تیتر برتر

وب سایت خبری تیتر برتر

تیتر برتر

وب سایت خبری تیتر برتر

سه میان‌بر برای باغ گل های اصفهان


تجربه ای که می توان با آن به دست آورد اصفهان اکنون دیگر امکان پذیر نبود پارک ناژوان اصفهان که یکی از پرطرفدارترین نقاط گردشگری اصفهان است، به بازدیدکنندگان خود این امکان را داده است تا بدون دست زدن به قطره ای آب، زندگی دریایی را در عمق 7 متری با وسعت 4000 متر مربع تجربه کنند. نیاکان ما طبیعت را از چهار عنصر آب، آتش، خاک و هوا میدانستند. در دین زرتشت عناصر خاک، آب، آتش و … در زمینهای نمناک و آبدار که کندن زمین و زیستن در زیر زمین دشوار بوده, همچنین برای ایمن بودن از یورش دشمنان, روی تپه ها (کله ی تپه ها) جای زندگی میساختند که جاهای زیادی با پیشوند و پسوند(کل) به جا مانده است مانند شش کلان(تبریز) هفت کل(خوزستان) سیاه کل(گیلان) کلان(تهران) رستم کلا(مازندران). درهای خودکار, دیوار هفت جوش یا هفتگانه, و کاربرد فلزهایی چون پولاد و ارزیز(قلع) از ویژگیهای چشمگیر مهرازی(معماری) ایران به شمار میرفت و در آینده بازهم دیگری را خواهیم دید. یکی از هفت پایه ی آسمان(انغر رئوچه) نام دارد به معنای روشنان جاودان و به اینگونه یاد شده است: خانه ی زرین گوهر یاقوت نشان. نگاهبان باغ به گرشاسپ میگوید که این تخت و تابوت از آن سیامک, پسر کیومرث است و هرگاه کسی بخواهد از این همه زر و گوهر چیزی بیرون ببرد, درها خود به خود به رویش بسته خواهند شد. جبهه جنوبی خانه متشکل از سه اتاق سه دری است ولی تقسیمات نمای آن مشابه با جبهه مقابل است. در نمای بیرونی کاخ تزیینات کاشیکاری از جمله داستانهای پندآموز، نمادهای حماسی و ملی، صحنههای شکار جانوران و پرندگان و تصویر جانوران اسطورهای چون سیمرغ وجود دارد. این بزرگترین آکواریوم جهان نیست بزرگترین آکواریوم خاورمیانه و اولین تونل آکواریوم اکریلیک در ایران است. یکی از شگفتانگیزترین بخشهای این مسجد، طاق آن است که توسط یوسف اصفهانی از برجستهترین معماران این شهر ساخته شد.

ساحل جمیرا دبی جاذبه های گردشگری چکاوک تراول از شاخه شور این قنات که تنها یادگار زنده آن به شمار می رود، برای اموری مانند شستشو و وضوگرفتن در مسجد جامع، کشاورزی و آب رسانی به روستاها استفاده می شود. برای بسیاری از گردشگران این قسمت بهدلیل فضای باز، چشماندازهای زیبا و موسیقی زنده در شب حالوهوای دیگری دارد. این آکواریوم تونلی دنیای آبی رنگارنگ از ماهی های کوچک گرفته تا کوسه های کمیاب را به تصویر می کشد که در 7 متری زیر زمین با حجم 4000 متر مربع با آکواریوم های غول پیکر که بیش از 6500 موجود زنده دارد ساخته شده است که برخی از این آکواریوم ها برای موضوعی خاص در این آکواریوم ساخته شده است. تعیین ضمیمه برای هر گونه بر اساس فاکتورهای زیست شناختی، ضوابط تجارتی و حجم آن و نیز وضعیت حفاظتی آن گونه صورت می پذیرد. گفته میشود که عمر این روش در یزد از دهه ۱۳۴۰ هجری شمسی به پایان رسید؛ اما بر اساس مستندات موجود، این کار در یزد تا سال ۱۳۵۰ هجری شمسی انجام میشد و تاریخ دقیق پایان آن مشخص نیست. این باغ زمانی بیرون از دیوار شهر قرار داشته و محلی برای حضور حکمرانان یزد بوده است. آثار دیدنی میدان نقش جهان اصفهان از طریق نرم افزار شرکت فیروزه آماده شده و فقط اینجانب (حسین رحمتیان) روی نرم افزار توضیح داده و به فیلم آموزشی تبدیل شده است. تفرجگاه کوهستانی صفه که مردم محلی به آن کوه صفه نیز میگویند، یکی دیگر از جاهای دیدنی در اصفهان است.

یکی از جاهای دیدنی یزد که حتما باید سری به آن بزنید، باغ دولت آباد است. یکی از قدیمی ترین و دیدنی ترین مکان های خشتی یزد به شمار می رود. در بسیاری از کشورها مسجد جامع یزد به عنوان نمادی از این استان و حتی نمادی از کشور ایران مطرح است و این بنا در شمار نخستین بناهای عظیم و پرقدمت کشور به شمار می رود. یکی از زیباترین و جذابترین قسمتهای باغ گل های اصفهان که بسیاری از افراد را در حین بازدید به سوی خود میکشاند، طرح فرش ایرانی است که از نقشهای اصیل و کهن ایرانی الگو گرفته است. برای آنکه دیوار, شاغولی و با کلفتی کمتر ساخته شود, دیوارها را با خشت(گل شکل گرفته) ساختند. روستاهایی که با خشت ساخته میشدند, با پسوند(کرد) یا(گرد) نامگذاری میشدند مانند دارابگرد, وروگرد(بروجرد). این بنا از خشت و گل ساخته شده است. خاک را دسته کرده, میان آنرا آخوره(آبخوره) میکردند و در آن آب میریختند تا به خورد خاک برود و خاک خیس بخورد و گل شود. در این طبقه فضایی وجود دارد که با تزئیناتی مانند گل و بوته، شکارگاه، نقوش اسلیم و ختایی و.. سپس، در سال های ۱۰۱۱ هجری شروع به ساخت طبقه ی بالای آن نمود تا در اثر طغیان رودخانه، خللی در عبور و مرور مردم ایجاد نشود.

از همین رو، محل اسکان آنها جایی بیرون از آبادی بود و کمتر با مردم تماس داشتند. کاخ هشت بهشت اصفهان را می توان به جایی که بسیار تو در تو می باشد تشبیه کرد که به راحتی نمی توان راه خارج شدن خود را از آن پیدا کرد و پله های موجود در این تالار طراحی مخفی را دارا هستند. جاتون خالی از اون بالا کل شهر اصفهان پیدا بود از سینمای شهر واژگون هم خوشم اومد فضای واقعا جذابی داشت و همچنین بازیهای با حال. ایرنا. بایگانیشده از اصلی در ۲۹ دسامبر ۲۰۲۱. موزه مارکار مجموعهای از تصاویر، کتابها و وسایل قدیمی است که فرهنگ و آیین و مراسم مذهبی زرتشتیان و همچنین زیارتگاههای زرتشتیان را معرفی کرده و در آن صدای موسیقی سنتی که اغلب به زبان دری میباشند به گوش میرسد. یکی از چشم نوازترین و زیباترین مناظر زمستانی که می توانید در عمرتان ببینید، چهارباغ زمستانی است. امروزه برخی از کارگاههای صنفی مختلف هم در بازار حاجی قنبر فعالیت دارند، که مهمترین آن ها عبارتند از: شکارگاه مازاری (محل ساییدن برگ حنا، رنگ طبیعی)، کارگاه حلوایی (محل تبدیل کنجد به حلوا ارده)، کارگاه رنگرزی (محل رنگ آمیزی الیاف نخی وپشمی). امروزه نام دخمه زرتشتیان به عنوان نخستین شهر جهانی ایران در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد و از مهمترین جاذبه های گردشگری شهر یزد به شمار میرود. پس از گرایش مردم ایران به دین اسلام به یزد لقب «دارالعباده» داده شد. تکیه به محلی می گویند که غرفه های بزرگی را دارد و مردم در هنگام مراسم های عزا داری در آن ها جمع می شوند. از دیگر نامها میتوان به کندوان اشاره کرد که مسکن مردم در دل کوهها و تپه هایی بوده که با کمی همت و کوشش میتوانستند درون آنها را به گونه هایی دلخواه شکل دهند.

