تیتر برتر

وب سایت خبری تیتر برتر

تیتر برتر

وب سایت خبری تیتر برتر

همه چیز در مورد مراقبت از سالمندان


همه چیز درباره مراقبت از سالمندان: خدمات پرستاری برای سالمندان بر اساس نیازها و وضعیت سلامت آنها به خوبی مورد استقبال قرار می گیرد. در صورتی که سالمند طبق تشخیص پزشک در مرخصی استعلاجی باشد، پرستار ارشد یا مراقب ارشد مسئول پیگیری دوره درمان سالمند خواهد بود.

چیزی که ما باید در مورد رفتار بزرگسالان بدانیم این است که این افراد به همراهی نیاز دارند. افراد مسن که معمولاً بازنشسته هستند و تنها زندگی می کنند، نیاز به همراهی و حمایت عاطفی دارند.

برخی از افرادی که از سالمندان مراقبت می کنند، گاهی به عنوان شریک و شریک برای سالمندان تنها و بازنشسته کار می کنند. این مراقبان بسته به قراردادی که با طرف مقابل می بندند کارهای خانه و نیازهای روزانه را انجام می دهند.

افراد مسن اغلب اوقات فراغت دارند. بنابراین ارتباط و معاشرت با دیگران تاثیر زیادی در روحیه آنها دارد.

افرادی که به عنوان مراقب سالمندان کار می کنند می توانند هر یک از وظایف زیر را برای تفریح ​​و رفاه سالمندان انجام دهند:

پیامی برای بزرگسالان

کتاب خواندن برای بزرگسالان.

بازی کردن

پیاده روی با سالمندان.

نوشتن نامه یا پیام از طرف سالمندان.

کمک به فعالیت بدنی.

مزایای مراقبت در منزل برای سالمندان

مزایای مراقبت از سالمندان

در واقع مراقبت از سالمند در منزل نسبت به سایر روش ها مزیت هایی دارد. استقبال عمومی و تمایل به نگهداری از سالمندان در منزل باعث می شود این پروژه بسیار مطلوب باشد و مراکز زیادی در سراسر کشور این خدمات را ارائه دهند.

عوامل زیادی در مراقبت از یک سالمند دخیل هستند. شرایطی مانند ناتوانی، ناتوانی در راه رفتن، بیماری های مختلف و مشکلات جسمی و روحی مربوط به سالمندان، نقش پرستار را تعیین می کند. .

در مواردی که سالمندان بیمار هستند و در خانه می مانند، استفاده از پرستار سالمند برای مراقبت و مراقبت از او در منزل بسیار موثر و مناسب است.

در زیر برخی از مزایای استفاده از پرستار بزرگسال ذکر شده است:

راحتی و ایمنی بیشتر.

مراقبت شخصی و خصوصی.

عمل جراحی

روبروی یکدیگر

بهره وری اقتصادی.

آرامش خاطر برای هر دو طرف.

استقلال را حفظ کند.

همراهی و مصاحبه

کاهش تعارضات خانوادگی

به نگهداری و داشتن حیوانات خانگی ادامه دهید.

خانه محل سلامتی سالمندان است.

یکی از بخش های مهم مراقبت از سالمندان در منزل، اطمینان از احساس امنیت و آرامش در بیمار است.

مراقبت از سالمندان در خانه می تواند تا حد زیادی بر کیفیت عاطفی و سلامت فرد تأثیر بگذارد.

ماندن در خانه باعث می شود سالمندان احساس کنند که مورد علاقه خانواده و عزیزانشان هستند. و توسط مردم عادی احاطه شده است این باعث افزایش احساس امنیت و آرامش در سالمندان می شود.

پرستاری و مراقبت از سالمندان

وقتی از سالمندی در خانه مراقبت می شود، این مشکل نقش فعالی در روحیه و سلامت فرد دارد زیرا او به وسایل خانه متصل است و به زندگی در خانه عادت کرده است.

اگر سالمندان در خانه بمانند و از پرستار ارشد استفاده کنند، خدمات ویژه، فردی و جامعی را از پرستار دریافت می کنند. به این ترتیب پرستار بر روی یک فرد تمرکز خواهد کرد و این مشکل می تواند منجر به شکل گیری رابطه محبت آمیز و دوستانه بین مراقب و سالمند شود.

نگهداری از سالمندان در منزل مقرون به صرفه تر از نگهداری از سالمندان در خانه سالمندان است و کیفیت بالاتری دارد.

در مکان‌هایی مانند خانه‌های سالمندان، سالمندانی که نیاز به توجه و خدمات ویژه دارند ممکن است توجه کافی را دریافت نکنند.

افرادی که در خانه از آنها مراقبت می شود شرایط زندگی صمیمی تری دارند و کمک های شخصی که نیاز دارند بهتر به آنها ارائه می شود.

مراقبت از سالمندان دارای ناتوانی جسمی و ذهنی

مراقبت از سالمندان دارای ناتوانی جسمی و ذهنی

افراد مسن بیشتر احتمال دارد ناتوانی های شدید و محدودیت های جسمی داشته باشند. یک پرستار سالمند باتجربه می تواند از سالمندان در زمانی که قادر به انجام بیشتر کارهای شخصی خانه نیستند مراقبت کند.

درمان سالمندان با پوشک

یکی از مسائل مربوط به مراقبت از برخی از سالمندان، مراقبت از پوشک برای سالمندان است. پرستاری که این مسئولیت را بر عهده می گیرد باید با استفاده از پوشک برای سالمندان و نحوه استفاده از آن آشنا باشد. باید تجربه و مهارت در باز و بسته شدن داشته باشد.

پرستار باید به گونه ای عمل کند که آسایش بیمار را به حداکثر برساند. استفاده از پوشک برای سالمندان نکات زیادی دارد از جمله انواع پوشک مناسب که باید با توجه به وزن، قد و شرایط سالمندان انتخاب شود.

برخی از وظایف شخصی سالمندان که پرستار بر عهده آنها است عبارتند از:

به سالمندان کمک کنید تا صورت خود را بشویند و دوش بگیرند.

حمام و پتو برای سالمندان.

نظافت سالمندان (شانه زدن موی سالمندان، تراشیدن سالمندان).

به بهداشت دهان کمک کنید.

درمان ادرار و مدفوع سالمندان بهداشت سالمندان.

او خانه را تمیز می کند.

در مواردی که سالمندان دارای شرایط خاص پزشکی هستند، باید از کمک دیگران برای انجام کارهای خانه استفاده کنند. مراقبان می توانند بسیاری از کارهای خانه را انجام دهند.

شستن لباس ها

آشپزی کردن

حذف زباله.

کارهای خانه.

سایر خدمات ویژه

کمک به تحرک و راه رفتن در سالمندان

لباس پوشیدن.

کمک به خوابیدن در رختخواب.

تحرک در ویلچر.

انتقال از تخت به ویلچر یا صندلی.

غذا برای سالمندان.

در بهداشت فردی کمک کنید.

وظیفه پرستار سالمند مراقبت از فعالیت های روزانه سالمندان است

خدمات مراقبت از سالمندان

کار روزانه یک پرستار پرستار که از افراد در خانه مراقبت می کند بسیار متفاوت است و با قراردادی که برای آن کار می کنند تعیین می شود. این وضعیت بر اساس نیاز و شرایط بیمار تعیین می شود. به عنوان مثال، نقش پرستاری که از سالمندان مراقبت می کند و فقط به عنوان یک دوست عمل می کند، با نقش پرستاری که از سالمندان در پوشک مراقبت می کند بسیار متفاوت است.

برخی از سالمندان از بیماری های خاصی رنج می برند، مراقبان سالمند باید بتوانند ارتباط ساده و دوستانه ای با سالمندان داشته باشند، برخی از بیماری ها در سالمندان شایع است.

برقراری ارتباط چشمی و استفاده از کلمات مناسب می تواند در حفظ رابطه خوب با سالمندان بسیار مفید باشد.

مسئولیت های اصلی یک پرستار ارشد شامل کمک به افراد مسن در انجام کارهای روزمره مانند حمام کردن و لباس پوشیدن است. این کمک ها تاثیر زیادی بر سلامت روحی و روانی سالمندان دارد. فعالیت هایی مانند شانه زدن مو یا پوشیدن لباس تمیز، آرایش و عطر زدن باعث تقویت روحیه سالمندان و افزایش اعتماد به نفس آنها می شود.

مراقبت از سالمندان و حفظ زیبایی سالمندان

انتخاب لباس راحت برای بزرگسالان خوب است. از نوارهای الاستیک استفاده کنید. این امر تعویض و لباس پوشیدن را بسیار آسان می کند.

خوب است لباس ها را به ترتیب بچینید تا لباس های قدیمی تا حد امکان چیده شوند.

در مواردی که سالمندان قادر به شستشو نیستند، بهتر است از روش های دیگر مانند دهان شویه استفاده شود.

دستگیره ها و صندلی ها را در حمام و توالت نصب کنید تا خطر سقوط برای افراد مسن را کاهش دهید. جدای از این تجهیزات، در چنین مواقعی بهتر است در محل نگهداری از سالمندان حضور داشته باشید.

سالمندان باید یک دوش کوتاه داشته باشند و دو بار در هفته کافی است.

اگر رفتن به دستشویی یا دوش گرفتن برای سالمندان دشوار است

برای سالمندان رفتن به حمام یا وان کمی سخت است، از سینک یا لگن برای شستن سر استفاده کنید.

مسئولیت های مراقبین سالمند در پیشگیری از سقوط سالمندان

افراد مسن به دلیل ضعف جسمانی که ماهیت سالمندی است به راحتی می توانند زمین بخورند. این سقوط به دلیل ضعف بدن در مقایسه با جوانان می تواند برای سالمندان بسیار خطرناک باشد و عواقب منفی برای سلامتی داشته باشد، برای جلوگیری از این اتفاق خوب است اقدامات پیشگیرانه زیر انجام شود:

تشک های کوچک مخصوص افراد مسن را بیرون بکشید. تمام فرش ها باید با چسب روی کف ساختمان محکم شوند تا از لیز خوردن آن ها جلوگیری شود. فرش را نمی توان در هر جایی حمل کرد.

مطمئن شوید که در محلی که والدین در آن راه می روند سیم و کابل وجود نداشته باشد.

اگر برخی از لوازم خانگی مانع حرکت آسان سالمندان می شود، آنها را از آن مکان ها خارج کنید.

لوله ها را روی پله ها و حمام نصب کنید و مطمئن شوید که میله ها به خوبی قرار گرفته و محکم هستند.

باید نور کافی در خانه وجود داشته باشد و شب ها همه جا چراغ خواب باشد.

مراقبت از سالمندان چه مسئولیتی در قبال تربیت سالمندان دارد؟

ورزش نقش مهمی در سلامت قلب، عضلات، مفاصل و خواب در بزرگسالان دارد. یک پرستار سالمند باید برنامه های ورزشی و حرکتی برای سالمندان داشته باشد. قبل از انجام هر گونه ورزش حتماً با پزشک خود در مورد بی خطر بودن این تمرینات برای سالمندان مشورت کنید. مطالعه مقاله اصول ورزش برای سالمندان توصیه می شود.

پرستار ممکن است یک برنامه پیاده روی روزانه برای سالمندان در نظر بگیرد

با توجه به ضعف و توانایی سالمندان، بهتر است پرستار وظایفی را در خانه برای سالمندان در نظر بگیرد تا سالمندان احساس بی مصرفی نکنند، مثلاً گلدان آب یا کارهای کوچکی که در توان سالمندان است. .

در مورد عدم تحرک سالمندان بهتر است به فکر ورزش های قابل انجام در محل و یک سری حرکات آسان برای سالمندان باشیم.

اگر سالمندان نمی توانند راه بروند، می توانند به جای راه رفتن از ویلچر استفاده کنند. ورزش بر روی دوچرخه ورزشی فشار کمتری به مفاصل و زانوهای شما وارد می کند.

کم آبی بدن برای سالمندان خطرناک است. با در نظر گرفتن این موضوع، پرستار سالمند باید این موضوع را تا حد زیادی در نظر بگیرد تا سالمندان آب و املاح کافی دریافت کنند و کمتر احساس تشنگی کنند.

سایر خدمات ارائه شده توسط مراقب برای سالمندان

لوگوتراپی

این مهارت ها مهارت های ارتباطی از دست رفته را بازیابی یا تقویت می کنند.

کار درمانی

کاردرمانی در واقع به افراد مسن مبتلا به ناتوانی های جسمی، اجتماعی یا عاطفی کمک می کند. یک پرستار سالمند به افراد مسن با کاردرمانی کمک می کند تا به طور مستقل وظایف روزانه مانند غذا خوردن، حمام کردن و لباس پوشیدن را انجام دهند.

فیزیوتراپی

سالمندانی که دچار آسیب دیدگی یا اختلالات اسکلتی عضلانی هستند می توانند برای بازیابی سلامت خود از کمک های فیزیوتراپیست استفاده کنند.فیزیوتراپی باعث تقویت و تقویت عضلات می شود.

خدمات روانپزشکی

مشکلات روحی و روانی در سنین بالا به دلیل آسیب عصبی و آسیب مغزی افزایش می یابد. خدمات روانپزشکی می تواند در بهبود کیفیت زندگی سالمندان مبتلا به این نوع بیماری موثر باشد.

متخصص تغذیه

برای در نظر گرفتن رژیم غذایی صحیح و مناسب برای سالمندان بهتر است با یک متخصص تغذیه مشورت کنید. این مطالب را بخوانید تا اطلاعات خود را در مورد تغذیه سالمندان لاغر کامل کنید و با غذاهای حرام سالمندان آشنا شوید.

پرستار خوب قدیمی

یک پرستار سالمند باید مراقب و دقیق باشد. این فرد که مسئولیت مراقبت و گذراندن وقت با سالمندان را بر عهده دارد باید از هرگونه تغییر یا اتفاق غیرطبیعی و نامناسب در سلامت سالمندان آگاه باشد و به موقع آن را به پزشک اطلاع دهد.

هر روز

منظم بودن یکی از اصول اساسی پرستاری است. دوره درمان سالمندان نباید نامنظم باشد. داروی به موقع و صحیح سمند داده شود. دلیل اصلی شکست یک پرستار بی نظمی اوست.

توانایی کنترل عواطف و احساسات

مثل بقیه مراقبان همچنین دارای احساساتی مانند استرس، ناراحتی و غیره هستند. یک مراقب خوب کسی است که تأثیر کمی بر نحوه مراقبت از سالمندان دارد یا هیچ تأثیری ندارد. وقتی سالمندان بیمار می شوند پرستاران باید خودکنترلی کامل داشته باشند و درمان و مراقبت از سالمندان را تحت بهترین کنترل ممکن انجام دهند.

یکی از راه های آرامش پرستار سالمند مدیتیشن و ورزش است که در افزایش آرامش و کیفیت کار او تاثیر بسزایی دارد. فعالیت در این زمینه در ارتقای روحیه سالمندان نیز موثر است.

محتوا

به عنوان یک پرستار قدیمی، روزهای کاری متفاوتی وجود دارد. پرستار نمی داند هر روز چه اتفاقاتی در انتظار اوست. یک پرستار باید انعطاف پذیر باشد و به راحتی با شرایط موجود سازگار شود. سالمندان دائماً دستخوش تغییرات روحی و جسمی هستند، این موضوع باید در مراقبت از سالمندان نیز مورد توجه قرار گیرد و پرستار منتخب باید بتواند با انعطاف لازم با این شرایط متغیر کنار بیاید.

قدرت و توانایی های جسمی و روحی

کار پرستار مستلزم صبر و حوصله و توانایی کار برای چندین روز بدون استراحت است. گاهی اوقات ممکن است حجم کار به حدی باشد که پرستار مدتی نمی تواند به درستی استراحت کند، بنابراین لازم است پرستار از نظر جسمی و روحی قوی باشد. تکنیک های ذهن آگاهی مانند ورزش و بازی های ذهنی به پرستار کمک می کند تا وظایف خود را انجام دهد.

امکان استراحت برای مدت محدود

در بسیاری از موارد، پرستاران زمان محدودی برای استراحت دارند. پرستار مسن باید بتواند برای مدت محدودی به خوبی و ایمن استراحت کند.

مراقبت از سالمندان باید سالمند محور باشد.

حقوق سالمندان مانند سایر افراد است و پرستار سالمند نباید در برخورد با سالمندان و افراد دیگر تفاوتی داشته باشد. پرستار علاوه بر مراقبت باید آزادی و شخصیت سالمندان را نیز در نظر بگیرد. این نگرش صحیح برای مراقبت از سالمندان است.


مقاله کامل: https://avalsafiresalamat.com/پرستار-کودک/ 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد