تیتر برتر

وب سایت خبری تیتر برتر

تیتر برتر

وب سایت خبری تیتر برتر

برندهای معروف PLC


یک کنترل کننده منطقی قابل برنامه ریزی (PLC) یک سیستم مبتنی بر ریزپردازنده است که از حافظه قابل برنامه ریزی برای ذخیره دستورالعمل ها و انجام عملکردهایی مانند منطق، ترتیب بندی، زمان بندی، شمارش و حساب برای کنترل ماشین ها و فرآیندها استفاده می کند. در درس زیر به بررسی سه برند PLC می پردازیم.


زیمنس PLC

ویژگی های زیمنس PLC

در محیط های صنعتی مانند گرما، رطوبت، ارتعاشات مکانیکی و لرزش مقاوم هستند.

ورودی و خروجی داخل کنترلر است

PLC های زیمنس به راحتی قابل برنامه ریزی هستند

PLC دارای منطق و کنترل PID است.

یک PLC به طور مداوم در برنامه خود در حال اجرا است و بنابراین سیگنال های ورودی خود را به روز می کند، هر یک از این حلقه ها یک چرخه نامیده می شود.


زیمنس PLC دارای دو حالت برنامه نویسی است:

به روز رسانی مداوم

بهبود انبوه

زیمنس PLC به طور مداوم به روز می شود

CPU کانال ورودی PLC زیمنس را مطابق دستورالعمل برنامه بررسی می کند. هر ورودی به صورت جداگانه بررسی می شود (تأخیر زمانی 3 میلی ثانیه). خروجی قفل می شود تا وضعیت آن تا به روز رسانی بعدی ذخیره شود. این محصول در برخی تجهیزات صنعتی مانند تجهیزات ساخت پلاستیک کاربرد دارد.


کپی انبوه I/O: این در فرآیند زیر کار می کند:

تمام ورودی های اسکن شده و در رم را کپی کنید

واکشی و رمزگشایی و اجرای تمام دستورالعمل های برنامه به ترتیب، کپی کردن دستورالعمل های خروجی در RAM

پس از اجرای برنامه، CPU عملکردهای تشخیصی و ارتباطی را انجام می دهد

تکرار همه نتایج را به روز می کند

بروزرسانی دسته ای یا نردبان زیمنس PLC



شکلی از برنامه نویسی که معمولاً با PLC ها استفاده می شود، به روز رسانی انبوه PLC زیمنس است. هر وظیفه برنامه به عنوان یک پله روی نردبان تعریف می شود.

بنابراین مدرسه می تواند نشان دهد که کلیدهای A و B بررسی شده اند و اگر A و B بسته باشند، شیر برقی به خروجی انرژی می دهد.

دنباله ای که توسط زیمنس PLC در طول اجرای برنامه دنبال می شود:

ورودی های مرتبط با یک پله از برنامه نردبان را اسکن کنید

عملیات منطقی مربوط به این ورودی ها را حل کنید

نتایج این فرآیند را تکرار کنید

به پله بعدی بروید و مراحل 1، 2، 3... و غیره را تا پایان برنامه تکرار کنید و هر پله از نردبان را به نوبت اسکن کنید.

سپس PLC زیمنس به ابتدای برنامه بازگشته و مجدداً راه اندازی می شود

نمودار نردبانی شامل دو خط عمودی است که نشان دهنده ریل های برق است. مدارها (پله ها) با خطوط افقی به هم متصل می شوند


دلتا PLC

عملیاتی که می توان بر روی کلمات داده با PLC دلتا انجام داد عبارتند از:

انتقال داده

اندازه شکل ها را مقایسه کنید

عملیات حسابی

تبدیل بین سیستم های عددی

دستورالعمل های داده به آدرس های حافظه نیاز دارند، بنابراین از ثبات های داده برای ذخیره کلمات باینری (8 یا 16 بیت) و اختصاص آدرس هایی مانند D0، D1، D2 استفاده می شود. هر فرمان باید سیستم عامل، منبع داده را مشخص کند. برای ذخیره این داده ها و جمع آوری داده های پایگاه داده استفاده می شود


دلتا PLC چگونه کار می کند؟

دلتا PLC را می توان به عنوان یک کامپیوتر صنعتی کوچک متشکل از اجزای مدولار که برای خودکارسازی فرآیند کنترل طراحی شده اند توصیف کرد. PLC ها تقریباً تمام اتوماسیون های صنعتی مدرن را کنترل می کنند. اجزای زیادی برای PLC دلتا وجود دارد، اما اکثر آنها را می توان به سه دسته زیر تقسیم کرد:

پردازنده

ورودی ها

عزیمت، خروج


دلتا پی ال ​​سی یک کامپیوتر قدرتمند و قدرتمند است. با این حال، ما می توانیم عملکرد دلتا PLC را به زبان ساده توصیف کنیم. یک Delta PLC ورودی می گیرد، منطق را روی خروجی CPU انجام می دهد و بر اساس آن منطق، خروجی را خاموش و روشن می کند. بعداً در مورد آن بیشتر صحبت خواهیم کرد، اما در حال حاضر، اجازه دهید نگاهی به این روش بیندازیم:

CPU وضعیت ورودی PLC دلتا (به عنوان مثال روشن، بسته شدن سنسور، شیر قطع 40٪ و غیره) را نظارت می کند.

CPU داده هایی را که از ورودی Delta PLC دریافت می کند دریافت می کند و ورودی را حس می کند

CPU منطق خروجی را اجرا می کند (مثلاً خاموش شدن موتور، باز شدن سوپاپ و غیره).


Plc Fatak

PLC های PLC کامپیوترهای صنعتی کوچکی هستند که دارای اجزای مدولار هستند که برای خودکارسازی فرآیندهای کنترل سفارشی طراحی شده اند. PLC فاتاک معمولاً برای کنترل انواع موتور، پمپ، چراغ، فن، قطع کننده مدار و سایر ماشین آلات در کارخانه های صنعتی استفاده می شود.

سازندگان ماشین آلات همیشه به دنبال راه هایی برای کاهش هزینه تجهیزاتی هستند که به مشتریان خود عرضه می کنند. هنگامی که نرم افزار اختصاصی PLC در میان است، تولیدکنندگان معمولاً باید برای هر قطعه از تجهیزات مجوز پرداخت کنند و هزینه ماشین های خود را افزایش دهند. خوشبختانه، بسیاری از برنامه های جایگزین در دسترس هستند که هزینه کمتری نسبت به نرم افزار راننده اختصاصی معادل دارند.

برخی از برنامه ها به شرکت هایی مانند ماشین های خودکار کمک می کنند تا هزینه های تولید را کاهش دهند. این شرکت تجهیزات تست پیشرفته را برای کاربردهای مکانیکی و صنعتی طراحی و تولید می کند. از آنجایی که سیستم یک سیستم متعادل است، شامل همه چیزهایی است که مشتری نیاز دارد، از جمله HMI های متناسب با نیازهای خاص.

همچنین، در گذشته، اکثر توسعه دهندگان از DDE برای اتصال نرم افزار HMI خود به درایورهای دستگاه خود استفاده می کردند. درایور دستگاهی که به PLC متصل می شود به عنوان یک برنامه جداگانه به نام سرور DDE اجرا می شود. نرم افزار HMI یک کلاینت جداگانه DDE است که داده ها را از سرور دریافت می کند. اما با توجه به مشکلاتی که دارند PLC مانند PLC فاتک ارجحیت دارد.


مقاله کامل:https://www.gostaresh.news/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D9%81%D9%86%D8%A7%D9%88%D8%B1%DB%8C-40/290473-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%88%D9%81-%D9%BE%DB%8C-%D8%A7%D9%84-%D8%B3%DB%8C?pr=1


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد