تیتر برتر

وب سایت خبری تیتر برتر

تیتر برتر

وب سایت خبری تیتر برتر

علت کف نکردن مایعات و پودرهای لباسشویی چیست؟ به دلیل کف زیاد در ماشین لباسشویی


اول از همه این را بدانید که پودر لباسشویی کف زیادی دارد و در همه تبلیغات پودر دستی می گویند کف زیاد است، یعنی برای شستن لباس در سینک، اما هرچه پودر لباسشویی کف کمتری داشته باشد، اگر ناخواسته بمالید بهتر است. پودر دست در ماشین لباسشویی سینک کف زیادی ایجاد می کند و مشکلات زیادی از جمله فشار به پمپ تخلیه، خرابی هیدرواستات و ... را ایجاد می کند، البته استفاده از شامپو، مایع ظرفشویی یا اضافه کردن مقدار زیادی لباسشویی. پودر همچنین باعث ایجاد کف زیادی در ماشین لباسشویی می شود.

اگر ماشین لباسشویی خیلی داغ شد، شستشو را متوقف کنید و ماشین لباسشویی را در آبکش قرار دهید، وارد ماشین لباسشویی شوید، دوباره برنامه را عوض کنید و در آبکش بگذارید، این کار را 3 بار تکرار کنید. کف و پودر اضافی را بردارید، اکنون برنامه شستشوی معمولی را تنظیم کرده و اجازه دهید ادامه یابد.

دلیل کف نکردن پودر ماشین لباسشویی

همانطور که در بالا توضیح داده شد، یک پودر ماشین لباسشویی خوب کف کمتری دارد. یعنی پودر زیاد ماشین لباسشویی باید کاملا در آب حل شود و کف را کم کند. پس اگر تمام پودر جذب لباس شد و کف زیادی نداشت نگران نباشید. پودر مناسبی را انتخاب کرده اید.

کیفیت پودرلباسشویی دلیل کف نکردن ماشین لباسشویی است

بسیاری از مصرف کنندگان بر این باورند که هرچه کف بیشتری در فرآیند شستشو تولید شود، لباس تمیزتر خواهد بود. آنها همچنین فکر می کنند که هر چه پودر لباسشویی یا کف مایع بیشتر باشد، بهتر است. در صورتی که این کاملا اشتباه است و شستن لباس ها ربطی به میزان کف ماشین لباسشویی ندارد.

همچنین پودرها نسبت به پودرهایی که کف تولید می کنند کف کمتری تولید می کنند. حال که این موضوع را متوجه شدید بهتر است بدانید که مهم ترین دلیل کف نکردن ماشین لباسشویی به نوع ماده شوینده استفاده شده در آن مربوط می شود.

پرزهای حل نشده یکی از دلایل کف نکردن ماشین لباسشویی است

یکی دیگر از دلایل کف نکردن ماشین لباسشویی به مشکل گرد و غبار حل نشده در ماشین مربوط می شود. حل نشدن پودر به دلیل کیفیت پایین یا سطح پایین شستشو در ماشین لباسشویی است. اگر درجه شستشو کمتر از حد نرمال باشد، پودر به خوبی در دستگاه حل نمی شود و در نتیجه کف ایجاد نمی شود.

در واقع پودر لباسشویی در آب سرد حل نمی شود که در شستن لباس ها مشکل ایجاد می کند. بنابراین بهتر است سطح شستشوی لباس ها را به میزان لازم افزایش دهید تا پودر بهتر حل شود.

آب سخت دلیل کف نکردن ماشین لباسشویی است

همه شما می دانید که هر شهر یا استانی آب و هوای متفاوتی دارد و برخی مناطق دارای آب با درجه سختی بالا هستند. اگر آب مورد استفاده در محل شما سفت باشد، مواد شوینده در ماشین لباسشویی شما به خوبی کف نمی کند. علت کف نکردن ماشین لباسشویی در آب سخت این است که پودر در این آب حل نمی شود و در نتیجه ماشین در هنگام شستشو کف نمی کند. همچنین کف نکردن ماشین لباسشویی بستگی به میزان پودری دارد که هنگام شروع شستشو در ماشین لباسشویی ریخته اید و این موارد باید به دقت بررسی شوند.

دمای پایین آب یکی از دلایل یخ زدن ماشین لباسشویی است

یکی از دلایلی که ماشین لباسشویی کف نمی کند این است که دمای آب هنگام شستن لباس ها پایین است و به همین دلیل پودری که داخل آن ریخته می شود نمی تواند به خوبی کف کند. به طور کلی دمای آب ماشین لباسشویی برای کف کردن پودر و لباسشویی باید 40 درجه سانتیگراد باشد تا به کف مناسب برسد. علاوه بر این، مقدار لباسی که در ماشین لباسشویی قرار می دهید نیز بر اندازه سطح زمین تأثیر می گذارد.

هر چه لباس در اتاق کمتر باشد، کف بیشتری دارد، اما اگر لباس های بیشتری را در ماشین لباسشویی خود قرار دهید، کف کمتری تولید می شود.

البته شایان ذکر است که پودر دست بیشتر از سایر پودرها کف تولید می کند.

همچنین، اگر می خواهید محصول کف بیشتری ایجاد کند، می توانید از مایع باباسلمان یا شامپو برای بیرون آمدن بهتر دستگاه خود استفاده کنید.

مقدار مواد شوینده در ماشین لباسشویی

جالب است بدانید: من به عنوان تکنسین تعمیر ماشین لباسشویی حدود 15 سال پیش در دوره آموزشی تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ که توسط کره ای ها در ایران برگزار شده بود شرکت کردم. وی گفت که به صورت تصادفی 20 مشتری خشکشویی از محصولات نصب شده در ایران را انتخاب و از آنها بازدید کردیم. در هر 20 مورد فقط یک اشتباه پیدا کردیم و آن هم استفاده زیاد از پودر توسط ایرانی ها بود به طوری که مقدار زیادی پودر داخل آن جمع شد. و زیر ماشین لباسشویی

و این سوال را از ما پرسید که آیا پولی برای پودر لباسشویی نمی دهید؟ پس چرا اینقدر هدر می دهیم! پاسخ همکاران ما این بود که کیفیت آرد تولیدی ما پایین است. معلم کره ای گفت تقصیر شماست که نمی دانید کیفیت شوینده های ایرانی خیلی بالاست و در کشورهای اروپایی هم طرفداران زیادی دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد