کنید، باید سوار خط 4 بی آرتی ها بشوید. اگر در زمستان بخت یار باشد و برف ببارد و تهران سپیدپوش شود، باز هم باید برای عکاسی و برف بازی به ساعی رفت. سکوی دید باز که با داشتن دوربین می تواند نمای بهتری از تهران را به شما ارائه دهد، همچنین از دیگر بخش های میلاد می توان به موزه مشاهیر، موزه شهرداری به ما سر برج میلاد اشاره کرد. نتیجه جشنواره این بود که بهترین ایدهها در سطح شهر اجرا میشد و مردم میتوانستند باز هم ایدههای جدیدتری ارائه بدهند. از دیگر بخشهای فرهنگی به فرهنگسرای سرو اشاره کرد این فرهنگسرا در سال ۱۳۷۴ در در زمینی به مساحت ۳۵۴۶ متر مربع در هفت طبقه افتتاح شد رویکرد اصلی این فرهنگسرا در حوزه موسیقی شهر تهران و با ریاست عبدالحسین مختاباد تعریف شد فرهنگسرا دوره ها و آموزش های مختلفی را برای سنین مختلف ارائه می کند از جمله آنها می توان به خیاطی کارگاه سفالگری با دست و چرخ، کارگاه قالی بافی، حکاکی روی فلز، طراحی پایه، کیف دوزی دستی با چرم دوزی، نقاشی با رنگ روغن، زیورآلات، بافت گلیم، بافتنی دومیل، نوازندگی گیتار، نوازندگی دف، نوازنده سه تار و غیره اشاره کرد. به همراه ایدههای بسیار جذابی که در آن ارائه میشود. خرید از بازار تجریش بسیار اسان است. در این مقاله قصد داریم یکی از محلههای قدیمی و مشهور تهران یعنی محلهی تجریش به همراه بازار تاریخی موجود در آن را برایتان معرفی نماییم.

این خیابان تقاطعهای بسیاری با مسیرهای مختلف در تهران دارد و با کمک نقشه میتوانید مسیر خود را بهسمت پارک ساعی پیدا کنید. اگر از بزرگراه کردستان هم بهسمت ساعی میآیید، ابتدا وارد همت شوید و سپس همین مسیر را طی کنید. در ادامه، نظر تعدادی از گردشگران خارجی که از این خانه بازدید کردهاند را به نقل از وبسایت تریپادوایزر با شما در میان میگذاریم. محسن مقدم از بنیانگذاران دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران بود که خانه مقدم، ارث پدری خود را به همراه کلکسیونش وقف دانشگاه تهران کرد. در این پیادهروها میتوانید کمی سرعتتان را کم کنید، با آرامش پیش بروید و از هیاهوی همیشگی زندگی در تهران فاصله بگیرید. چادرخانه انبار چادرهای سلطنتی قاجار بوده، شاهان قاجاری به زندگی در چادر و بیرون از ساختمان علاقه داشتند و در خیلی از سفرهای خود با خدمه خود در چادر میماندند و این چادرهای سلطنتی در این انبار نگهداری میشدند که حالا بیشتر جایی برای برگزاری سخنرانی و برپایی نمایشگاه است. این ساختمان در زمان حیات دکتر محسن مقدم در سال 1345 ه.ش و با کمک دکتر ابوالقاسمی ـ یکی از شاگردان ایشان در دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران به شکل قلعههای قرونوسطی اروپا ساخته شده است. پارک ساعی تهران یکی از پارکهای جنگلی است که در مرکز قرار دارد و از نقاط مختلف شهر در دسترس است. است. افراد زیادی از نقاط مختلف تهران و همچنین شهرهای دیگر برای خرید عروسی و جهیزیه به ولیعصر می آیند.

مشهورترین نقطه دربند، میدان سربند و مجسمه 3 متری کوهنورد آن است که به یکی از نمادهای تهران بدل شده و افراد زیادی با آن عکس یادگاری دارند. مجسمهای که تا پیش از این نمیدانستید در این نقطه قرار دارد. تصور کنید در حالی که از یک نقطه بلند آویزان شدهاید و در هوا معلق هستید با سرعت زیاد در حال سرخوردن باشید. از کوچه پس کوچههای پر دار و درخت و خلوت که صدای پرنده و کلاغهایشان بلند است، میگذری و میرسی به دربند. برج میلاد: ششمین برج بلند مخابراتی دنیا بوده که در آن امکانات گوناگونی فراهم شده که از جمله آنها می توان به بخش های تجاری، اداری و گردشگری این مجموعه اشاره کرد. از جمله این گیاهان می توان به سروشیرازی، سرونقره ای، سروتبری، سروبادبزنی، چنار، کاج، برگ بو، نارون، افرا، سدروس، ماگنویا، ژنیگو، یاس وحشی، زالزالک، گردو و سیب اشاره کرد. بنای اولیهی کاخ در دوران شاه عباس صفوی ساخته شد و در زمان وکیل الرعایا کریمخان زند با افزوده شدن دیوانخانه به آن کاملاً تغییر کرد. دسترسی به این باغ از طریق خیابان باهنر (نیاوران) میسر است؛ ضمن اینکه پارک نیاوران در قسمت جنوبی کاخ قرار دارد.باغ فردوس: باغ فردوس که قدمت آن به دوران قاجار و پادشاهی محمد شاه برمیگردد، در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است. سر در باغ ملی و پس از آن ساختمانهای مجاور آن به دستور مستقیم رضا خان و توسط جعفر خان کاشانی و به کمک آلمانیها (پیش از جنگ جهانی دوم) در تهران که پایتخت بود، ساخته شد. در قسمت دوم از اتاق فرار هیجان و سرگرمی برای کودکان در نظر گرفته شده، که با نمایش فیلم و استفاده از افکت های مهیج موجی از نشاط و شادی را برای فرزندان دلبندتان به ارمغان می آورد.

منبع عکس foursquare.comنیاز به تفریح و سرگرمی کودکان و نوجوانان در کنار آموزش، همواره از اهمیت بالایی برخوردار است. مراسم تاجگذاری اولین پادشاه قاجار در ارگ سلطنتی انجام و از آن پس، اهمیت این بنا دوچندان شد. که کار ساخت آن از سال 1244 تا 1246 خورشیدی به طول انجامید سبک این بنا ترکیبی از معماری سنتی ایرانی و معماری غربی است. ازمهمترین ویژگی های “عمارت مسعودیه” این است که بسیاری از ساختمان های فرهنگی کشور در این عمارت بنا شده اند که از مهمترین آنها، اولین کتابخانه و موزه ملی ایران می باشد. ثبت ملی کاخ گلستان - به شمارهٔ ۴۱۷ در ۱۱ بهمن ماه ۱۳۳۴ش (۱ فوریه ۱۹۵۶ م) - انجام شد و ثبت کاخ گلستان در فهرست میراث بشری از جانب یونسکو (یکشنبه ۲ تیرماه ۱۳۹۲ش / ۲۳ ژوئن ۲۰۱۳ م) نیز اشاره بر اهمیت تاریخ و فرهنگ و هنر این مجموعه است. این باغ از شرق با کتابخانه ملی ایران، از شمالشرقی با فرهنگستانهای علوم، و زبان و ادب فارسی، از شمالغربی با باغ هنر، و از غرب با باغموزه دفاع مقدس همسایه است. برای دسترسی به این بوستان با استفاده از مترو باید به ایستگاه متروی میرزای شیرازی بروید. مترو پارک ساعی تهران: جهت رفتن به پارک ساعی تهران می توانید از مترو خط 3 استفاده کرده و در ایستگاه میرزای شیرازی از قطار خارج شوید. این طبیعت زیبا با درختان سربهفلککشیده و هوای تمیز پارک ساعی، آن را به یکی از برترین جاهای دیدنی شمال تهران تبدیل کرده است. منبع عکس bazima.irدر کنار حیات وحش طبیعی و پرندگان آبزی، مجسمه حیوانات و پرندگان مختلف هم بههمراه نام آنها، در بخشهایی از پارک ساعی به نمایش گذاشته شده و آن را به یکی از جاهای دیدنی استان تهران در پایتخت تبدیل کرده است. از این رو کسانی که به عکاسی در طبیعت علاقه دارند، این مکان را به عنوان پاتوق خود انتخاب کرده اند.

ما در این مقاله برخی از پاساژ های موجود در تهران را به شما عزیزان معرفی می کنیم. سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور را نیز او بنیان گذاشت و بعدها بهعنوان پدر جنگلبانی ایران معرفی شد. مسعودمیرزا برای همکاری هرچه بیشتر با مشروطه خواهان عمارت مسعودیه تهران را به عنوان پناهگاهی امن در اختیار مشروطه خواهان گذاشت. کافیست خود را به یکی از ایستگاههای خط یک مترو برسانید و به سمت تجریش حرکت کنید. اگر بخواهیم به گشت و گذار در پایتخت بپردازیم یکی از گزینههای همیشه در دسترس بام تهران است. همچنین به فیلمنامهنویسی، طراحی صحنه، نقاشی و عکاسی نیز پرداخت و چند کتاب نگاشته است. از خیابانهای رنگی ولیعصر عکاسی کردهاید؟ یکی از خاطره ساز ترین خیابانهای تهران، خیابان ولیعصر می باشد. پل طبیعت یکی از زیباترین جاهای دیدنی تهران است و پیاده روی در آن می تواند بسیار لذت بخش باشد! با علی بابا اول به یک تور مجازی در جاهای دیدنی تهران میروید و بعد از آن میتوانید تصمیم بگیرید که دوست دارید تجربهای واقعی از این گردش داشته باشید یا جاهای دیگر را ترجیح میدهید. پارک ساعی جزو جاهای دیدنی تهران بوده که در منطقه 6 شهرداری و حاشیه بلوار ولیعصر تهران قرار گرفته است. بوستان ساعی در منطقه ۶ شهرداری تهران و کمی پایینتر از میدان ونک قرار دارد. همینطور که از میدان تجریش در خیابان ولی عصر به سمت جنوب حرکت کنید، پارک های مختلفی همچون پارک ساعی و پارک ملت را خواهید دید که از مهمترین پارک های تهران به شمار می روند. از رستوران های پرطرفدار و همیشه شلوغ در خیابان ولی عصر، کباب سرای منصور می باشد. علاوه بر امکانات رفاهی داخل پارک، در خیابان ولیعصر و سایر خیابانهای حوالی انواع کافیشاپ، رستوران و فروشگاه وجود دارد.

دیزاین این رستوران و ویو آن که آباشر و جنگل است لذت خوردن غذا را دو چندان می کند. بخش پرطرفدار این برج بوده به گونه ای که بسیاری از هنرمندان در آن کنسرت می کند. موقعیت پل به گونه ای قرار گرفته که علاوه بر چشم انداز بسیار خوبی که نسبت به این پارک ها می دهد. این بازار علاوه بر اینکه یک مرکز خرید غنی محسوب میشود، از لحاظ معماری و تاریخی نیز قدمت بالایی دارد که بازدید از آن میتواند برای افراد علاقهمند به تاریخ و معماری بسیار شگفتانگیز باشد. در این طبقه میتوانید به تماشای معماری داخلی برج آزادی بنشینید و از همنشینی معماری سنتی و مدرن لذت ببرید؛ بهویژه سقف آن که شما را به یاد مسجد شیخ لطف الله اصفهان میاندازد. به نظر من گل سرسبد این مجسمهها، تندیس کریم ساعی است که بهآرامی در گوشه پارک نشسته و رفتوآمد مردم را تماشا میکند. بوستان ساعی همه امکانات لازم برای تفریحات و گردشهایی که تا پیش از این بیان کردیم، دارد. اکنون خیابان ولیعصر را تا رسیدن به پارک ادامه دهید. پس از اینکه آغا محمد خان قاجار بر لطفعلی خان زند غلبه کرد در تاریخ ۱۲۰۹ هجری قمری در محل کاخ گلستان تاجگذاری کرد و خود را پادشاه ایران نامید.

شمسالعماره یکی از مهمترین و البته زیباترین بخشهای مجموعه کاخ گلستان است. اینجا یکی از بهترین مکان های عکاسی پاییزی در تهران است. نزدیکترین ایستگاه مترو به این مکان، ایستگاه اتوبوس مترو امام خمینی و نزدیکترین ایستگاه اتوبوس به این مکان، ایستگاه اتوبوس مترو امام خمینی میباشد که دسترسی به این مکان را برای کاربران حملونقل عمومی آسان میسازد. برای رانندگی بهسمت بوستان ساعی میتوانید یکی از اتوبانهای مدرس، شهید قاسم سلیمانی یا همت را انتخاب کنید. خانهای با معماری چشم نواز و رویایی که در دل یکی از خیابانهای شلوغ تهران قرار دارد. در این اتاق مجموعهای از کاشیها و آرایههای تزیینی معماری باقی مانده نمایش داده میشود که بیشتر متعلق به قرنهای ۱۳ تا ۱۴ هجری قمری هستند. در کاخ های مختلفی که از زمان های گذشته در کشور به یادگار مانده اند، تالارهای آینه مختلفی وجود دارند که تالار آینه کاخ مرمر تهران به عنوان زیباترین تالار آینه ایران شناخته می شود. موزه کاخ مرمر پس از انقلاب اسلامی در اختیار نهادهای حکومتی قرار گرفت و به مقر کمیته انقلاب اسلامی تبدیل شد. 6. این باغ نه تنها یک موزه بلکه فضایی دنج و زیبا با درختان و سرسبزی خیره کننده ای ست که می توانید به گشت و گذار در آن پرداخته و اوقات خوشی را برای خود و خانواده فراهم آورید.

آهنگ جدید محمد علیزاده به نام منم مثل تو غمگینم یه روز دستاتو میگیرم

متن آهنگ منم مثل تو غمگینم یه روز دستاتو میگیرم محمد علیزاده

منم مثل تو غمگینم یه روز دستاتو میگیرم گریه نکن!♫!

اطلاعات قطعی به بازار طلای دبی


اسکی دبی امارات مول sky Dubai in @malloftheemirates #youtube #explore #dubai #uae #sky مرکز تجاری ابن بطوطه در امارات و در شهر دبی احداث شده است. اشاره کرد. امارات مال فقط شامل فروشگاه نمی شود بلکه شهربازی شگفت انگیز Magic Planet، سینمای MOE VOX، بخش پیست اسکی و یک پارک هم از دیگر جاذبه های آن هستند. جاذبه های دیدنی دبی تنها محدود به این چند مورد که به آن اشاره کردیم، نیست. اما در ادامه پیشنهاد مجموعه نامی گشت این است که قبل از رزرو این هتل از قیمت انواع اتاق های این مجموعه اقامتی 5 ستاره لوکس اطلاع داشته باشید تا با دیدی باز و برآورد مالی درستی تصمیم به انتخاب بگیرید. دبی بزرگترین شهر در امارات متحده عربی است که از آن بهعنوان یکی از قطبهای بزرگ تجارت طلا در جهان یاد میشود و بهترین فروشگاههای طلا در جهان را دارد. ایران تنها کشوری است که در امارات مدرسه ویژه استثناییها دارد. ووچر وایلد وادی و اکواریوم را هم از سایت خریدم و خیلی خوب راهنمایی ام کردند که اونجا به دردسر نیافتیم. میشه در مورد خرید ووچرها راهنمایی کنید ؟ تنها افرادی که نابینا هستند میتوانند برای راهنمایی از سگ استفاده کنند. در انتها نیز بازدیدکنندگان میتوانند نظرات خود را بهعنوان اولین افرادی که بازدید از داخل برج العرب تجربه کردهاند در وبسایت رسمی این برج ثبت کنند. شما گردشگران ، ورزش ها و تفریحاتی که در این سالن ها می توانید انجام دهید محدود به اسکی نمی شود و اسنوبورد و سورتمه سواری هم به صورت گسترده مورد توجه گردشگران و توریست ها در جهان قرار گرفته است . درود وقت بخیر من و همسرم برای ۱۳تا۱۶فروردین ۱۴۰۲ دبی هستیم با توجه به اینکه ماه رمضان هستش ،تغییر تور و قیمتها به چه شکلیه ؟ قیمتهایی که در بازار طلای دبی خواهید یافت، رقابتیترین قیمتها در جهان است.

این ساحل عمومی طیف گستردهای از امکانات رفاهی را ارائه میدهد و تضمین میکند که هر بازدیدکنندهای، یک روز ساحلی عالی را تجربه کند. شما می توانید در سفر خود به دبی، هر کالایی از جمله ساعت، جواهرآلات، عطر و ادکلن، لوازم آرایش، کامپیوتر و لوازم جانبی آن، کیف و کفش، اسباب بازی و جدید ترین مد های لباس را خریداری نمایید. شما انواع غذاها را در دبی یافت خواهید کرد همینطور نمایندگی رستورانهای بزرگ جهانی از جمله مکدونالد و غیره همینطور شما انواع طعمها را خواهید یافت. در این گردش شما با ماشین های چهارمحور به دل کویر زده و از تپه های شنی کویر عبور خواهید کرد و سپس به یک کمپ می رسید که بصورت سنتی ساخته شده است. نکته بسیار جالبی که باید ردباره این رستوران در برج العرب به شما بگوییم، این است که بهعنوان یکی از 10 رستوران برتر دنیا شناخته می شود و با این حساب، اصلا یک رستوران معمولی نیست. جالب توجه است که شما با خرید بلیط، میتوانید وارد قاب دبی شوید و از طبقات بالای آن، چشمانداز بیمانندی از شهر را تماشا کنید. قسمت های بازی در این بخش با توجه به رده ی سنی متفاوت است ، به عنوان مثال کودکان بین 1- 4 سال در یک بخش و کودکان بین 5 تا 12 سال هم در محیط دیگری مشغول بازی هستند .

تاکسیهای دوبی تویوتا هستند و کرایهٔ آنها نیز بر اساس «تاکسیمتر» محاسبه میشود که اغلب نسبت به هزینهٔ مترو و اتوبوس، گرانتر است. چرا که سالانه خوانندههای مشهوری در امارات و بخصوص دهکده، کنسرتهای پرشوری برگزار میکنند. اقامه نماز جمعه با خواندن دو خطبه عربی و فارسی، برقراری جلسات قرائت قرآن، دعاهای کمیل و ندبه و نیز برگزاری مراسم اعیاد و سوگواری اهلبیت‰، از جمله آیینهای مذهبی شیعیان امارات متحده عربی است. برای بازدید از چرخ و فلک بهتر است دست نگه دارید تا وضعیت آن مشخص شود. علاوه بر آن در یکی از بخشهای موزه یک مستند کامل از نحوه شکلگیری و توسعه امارات به نمایش گذاشته میشود که گردشگران میتوانند با دیدن آن اطلاعات زیادی در خصوص آن به دست آورند. اگر گردشگران علاقه زیادی به خرید طلا داشته باشند، می توانند در بازار طلا دبی انواع بسیاری از النگو ها ، گردنبند ها ، گوشواره ها ، دست بندها، انگشتر و زیور آلات و حتی طلا های گران قیمت را ببینند و خرید کنند. خوشبختانه از اول ماه ژانویه ، جشنواره خرید دبی آغاز میشه و این یعنی که مراکز خرید دبی باز هستند . البته اخیرا یک تور بازدید از برج العرب هم فراهم شده است که در آن می توان از لابی و سوئیت رویال و بخش های دیگری از برج بازدید کرد. این تور شامل بازدید از لابی آتریوم و رویال سوئیت برج العرب است. در حالت عادی این مجموعه هر روز از ساعت 10 صبح تا 8 بعدازظهر فعال است. پیشنهاد میکنیم هر کجا که علامت عکاسی ممنوع را دیدید، گوشی هوشمند یا دوربین عکاسی را کنار بگذارید.

عکاسی با دوربین حرفهای بستگی به شرایط و نظر نگهبانان دارد بنابراین همراه داشتن گوشی همراه با لنز واید خیالتان را راحت خواهد کرد. با اینکه این برج هنوز ساخته نشده اما مناظر دبی کریک هاربر ارزش بازدید برای عکاسی را دارد. این سکو در طبقهی صد و بیست و چهارم برج و در ارتفاع ۴۵۲ متری قرار دارد و در ۵ ژانویهی سال ۲۰۱۰ افتتاح شده است و زمانی که افتتاح شد، بلندترین سکوی بازدید جهان بود. قیمت و پذیرایی شان عالی بود. همه چیز عالی بود،موفقیت و برندینگ جنابعالی را از خداوند متعال خواستارم. بخش دیگری نیز در دوران پس از انقلاب اسلامی و جنگ ایران و عراق به امارات مهاجرت کردند که اینان از همه نقاط ایران از جمله تهران بودند. حتی امروزه امارات در حوزه فناوریهای پیشرفته به سرعت در حال رشد است! دبی یک شهر جذاب با ساحل شنی، عجایب معماری، مراکز خرید عظیم و گذشته ای با فرهنگ غنی است. در دبی انواع و اقسام بازارهای سنتی تا مراکز خرید فوق العاده مدرن و شیک وجود دارند. اتاقهایی که در این موزه قرار دارند با استفاده از خطوط مورب، نامساوی و همچنین گردابه های سردرگم کننده، واقعیتهایی که وجود دارند را به چالش میکشند.

فرودگاه بینالمللی دوبی (کد DXB) که یکی از بزرگترین فرودگاههای خاورمیانه با سه ترمینال است و آشیانه خطوط هوایی امارات نیز هست که تقریبا هر پنج دقیقه یک پرواز از این فرودگاه دارد. اگر ندارم هزینه ها کمتر هست یا خیر؟ البته اگر قصد استفاده از ماشین شخصی را دارید میتوانید مسیر مونوریل ها را به سمت تابلوی هتل آتلانتیس دنبال کنید چون این آکواریم در طبقهی زیرین هتل آتلانتیس قرار دارد. کل این مسیر 5 دقیقه طول خواهد کشید و با توجه به قیمت مناسبی که دارد بسیار به صرفه خواهد بود. قرارداد آتی کوانتوی طلا در پلتفرم دیجیسیایکس، مسیر کشف قیمت و تجارت طلای معاملهشده در هند را فراهم میکند. WoodShow با هدف کمک به رشد صنعت چوب و جنگلداری از طریق چهار پلتفرم خود و کمک به غرفه داران و بازدیدکنندگان در تعامل و بحث در مورد هم افزایی احتمالی برای افزایش دامنه کسب و کار خود، فعالیت می کند. بنابراین همه این امتیازات در کنار هم، میتواند در راحتترشدن انتخاب، به شما کمک کند. در این مقاله با کمک کارشناسان تور دبی تایسیز پرواز بهترین پارکهای آبی در دبی را معرفی میکنیم. در ادامه این مقاله از مجله گردشگری پرشین هتل به شرح تاریخچه سوق مرشد دبی (سوق به معنی بازار) و چگونگی دسترسی به آن را برای شما بیان خواهیم کرد. آشنایی با شما باعث افتخار بود. این بخش ازبازار ابن بطوطه آن دورانی از مصر را بازگو می کند که مصر درجهت رونق ساخت و ساز و ارتقای فرهنگ بود , آن زمانی که معماری اسلامی جزو جدانشدنی بناهای مصر بود . این پارک دارای سریعترین Rollercoaster (ترن هوایی) می باشد که در تمام روزهای سال باز و برای گردشگران در هر سنی تجربه ای فراموش نشدنی رقم خواهد زد.

چیزی در حدود 50 سالن سینما که هر کدام بهترین و به روز ترین فیلم های دنیا را با بهترین کیفیت به نمایش میگذارند . ماشین سواری در جاده از تفریحات غیر آبی پارک دریم لند محسوب میشود که تجربه استفاده از آن میتواند لحظات شگفتانگیزی را برای شما به همراه داشته باشد. اگر دوست دارید تا به یک پارک آبی با تم قدیمی و مهیج بروید، پارک آبی دریم لند در ام القیوم یکی از برترین پارک آبی های دبی برای شماست. تم این پارک برگرفته از ۹ فیلم مشهور بالیوودی است. این پارک دارای ۲ فروشگاه، رستوران های متعدد با سنت های آشپری ایتالیایی، چندین موزه فراری و بازی های شبیه سازی رانندگی با ماشین فراری است. فراری ورد ابوظبی: فراری ورد اولین و تنها پارک جهان با برند فراری است که در ابوظبی پایتخت امارات واقع شده است. هتل گلدن تولیپ دیره هتلی مشهور است که در منطقه پر جنب و جوش دیره در دبی، امارات متحده عربی واقع شده است. دلفیناریوم دبی یک مکان سرپوشیده و مفرح می باشد که کاملآ زیر نظر دولت امارات اداره می شود. جمعیت کل امارات متحده عربی حدود هفت میلیون نفر میباشد که از این میان کمتر از یک میلیون نفر آن بومی و بقیه مهاجر میباشند. شما میتوانید علاوهبر قدم زدن در این بلوار و تماشای بوتیکهایی که بهروزترین محصولا هر برند معروف را به فروش میرسانند، یک روز رویایی بسازید.

اگر فکر می کنید همه موزه ها در رابطه با تاریخ، هنر و ادب هستند سخت در اشتباهید زیرا ما می خواهیم موزه ای را به شما معرفی کنیم که سراسر خلاقیت و هیجان است. یکی از مناطق پر تجمع در دبی که اغلب ایرانیان مقیم دبی در آن سکونت دارند سطوه است. یکی از ارکان موفقیت دبی در جذب توریست و علاقهمندی مردم جهان به سفر به این شهر، فرودگاه این شهر است که با امکانات بسیار پیشرفتهای که در اختیار مسافران قرار میدهد روز به روز بر شهرت خود میافزاید. اگر در حال فکر کردن به اتاق سلطنتی دبی هستید، باید بگوییم که هزینه هر شب اقامت در این اتاق، چیزی بالغ بر 24000 دلار برایتان تمام می شود! اگر دنبال اقامتگاههای ارزانترین برای سفرتان هستید، هاستل ها یک انتخاب عالی برای سفرهای داخلی و خارجی هستند. ایستگاه تاکسی های فرودگاه دبی در محوطه خارجی ترمینالهای سهگانه قرار دارد. اگر به دنبال استخدام در دبی هستید و خواهان یک شغل پولساز هستید، سایت رسانا را دنبال کنید تا با جدیدترین آگهی های استخدام در امارات آشنا شوید. از جمله فروشگاه های مد مرکز خرید امارات مال می توان به بربری، ورساچه و … همین طور برای رفاه حال مشتریان رستوران هایی در این مرکز خرید ساخته شده که از آن ها می توان به Dome Cafe، Yo Sushi، Nando’s Cafe و … درنهایت اگر درخصوص قیمت اجناس در بازار نایف بپرسید، باید بگوییم که این بازار مقصدی عالی برای خرید انواع کالا با قیمتهای مناسب و ارزان است. خرید طلا از بازار دبی کاری آسان و در عین حال سخت است. مساحت این مجموعه 22.500 مترمربع است که در تمام روزهای سال پوشیده از برف است.

مرکز خرید ابن بطوطه دارای 6 بخش است که معماری هر کدام از این بخش ها با الهام از 6 کشوری است که ابن بطوطه به آن سفر کرده است: چین، شبهقاره هند، ایران، مصر، تونس و آندلس. این بخش از بازار از سفر ابن بطوطه به اندلس در سال 1350 الهام گرفته است . جلوه هایی زیبا از هنر اسلامی در معماریاسپانیا را می توان در مسجد بزرگ قرطبه و قصر الحمرا در گرانادای اسپانیا دید که اصلی ترین منابع الهام برای ساخت این بخش از ابن بطوطه بوده است . این مسجد در ابتدا مدرسه ای بود که به تحصیل قرآن می پرداختند و دارای مناره ای به طول 70 متر می باشد. برج العرب اولین آسمان خراشی در دنیا بود که بر روی زمین یک جزیره مصنوعی ساخته شد. از ویژگی های معماری این بخش , می توان سنگ سفید , آجر قرمز , وجود معماری های چند لایه با طراحی آرک و قوس های زیبا , تزئینات زیبا و شاهانه که مورد علاقه ی حکام اندلسی بوده و … در این مجموعه مجسمههایی شبیه خرس قطبی و پنگوئن وجود دارد که زیبایی آن را دوچندان کرده. این بازار که در سال 2005 گشایش یافته است. موزه ایلوژن دبی جزو جاهای دیدنی دبی است که بازدید آن برای گردشگران به ویژه نسل جوان جالب و سرگرمکننده است. ساحل مارینا (Marina Beach)، یکی از جدیدترین سواحل دبی بوده که طی چند سال از تپههای شنی به مکانی برای جذب گردشگر تبدیل شده است. برج العرب: تنها هتل هفت ستاره خاور میانه با ارتفاع ۳۲۱ متر است. یکی از خاص ترین ویژگی هایی که برج العرب دارد، این است که این برج یک سکو در ارتفاع 210 متری زمین دارد که به عنوان هلی پد از آن استفاده می شود. به این دلیل که سوئیت های برج العرب همگی بزرگ و دلباز هستند.

جالب است بدانید که برج العرب با 321 متر ارتفاع، به عنوان هجدهمین برج بلند دبی شناخته می شود. این در حالی است که کل برج العرب در کمتر از 3 سال ساخته شده است. این مرکز خرید در یکی از مناطق قدیمی شهر واقع شده است. همچنین، مرکز خرید ایبن بطوطه (Ibn Battuta Mall) و مرکز خرید مرسر (Mercato Mall) نیز برخی از مراکز خریدی هستند که قیمتهای مناسب و تخفیفهای ویژهای برای خریداران فراهم میکنند. این ساحل با نخل های سرسبز و فضای سبز رنگ آذین شده است که جذابیت شما را چندین برابر کرده است دارای کافه مخصوصی است و فضای بسیار زیبایی را به وجود آورده است. چرا که سه لاین مختلف پیاده رو ایجاد شده که شما می توانید به راحتی در بین مغازه های مجموعه قدم بزنید و اجناس آن ها را مشاهده نمایید. فرارو/ پارک کروکودیل دبی میزبان دهها کروکودیل منحصربفرد است که از کشورهای آفریقایی به دبی منتقل شده اند. الممزر در امتداد دماغه کوچکی در دهانه خور الممزر قرار گرفته و در خلیج کوچکی درست در مقابل شارجه است. بخش عمدهای از ایرانیان امارات از حدود یک قرن پیش از استانهای جنوبی یعنی هرمزگان، فارس و بوشهر به علت از رونق افتادن بزرگترین مرکز بازرگانی آن دوره در خلیج فارس یعنی بندر لنگه و نیز ظلم حکام محلی به این سرزمین مهاجرت کردند. به نوشته نشریه نشنال دیفنس، در تحریمهای علیه ایران در پی برنامه هستهای ایران امارات سود خوبی میکند. در واقع برای اینکه بتوانید با سرمایه کم، وارداتی پرسود از دبی داشته باشید، باید به دنبال کالاهایی باشید که امکان فروش سریع آنها در ایران وجود دارد.

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد اجاره خودرو در دبی لطفا از صفحه ما بخواهید.

اطلاعات محرمانه روستای فیلبند که فقط کارشناسان از وجود آن اطلاع دارند


Dog Fire design graphic design چند روز هم رفتیم رامسر که خیییلی عالی بود. سه روز اونجا بودیم و اسالم خلخال و ابشار و جنگل ویسادار و تالش رفتیم. اگر به تجربه زندگی در فضاهای سنتی و محلی علاقه دارید، میتوانید در سفر به آبشار ویسادار این خانه های روستایی را برای اقامت انتخاب کنید. علی رغم اصرار و تقریبا دعواهای بابام ولی گفتیم ما میخوایم ماشین بیاریم خودمون و اولین سفر با ماشین خودمونو تجربه کردیم خییلی عالی بود و خوش گذشت . خواهرم هم یه بلوز خیلی ناز بقیه هم کادوهای ما به بابام هست. امسال عشق تولدمو خونه مامان اینام برگزار کرد یادتونه که تولد من و بابام توی یه روز هست و همیشه جشن تولدای ما باهم قاطی میشه. کادو تولدم از طرف عشقم هم این بود که با هم رفتیم خریدیمش مامانم اینا هم ربع سکه زحمت کشیده بودن مامان بزرگم هم یه دست لباس منزل خیلی جینگولی و خاله م هم یه جعبه جواهر خاتم. این فسنجون مامان پز که خیلی عالی بود دست گل مامانم درد نکنه.این هم کباب که سیخ هاش نمیدونم چرا اینجوری شده/ اینم بیف استروگانف اینم ترشی و مخلفات اینم ژله هام. همیشه سفرهای یک روزه هرچند کوتاه هم که باشند، بسیار دلچسب هستند. عدم همراهی دوستان موسسه پیام دراین حرکت بزرگ در بدو امربرایم بسیارسنگین بود زیرا چند موضوع ذهن مرا مشغول نموده بود که حداقل انتظار داشتم دوستان پیام پاسخ گوی آنها باشند، اما به دلیل ذیق وقت پیگیری آن را به بعد از سفرمحول نمودم. یادم هست که وقتی کوچکتر بودم در زمستان ها پدرم برای سوارکاری هم مرا به آنجا میبرد. تشویق دوستان برای ادامه کار حقیر را برای اینکه تاریخچه پر فرازو نشیب شهر فاروج (شهر دارالعلماء) و 84 قصبه مرتبط به آن را نیز مورد تحقیق قراردهم تشویق نمود، حاصل محبت مردم خونگرم موطنم دراواخرسال 1389 منجربه انتشاراولین اثرتاریخی خبوشان تمدن گم شده گردید، کتابی که بسیار مورد توجه هم وطنانم قرار گرفت وکمتر از یک ماه به چاپ دوم رسید، نقد وانتقادهای منصفانه ای نیزبه همراه داشت که حقیررا برای چاپ مجلدهای بعدی به تامل و تحمل بیشتری وا داشت تا با درایت و تحقیق بیشتر به کار ادامه دهم، با رسیدن دوران بازنشستگی فراغت بیشتری برای پژوهش داشتم، پیشنهاد اولین دانش آموز بعد از اسارتم، مرا به سمت تصمیمی سخت اما بزرگ هدایت نمود.

یکی از مسیرهایی که میتوانید برای گشت و گذار در ییلاقات فیلبند طی کنید، مسیر کوههای سنگی است، اما مراقب باشید که بدون راهنما و تجهیزات محلی به این سمت نروید چون ممکن است بعداً دچار مشکل شوید یا گم شوید. روستای ورسک دارای جاذبه های طبیعی بسیار زیبا و چشم نوازی است و در طراف آن کوه های بلند و پوشیده شده از درختان سبز و رود ها قرار دارند که باعث میشوند تبدیل به یکی از بهترین نقاط برای سفر و گردشگری باشد. داستان از جایی شروع می شود که شما خودتان را میان سبزه ها و در کنار دریاچه ای شفاف می بینید! خشک دره (دره سنگی گنجار)، دره ای بسیار زیبا در فاصله ای تقریبا دو کیلومتری بام سبز گنجار قرار داری که توسط یک پل کوچک از جاده اصلی عبور کرده و به سمت پاین دست مسیر خود ادامه میدهد. بلده در ۶۴کیلومتری جنوب آبشار جا خوش کرده و این آبشار در جاده رویان به بلده واقع شده است. این آبشار در شهر رویان از توابع استان مازندران قرار دارد. دالخانی روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان رامسر در ۳۰ کیلومتری جنوب شرقی رامسر که در دهستان چهل شهید قرار دارد. از توصیه های این برادر آزاده بود که در طول سفر برکات بسیاری را به همراه داشت، پاسی از شب گذشته بود از بلوار شهید کلاهدوز (محل دفتر وکالت سیدمحسن) به سمت محله قاسم آباد (شهرک غرب) مشهد رکاب زدیم. ابتدای سفرتخمین دقیقی ازهزینه های سفر را نداشتیم بخشی ازهزینه ها که مربوط به تهیه لوازم از قبیل دوچرخه ، دوربین و لوازم مورد نیاز بود تهیه نمودیم ، مبلغی را نیز برای پیشتیبانی سفر درنظر گرفتیم، برای احتیاط کارت عابر بانک حقوقی را به همراه برداشتم تا در طول مسیر با مشکلی برخورد ننماییم.

این که به خودتان یک روز فرصت برخورداری از طبیعت شگفت انگیز، آب و هوای پاکیزه و استراحت و آرامش در جنگل و روستای الیمستان را بدهید، لطف بزرگی در حق خودتان می کنید و تا مدت ها تاثیر آن را در زندگی تان احساس می کنید. یعنی عملا چندین فصل را در یک روز با فاصله چند سعت می توانید در روستای فیلبند تجربه کنید. برخی از افراد که به دنبال خلق هیجان هستند به آبشار دودوزن می آیند تا سقوط از آن را تجربه کنند. به گروه اعلام شده که وسایل کاملا ضروری و مورد نیازشون رو با خودشون بیاورند و از آوردن وسایل اضافی خودداری کنند و اونها رو توماشین بذارن، چون مسیر سربالایی و بسیار پر شیب و طولانی رو در پیش رو داریم و بهتر که سبک تر سفر کنیم. هفته اول اردیبهشت دوچرخه مناسب سفری طولانی را با مشورت متخصصین دوچرخه سواری تهیه نمودیم بسیاری از لوازم سفر نیزتوسط مهدی فراهم شد با مشورتهای مکرر قرارشد حرکت را با نام میثاق با شهدا و با هدف بازدید ازگلزار 114شهردر 14 استان کشورآغاز کنیم. نگرانی ام این بود که شاید به دلیل مشکلات جسمی و جراحات باقی مانده از دوران جنگ تحمیلی وجراحاتی که درمدت اسارت درعراق به آنها دچار شده بودم همچنین عدم تمرین کافی توانایی لازم جسمی را نداشته باشم و توان همراهی ادامه مسیر طولانی چند هزارکیلومتری با همسفرمشتاقم را نداشته باشم وشرمنده همسفرم مهدی خان زاده که از ماه ها قبل خود را برای سفری مقدس آماده کرده بود گردم، دوهفته قبل ازشروع سفر، تمرینات را با پیاده روی و دوصبحگاهی در شهر جدید پرند آغازنمودم، همه روزه خودم را موظف نمودم، مسیر منزل تا گلزار شهدای گمنام پرند را بعد ازنمازصبح بدوم.

در اطراف این سد زیبا شهرکهای ویلایی متعدد و معروفی از قبیل شهرک دریا بیشه، شهرک گل کاغذی، شهرک زیتون، شهرک سیسنگان وجود دارند که ویلاهای موجود در این شهرک ها و در کل خرید و فروش ویلا داخل شهرک در این مناطق به دلیل چشم انداز طبیعی و زیبای منطقه از الویت و زیبایی خاصی برخوردار است. زیبایی های آبشار دودوزن تنها به خود آبشار و مناظر اطراف آن ختم نشده و از همان ابتدا که وارد جاده منتهی به آن شده، با چشم انداز و مناظر چشم نوازی مواجه می شوید. علاوه بر تفریح و طبیعتگردی در اطراف دریاچه توشن، هرسال جشنوارههای ماهیگیری در این منطقه برگزار میگردد. چند وقتی بود تصمیم داشتیم بعد از بررسی و تحقیق درباره دشت دریاسر و دیدن عکس ها و فیلم ها ی حیرت انگیز از مناظر آن سری به آنجا بزنیم و شبی رو در اونجا به صبح برسونیم، تا اینکه یکی از دوستان بسیار نزدیکمون که هر هفته تورهای یک و چند روزه داخل و خارج استان و حتی بین المللی برگزار میکنند ، قرار شد برای تاریخ 2 و 3 خرداد ماه توری رو به این منطقه برگزار کنند. در این بین هم از روستا های بینظیری همانند ( لتاک ، دارباز، توساکوتی، پایین و بالا اشتوج، کلیشم، هلو کوه و هلو کله که اقامت در هر یک از این روستا ها همانند رویا و وصف نشدنی میباشد ) گذشتیم و در بین مسیر هم در جاده حیوانات اهلی زیادی را میدیم که در حال پرسه زدن در کنار جاده بودند.

وسایل و تو چادرمون مرتب کردیم و لباس های مناسب و راحت پوشیدیم و آماده شدیم برای صرف نهار که توسط گروه انجام شد ( جوجه کباب ) چقدر خوردن غذا در کنار این زیبایی ها و آب و هوای دلپذیرش لذت بخش و دلچسبه ، هرچی میخوردیم اشتهامون بیشتر میشد خلاصه سرتون رو درد نیارم بعد از خوردن غذا تصمیم به استراحت و ریلکس شدن گرفتیم ، ما چادرمون رو در نقطه ای قرار دادیم که دقیقا رو به روی این طبیعت زیبا بود و از داخل چادر میتوانستیم تمامی این زیبایی ها را ببینیم، ساعت ها محو تماشای این منظره شدیم و با دوستان درباره مسائل مختلف به بحث و گفتگو پرداختیم. سکونت ۳۷ درصد از مردم اردبیل در روستاها و سکونت هشت درصد از جمعیت در قالب زندگی عشایری موجب شده است در هر کدام از شهر ها و در اغلب روستاها صنایع دستی و هنرهای سنتی به چشم بخورد. علاوه بر شهرستان ها بازارچه صنایع دستی بقعه شیخ صفی الدین فرصتی برای بازدید و چشم نوازی تولیدات هنرمندان صنایع دستی استان فراهم کرده است. از گلیم عنبران، ملیله اردبیل و شال خلخال گرفته تا ورنی بیله سوار، جوراب بافی پارس آباد، قالیبافی سرعین و گرمی و کوثر و نیر و نمین و سفالگری و نمد مالی در مشگین شهر همه گستره زیبایی از تنوع صنایع دستی است. اردبیل علاوه بر اینکه موزه ای مثال زدنی از تاریخ است، در گستره طولی و عرضی خود آثار طبیعی را چشم نواز گردشگران قرار داده که باید تعریف آن را از زبان آنها که دیده اند، شنید.

به گزارش وبلاگ اخبار اردبیل"آرتاویل نیوز" به نقل از مهر، گستره طولی استان اردبیل موجب شده تا این استان گستره تاریخی، فرهنگی، طبیعی و آب و هوایی را نصیب خود کند. خیس شدن در آب یکی از تجربیاتی است که در نزدیکی آبشارها لحظاتی شاد را برای گردشگران می آفریند. از این رو بر آن آمدیم امروز در این مقاله، معرفی مختصری از دریاچه توشن برای شما داشته باشیم. مثلا اگر شما سبزی درختان و بوی بهار را دوست دارید و البته از شلوغی شب عید بیزار هستید؛ این دریاچه زیبا را باید در اردیبهشت ببینید. از ساری تا دشت دریاسر باید از شهرهایی مثل ( قائمشهر، بابل، امیرکلا ، بابلسر، فریدونکنار، محمود آباد، ایزد شهر، نور ، رویان، نوشهر، چالوس، نمک آبرود، کلارآباد، سلمان شهر، عباس آباد، نشتارود، ولی آباد و در نهایت تنکابن و برای مسیر خود دشت دریاسر باید از خرم آباد هم عبور کنیم) که تمامی این شهرها بسیار سرسبز و زیبا و در کنار خط ساحلی هستند و منظره بسیار زیبایی از کوه و جنگل و دریا رو به همراه دارند. محوطه شامل قوشا تپه با قدمت هفت هزار سال، شهریری عصر آهن سه و مکتب اوشاقلاری عصر آهن دو است و در کنار آثار باستانی متعلق به همین حوالی تاریخی مشگین شهررا شهری ساخته شده بر روی تمدنی کهن قرار داده است. این دهکده در پناه منطقهی حفاظت شدهی جهان نما، از آسیبهای زندگی شهری در امان مانده و زمان و تکنولوژی اثر ناچیزی در این روستای توریستی داشته است. همچنین، بهعلت استتار و بر بالای دره قرار گرفتن، از هجوم و دستبرد مهاجمان و غارتگران در امان مانده است. جاذبه های طبیعی همچون کاهو، گلمکان، آبشار اخلمد، آبشار آبقد، دره اجنه، چشمه سبز، چشمه گیلاس، و سایر ییلاقات خراسان شمالی چنان روح بخش و سرسبز اند که ممکن است از ادامه مسیر به سمت شمال پشیمان شوید و بگویید با این همه زیبایی، من چرا به شمال بروم؟

پارک ملی گلستان یا جنگل گلستان منطقهٔ حفاظت شدهای در شرق استان گلستان و غرب استان خراسان شمالی است. پس از خروج از گالیکش، با طی مسیری ۱۵ کیلومتری به پارک خواهید رسید.اگر بخواهید از سمت خراسان خود را به این پارک برسانید، باید بهسمت شهرستان بجنورد بروید. خلاصه تقریبا بعد از طی مسافتی دو ساعت و نیمه در مسیری سخت و پر پیچ و خم و جاده ای باریک و بسیار پر شیب، به نقطه ای رسیدیم که واقعا بهشت بود نمیدونم چطور باید براتون توصیفش کنم، همیشه از زیبایی های سوئیس شنیده بودیم ولی حاضرم با قطعیت بگم هیچ نقطه ای در سوئیس به این زیبایی نخواهد بود که ما در اینجا شاهدش بودیم( احسنت و هزاران بار احسنت به خلق چنین زیبایی هایی در دنیا)کوه های پوشیده شده از درختان و جنگل های انبوه و حتی برخی از آنها پوشیده شده از برف بود. بالای آن کوه جایی است مشهور به نقاره خانه، هرگاه سنگی بر آن موضع بزنند صدایی مانند طبل حادث می شود و تا نیم فرسخ آن صدا شنیده می شود. نام دریاچه توشن را شنیده اید؟ دهکده جهان نما در منطقه حفاظتشدهای به همین نام قرار دارد که بکرترین جنگلهای ایران را در خود جای داده است و به همین دلیل هر گوشه آن شما را حیرتزده میکند. مهدی خانزاده 22 سال قبل دانش آموز کنجکاو وعلاقه مندی بود که از شنیدن حماسه های آزادگان و ایثار رزمندگان لذتی وصف ناپذیر می برد، حال همین عزیز، پیشنهاد سفر با دوچرخه به اقصی نقاط میهن عزیزایران را داده بود، گرچه روزهای اول کمی جا خوردم زیرا 48 بهار را پشت سر گذاشته بودم و درخود توان هزاران کیلومتر رکاب زنی را نمی دیدم. به روستای زیبای عسل محله همانطور که از نامش پیداست رسیدیم ، کف روستا سنگ فرش شده بود و خونه های قدیمی و سنتی( که برخی از آنها اجاره هم داده میشدند) و همینطور هم ویلاهای لوکسی را دیدیم ، به گفته اهالی روستا تقریبا دو سه سالی است که توریستی شده و پر است از گردشگران از اقصی نقاط ایران، روستای عسل محله در ارتفاعات قرار داره و از اونجا میتونید منظره جنگل و کوه های اطراف رو که زیر پاتون هست ببینید که باورنکردنی و چشم نوازه.

جلوههای طبیعی این روستا بسیار دیدنی است و طبیعت بکر کندلوس حال خوبی را برای شما به ارمغان میآورد. در این مقاله به معرفی ییلاق های دیدنی گیلان پرداختیم تا به عنوان راهنمایی برای سفر شما به استان گیلان باشد. اگر دقیق ترش را بخواهیم به شما بگوییم؛ برای رسیدن به دریاچه که در قسمت جنوبی گرگان است، باید به بلوار شهید صیاد شیرازی رفته و در ادامه در جاده توشن برانید! در قسمت جنوبی روستای توشن محلی به نام «آب بندان» که فضایی بسیار مناسب و تماشایی دارد و سه طرف آب بندان جنگل و مرتع با درختان تنومند و مرتع کاملاً سبز میباشد. ورودی به این سدها ۳۳ درصد، خروجی آنها هشت درصد و حجم آب ذخیره شده در مخازن این سدها ۱۴ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است. اولین برخورد مهدی با سید محسن درفضایی بسیارصمیمی صورت گرفت، راهنمایی های سید محسن درطول سفر بسیار مفید بود، تصمیم اولیه برای تهیه گزارش روزانه و اطلاع از وقایع روزانه از طریق تلفن همراه گرفته شد، برای ایجاد انگیزه بیشتر، سید محسن تقبل نمودند تا گزارش روزانه را از طریق سایت تکریت 11 به اطلاع سایر دوستان مشتاق نیز برسانند. البته اگر تجهیزات طبیعت گردی به اندازه کافی همراه داشته باشید، بدون شک دنیای هزار رنگ پاییز در این منطقه بی مانند خواهد بود. مه نیز به این طبیعت اضافه شده و گویی دودی سفید، کل آبشار را در بر می گیرد به طوری که حوضچه پای آن دیده نمی شود. اهداف سفرمسافت بیش از 3000 کیلومتری مسیر حرکت که حداقل 114 شهرمسیر را در بر می گرفت به همراه اقلام نیازمندی های سفر و طرح توجیهی ونقشه مسیرحرکت در اختیار دوستان مصاحبه کننده ومسئولین موسسه قرار گرفت، دو نسخه ازطرح نیز به امضای اینجانب جهت بررسی به برادر بزرگوار آقای خوب نژاد ارائه گردید . گرچه حداقل انتظاردراین گونه حرکات ارزشی، تامین سلامت وامنیت لازم توسط متولیان امر درطول مسیر می باشد ولی به نظر می رسد دوستان مسئول، بیشتر سرگرم رسیدگی به امورات اداری و اقتصادی موسسات هستند لذا فرصت کافی برای رصد کردن حرکات ارزشی را ندارند، مگردرصورتی که پوشش رسانه ای این عزیزان را غافلگیر نماید که البته موجبات ناخرسندی عزیزان را فراهم می نماید.

این دره زیبا با سنگهایی بزرگ و دیدنی از چشمه های بالا دست نشات گرفته و در حاشیه ای پوشیده از گل و گیاه و درختان تنومند و دیدنی سالانه مسافران زیادی از آن بازدید میکنند. استان گلستان سرشار از مکان های دیدنی و گردشگری می باشد که با سفر به آنجا می توانید از زندگی خود لذت ببرید. برای مثال هتل های سوادکوه از جمله گزینه هایی است که می توانید انتخاب نمایید. اگر میخواهید به دریاچه توشن سفر نمایید و از اقامت در طبیعت لذت ببرید، چادر مسافرتی و لوازم تفریحی و استراحت، عینک آفتابی، کفش مناسب، یک دست لباس اضافه و لوازم شخصی برای سفری یک روزه، با خود به همراه داشته باشید. با علی بابا همراه باشید تا با جاهای دیدنی رامسر آشنا شوید و خودتان را برای سفری پر از آرامش و لذت بردن از طبیعتی سرسبز آماده کنید. این شهر زیبای شمالی قدمتی ۵۰۰۰ ساله دارد که موجب شده علاوه بر طبیعت زیبا و منحصر به فرد بناهای دیدنی فراوانی نیز داشته باشد. در اینجا می خواهیم مکانی زیبا را به شما معرفی کنیم که خود مصداق زیبایی است. در طول مسیر رسیدن به آبشار صدای جوش و خروش رودخانه ای که از آبشار سرچشمه می گیرد، با نوایی آهنگین تا پایان راه شما را همراهی می کند. حدود 90 تا عکس رو باید سانسور میکردم و اپلود میکردم واسه همین خیلی طول کشید. خب اگر اهل کمپ در دریاچه نیستید؛ هیزم، زغال، جوجه، ظرف میوه، تخمه و خلاصه همه وسایل مورد نیاز را آماده کنید؛ که باید پیک نیک را به راه کنیم. آماده یک ماجراجویی در اعماق گرگان هستید؟

اگر به عکاسی از طبیعت علاقمند هستید هم آبشار لونک دیلمان، جنگل اطراف، قایم باشک بازی نور خورشید لابلای درختان سر به فلک کشیده با آبشار، پرندگان بومی، دستفروشان و دودهای کباب، سوژههای جذابی برای عکاسی هستند. متاسفانه چون حرکت ما در شب انجام گرفت نتونستم عکس هایی از این مناظر و شهرهای زیبا بگیرم و در متن سفرنامه بارگذاریشون کنم، تقریبا حوالی ساعت 3 صبح بود که کمی خوابیدیم البته به سختی( همه میدونم خوابیدن تو اتوبوس چقدر سخته اون هم از نوع معمولیش) و حدود ساعت 5.30 صبح بود که بیدار شدیم و من از پنجره اتوبوس بیرون رو نگاه کردم و دیدم که کم کم هوا درحال روشن شدن و خورشید هم در حال طلوع میباشد، منظره فوق العاده ای بود نزدیکی های نوشهر بودیم و در حال گذر از کنار دریا و جنگل، واقعا حیرت انگیز بود دیدن لحظه طلوع خورشید بر فراز دریا و انعکاس نور آن بر روی آب ها، واقعا نمیشه با کلمات وصفش کنم و حتی با تصاویر نشون بدم، قطعا خیلی از شما دوستان این منظره و لحظه زیبا رو از نزدیک دیدید و حسش کردید. موزه دیگر در کندلوس، که موزه گیاه شناسی کندلوس است، بیش از 250 گونه گیاهی ژنتیکی (از جمله داروهای گیاهی) را در منطقه ای به وسعت 10000 هکتار در بر می گیرد. منطقه لار به خاطر داشتن آب و هوای مناسب و رودخانه های متعدد، پوشش گیاهی متنوع و گونه های جانوری زیادی رو حفظ کرده. کادو هم یه مانتوی خوشگل طرح بربری بود که با پیراهن خودش ست کرده بود خیییلی قشنگ بود مامانش اینا هم کلی ذوق زده شده بودن. بازدید از پل ورسک هم به دلیل زیبایی بنا و زیبایی طبیعت اطرافش حائز اهمیت است و هم به این دلیل که نقش مهمی در تاریخ ما ایفا کرده.

دارا بودن یک شیب پلکانی طبیعت زیبایی این ابشار را دو چندان کرده است. چرا که این منطقه به دلیل کوهستانی بودن همیشه آب و هوای خنک و تقریبا سردی را شامل می شود. خاطرات هشت سال دفاع مقدس و 44 ماه اسارت دراردوگاههای مفقودین جنگ تحمیلی لحظهِ لحظه های با شهیدان بودن را درخاطرم تداعی کرد، احساس کردم دلتنگ دوستان سفر کرده هستم لذا تصمیم گرفتم تا به بهانه جمع آوری تصاویر، دل نوشته ها، وصیت نامه ها، اسناد، فیلم و خاطرات همرزمان، هم سلولی ها، و همکلاسی هایی که سبکبال پر کشیدند، بیقراریم را التیام بخشم. ولی معماری زیبا و ترکیب آجر و سنگ و ملات، آن را به یک جای دیدنی در دل جنگلهای شمال تبدیل کرده است. این مکان دیدنی در فاصله ی ۳۰ کیلومتری از آبشار دودوزن خرمکش قرار دارد. در واقع بهترین زمان سفر به این دریاچه کاملا به شما و البته خصوصیات اخلاقیتان بستگی دارد. اگر شما هم به این فعالیت علاقه دارید، توجه داشته باشید که هرگز این کار را بدون تجربه قبلی و بدون کمک راهنمای آشنا به منطقه و بدون تجهیزات و وسایل لازم انجام ندهید. اگر کفش و قدرت بدنی مناسب دارید رفتن به کنار دیواره آبشار را تجربه کنید. تقریبا با کوله های سنگینمون از مسیرهای زیبا و پر شیبی گذشتیم در بعضی از جاها به قدری مسیر خارق العاده بود که ما می ایستادیم و مشغول عکس گرفتن میشدیم، شیب های بسیار تندی را در برخی از جاها میدیدم که به سختی میشد بالا رفت و خسته کننده و طاقت فرسا بود خصوصا با بار سنگین، گروه بسیار بسیار کند حرکت میکرد چون افراد با سنین مختلف در گروه با هم همسفر بودند و نمیشد تند تر از این حرکت کرد، ( در روستا افرادی بودند که با اسب و الاغ مسافران و یا بارهایشان را جابجا میکردند که در ازای آنها پول میگرفتند) ولی خوب تعدادشون کم بودو در کل زیبایی این مسیر به تجربه کردنش به صورت پیاده میباشد.

در محلی که آبشار به آن می ریزد حوضچه ای کوچک ایجاد شده که وسوسه شیرجه در آن را برای بعضی گردشگران ایجاد می کند. البته این اولین باری نبود که به منظورآرامش قلبی دست به سفرمی زدم، سال گذشته نیز با مشورت بعضی ازدوستان آزاده تصمیم به پیاده روی حرم تا حرم را داشتیم، که در آخرین لحظات سفر، دوستان دچار مشکل شدند و ازادامه راه باز ماندند اما با توکل به خدا مسیرحرم امام (ره) تا حرم حضرت معصومه (س) ومسیر بازگشت مجددًا کمتر از یک هفته با پای پیاده طی گردید، برادربزرگوارعبدالکریم مازندرانی ازطریق سایت رسمی تکریت 11 لحظه به لحظه گزارش سفررا به اطلاع دوستان آزاده وایرانیان عزیز رساندند (سفر بدون حمایت رسمی از سوی هیچ ارگانی به پایان رسید). هر چقدر هم به رامسر، عروس شهرهای ایران سفر کنیم، باز هم نمی توانیم تمام زیبایی های آن را ببینیم. اینجا و باز هم اینجا به مناسبت روز زن که مهمون عشق رفتیم وی آی پی باران و خودمون بودیم و خودمون حتی یک نفر هم نبود و حسااابی اون شب خوش گذشت بهمون. روز چهارده خرداد ماه. علاوه بر این، دهستان جنت رودبار به عنوان مرکز گلگاوزبان کشور شناخته میشود و همه ساله در خرداد ماه میزبان جشنواره ملی گلگاوزبان میباشد. روز دوم خرداد ماه اومد و سفرمون هم تقریبا در حال شروع شدن بود، کل روز رو به کارهامون رسیدیم و آماده شدیم و آخر شب رفتیم در مکانی که قرار بود همگی اونجا جمع بشیم و حرکت انجام بشه. یه روز که خونه مامانم اینا بودیم عشق یهویی زنگ زد و گفت نانا خانوم رو فروختم. یعنی می توان گفت شما دوربینتان را نمی توانید زمین بگذارید و باید خودتان را آماده ژست های مختلف کنید. دریاچه توشن گرگان از آن جاهایی است که می توانید در هر 4 فصل به آنجا بروید و از طبیعتش لذت ببرید.

اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از اجاره ون برای شمال دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.