روی دیوار دخمه، سوراخ پنجرهمانند کوچکی وجود داشت که در امتداد پنجره اتاق آتشسوزی و شعلههای آتش وسط اتاق بود و باعث میشد تا نور شعلههای آتش از سر شب تا صبح به درون دخمه بتابد. سطح داخلی دخمه از دیوار به طرف مرکز شیب دارد و در وسط دخمه به چاه عمیقی میرسد که سنگ متحرکی به نام «ارویس» در ته آن قرار دارد. علاوه بر این بناها دویست حجره دو طبقه پیرامون میدان واقع شدهاست که عموماً جایگاه عرضهٔ صنایع دستی اصفهان میباشند.میدان نقش جهان، میدانی مستطیل شکل به درازای ۵۰۷ متر و پهنای ۱۵۸ متر در مرکز شهر اصفهان است.این میدان در سدهٔ یازدهم هجری قمری (سدهٔ هفدهم میلادی) یکی از بزرگترین میدانهای جهان بودهاست. تا قبل از اینکه ایوان کاخ چهلستون ساخته شود، تمام ایوانهای بناها از سه طرف محصور بودهاند و فقط یک جانب آنها باز بوده است، اما در این ایوان، سه طرف باز و یک طرف بسته است. قبل از آنکه به کاخ چهلستون برسید فضای سرسبز و پر طروات اطراف کاخ شما را مجذوب خود خواهد کرد. پس از آنکه شاه عباس اول در سالهای 973 تا 977 خورشیدی پایتخت صفویان را از قزوین به اصفهان انتقال داد، ساخت این عمارت به عنوان مقر و دولتخانه حکومتی سلاطین صفوی آغاز شد.

سی و سه پل یا پل شاه عباسی و یا پل الله وردی خان یکی از شاهکارترین پل هایی است که از دوره ی سلطنت شاه عباس اول صفوی برای ما به یادگار مانده است. انتخاب فضائی وسیع در مجموعهای که در آن روزگار (دولتخانه) نامیده میشد و بررسیهایی که برای آینده صورت میگرفت، تماماً از ذوق و استعداد و خلاقیت شیخ بهائی، دانشمند بلندآوازه دوره صفوی حکایت دارد؛ مجموعه کاخهایی که شروع آنها (عالیقاپو) بود و تا میدان اصلی و مرکزی چهارباغ عباسی ادامه داشت. در این مقاله قصد داریم تا شما را با آکواریوم اصفهان آشنا کنیم، با ما همراه باشید. ما ریشه ای دیرین در عشق کهن داریم ، ما در شب تاریخ تا صبح بیداریم . در طول تاریخ ایران پس از اسلام اوایل دوره صفویه وبخصوص شاه عباس تنها دوره ای است که ایران یک هویت سیاسی دارد وحضوری مقتدرانه در عرصه جهان دارد.این اقتدار شاید در زمان نادرشاه هم مدتی تکرار شداما در آن دوران نشانه های فرهنگی ناپیدایند. از روزگاران قدیم در شهر یزد، بازارها جزو مناطق مهم اقتصادی، اجتماعی و سیاسی و فرهنگی این شهر محسوب میشدند و همین دلیلی بود که گاهی یک بازار فقط متعلق به اشرافزادگان و مناسبات اقتصادی آنها باشد و بعضی از بازارها در سطح شهر مختص به رعیتها و فرودستها و از آنجاییکه بخشی از جاده ابریشم در آن زمانها که نه هواپیمایی بود و نه قطار و وسیله نقلیه اتوموبیل، از شهر یزد عبور میکرد، نقش و اهمیت این بازارها و مخصوصا بازار خان یزد بیشتر واضح و آشکار میشود. دخمه، برج خاموشان یا برج سکوت مکانی بر فراز بلندی است که اجساد در آنها قرار داده میشدند تا خوراک حیوانات و پرندگان شوند. همچنین در زیر ایوان اصلی 110 اسماء مبارکه الهی به صورتی هماهنگ و کاملا فنی با استفاده از خط کوفی بنایی نقش بسته است.

ایرانی پوشیده مانده, نقش ایزد میترا و چشمداشت به مهرپرستی در بناهاییست که خود, هشت ضلعی هستند و با تاق و تالار هشت گوشه دارند. و بسیاری از آتشکده ها و دیگر بناها در این شمارند و گاهی گنبد مسجدها دارای هشت دریچه هستند. این بناها از سازههای رفاهی گذشته به شمار میروند و قدیمیترین آنها ساختمانهایی معروف به خیله هستند که در ضلع غربی قرار دارند و قدمتشان به دوره صفویه میرسد. دخمه زرتشتیان یا برج خاموشان یکی از آثار دین زرتشت در جنوب شرق یزد است که سدهها پیش برای تدفین مردگان ساخته شد و امروزه یکی از آثار شاخص زرتشتیان در ایران به شمار میرود. غرفههایی که برای پخش چای نذری به بومیان و مسافران نوروزی در بخش پشتی میدان امیرچخماق یزد تعبیه شده بود، در دومین شب نوروز 1397 آتش گرفت. خانه ی همگانی دارای آغل بود و بر سه بخش میشد: بالای آن 12, میان آن 9 و پایین آن6 گذرگاه(درو پنجره) داشت. عالی قاپو اصفهان دارای ۶ طبقه و بلندای ۴۸ متر است که طبقات به وسیله سه راه پله، به هم راه دارند. در ۱۵۰ تا ۲۰۰ متری دخمه و در دامنه ضلع شمالی کوه دخمه، چند عمارت خشتی و گلی، آجری، سنگی یا ترکیبی از آنها به چشم میخورد که معمولا دو طبقه و چند اتاق دارند. اما در اصل با حساب کردن طبقه همکف این کاخ 6 طبقه دارد. آبشار و آب نمای موزیکال پارک به خصوص در فصول گرم سال، به خوبی از پس خنک کردن محیط برمیآیند؛ به همین خاطر است که در شبهای تابستان خانوادههای یزدی بسیاری را میبینیم که در این پارک به گردش و تفریح میپردازند و از جشنوارههای تابستانی بهره میبرند.

به همین دلیل بهتر است برای رفتن به اصفهان فصل تابستان را انتخاب نکنید چرا که دمای بالای هوا شما را کلافه خواهد کرد. به طور کلی بنای این عمارت طوری ساخته شده است که در فصل تابستان هوای خنکی در تالار وجود داشته باشد و بتوانند از مهمانان پذیرایی کنند. 5)درون گرایی: ویژگی بسیاری از بومهای ایران, مانند خشکی, تندباد, شنهای روان, و نیز ارج و حرمت زندگی شخصی و خصوصی, پیامدش خانه هایی با نقشه ی درونگرایانه بوده که دو بخش اندرونی(برای خودی ها) و بیرونی(برای مهمانها) را در بر داشته است. اولین تونل آکواریم ایران در اصفهان ساخته شد؛ آکواریوم اصفهان تونلی شیشهای که در دل آکواریم بزرگی قرار دارد و با ورود به آن گویی در درون آکواریم قدم میزنید. تونل هایی ساخته می شوند و موضوعی نامیده می شوند و در ابعاد 4×10 متر یادآور اقیانوس ها هستند. ضمنا ساعت بازدید از مجموعه تونل آکواریوم همه روزه از ساعت 10 صبح الی 21 خواهد بود. همه این زیبایی ها در کنار هم دست به دست هم داده تا ساعت ها گردشگران به تماشای شگفتی های برج خاموشان شهر یزد بپردازند و با استفاده از امکانات و تجهیزات هتل باغ مرشد یزد خاطره هایی ماندگار و شبی مملو از آرامش با رزرو هتل مرشد یزد برای خود بسازند. آتشکده یزد هم از نظر بار تاریخی و فرهنگی و هم از دید معماری، الهام بخش و زیبا است و این آن را به عنوان یکی از مهمترین جاهای دیدنی یزد مشهور کرده است. با توچه به اینکه اماکن دیدنی اصفهان بسیار است با یک روز نمی توان از همه جاهای دیدنی آن دیدن کرد. دخمه زرتشتیان که از جاهای دیدنی یزد محسوب میشود، در ۱۵ کیلومتری جنوب شرقی یزد و در حوالی منطقه صفائیه، بر بلندای کوهی رسوبی و کمارتفاع به نام کوه دخمه قرار دارد. اگرچه دخمههای زرتشتیان در تهران، کرمان، سیرجان، اصفهان، تفت، اشکذر، اردکان و دیگر شهرها وجود دارد؛ دخمههای شهر یزد بهدلیل قرارگیری در پایتخت مذهبی زرتشتیان و نزدیکی به شهر و سایر بناهای تاریخی، از بازدیدکنندگان بیشتری برخوردار هستند.

برخی دیگر از آکواریوم های تونلی آکواریوم اکریلیک اصفهان، آکواریوم های لمسی و آکواریوم های سیلندر هستند که جلوه های رودخانه آمازون را در آکواریوم های لمسی به تصویر می کشند. در سفر به اصفهان، خیابان الفت، پارک ناژوان، آکواریوم اصفهان به عنوان بهترین مسیر به این آکواریوم معرفی می شوند. بهار و بهخصوص ماه اردیبهشت، بهترین زمان برای بازدید از کاخ چهلستون است؛ چراکه علاوه بر لطافت هوا، باغ پیرامون آن طراوات خاصی دارد. در مجموع در زمان سلطنت صفویان 14 کلیسا در جلفا ساخته شد. این داستانها موجب شد که سه جوان به خیال یافتن گنج بهسمت دخمهها کشیده شوند؛ اما با ریزش دیوار بهعلت سستی خاک، زیر آوار گرفتار شدند و در نهایت چیزی جز مرگ نصیبشان نشد. به نوشته استاد احمد حامی: با زیاد شدن مردم, چون برای زیستنشان در غارها جا نبود زیر زمین غارکندند و در آن میزیستند و به زیستگاه خود (کند) میگفتند مانند سمرکند(سمرقند) تاشکند, خوکند, قصرکند(قصر قند) و جز اینها. نکته جالب در مورد این نوع ماهی این است که می توانید مانند یک نوزاد با استفاده از شیشه شیر و پستانک به این ماهی ها غذا بدهید. در این زمان برخی از ستون های شبستان تیموری حذف و به جای آن یک نمازخانه تاسیس می شود. واژه ی (وردن) باید از آن زمان به جا مانده باشد. دخمه زرتشتیان مکانی است که زرتشتیان جسد انسان هایی که به عقیده آن ها نجس بوده در آن می گذاشتند تا غذای پرندگان و لاشخورها شود بعد از آن استخوان های باقی مانده از جسد آن ها را درون چاه بین دخمه قرار می دادند.

روستا نشینان و شهر نشینان برای آرامش در برابر حمله ل دشمنان, برج میساختند و هنگام خطر به درون برج پناه میبردند. اما با افتتاح آکواریوم اصفهان در سال 1393، تنها کاری که باید انجام دهیم این است که برای بازدید از اولین و بزرگترین تونل آکواریوم ایران به اصفهان سفر کنیم. در سال های بعد از آتش سوزی نیز فضاهای مختلفی به این مسجد اضافه شده و مسجد جامع را به شکلی که هم اکنون مشاهده می کنید تبدیل کرده است. از آثار زیبای این ایوان ، قطعه سنگ یکپارچه ی مرمری نفیسی است که در انتهای ایوان نصب شده و بر آن ، خطوط و نقوش زیبایی حجاری شده است . قطر این دخمه حدود ۱۵ متر است و به یاد سازندهاش چنین نامی را بر آن نهادهاند. بنابراین اگر شما در تدارک چنین برنامه هایی هستید می توانید با نگاهی به تالارها و سالن های این مهمانسرای زیبا و باشکوه مراسم خود را در یکی از آن ها برگزار کنید و مطمئن باشید که شبی به یادماندنی را در پیش خواهید داشت. جایی دلم نخوانده چنین راز بندگی، یادش قرار خاطرخوبان بیقرار! به اعتقاد زرتشتیان، مرگ سلاح اصلی مبارزه با انگره مینو یا همان اهریمن محسوب میشود و اجساد باید در جایی قرار گیرند که اهریمن در آنها حضور موثر دارد. بشود که فروشی ها در این خانه خوشنود شوند و ما را پاداش نیک و آموزش سرشار بخواهند.

فروشی اشونان(روانهای پاک درگذشتگان) اگر از دارنده ی خانه خوشنود باشند, او را خواستار شوند که: این خانه از انبوه ستوران و مردان, بهره مند باد. بشود که آنان از این خانه خوشنود بازگردند. نور این آتش باید از پنجره اتاق به تمام دخمه میتابید و اینکار تا سه شب ادامه داشت. سال 1024 هجری شمسی و بعد از گذشت سه سال از سلطنت شاه عباس دوم، کاخ مجلل چهلستون با حضور شاه، درباریان و همچنین سفیران کشورهای مختلف افتتاح گردید. هزینه بلیت بازدید از کاخ چهلستون برای گردشگران داخلی و خارجی متفاوت خواهد بود. برای دسترسی به چهلستون میتوانید از خودروی شخصی یا وسایل نقلیه عمومی مانند مترو اصفهان استفاده کنید. در هر صورت بازدید از کاخ چهلستون باید به برنامه ثابت هر گردشگری که به شهر اصفهان سفر می کند تبدیل شود. ۶. در کاخ الحمراء، حوضها و فوارههای متعدد موجب اتصال بصری فضاهای باز و بسته به یکدیگرند. در شاهنامه ,یکی از پهلوانان بنام گرازه دارای درفشی با نگاره ی هشت باز(پرنده شکاری) میباشد که نمایه ی هشت یاور میتراست. شهری پر از آثار تاریخی که قدمت بسیاری از جاذبه هایش به هزاران سال پیش باز می گردد. در بسیاری از بناهای گذشته، وجود کتیبه امری معمول بود و هماکنون در اکثر آثار تاریخی مشاهده میشود. 2)جنگل: انسانهای جنگل نشین با چشمداشت به لانه و آشیانه ی پرندگان, خوابگاه خود را در آغازبر فرازشاخسار درختان میساختند هرچند که در آنجا نیز از گزند برخی از جانوران در امان نبودند.

انسان ایرانی به آسمان بسان خانه ی خدایگان, آشیانه ی امشاسپندان و سرای ایزدان مینگریست. بشود که آنان سرودهای ورجاوند و آیینهای نیایش مارا به اهورامزدا و امشاسپندان برسانند. خانه نشینان در نیایش خود میگویند:شود که فروشی های بسیار نیرومند و پیروز اشونان, و فروشی های نخستین, آموزگاران کیش و فروشی های پیام آوران ,خوشنود به خانه خرامند. کلیسای وانک در زمان شاه عباس دوم ساخته شده و با گنبد عظیم، دیوار و طاق های بلند، نقاشی و طلاکاری سقف به شهرت رسیده است. برخی نقاشیهای کلیسای بیت اللحم از ابتدای آغاز طرح نقاشی تا اتمام آن، بالغ بر ۲۰ سال زمان هنرمندان مختلف را را گرفته که اگر گارلی تصاویر کلیسای بیت اللحم در ابتدای مطلب را مشاهده کنید، متوجه ظرافت و زیبایی این نقاشیها خواهید شد، سقف طلاکاری شده کلیسای بتلحم از دیگر بخشها در تزئینات این کلیسا است که یکی از زیباترین لوکیشنهای عکاسی ایران در اماکن مذهبی را رقم زده است. آسمان گاهی نیز به گونه ی دژ نمودار شده است. گویا دژهای کوهی را به نام کنگ دژ میخواندند. اولین بنای ساخته شده در این مجموعه با نام مسجد امیر چخماق یا مسجد جامع نو شناخته میشود که در بخش جنوبی میدان قرار دارد. اولین تراس در قسمت فوقانی فرحبخش، دومین تراس در قسمت میانی فیض بخش و سوم تراس در قسمت پایینی حیات بخش نامیده میشود. تارنمای این انجمن در اندیشه نگاهداری فرهنگ ایران زمین می باشد.برای آشنایی بیشتر و همکاری نام نویسی کنید. البته در برخی منابع به این موضوع اشاره میشود که استخوان بزرگان و توانمندان در جای دیگری به نام «اسدانه» ریخته میشد؛ اما این روایت خیلی با آموزههای دینی تناسب ندارد و حتی ساختار دخمهها نیز وجود چاههای مخصوص را تایید نمیکند. باغ دولت آباد که به آن باغ چهار منار هم گفته میشود؛ یکی از باغ های قدیمی در شهر زیبایی یزد است؛ که بنای آن مجموعه باشکوه است و بنای زیبا درون واقع شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد