تیتر برتر

وب سایت خبری تیتر برتر

تیتر برتر

وب سایت خبری تیتر برتر

اطلاعات محرمانه روستای فیلبند که فقط کارشناسان از وجود آن اطلاع دارند


Dog Fire design graphic design چند روز هم رفتیم رامسر که خیییلی عالی بود. سه روز اونجا بودیم و اسالم خلخال و ابشار و جنگل ویسادار و تالش رفتیم. اگر به تجربه زندگی در فضاهای سنتی و محلی علاقه دارید، میتوانید در سفر به آبشار ویسادار این خانه های روستایی را برای اقامت انتخاب کنید. علی رغم اصرار و تقریبا دعواهای بابام ولی گفتیم ما میخوایم ماشین بیاریم خودمون و اولین سفر با ماشین خودمونو تجربه کردیم خییلی عالی بود و خوش گذشت . خواهرم هم یه بلوز خیلی ناز بقیه هم کادوهای ما به بابام هست. امسال عشق تولدمو خونه مامان اینام برگزار کرد یادتونه که تولد من و بابام توی یه روز هست و همیشه جشن تولدای ما باهم قاطی میشه. کادو تولدم از طرف عشقم هم این بود که با هم رفتیم خریدیمش مامانم اینا هم ربع سکه زحمت کشیده بودن مامان بزرگم هم یه دست لباس منزل خیلی جینگولی و خاله م هم یه جعبه جواهر خاتم. این فسنجون مامان پز که خیلی عالی بود دست گل مامانم درد نکنه.این هم کباب که سیخ هاش نمیدونم چرا اینجوری شده/ اینم بیف استروگانف اینم ترشی و مخلفات اینم ژله هام. همیشه سفرهای یک روزه هرچند کوتاه هم که باشند، بسیار دلچسب هستند. عدم همراهی دوستان موسسه پیام دراین حرکت بزرگ در بدو امربرایم بسیارسنگین بود زیرا چند موضوع ذهن مرا مشغول نموده بود که حداقل انتظار داشتم دوستان پیام پاسخ گوی آنها باشند، اما به دلیل ذیق وقت پیگیری آن را به بعد از سفرمحول نمودم. یادم هست که وقتی کوچکتر بودم در زمستان ها پدرم برای سوارکاری هم مرا به آنجا میبرد. تشویق دوستان برای ادامه کار حقیر را برای اینکه تاریخچه پر فرازو نشیب شهر فاروج (شهر دارالعلماء) و 84 قصبه مرتبط به آن را نیز مورد تحقیق قراردهم تشویق نمود، حاصل محبت مردم خونگرم موطنم دراواخرسال 1389 منجربه انتشاراولین اثرتاریخی خبوشان تمدن گم شده گردید، کتابی که بسیار مورد توجه هم وطنانم قرار گرفت وکمتر از یک ماه به چاپ دوم رسید، نقد وانتقادهای منصفانه ای نیزبه همراه داشت که حقیررا برای چاپ مجلدهای بعدی به تامل و تحمل بیشتری وا داشت تا با درایت و تحقیق بیشتر به کار ادامه دهم، با رسیدن دوران بازنشستگی فراغت بیشتری برای پژوهش داشتم، پیشنهاد اولین دانش آموز بعد از اسارتم، مرا به سمت تصمیمی سخت اما بزرگ هدایت نمود.

یکی از مسیرهایی که میتوانید برای گشت و گذار در ییلاقات فیلبند طی کنید، مسیر کوههای سنگی است، اما مراقب باشید که بدون راهنما و تجهیزات محلی به این سمت نروید چون ممکن است بعداً دچار مشکل شوید یا گم شوید. روستای ورسک دارای جاذبه های طبیعی بسیار زیبا و چشم نوازی است و در طراف آن کوه های بلند و پوشیده شده از درختان سبز و رود ها قرار دارند که باعث میشوند تبدیل به یکی از بهترین نقاط برای سفر و گردشگری باشد. داستان از جایی شروع می شود که شما خودتان را میان سبزه ها و در کنار دریاچه ای شفاف می بینید! خشک دره (دره سنگی گنجار)، دره ای بسیار زیبا در فاصله ای تقریبا دو کیلومتری بام سبز گنجار قرار داری که توسط یک پل کوچک از جاده اصلی عبور کرده و به سمت پاین دست مسیر خود ادامه میدهد. بلده در ۶۴کیلومتری جنوب آبشار جا خوش کرده و این آبشار در جاده رویان به بلده واقع شده است. این آبشار در شهر رویان از توابع استان مازندران قرار دارد. دالخانی روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان رامسر در ۳۰ کیلومتری جنوب شرقی رامسر که در دهستان چهل شهید قرار دارد. از توصیه های این برادر آزاده بود که در طول سفر برکات بسیاری را به همراه داشت، پاسی از شب گذشته بود از بلوار شهید کلاهدوز (محل دفتر وکالت سیدمحسن) به سمت محله قاسم آباد (شهرک غرب) مشهد رکاب زدیم. ابتدای سفرتخمین دقیقی ازهزینه های سفر را نداشتیم بخشی ازهزینه ها که مربوط به تهیه لوازم از قبیل دوچرخه ، دوربین و لوازم مورد نیاز بود تهیه نمودیم ، مبلغی را نیز برای پیشتیبانی سفر درنظر گرفتیم، برای احتیاط کارت عابر بانک حقوقی را به همراه برداشتم تا در طول مسیر با مشکلی برخورد ننماییم.

این که به خودتان یک روز فرصت برخورداری از طبیعت شگفت انگیز، آب و هوای پاکیزه و استراحت و آرامش در جنگل و روستای الیمستان را بدهید، لطف بزرگی در حق خودتان می کنید و تا مدت ها تاثیر آن را در زندگی تان احساس می کنید. یعنی عملا چندین فصل را در یک روز با فاصله چند سعت می توانید در روستای فیلبند تجربه کنید. برخی از افراد که به دنبال خلق هیجان هستند به آبشار دودوزن می آیند تا سقوط از آن را تجربه کنند. به گروه اعلام شده که وسایل کاملا ضروری و مورد نیازشون رو با خودشون بیاورند و از آوردن وسایل اضافی خودداری کنند و اونها رو توماشین بذارن، چون مسیر سربالایی و بسیار پر شیب و طولانی رو در پیش رو داریم و بهتر که سبک تر سفر کنیم. هفته اول اردیبهشت دوچرخه مناسب سفری طولانی را با مشورت متخصصین دوچرخه سواری تهیه نمودیم بسیاری از لوازم سفر نیزتوسط مهدی فراهم شد با مشورتهای مکرر قرارشد حرکت را با نام میثاق با شهدا و با هدف بازدید ازگلزار 114شهردر 14 استان کشورآغاز کنیم. نگرانی ام این بود که شاید به دلیل مشکلات جسمی و جراحات باقی مانده از دوران جنگ تحمیلی وجراحاتی که درمدت اسارت درعراق به آنها دچار شده بودم همچنین عدم تمرین کافی توانایی لازم جسمی را نداشته باشم و توان همراهی ادامه مسیر طولانی چند هزارکیلومتری با همسفرمشتاقم را نداشته باشم وشرمنده همسفرم مهدی خان زاده که از ماه ها قبل خود را برای سفری مقدس آماده کرده بود گردم، دوهفته قبل ازشروع سفر، تمرینات را با پیاده روی و دوصبحگاهی در شهر جدید پرند آغازنمودم، همه روزه خودم را موظف نمودم، مسیر منزل تا گلزار شهدای گمنام پرند را بعد ازنمازصبح بدوم.

در اطراف این سد زیبا شهرکهای ویلایی متعدد و معروفی از قبیل شهرک دریا بیشه، شهرک گل کاغذی، شهرک زیتون، شهرک سیسنگان وجود دارند که ویلاهای موجود در این شهرک ها و در کل خرید و فروش ویلا داخل شهرک در این مناطق به دلیل چشم انداز طبیعی و زیبای منطقه از الویت و زیبایی خاصی برخوردار است. زیبایی های آبشار دودوزن تنها به خود آبشار و مناظر اطراف آن ختم نشده و از همان ابتدا که وارد جاده منتهی به آن شده، با چشم انداز و مناظر چشم نوازی مواجه می شوید. علاوه بر تفریح و طبیعتگردی در اطراف دریاچه توشن، هرسال جشنوارههای ماهیگیری در این منطقه برگزار میگردد. چند وقتی بود تصمیم داشتیم بعد از بررسی و تحقیق درباره دشت دریاسر و دیدن عکس ها و فیلم ها ی حیرت انگیز از مناظر آن سری به آنجا بزنیم و شبی رو در اونجا به صبح برسونیم، تا اینکه یکی از دوستان بسیار نزدیکمون که هر هفته تورهای یک و چند روزه داخل و خارج استان و حتی بین المللی برگزار میکنند ، قرار شد برای تاریخ 2 و 3 خرداد ماه توری رو به این منطقه برگزار کنند. در این بین هم از روستا های بینظیری همانند ( لتاک ، دارباز، توساکوتی، پایین و بالا اشتوج، کلیشم، هلو کوه و هلو کله که اقامت در هر یک از این روستا ها همانند رویا و وصف نشدنی میباشد ) گذشتیم و در بین مسیر هم در جاده حیوانات اهلی زیادی را میدیم که در حال پرسه زدن در کنار جاده بودند.

وسایل و تو چادرمون مرتب کردیم و لباس های مناسب و راحت پوشیدیم و آماده شدیم برای صرف نهار که توسط گروه انجام شد ( جوجه کباب ) چقدر خوردن غذا در کنار این زیبایی ها و آب و هوای دلپذیرش لذت بخش و دلچسبه ، هرچی میخوردیم اشتهامون بیشتر میشد خلاصه سرتون رو درد نیارم بعد از خوردن غذا تصمیم به استراحت و ریلکس شدن گرفتیم ، ما چادرمون رو در نقطه ای قرار دادیم که دقیقا رو به روی این طبیعت زیبا بود و از داخل چادر میتوانستیم تمامی این زیبایی ها را ببینیم، ساعت ها محو تماشای این منظره شدیم و با دوستان درباره مسائل مختلف به بحث و گفتگو پرداختیم. سکونت ۳۷ درصد از مردم اردبیل در روستاها و سکونت هشت درصد از جمعیت در قالب زندگی عشایری موجب شده است در هر کدام از شهر ها و در اغلب روستاها صنایع دستی و هنرهای سنتی به چشم بخورد. علاوه بر شهرستان ها بازارچه صنایع دستی بقعه شیخ صفی الدین فرصتی برای بازدید و چشم نوازی تولیدات هنرمندان صنایع دستی استان فراهم کرده است. از گلیم عنبران، ملیله اردبیل و شال خلخال گرفته تا ورنی بیله سوار، جوراب بافی پارس آباد، قالیبافی سرعین و گرمی و کوثر و نیر و نمین و سفالگری و نمد مالی در مشگین شهر همه گستره زیبایی از تنوع صنایع دستی است. اردبیل علاوه بر اینکه موزه ای مثال زدنی از تاریخ است، در گستره طولی و عرضی خود آثار طبیعی را چشم نواز گردشگران قرار داده که باید تعریف آن را از زبان آنها که دیده اند، شنید.

به گزارش وبلاگ اخبار اردبیل"آرتاویل نیوز" به نقل از مهر، گستره طولی استان اردبیل موجب شده تا این استان گستره تاریخی، فرهنگی، طبیعی و آب و هوایی را نصیب خود کند. خیس شدن در آب یکی از تجربیاتی است که در نزدیکی آبشارها لحظاتی شاد را برای گردشگران می آفریند. از این رو بر آن آمدیم امروز در این مقاله، معرفی مختصری از دریاچه توشن برای شما داشته باشیم. مثلا اگر شما سبزی درختان و بوی بهار را دوست دارید و البته از شلوغی شب عید بیزار هستید؛ این دریاچه زیبا را باید در اردیبهشت ببینید. از ساری تا دشت دریاسر باید از شهرهایی مثل ( قائمشهر، بابل، امیرکلا ، بابلسر، فریدونکنار، محمود آباد، ایزد شهر، نور ، رویان، نوشهر، چالوس، نمک آبرود، کلارآباد، سلمان شهر، عباس آباد، نشتارود، ولی آباد و در نهایت تنکابن و برای مسیر خود دشت دریاسر باید از خرم آباد هم عبور کنیم) که تمامی این شهرها بسیار سرسبز و زیبا و در کنار خط ساحلی هستند و منظره بسیار زیبایی از کوه و جنگل و دریا رو به همراه دارند. محوطه شامل قوشا تپه با قدمت هفت هزار سال، شهریری عصر آهن سه و مکتب اوشاقلاری عصر آهن دو است و در کنار آثار باستانی متعلق به همین حوالی تاریخی مشگین شهررا شهری ساخته شده بر روی تمدنی کهن قرار داده است. این دهکده در پناه منطقهی حفاظت شدهی جهان نما، از آسیبهای زندگی شهری در امان مانده و زمان و تکنولوژی اثر ناچیزی در این روستای توریستی داشته است. همچنین، بهعلت استتار و بر بالای دره قرار گرفتن، از هجوم و دستبرد مهاجمان و غارتگران در امان مانده است. جاذبه های طبیعی همچون کاهو، گلمکان، آبشار اخلمد، آبشار آبقد، دره اجنه، چشمه سبز، چشمه گیلاس، و سایر ییلاقات خراسان شمالی چنان روح بخش و سرسبز اند که ممکن است از ادامه مسیر به سمت شمال پشیمان شوید و بگویید با این همه زیبایی، من چرا به شمال بروم؟

پارک ملی گلستان یا جنگل گلستان منطقهٔ حفاظت شدهای در شرق استان گلستان و غرب استان خراسان شمالی است. پس از خروج از گالیکش، با طی مسیری ۱۵ کیلومتری به پارک خواهید رسید.اگر بخواهید از سمت خراسان خود را به این پارک برسانید، باید بهسمت شهرستان بجنورد بروید. خلاصه تقریبا بعد از طی مسافتی دو ساعت و نیمه در مسیری سخت و پر پیچ و خم و جاده ای باریک و بسیار پر شیب، به نقطه ای رسیدیم که واقعا بهشت بود نمیدونم چطور باید براتون توصیفش کنم، همیشه از زیبایی های سوئیس شنیده بودیم ولی حاضرم با قطعیت بگم هیچ نقطه ای در سوئیس به این زیبایی نخواهد بود که ما در اینجا شاهدش بودیم( احسنت و هزاران بار احسنت به خلق چنین زیبایی هایی در دنیا)کوه های پوشیده شده از درختان و جنگل های انبوه و حتی برخی از آنها پوشیده شده از برف بود. بالای آن کوه جایی است مشهور به نقاره خانه، هرگاه سنگی بر آن موضع بزنند صدایی مانند طبل حادث می شود و تا نیم فرسخ آن صدا شنیده می شود. نام دریاچه توشن را شنیده اید؟ دهکده جهان نما در منطقه حفاظتشدهای به همین نام قرار دارد که بکرترین جنگلهای ایران را در خود جای داده است و به همین دلیل هر گوشه آن شما را حیرتزده میکند. مهدی خانزاده 22 سال قبل دانش آموز کنجکاو وعلاقه مندی بود که از شنیدن حماسه های آزادگان و ایثار رزمندگان لذتی وصف ناپذیر می برد، حال همین عزیز، پیشنهاد سفر با دوچرخه به اقصی نقاط میهن عزیزایران را داده بود، گرچه روزهای اول کمی جا خوردم زیرا 48 بهار را پشت سر گذاشته بودم و درخود توان هزاران کیلومتر رکاب زنی را نمی دیدم. به روستای زیبای عسل محله همانطور که از نامش پیداست رسیدیم ، کف روستا سنگ فرش شده بود و خونه های قدیمی و سنتی( که برخی از آنها اجاره هم داده میشدند) و همینطور هم ویلاهای لوکسی را دیدیم ، به گفته اهالی روستا تقریبا دو سه سالی است که توریستی شده و پر است از گردشگران از اقصی نقاط ایران، روستای عسل محله در ارتفاعات قرار داره و از اونجا میتونید منظره جنگل و کوه های اطراف رو که زیر پاتون هست ببینید که باورنکردنی و چشم نوازه.

جلوههای طبیعی این روستا بسیار دیدنی است و طبیعت بکر کندلوس حال خوبی را برای شما به ارمغان میآورد. در این مقاله به معرفی ییلاق های دیدنی گیلان پرداختیم تا به عنوان راهنمایی برای سفر شما به استان گیلان باشد. اگر دقیق ترش را بخواهیم به شما بگوییم؛ برای رسیدن به دریاچه که در قسمت جنوبی گرگان است، باید به بلوار شهید صیاد شیرازی رفته و در ادامه در جاده توشن برانید! در قسمت جنوبی روستای توشن محلی به نام «آب بندان» که فضایی بسیار مناسب و تماشایی دارد و سه طرف آب بندان جنگل و مرتع با درختان تنومند و مرتع کاملاً سبز میباشد. ورودی به این سدها ۳۳ درصد، خروجی آنها هشت درصد و حجم آب ذخیره شده در مخازن این سدها ۱۴ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است. اولین برخورد مهدی با سید محسن درفضایی بسیارصمیمی صورت گرفت، راهنمایی های سید محسن درطول سفر بسیار مفید بود، تصمیم اولیه برای تهیه گزارش روزانه و اطلاع از وقایع روزانه از طریق تلفن همراه گرفته شد، برای ایجاد انگیزه بیشتر، سید محسن تقبل نمودند تا گزارش روزانه را از طریق سایت تکریت 11 به اطلاع سایر دوستان مشتاق نیز برسانند. البته اگر تجهیزات طبیعت گردی به اندازه کافی همراه داشته باشید، بدون شک دنیای هزار رنگ پاییز در این منطقه بی مانند خواهد بود. مه نیز به این طبیعت اضافه شده و گویی دودی سفید، کل آبشار را در بر می گیرد به طوری که حوضچه پای آن دیده نمی شود. اهداف سفرمسافت بیش از 3000 کیلومتری مسیر حرکت که حداقل 114 شهرمسیر را در بر می گرفت به همراه اقلام نیازمندی های سفر و طرح توجیهی ونقشه مسیرحرکت در اختیار دوستان مصاحبه کننده ومسئولین موسسه قرار گرفت، دو نسخه ازطرح نیز به امضای اینجانب جهت بررسی به برادر بزرگوار آقای خوب نژاد ارائه گردید . گرچه حداقل انتظاردراین گونه حرکات ارزشی، تامین سلامت وامنیت لازم توسط متولیان امر درطول مسیر می باشد ولی به نظر می رسد دوستان مسئول، بیشتر سرگرم رسیدگی به امورات اداری و اقتصادی موسسات هستند لذا فرصت کافی برای رصد کردن حرکات ارزشی را ندارند، مگردرصورتی که پوشش رسانه ای این عزیزان را غافلگیر نماید که البته موجبات ناخرسندی عزیزان را فراهم می نماید.

این دره زیبا با سنگهایی بزرگ و دیدنی از چشمه های بالا دست نشات گرفته و در حاشیه ای پوشیده از گل و گیاه و درختان تنومند و دیدنی سالانه مسافران زیادی از آن بازدید میکنند. استان گلستان سرشار از مکان های دیدنی و گردشگری می باشد که با سفر به آنجا می توانید از زندگی خود لذت ببرید. برای مثال هتل های سوادکوه از جمله گزینه هایی است که می توانید انتخاب نمایید. اگر میخواهید به دریاچه توشن سفر نمایید و از اقامت در طبیعت لذت ببرید، چادر مسافرتی و لوازم تفریحی و استراحت، عینک آفتابی، کفش مناسب، یک دست لباس اضافه و لوازم شخصی برای سفری یک روزه، با خود به همراه داشته باشید. با علی بابا همراه باشید تا با جاهای دیدنی رامسر آشنا شوید و خودتان را برای سفری پر از آرامش و لذت بردن از طبیعتی سرسبز آماده کنید. این شهر زیبای شمالی قدمتی ۵۰۰۰ ساله دارد که موجب شده علاوه بر طبیعت زیبا و منحصر به فرد بناهای دیدنی فراوانی نیز داشته باشد. در اینجا می خواهیم مکانی زیبا را به شما معرفی کنیم که خود مصداق زیبایی است. در طول مسیر رسیدن به آبشار صدای جوش و خروش رودخانه ای که از آبشار سرچشمه می گیرد، با نوایی آهنگین تا پایان راه شما را همراهی می کند. حدود 90 تا عکس رو باید سانسور میکردم و اپلود میکردم واسه همین خیلی طول کشید. خب اگر اهل کمپ در دریاچه نیستید؛ هیزم، زغال، جوجه، ظرف میوه، تخمه و خلاصه همه وسایل مورد نیاز را آماده کنید؛ که باید پیک نیک را به راه کنیم. آماده یک ماجراجویی در اعماق گرگان هستید؟

اگر به عکاسی از طبیعت علاقمند هستید هم آبشار لونک دیلمان، جنگل اطراف، قایم باشک بازی نور خورشید لابلای درختان سر به فلک کشیده با آبشار، پرندگان بومی، دستفروشان و دودهای کباب، سوژههای جذابی برای عکاسی هستند. متاسفانه چون حرکت ما در شب انجام گرفت نتونستم عکس هایی از این مناظر و شهرهای زیبا بگیرم و در متن سفرنامه بارگذاریشون کنم، تقریبا حوالی ساعت 3 صبح بود که کمی خوابیدیم البته به سختی( همه میدونم خوابیدن تو اتوبوس چقدر سخته اون هم از نوع معمولیش) و حدود ساعت 5.30 صبح بود که بیدار شدیم و من از پنجره اتوبوس بیرون رو نگاه کردم و دیدم که کم کم هوا درحال روشن شدن و خورشید هم در حال طلوع میباشد، منظره فوق العاده ای بود نزدیکی های نوشهر بودیم و در حال گذر از کنار دریا و جنگل، واقعا حیرت انگیز بود دیدن لحظه طلوع خورشید بر فراز دریا و انعکاس نور آن بر روی آب ها، واقعا نمیشه با کلمات وصفش کنم و حتی با تصاویر نشون بدم، قطعا خیلی از شما دوستان این منظره و لحظه زیبا رو از نزدیک دیدید و حسش کردید. موزه دیگر در کندلوس، که موزه گیاه شناسی کندلوس است، بیش از 250 گونه گیاهی ژنتیکی (از جمله داروهای گیاهی) را در منطقه ای به وسعت 10000 هکتار در بر می گیرد. منطقه لار به خاطر داشتن آب و هوای مناسب و رودخانه های متعدد، پوشش گیاهی متنوع و گونه های جانوری زیادی رو حفظ کرده. کادو هم یه مانتوی خوشگل طرح بربری بود که با پیراهن خودش ست کرده بود خیییلی قشنگ بود مامانش اینا هم کلی ذوق زده شده بودن. بازدید از پل ورسک هم به دلیل زیبایی بنا و زیبایی طبیعت اطرافش حائز اهمیت است و هم به این دلیل که نقش مهمی در تاریخ ما ایفا کرده.

دارا بودن یک شیب پلکانی طبیعت زیبایی این ابشار را دو چندان کرده است. چرا که این منطقه به دلیل کوهستانی بودن همیشه آب و هوای خنک و تقریبا سردی را شامل می شود. خاطرات هشت سال دفاع مقدس و 44 ماه اسارت دراردوگاههای مفقودین جنگ تحمیلی لحظهِ لحظه های با شهیدان بودن را درخاطرم تداعی کرد، احساس کردم دلتنگ دوستان سفر کرده هستم لذا تصمیم گرفتم تا به بهانه جمع آوری تصاویر، دل نوشته ها، وصیت نامه ها، اسناد، فیلم و خاطرات همرزمان، هم سلولی ها، و همکلاسی هایی که سبکبال پر کشیدند، بیقراریم را التیام بخشم. ولی معماری زیبا و ترکیب آجر و سنگ و ملات، آن را به یک جای دیدنی در دل جنگلهای شمال تبدیل کرده است. این مکان دیدنی در فاصله ی ۳۰ کیلومتری از آبشار دودوزن خرمکش قرار دارد. در واقع بهترین زمان سفر به این دریاچه کاملا به شما و البته خصوصیات اخلاقیتان بستگی دارد. اگر شما هم به این فعالیت علاقه دارید، توجه داشته باشید که هرگز این کار را بدون تجربه قبلی و بدون کمک راهنمای آشنا به منطقه و بدون تجهیزات و وسایل لازم انجام ندهید. اگر کفش و قدرت بدنی مناسب دارید رفتن به کنار دیواره آبشار را تجربه کنید. تقریبا با کوله های سنگینمون از مسیرهای زیبا و پر شیبی گذشتیم در بعضی از جاها به قدری مسیر خارق العاده بود که ما می ایستادیم و مشغول عکس گرفتن میشدیم، شیب های بسیار تندی را در برخی از جاها میدیدم که به سختی میشد بالا رفت و خسته کننده و طاقت فرسا بود خصوصا با بار سنگین، گروه بسیار بسیار کند حرکت میکرد چون افراد با سنین مختلف در گروه با هم همسفر بودند و نمیشد تند تر از این حرکت کرد، ( در روستا افرادی بودند که با اسب و الاغ مسافران و یا بارهایشان را جابجا میکردند که در ازای آنها پول میگرفتند) ولی خوب تعدادشون کم بودو در کل زیبایی این مسیر به تجربه کردنش به صورت پیاده میباشد.

در محلی که آبشار به آن می ریزد حوضچه ای کوچک ایجاد شده که وسوسه شیرجه در آن را برای بعضی گردشگران ایجاد می کند. البته این اولین باری نبود که به منظورآرامش قلبی دست به سفرمی زدم، سال گذشته نیز با مشورت بعضی ازدوستان آزاده تصمیم به پیاده روی حرم تا حرم را داشتیم، که در آخرین لحظات سفر، دوستان دچار مشکل شدند و ازادامه راه باز ماندند اما با توکل به خدا مسیرحرم امام (ره) تا حرم حضرت معصومه (س) ومسیر بازگشت مجددًا کمتر از یک هفته با پای پیاده طی گردید، برادربزرگوارعبدالکریم مازندرانی ازطریق سایت رسمی تکریت 11 لحظه به لحظه گزارش سفررا به اطلاع دوستان آزاده وایرانیان عزیز رساندند (سفر بدون حمایت رسمی از سوی هیچ ارگانی به پایان رسید). هر چقدر هم به رامسر، عروس شهرهای ایران سفر کنیم، باز هم نمی توانیم تمام زیبایی های آن را ببینیم. اینجا و باز هم اینجا به مناسبت روز زن که مهمون عشق رفتیم وی آی پی باران و خودمون بودیم و خودمون حتی یک نفر هم نبود و حسااابی اون شب خوش گذشت بهمون. روز چهارده خرداد ماه. علاوه بر این، دهستان جنت رودبار به عنوان مرکز گلگاوزبان کشور شناخته میشود و همه ساله در خرداد ماه میزبان جشنواره ملی گلگاوزبان میباشد. روز دوم خرداد ماه اومد و سفرمون هم تقریبا در حال شروع شدن بود، کل روز رو به کارهامون رسیدیم و آماده شدیم و آخر شب رفتیم در مکانی که قرار بود همگی اونجا جمع بشیم و حرکت انجام بشه. یه روز که خونه مامانم اینا بودیم عشق یهویی زنگ زد و گفت نانا خانوم رو فروختم. یعنی می توان گفت شما دوربینتان را نمی توانید زمین بگذارید و باید خودتان را آماده ژست های مختلف کنید. دریاچه توشن گرگان از آن جاهایی است که می توانید در هر 4 فصل به آنجا بروید و از طبیعتش لذت ببرید.

اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از اجاره ون برای شمال دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد