تیتر برتر

وب سایت خبری تیتر برتر

تیتر برتر

وب سایت خبری تیتر برتر

انتقاد استاد جامعه شناسی از نحوه مقابله با کرونا

 روزنامه ایران در یادداشتی به قلم دکتر سیدجواد میری جامعه شناس نوشت:نحوه مدیریت کرونا در ایران نیاز به فهم انتقادی دارد نه دستورالعمل‌های پزشکی. واقع امر این است که ایران جزو ۱۰ کشور نخست مبتلایان به کرونا نیست، ولی در ۱۵ ماه اخیر تریبون‌ها شدیدترین تبلیغات ترس‌آور را به جان جامعه تزریق کرده و این همان ویروس به مثابه رخداد است نه ویروس به مثابه امر اپیدمیولوژیک.

سخن اینجاست که دست اندرکاران چرا ویروس را تبدیل به رخدادی در جامعه کرده‌اند و جامعه را به حالت «تعلیق» درآورده اند؟ مشاهدات نشان می‌دهد که راه جلوگیری انتشار ویروس «تعلیق جامعه» و تزریق «جنون تنهایی» به مردم نیست و تداوم این کژ-سیاستگذاری معنایی جز انهدام جامعه ندارد.

راهکار عملی چیست؟ اولین گام اینکه «پمپاژ تبلیغاتی» را قطع کنیم و روان جامعه را مدیریت علمی کنیم. سپس ببینیم کشورهای دیگر در مواجهه با کووید ۱۹ عملاً چه روش‌هایی اتخاذ کردند(به‌عنوان مثال، گام اول قرنطینه و گام دوم ایمنی همگانی و گام سوم بازگشایی تدریجی و گام چهارم واکسن و گام کنونی عادی‌سازی فضای انسانی) و سومین گام مهم پرهیز از سوء‌استفاده سیاسی برای ماندن در کورس قدرت.

نقص در سلامت مواد اولیه و مشکلات آن ها

به واقع می توان گفت که هر گونه نقص در سلامت مواد اولیه و مشکلات آن ها، می تواند به طور کلی تامین کننده را از خط همکاری با کارخانه ها و واحدهای تولیدی مواد غذایی، خارج کند. در پارک سلطان واقع شده و قبلا بخشی از کاخ سلطان بوده است. دریاچه و پارک آبی، دو مورد از جاذبههای دیگر این جزیره است. بر این اساس نمیتوان گفت تمام مواد غذایی در فروردینماه افت تولید داشتهاند، بلکه باید تقسیمبندی در این خصوص صورت گیرد و کالاها به دو دسته اساسی و غیراساسی تقسیم شوند. مواد اولیه غذایی در شرکت های مختلف صنایع غذایی که مجموعهای جامع از شرکت های متنوع می باشند و بیش تر مواد اولیه غذایی مصرف کننده توسط جمعیت جهان را تامین می کند ، کاربرد دارند. شما برای تهیه و خرید مواد اولیه غذایی می توانید به سایت پیشگامان شیمی مراجعه نمائید. در مواد اولیه تولید خوراک دام و طیور برخی ترکیبات وجود دارند که بدن حیوان بدون کمک آنزیمهای اگزوژنوس کاملا قادر به هضم آنها نمیباشد. از سوی دیگر این نکته را نیز باید در نظر گرفت که در حال حاضر حجم بسیاری از تولیدات محصولات کشاورزی قاچاق میشود که این امر بر قیمت محصول عرضه شده در بازار اثرگذار است.

مهدی معصومی، نایبرئیس کمیسیون کشاورزی، آب و صنایع غذایی اتاق تهران نیز در این خصوص بر این نکته تاکید کرد که توانایی خرید در کشور به شدت کاهش یافته است. اگر میخواهید غذای بهتر در یک رستوران همراه با سرویس میز، نوش جان کنید، باید حدود ۳۲۵ روفیه بپردازید. مالدیو یک مقصد گردشگری محبوب در سراسر دنیا است. نایبرئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به اینکه در فروردینماه با توجه به تعطیلات سال جدید و اینکه بنگاههای تولیدی در تعطیلات بهسر میبردند و این امر بر حجم تولید اثرگذار است، گفت: با توجه به اینکه بیشترین مواد اولیه صنایع غذایی به محصولات کشاورزی وابسته است میتوان گفت با توجه به آغاز برداشت محصولات کشاورزی و باغی از خردادماه تا آذر ماه، در این ماهها شاهد ورود مواد اولیه به خطوط تولید خواهیم بود. از جمله مواد اولیه تولید خوراک دام و طیور هستند که آنها را از تغییرات کمی و کیفی محافظت میکنند. قیمت محصولات تولید شده در میان ۱۲ مولفه ارزیابی شده در حالی جایگاه دوم را به خود اختصاص داده که در حال حاضر با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه شاهد آن هستیم که قیمت تمام شده همچنان گریبانگر این بخش است و با توجه به اینکه مولفه قیمت خرید مواد اولیه نیز در صدر چالش بنگاهها در این ارزیابی یاد شده، میتوان گفت بهبود این مولفه به عبور از چالش افزایش قیمت مواد اولیه گره خورده است.

ساختار پروتئینی دارند و نقش کاتالیزور را در بدن ایفا میکنند (واکنشهای متابولیک را تسهیل میکنند بدون اینکه خودشان دستخوش تغییر شوند). نارگیل را بهشکلهای مختلف در غذاها مورد استفاده قرار میدهند مثلا بهشکل پودر یا رنده شده یا آن را فشرده میکنند و از آن عصاره و شیر نارگیل میگیرند. از این روی در خصوص حمل و نقل مواد اولیه غذایی به صورت ، باید کاملا از ماشین های یخچال دار (در صورت نیاز) استفاده شده یا هر اصول لازم دیگری رعایت گردد. از جمله مواد اولیه تهیه خوراک دام و طیور هستند که به منظور جلوگیری از آلودگی خوراک به میکرو ارگانیسمهای مضر و انتقال آنها به بدن حیوانات از آنها استفاده میشود. شرکت بازرگانی ام تی رویال سال های بسیار زیادی است که در زمینه واردات و فروش مواد اولیه صنایع غذایی تخصص دارد. از مزرعه به منزل؛ این مسیری است که در حالت ایدهآل باید خیلی سریع طی شود، اما افراد و وسیلههای زیادی در این مسیر قرار دارند که باید محصول را هم سریع و هم در شرایط بهداشتی به نفر بعدی و در نهایت به مشتری تحویل دهند. بسیاری از ویتامینها توسط بدن موجود زنده ساخته میشود و گاهی اتفاق میافتد که مقدار ساخته شدن ویتامین در بدن کفاف نیاز را نمیکند و باید در جیره خوراکی ویتامین به صورت مکمل وجود داشته باشد تا نیاز تأمین شود.

اگر بخواهیم از زاویه تاریخی به موضوع نگاه کنیم، مشاهده میکنیم که انسانها از دو روش شکار و کشاورزی مواد غذایی خود را تأمین میکردند، امروزه بیشتر انرژی مصرف شده در جهان توسط صنایع غذایی تأمین میشود. اما با توجه به ارزیابیهای صورت گرفته، مدیران و صاحبان بنگاهها به مولفه مصرف حاملهای انرژی نیز در فروردینماه رقم ۹/ ۳۵ را دادهاند و مولفه میزان فروش محصولات نیز توانست از مدیران و صاحبان بنگاهها رقم ۴/ ۳۰ را کسب کند. مواد غذایی توسط یک موجود زنده مصرف میشود، جذب میشود و توسط سلولهای ارگانیسم تبدیل به انرژی میشود. در غیر این صورت یک خط تولید با مشکل روبرو شده و تمامی محصولات خروجی آن، غیر قابل استفاده خواهند بود. مواد اولیه مستقیم، موادی هستند که شرکت ها مستقیماً در ساخت یک محصول نهایی مانند چوب برای صندلی استفاده می کنند. از جمله پروبیوتیکهای مهم در مواد اولیه تولید خوراک دام و طیور میتوان به اینولین، گالاکتوالیگوساکاریدها، فروکتوالیگوساکاریدها، ایزومالتوالیگوساکاریدها، لاکتولوز، سویاالیگوساکاریدها، زایلوالیگوساکاریدها و مانان الیگوساکاریدها اشاره کرد. از آنجا که جوامع با محدود کردن ارتباطات درجهت کاهش سرعت انتشار کوید 19 گام بر می دارند ، مردم با چالشها و پرسشهایی درمورد چگونگی انجام امور اولیه ی خانه مانند خرید مواد غذایی و دارو و انجام امور بانکی مواجه هستند.

منبع: پیشگامان شیمی