تیتر برتر

وب سایت خبری تیتر برتر

تیتر برتر

وب سایت خبری تیتر برتر

انتخاب رشته چیست؟



انتخاب رشته سومین مرحله پذیرش دانشگاه است و داوطلبانی که مرحله اول یعنی ثبت نام آزمون ورودی و شرکت در آزمون را پشت سر گذاشته اند، می توانند با توجه به کارنامه ای که برای خود منتشر شده است نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند. البته شرایط انتخاب رشته در رشته های مختلف در کارت ثبت نام ذکر شده است.


دستورالعمل پر کردن فرم انتخاب حوزه آزمون ورودی

شما مجاز به انتخاب 150 کد رشته محل برای آزمون سراسری و مجاز به انتخاب 100 کد رشته محل برای رشته دانشگاه آزاد هستید، این از طریق azmoon.org می باشد.

مراحل تکمیل فرم انتخاب رشته بدین صورت است که ابتدا باید دفترچه راهنمای انتخاب رشته گروه خود را دانلود کرده و رشته ها و دانشگاه های مورد نظر خود را ابتدا روی کاغذ بنویسید و پس از تایید کامل در سایت مذکور ثبت نام کنید.

هنگام پر کردن فرم انتخاب رشته، مواردی مانند علاقه، احتمال پذیرش، نرخ قبولی سال قبل، نتیجه هزینه ها، دوره های محلی و ملی، وضعیت مجوز و غیره را بررسی کنید. و پس از ثبت نام در سایت فرم انتخاب رشته خود را پرینت بگیرید.



سهمیه های موثر برای انتخاب شغل چیست؟

در انتخاب رشته کنکور حتما به سهمیه ها توجه کنید و با دانستن اینکه در چه سهمیه ای هستید انتخاب رشته کنید. سهمیه هر داوطلب بر اساس استان فارغ التحصیلی تعیین می شود و البته سهمیه 5 درصد و 25 درصد رزمندگان شرایط دیگری دارد.


چه عوامل دیگری بر انتخاب رشته تأثیر می گذارد؟

برای انتخاب دامنه، باید حقایق مختلفی را در نظر بگیرید، از جمله:

آزمون کارنامه کنکور

کارنامه کنکور جانبازان را با سهمیه 5% و 25% بررسی کنید.

برای آشنایی بیشتر با گروه ها و دوره های دانشگاهی آنها

بازار کار و آینده کار در کشاورزی

خوابگاه دانشگاه

اعتبار علمی دانشگاه

مجموع هزینه های دانشگاه و هزینه تحصیل در ایالت دیگر

نرخ قبولی سال گذشته



انتخاب فضای مجازی چیست؟

شاید شما هم مانند بسیاری از داوطلبان ندانید که انتخاب رشته مجازی چیست و چه تاثیری مثبت بر موفقیت شما در انتخاب رشته دارد. انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش برای داوطلبانی طراحی شده است که می خواهند بدانند با رتبه خود در کدام رشته شانس ورود به دانشگاه را دارند.

در نرم افزار گزینش رایگان موسسه سنسه حدود 250 کد منطقه محلی پیشنهاد شده است که در سه دسته خوش بینانه، بدبینانه و واقع بینانه قرار می گیرند و متقاضیان می توانند بر اساس ترجیحات خود 150 منطقه را انتخاب و فرم گزینش را تکمیل کنند. یک رشته اضافه کنید

رجوع به مقاله:  https://pourdastmalchi.net/services/انتخاب-رشته-سراسری/

معرفی بهترین دیزل ژنراتورها


یک دیزل ژنراتور که گاهی موتور الکتریکی نامیده می شود، انرژی مکانیکی (حرکت) را به انرژی الکتریکی تبدیل می کند. در واقع دیزل ژنراتور ترکیبی از موتور دیزلی (برای تامین برق ژنراتور) و ژنراتوری است که برای تولید برق استفاده می شود. دیزل ژنراتورها معمولا در مواقع اضطراری و زمانی که برق شبکه وجود ندارد استفاده می شود. در زیر به معرفی عملکرد دیزل ژنراتور و دو برند دیزل ژنراتور Volvo و Badwin می پردازیم.


دیزل ژنراتورها چگونه کار می کنند؟

اصل کار دیزل ژنراتور بر اساس قانون بقای انرژی است. یعنی "انرژی نه می تواند ایجاد شود و نه از بین می رود، بلکه از شکلی به شکل دیگر تبدیل می شود." سوخت دیزل حاوی انرژی شیمیایی است و در حین احتراق این انرژی شیمیایی به انرژی گرمایی و انرژی تبدیل می شود.

این انرژی را انرژی مکانیکی می نامند و دیزل ژنراتور را می چرخاند چرخش ژنراتور نیز برق تولید می کند احتراق فرآیند سوزاندن سوخت در هوای بسیار متراکم است که دمای آن به 750 درجه سانتیگراد می رسد. عملیات دیزل ژنراتور به طور خلاصه در چهار مرحله جذب، تراکم، احتراق و اگزوز انجام می شود.


دیزل ژنراتور مرحله اول

هنگامی که دریچه ورودی باز می شود، پیستون از مرکز دور می شود و هوا وارد سیلندر می شود. هنگامی که فشار هوا کافی باشد، دریچه ورودی در پایان این مرحله بسته می شود.


خفاش پس سوز

در این زمان روغن با حفظ فشار وارد هوای گرم شده و شروع به سوختن می کند و زمانی که پیستون به بالای مرکز می رسد روغن متوقف می شود. در پایان مرحله پرایمینگ، تزریق سوخت تا نقطه قطع ادامه می یابد.

هر دو درهای ورودی و خروجی به طور همزمان بسته می شوند. سپس گاز داغ و فشرده در دیزل ژنراتور به گردش در می آید و پیستون پایین می آید.


آخرین مرحله دیزل ژنراتور

در این مرحله، پیستون به عقب حرکت می کند و اجازه می دهد دریچه های تخلیه باز شوند و دریچه سوخت بسته شود. گازهای سوخته دیزل ژنراتور از مسیر انبساط و گازهای باقیمانده با حرکت پیستون از شیر اگزوز خارج می شوند. در پایان این مرحله، دریچه های اگزوز بسته می شوند و چرخه کامل می شود.



دیزل ژنراتور بالدوین

Baudouin یک برند فرانسوی از سال 1918 است. ژنراتورهای دیزلی Badwin یک انتخاب عالی برای ژنراتورها و کاربردهای آماده به کار هستند. دیزل ژنراتور Badwin با ارائه قابلیت اطمینان بالا، یک گزینه پشتیبان موثر برای بسیاری از برنامه ها ارائه می دهد.

دیزل ژنراتور بادوین را می توان در ساختمان های اداری، مراکز خرید و مراکز تولیدی استفاده کرد. علاوه بر ژنراتورهای پشتیبان، Badwin Diesel Generator راه حل های حرفه ای کنترل توان را نیز ارائه می دهد. قرن ها تجربه در ژنراتورهای دیزلی، Badwin را قادر ساخته است تا موتورهایی را برای کاربردهای دریایی و تجاری با بالاترین کیفیت پیدا کند، طراحی و تولید کند. گروه بادوین دیزل ژنراتور با حضور در 48 کشور جهان یکی از تولیدکنندگان پیشرو موتورهای دریایی در اروپا می باشد. دیزل ژنراتور Badwin انتخاب مناسبی برای هر شغل تجاری است.


مجموعه دیزل ژنراتور بادوین

Moteurs Baudouin طیف گسترده ای از ژنراتورهای دیزلی Baudouin را تولید می کند. توان آنها بین 60 تا 883 کیلو ولت است. محصولات دیزل ژنراتور Badwin با قابلیت اطمینان بالا، نیازهای نگهداری کم و هزینه های عملیاتی کم مشخص می شوند. علاوه بر سیستم های درایو، Badwin مجموعه های دیزل ژنراتور آماده برای استفاده را برای همه کاربردها تولید می کند. دیزل ژنراتور Badwin آخرین الزامات زیست محیطی را برآورده می کند.


ارزش دیزل ژنراتور آماده به کار Badwin

عمر یک دیزل ژنراتور Badwin در حالت آماده به کار می تواند بسیار طولانی باشد، به راحتی 20 سال یا بیشتر. مصرف کنندگان دیزل ژنراتور Badwin نمی دانند که چرا نیروگاه های آماده به کار حساسیت بالایی دارند. در واقعیت، مصرف کنندگان بیشتر به خوردگی، در دسترس بودن قطعات و کیفیت قطعات الکتریکی اهمیت می دهند تا نام تجاری موتور.

با وجود عوامل فوق، دیزل ژنراتور بادوین قابل رقابت با رقبای خود است. در نتیجه این عوامل، دیزل ژنراتور Badwin بهترین ارزش برای پول موجود امروزی است.


دیزل ژنراتور ولوو

شما باید همیشه به منبع برق خود وابسته باشید، جایی برای خطا یا شکست وجود ندارد. دیزل ژنراتورهای ولوو نیروی صنعتی ساخته شده با راندمان قابل اعتماد و پذیرش بار بی نظیر را ارائه می دهند. انعطاف پذیر، آسان برای نصب و مصرف سوخت، با پشتیبانی پس از فروش گسترده، قدرت، سهولت کار و آرامش خاطر را ارائه می دهد.

مجموعه ولوو پنتا با استفاده از بهترین مواد در یک کارخانه حرفه ای دارای مجوز تولید می شود. تمام لودرهای شیر دیزل ژنراتور در زمان های بارگذاری مختلف تست شده و قبل از حمل و نقل به طور کامل بازرسی می شوند. دیزل ژنراتورهای ولوو با دریافت آنها آماده راه اندازی هستند. طول عمر و قابلیت اطمینان کلیدی است، به همین دلیل است که ژنراتورهای دیزلی ولوو ما برای دوام طراحی و ساخته شده اند.


دیزل ژنراتور ولوو مدل - AV250

قدرت موتور

توان پایه (KW) - 250KVA (200KW)

اثر آماده به کار (KW) - 275KVA (220KW)

3. فاس

ویژگی های موتور دیزل ولوو

عرضه شوی - Volvo TAD734GE

تعداد سیلندر - 6

سیستم خنک کننده موتور - موتور آب خنک

نوع سوخت - دیزل

نوع گاورنر - برقی

طراحی دیزل ژنراتور ولوو

پایه چوبی ساخته شده از فولاد درجه یک

سیم کشی رنگی (برای سهولت در نگهداری)

صدا خفه کن پیشرفته و کاهش نویز

پایه های ضد لرزش برای دیزل ژنراتور و دینام ولوو

سنج روغن موتور برای بررسی آسان

نقطه سوخت رسانی مناسب

فضای بار قوی برای پشتیبانی



پنل کنترل قفل دار دیزل ژنراتور ولوو

موتورهای دیزل ولوو در سوئد تولید می شوند و با 2 سال گارانتی سازنده و 2 سال رضایت مشتری ارائه می شوند. موتورهای ولوو دارای یک شبکه خدمات پس از فروش گسترده برای دستیابی به کمترین زمان خرابی ممکن برای موتورهای ولوو است. موتورهای ولوو قوی هستند و برای دوام ساخته شده اند.


ادامه نوشته:https://www.fardanews.com/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-2/1214086-%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81%DB%8C-%D8%AF%DB%8C%D8%B2%D9%84-%DA%98%D9%86%D8%B1%D8%A7%D8%AA%D9%88%D8%B1%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%AA%D8%B1

برندهای معروف PLC


یک کنترل کننده منطقی قابل برنامه ریزی (PLC) یک سیستم مبتنی بر ریزپردازنده است که از حافظه قابل برنامه ریزی برای ذخیره دستورالعمل ها و انجام عملکردهایی مانند منطق، ترتیب بندی، زمان بندی، شمارش و حساب برای کنترل ماشین ها و فرآیندها استفاده می کند. در درس زیر به بررسی سه برند PLC می پردازیم.


زیمنس PLC

ویژگی های زیمنس PLC

در محیط های صنعتی مانند گرما، رطوبت، ارتعاشات مکانیکی و لرزش مقاوم هستند.

ورودی و خروجی داخل کنترلر است

PLC های زیمنس به راحتی قابل برنامه ریزی هستند

PLC دارای منطق و کنترل PID است.

یک PLC به طور مداوم در برنامه خود در حال اجرا است و بنابراین سیگنال های ورودی خود را به روز می کند، هر یک از این حلقه ها یک چرخه نامیده می شود.


زیمنس PLC دارای دو حالت برنامه نویسی است:

به روز رسانی مداوم

بهبود انبوه

زیمنس PLC به طور مداوم به روز می شود

CPU کانال ورودی PLC زیمنس را مطابق دستورالعمل برنامه بررسی می کند. هر ورودی به صورت جداگانه بررسی می شود (تأخیر زمانی 3 میلی ثانیه). خروجی قفل می شود تا وضعیت آن تا به روز رسانی بعدی ذخیره شود. این محصول در برخی تجهیزات صنعتی مانند تجهیزات ساخت پلاستیک کاربرد دارد.


کپی انبوه I/O: این در فرآیند زیر کار می کند:

تمام ورودی های اسکن شده و در رم را کپی کنید

واکشی و رمزگشایی و اجرای تمام دستورالعمل های برنامه به ترتیب، کپی کردن دستورالعمل های خروجی در RAM

پس از اجرای برنامه، CPU عملکردهای تشخیصی و ارتباطی را انجام می دهد

تکرار همه نتایج را به روز می کند

بروزرسانی دسته ای یا نردبان زیمنس PLC



شکلی از برنامه نویسی که معمولاً با PLC ها استفاده می شود، به روز رسانی انبوه PLC زیمنس است. هر وظیفه برنامه به عنوان یک پله روی نردبان تعریف می شود.

بنابراین مدرسه می تواند نشان دهد که کلیدهای A و B بررسی شده اند و اگر A و B بسته باشند، شیر برقی به خروجی انرژی می دهد.

دنباله ای که توسط زیمنس PLC در طول اجرای برنامه دنبال می شود:

ورودی های مرتبط با یک پله از برنامه نردبان را اسکن کنید

عملیات منطقی مربوط به این ورودی ها را حل کنید

نتایج این فرآیند را تکرار کنید

به پله بعدی بروید و مراحل 1، 2، 3... و غیره را تا پایان برنامه تکرار کنید و هر پله از نردبان را به نوبت اسکن کنید.

سپس PLC زیمنس به ابتدای برنامه بازگشته و مجدداً راه اندازی می شود

نمودار نردبانی شامل دو خط عمودی است که نشان دهنده ریل های برق است. مدارها (پله ها) با خطوط افقی به هم متصل می شوند


دلتا PLC

عملیاتی که می توان بر روی کلمات داده با PLC دلتا انجام داد عبارتند از:

انتقال داده

اندازه شکل ها را مقایسه کنید

عملیات حسابی

تبدیل بین سیستم های عددی

دستورالعمل های داده به آدرس های حافظه نیاز دارند، بنابراین از ثبات های داده برای ذخیره کلمات باینری (8 یا 16 بیت) و اختصاص آدرس هایی مانند D0، D1، D2 استفاده می شود. هر فرمان باید سیستم عامل، منبع داده را مشخص کند. برای ذخیره این داده ها و جمع آوری داده های پایگاه داده استفاده می شود


دلتا PLC چگونه کار می کند؟

دلتا PLC را می توان به عنوان یک کامپیوتر صنعتی کوچک متشکل از اجزای مدولار که برای خودکارسازی فرآیند کنترل طراحی شده اند توصیف کرد. PLC ها تقریباً تمام اتوماسیون های صنعتی مدرن را کنترل می کنند. اجزای زیادی برای PLC دلتا وجود دارد، اما اکثر آنها را می توان به سه دسته زیر تقسیم کرد:

پردازنده

ورودی ها

عزیمت، خروج


دلتا پی ال ​​سی یک کامپیوتر قدرتمند و قدرتمند است. با این حال، ما می توانیم عملکرد دلتا PLC را به زبان ساده توصیف کنیم. یک Delta PLC ورودی می گیرد، منطق را روی خروجی CPU انجام می دهد و بر اساس آن منطق، خروجی را خاموش و روشن می کند. بعداً در مورد آن بیشتر صحبت خواهیم کرد، اما در حال حاضر، اجازه دهید نگاهی به این روش بیندازیم:

CPU وضعیت ورودی PLC دلتا (به عنوان مثال روشن، بسته شدن سنسور، شیر قطع 40٪ و غیره) را نظارت می کند.

CPU داده هایی را که از ورودی Delta PLC دریافت می کند دریافت می کند و ورودی را حس می کند

CPU منطق خروجی را اجرا می کند (مثلاً خاموش شدن موتور، باز شدن سوپاپ و غیره).


Plc Fatak

PLC های PLC کامپیوترهای صنعتی کوچکی هستند که دارای اجزای مدولار هستند که برای خودکارسازی فرآیندهای کنترل سفارشی طراحی شده اند. PLC فاتاک معمولاً برای کنترل انواع موتور، پمپ، چراغ، فن، قطع کننده مدار و سایر ماشین آلات در کارخانه های صنعتی استفاده می شود.

سازندگان ماشین آلات همیشه به دنبال راه هایی برای کاهش هزینه تجهیزاتی هستند که به مشتریان خود عرضه می کنند. هنگامی که نرم افزار اختصاصی PLC در میان است، تولیدکنندگان معمولاً باید برای هر قطعه از تجهیزات مجوز پرداخت کنند و هزینه ماشین های خود را افزایش دهند. خوشبختانه، بسیاری از برنامه های جایگزین در دسترس هستند که هزینه کمتری نسبت به نرم افزار راننده اختصاصی معادل دارند.

برخی از برنامه ها به شرکت هایی مانند ماشین های خودکار کمک می کنند تا هزینه های تولید را کاهش دهند. این شرکت تجهیزات تست پیشرفته را برای کاربردهای مکانیکی و صنعتی طراحی و تولید می کند. از آنجایی که سیستم یک سیستم متعادل است، شامل همه چیزهایی است که مشتری نیاز دارد، از جمله HMI های متناسب با نیازهای خاص.

همچنین، در گذشته، اکثر توسعه دهندگان از DDE برای اتصال نرم افزار HMI خود به درایورهای دستگاه خود استفاده می کردند. درایور دستگاهی که به PLC متصل می شود به عنوان یک برنامه جداگانه به نام سرور DDE اجرا می شود. نرم افزار HMI یک کلاینت جداگانه DDE است که داده ها را از سرور دریافت می کند. اما با توجه به مشکلاتی که دارند PLC مانند PLC فاتک ارجحیت دارد.


مقاله کامل:https://www.gostaresh.news/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D9%81%D9%86%D8%A7%D9%88%D8%B1%DB%8C-40/290473-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%88%D9%81-%D9%BE%DB%8C-%D8%A7%D9%84-%D8%B3%DB%8C?pr=1


مدت زمان پرواز از تهران به دبی چقدر است؟

دبی که به عروس خاورمیانه معروف است، یکی از شهرهای امارات متحده عربی است که در 50 سال گذشته دستخوش تغییرات اساسی بسیاری شده است. این تغییرات سالانه برای میلیون ها مسافر از سراسر جهان دبی را به ارمغان می آورد. در مسیر دبی ساختمان های شگفت انگیزی مانند برج خلیفه، سواحل زیبا و صحراهای بکر را خواهید دید که در هیچ جای دنیا نخواهید یافت. این یکی از مهمترین چیزهایی است که قبل از سفر به دبی باید بدانید، ما سعی خواهیم کرد با آنها تماس بگیریم. جزئیات در زیر.


آب و هوای دبی در فصول مختلف

توجه به آب و هوا یکی از نکات مهم قبل از سفر به دبی است; این شهر در زیر خط استوا قرار دارد و میزان بارندگی سالانه آن بسیار کم است. بنابراین هوای این شهر معمولاً گرم و خشک است و برای کسانی که در مناطق سردسیر کوهستانی زندگی می کنند، این هوا آزاردهنده است و رطوبت زیاد باعث تعریق مداوم می شود. بنابراین در اواسط بهار و تابستان هوا بسیار گرم و غیرقابل تحمل خواهد بود و میانگین دما حدود 48 درجه سانتیگراد است.

بهترین زمان برای سفر به دبی از نوامبر تا فوریه، از نوامبر تا پایان فوریه است. هوا در این ماه ها بین 20 تا 27 درجه است و می توانید در سواحل زیبا و جذاب دبی شنا کنید. و همچنین لذت ببرید.


آب و هوای دبی در فصول مختلف

مدت زمان پرواز از تهران به دبی چقدر است؟

نکته مهم دیگر قبل از سفر به دبی، اطلاع از زمان پرواز است. مدت زمان پرواز از تهران به دبی 2 ساعت و 20 دقیقه است.


بهترین هتل های دبی کجا هستند؟

هتل های زیادی در دبی وجود دارد که رزرو آن ها یکی از نکات مهم قبل از سفر به دبی می باشد. این شهر مدرن دارای تعدادی از بهترین هتل های جهان برای مسافران است و در زیر تعدادی از مجلل ترین هتل های این شهر آورده شده است.

هتل برج های جمیرا امارات

هتل جمیرا در لیست هتل های 5 ستاره دبی قرار دارد. این هتل دارای 400 اتاق و خدمات ماهواره ای، صرافی، باشگاه ورزشی، رستوران های عالی با غذاهای بین المللی است. همچنین، هتل جمیرا خدمات شاتل رایگان به دبی مال، مرکز شهر دبی و غیره ارائه می دهد.

اوسویت: امارات، جاده شیخ زاید، برج های امارات



هتل رافلز

هتل لوکس رافلز یک هتل 252 اتاقه و 5 ستاره در نزدیکی مرکز خرید وافی دبی و 15 دقیقه تا فرودگاه دبی فاصله دارد. از امکانات هتل رافلز می توان به سونا، جکوزی، استخر روباز، منوی رژیم غذایی ویژه، خدمات نگهداری از کودکان و سرویس اتاق VIP اشاره کرد.

آدرس: دبی، بر دبی، وفی مال، جاده شیخ رشید



اون هتل دبی

هتل تاج یکی از بهترین هتل های 5 ستاره دبی است که در قلب دیره واقع شده است. این هتل 296 اتاق دارد که هر اتاق منظره زیبایی از شهر دارد. هتل تاج دارای رستوران های مختلفی است که غذاهای هندی، انگلیسی، بین المللی، مدیترانه ای، آسیایی و عربی سرو می کنند.

آدرس: مرکز شهر برج خلیفه، دبی



هتل برج العرب جمیرا

هتل برج العرب جمیرا چشم اندازی بی نظیر به خلیج فارس دارد. این هتل 7 ستاره دارای 202 اتاق در 27 طبقه است و از امکانات آن می توان به 9 رستوران با انواع غذاهای بین المللی اشاره کرد.

آدرس: خیابان جمیرا، دبی، امارات متحده عربی



هتل پارک حیات دبی

هتل پارک حیات یکی از هتل های 5 ستاره مدرن و منحصر به فرد دبی است که دارای 225 اتاق است و در 2 کیلومتری فرودگاه بین المللی دبی، 15 دقیقه با ماشین تا دبی مال و برج خلیفه و حدود 30 دقیقه تا امارات متحده عربی فاصله دارد. . یک ساحل با ماشین وجود دارد. همچنین راحتی مسافران در این هتل تجربه بهتری را در سفر به دبی برای شما به ارمغان می آورد.

آدرس: دبی، قایق بادبانی و باشگاه گلف



هتل معانا سالم

هتل مینا السلام یکی از هتل های 5 ستاره دبی می باشد. این هتل با 292 اتاق مشرف به دریا و خلیج، اتاق های ویژه معلولان و افراد مسن را نیز دارد تا تضادی هیجان انگیز و منحصر به فرد را برای تماشای آب های صحرای دبی ایجاد کند.

آدرس: جاده جمیرا، دبی، امارات متحده عربی




نتیجه

در این متن سعی شده قبل از سفر به دبی تمامی نکات مهم را برای تجربه یک سفر خاطره انگیز توضیح دهیم. اگر در طول اقامت خود در دبی به خودرو نیاز داشتید، می توانید از خدمات اجاره خودرو شرکت معروف و محبوب اجاره سعادت بهره مند شوید. اگر از خدمات اجاره خودرو در دبی استفاده کنید، در هزینه و زمان خود صرفه جویی خواهید کرد

آهنگ کردی محسن لرستانی به نام «خه ور نیری که بی تو»

متن آهنگ خه ور نیری که بی تو محسن لرستانی


خور نیری که بی تو چه هاتیه وه سرم

گل عشقم پر پر بی سوزانی بال و پرم

و شهر نامرادان کردیه در ودرم

کردیه در و درم

دلم تنگه خدایا دلم تنگه خدایا نیه درمان دردم

هر چی و پیم پریشان منم بی نام و نشان

و شهر نامرادان و شهر نامرادان

و شهر نامرادان و شهر نامرادان

هر چی و پیم هاتیه له دس تو هاتیه

له دس تیشه ی خدا و نفع تو هاتیه

هر چی و پیم هاتیه له دس تو هاتیه

له دس تیشه ی خدا و نفع تو هاتیه


 آهنگ کردی محسن لرستانی به نام «خه ور نیری که بی تو»