تیتر برتر

وب سایت خبری تیتر برتر

تیتر برتر

وب سایت خبری تیتر برتر

چه زمانی و چه نوع مکمل هایی برای شروع بدنسازی لازم است؟!


معمولاً وقتی افراد برای اولین بار تمرین را شروع می کنند، بسیار هیجان زده و به همان اندازه کسل هستند. آنها نتیجه می خواهند و اکنون آنها را می خواهند. این طرز تفکر معمولاً منجر به بررسی مکمل های مختلف می شود که تعداد زیادی از آنها وجود دارد. محصولات زیادی برای انتخاب وجود دارد، در کنار کارشناسان بسیاری که ادعا می کنند بهترین محصول را دارند، ممکن است کمی گیج کننده باشد. متأسفانه، بیشتر مکمل ها به قیمت بطری رنگی نئونی که وارد می شوند ارزش ندارند. برخی دیگر ممکن است موثر باشند اما برای مبتدیانی که می توانند بدون این مکمل ها به سرعت پیشرفت کنند، ضروری نیستند. پس زمان شروع مصرف مکمل های چربی سوز بدنسازی کی است؟! با این حال، برای بسیاری از افرادی که در این فکر هستند که برای شروع بدنسازی از چه مکمل هایی استفاده کنند، در این مقاله از رژیم غفاری، انواع مکمل های بدنسازی مناسب برای آنها را نام می بریم. پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا بهترین مکمل برای مبتدیان بدنسازی را بشناسید و مکمل را برای مبتدیان بدنسازی راحتتر مصرف کنید.

انواع مکمل ها برای شروع بدنسازی

اصولاً مبتدیان باید به ترتیب اهمیت روی سه چیز تمرکز کنند:

سخت کوشی

اطمینان حاصل کنید که آنها از یک برنامه آموزشی خوب طراحی شده برای اهداف خود استفاده می کنند.

رژیم غذایی خود را برای یافتن تعادل مناسب مواد مغذی دستکاری کنید و از مکمل ها برای رسیدن به این هدف کمک کنید.

بقیه این مقاله روی جنبه مکمل ها تمرکز خواهد کرد، اما به یاد داشته باشید که مکمل ها در دسته سوم این لیست قرار می گیرند و دو مورد اول بسیار مهم هستند. می‌توانید از مکمل‌ها تا حدی استفاده کنید که به کلیه‌هایتان آسیب بزنند و بدون برنامه‌ریزی خوب و سخت‌کوشی، فرقی نمی‌کند. بنابراین پس از رعایت دو مورد دیگر، زمان شروع مصرف بهترین مکمل بدنسازی است. وقتی صحبت از مکمل‌ها می‌شود، بهتر است از مکمل‌هایی استفاده کنید که هم از نظر اثربخشی و هم از نظر ایمنی توسط علم پشتیبانی می‌شوند. با در نظر گرفتن این موضوع، در زیر پنج مکمل بدنسازی برای مبتدیان آورده شده است.

پروتئین

وقتی صحبت از مکمل ها می شود، هیچ چیز به اندازه افزودن پروتئین به رژیم غذایی مورد توجه قرار نمی گیرد. مطالعات متعددی با نتایج متفاوت در مورد بهبود اندازه و قدرت عضلانی در طول برنامه‌های تمرین مقاومتی کوتاه‌مدت انجام شده است. همه چیز به چند نکته کلیدی خلاصه می شود:

پروتئین اضافی می تواند اندازه و قدرت عضلات را بیشتر بهبود بخشد.

مصرف یک منبع پروتئین سریع هضم بلافاصله قبل، در حین یا بعد از ورزش به تحریک سنتز پروتئین و در نتیجه تسهیل ریکاوری کمک می کند.

با فرض اینکه کبد و کلیه های سالمی دارید. و به طور کامل از منابع چربی بی کیفیت اجتناب نکنید. خوردن یک رژیم غذایی غنی از پروتئین می تواند به کاهش چربی کمک کند.

صرف نظر از تحقیقات علمی، افرادی که سخت تمرین می کنند نیز با مصرف مکمل پروتئین احساس بهتری دارند.
برای خرید پودر کراتین یونیورسال نوتریشن کلیک کنید.

روغن ماهی و امگا 3

علاوه بر بزرگ! تصور فردی در دنیا غیرممکن است که نیازی به مصرف مکمل روغن ماهی با کیفیت نداشته باشد. همه روغن ماهی را به دلیل اثرات ضد التهابی آن می شناسند. برای آن دسته از شما که از نوشیدن هر روز ایبوپروفن لذت می برید، ممکن است تعجب کنید که بعد از مصرف یک دوز ثابت روغن ماهی برای چند هفته احساس بهتری دارید. روغن ماهی تقریباً روی همه انواع سرطان از بیماری های قلبی عروقی تأثیر مثبت دارد. این بهترین مکمل برای شروع بدنسازی برای کمک به کاهش چربی است. استفاده از مخلوط‌های با کیفیت بسیار مهم است، زیرا مخلوط‌های با کیفیت پایین می‌توانند حاوی سطوح بالایی از جیوه باشند.

هویج

یک منبع کربوهیدرات ساده و سریع هضم که قبل، در حین یا بلافاصله بعد از ورزش مصرف می شود، سنتز پروتئین و سنتز مجدد گلیکوژن را تسهیل می کند. اساساً این به معنای عضله سازی، افزایش انرژی و ریکاوری سریعتر است. مصرف یک نوشیدنی کربوهیدراتی ساده به ویژه برای کسانی که با حجم نسبتاً زیاد تمرین می کنند و می خواهند توده عضلانی بسازند بسیار مهم است.

کراتین

کراتین احتمالاً بیش از هر مکمل بدنسازی دیگری مورد تحقیق علمی قرار گرفته است. اطلاعات زیادی در مورد کراتین وجود دارد. در نتیجه، مکمل کراتین نسبت به تمرین بدون کراتین، بهبود بیشتری در اندازه و قدرت عضلات ایجاد می کند. ظاهراً جمعیت زیادی وجود دارند که فکر می کنند مکمل های کراتین در صورت مصرف توسط افراد زیر 18 سال باعث مرگ ناگهانی می شوند، حقیقت این است که هیچ مدرک علمی مبنی بر اینکه کراتین دارای فواید یا اثرات مضر در نوجوانان باشد وجود ندارد. همچنین دلیلی وجود ندارد که باور کنیم مصرف آن در دوزهای توصیه شده می تواند مضر باشد.

در مورد دوز، بحث در مورد اینکه آیا قرار گرفتن در معرض (یعنی 25-30 گرم در روز برای 5-6 روز) ضروری است یا اینکه آیا 5 گرم در روز کافی است، ادامه دارد. به علاوه، کراتین یکی از ارزان‌ترین مکمل‌هایی است که می‌توانید دریافت کنید، و اگر بیش از نیازتان مصرف کنید و از طریق ادرار دفع شود، دیگر نگران هدر دادن پول نباشید.

اسید آمینه

سه آمینو اسید وجود دارد که از جمله انواع مکمل های بدن هستند که شامل موارد زیر می شود:

لوسین متابولیت: یکی از بهترین مکمل ها برای مبتدیان واقعی بتا هیدروکسی بتا متیل بوتیرات (HMB) است. این متابولیت لوسین مهم ترین اسید آمینه شاخه دار (BCAA) است و این نوع لوسین موثرترین آن در نظر گرفته می شود. مکمل HMB از تجزیه ماهیچه ها جلوگیری می کند، رشد عضلات را افزایش می دهد و فرآیندهای چربی سوزی را در بدن ترویج می کند. تحقیقات نشان می دهد که در افزایش توده عضلانی و قدرت در ورزشکاران مبتدی بیشترین تاثیر را دارد، اما ممکن است در افراد با تجربه کمتر موثر باشد.

گلوتامین: گلوتامین یکی از فراوان ترین اسیدهای آمینه در بدن انسان است. نه تنها برای ریکاوری و رشد عضلانی حیاتی است، بلکه میزان مواد شیمیایی محرک خستگی تولید شده در طی ورزش شدید را نیز کاهش می دهد. با به تعویق انداختن خستگی، می توانید تعداد تکرارها را افزایش دهید. علاوه بر این، گلوتامین برای هضم طبیعی و عملکرد سیستم ایمنی ضروری است. این مکمل بدنسازی از عضلات در برابر شکستن سوخت در بدن و دسترسی به گلوتامین ذخیره شده محافظت می کند.

آرژنین: آرژنین یک اسید آمینه است که به راحتی در بدن به اکسید نیتریک (NO) تبدیل می شود. NO در بسیاری از فرآیندهای بدن دخیل است، اما مهم ترین آن برای شما اتساع عروق است، که فرآیندی است که جریان خون را به ماهیچه ها افزایش می دهد و به آنها اجازه می دهد مواد مغذی و اکسیژن بهتری دریافت کنند. آرژنین همچنین می تواند سطح هورمون رشد را افزایش دهد و آن را به یک مکمل شروع بدنسازی خوب تبدیل کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد