تیتر برتر

وب سایت خبری تیتر برتر

تیتر برتر

وب سایت خبری تیتر برتر

انتخاب رشته چیست؟



انتخاب رشته سومین مرحله پذیرش دانشگاه است و داوطلبانی که مرحله اول یعنی ثبت نام آزمون ورودی و شرکت در آزمون را پشت سر گذاشته اند، می توانند با توجه به کارنامه ای که برای خود منتشر شده است نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند. البته شرایط انتخاب رشته در رشته های مختلف در کارت ثبت نام ذکر شده است.


دستورالعمل پر کردن فرم انتخاب حوزه آزمون ورودی

شما مجاز به انتخاب 150 کد رشته محل برای آزمون سراسری و مجاز به انتخاب 100 کد رشته محل برای رشته دانشگاه آزاد هستید، این از طریق azmoon.org می باشد.

مراحل تکمیل فرم انتخاب رشته بدین صورت است که ابتدا باید دفترچه راهنمای انتخاب رشته گروه خود را دانلود کرده و رشته ها و دانشگاه های مورد نظر خود را ابتدا روی کاغذ بنویسید و پس از تایید کامل در سایت مذکور ثبت نام کنید.

هنگام پر کردن فرم انتخاب رشته، مواردی مانند علاقه، احتمال پذیرش، نرخ قبولی سال قبل، نتیجه هزینه ها، دوره های محلی و ملی، وضعیت مجوز و غیره را بررسی کنید. و پس از ثبت نام در سایت فرم انتخاب رشته خود را پرینت بگیرید.



سهمیه های موثر برای انتخاب شغل چیست؟

در انتخاب رشته کنکور حتما به سهمیه ها توجه کنید و با دانستن اینکه در چه سهمیه ای هستید انتخاب رشته کنید. سهمیه هر داوطلب بر اساس استان فارغ التحصیلی تعیین می شود و البته سهمیه 5 درصد و 25 درصد رزمندگان شرایط دیگری دارد.


چه عوامل دیگری بر انتخاب رشته تأثیر می گذارد؟

برای انتخاب دامنه، باید حقایق مختلفی را در نظر بگیرید، از جمله:

آزمون کارنامه کنکور

کارنامه کنکور جانبازان را با سهمیه 5% و 25% بررسی کنید.

برای آشنایی بیشتر با گروه ها و دوره های دانشگاهی آنها

بازار کار و آینده کار در کشاورزی

خوابگاه دانشگاه

اعتبار علمی دانشگاه

مجموع هزینه های دانشگاه و هزینه تحصیل در ایالت دیگر

نرخ قبولی سال گذشته



انتخاب فضای مجازی چیست؟

شاید شما هم مانند بسیاری از داوطلبان ندانید که انتخاب رشته مجازی چیست و چه تاثیری مثبت بر موفقیت شما در انتخاب رشته دارد. انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش برای داوطلبانی طراحی شده است که می خواهند بدانند با رتبه خود در کدام رشته شانس ورود به دانشگاه را دارند.

در نرم افزار گزینش رایگان موسسه سنسه حدود 250 کد منطقه محلی پیشنهاد شده است که در سه دسته خوش بینانه، بدبینانه و واقع بینانه قرار می گیرند و متقاضیان می توانند بر اساس ترجیحات خود 150 منطقه را انتخاب و فرم گزینش را تکمیل کنند. یک رشته اضافه کنید

رجوع به مقاله:  https://pourdastmalchi.net/services/انتخاب-رشته-سراسری/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد