تیتر برتر

وب سایت خبری تیتر برتر

تیتر برتر

وب سایت خبری تیتر برتر

آشنایی با تجهیزات کارواش

در صورتی که حذف رد لاستیک با کارواش صنعتی، در فضاهای بسته انجام می شود، بهتر است از کارواش آب سرد و نازل های مناسب، استفاده نمود. اما برای حذف رد لاستیک با شوینده فشار قوی، باید به این نکته توجه داشت که در فضاهای بسته و حاوی تجهیزات صنعتی، استفاده از تجهیزات کارواش آب سرد مناسب تر است. در طراحی تایمر آبیاری رین مدل Zero ، برای منبع تغذیه، ۲ عدد باطری در نظر گرفته شده است که سایز باطری ها AAA (نیم قلمی) با ظرفیت ۱.۵ ولت است. با توجه به کاربرد گسترده ی این سری از تجهیزات، به یکی از پرکاربردترین پمپ ها در صنایع مختلف تبدیل شده اند، پمپ کارواش در دو مدل گازسوز و برقی موجود می باشد که صرفنظر از مدل آنها اجزا و قطعات اصلی آنها یکسان می باشد. پمپ: قسمت اصلی و مهم دستگاه به شمار می آید. شستشوی اتوماتیک یک ماشین به وسیله دستگاه های تمام اتوماتیک و تجهیزات دیگر انجام می شود. پمپ های معمولی قادر به تولید این میزان فشار نیستند مثلاً برای پمپاژ آب در کارواش و شستشوی اتومبیل ها نیاز به فشار بالا میباشد که پمپهای سانتریفیوژ هرگز قادر به تولید چنین فشاری نیستند. مقدار اندازه قطرات آب در سیستم رطوبت ساز مرغداری همانند مه پاش گاوداری که برای سرمایش گاوداری بسیار تاثیر گذار است. 

به سادگی میتوان دبی مورد نیاز باغ یا مزرعه را اندازهگیری کرد به این صورت که تعداد قطره چکانها یا آب پاش ها را در میزان مصرف هر آبپاش یا نازل یا قطره چکان ضرب کنیم مثلاً اگر شما در باغ خود هزار قطره چکان ۴ لیتر در ساعت دارید مصرف واقع شما ۴۰۰۰ لیتر در ساعت می باشد پس بهترین پمپ برای شما یک پمپ ۴۰۰۰ لیتر در ساعت می باشد البته پارامترهایی که روی جعبه پمپ درج شده بر حسب لیتر در دقیقه است به عنوان مثال یک پمپ ده لیتر در دقیقه میتواند ۶۰۰۰ لیتر در ساعت یا ۶ متر مکعب در ساعت آب را پمپاژ کند. البته انتظار نداشته باشید که اگر پمپ ۳۰۰۰ لیتر در ساعت خروجی دارد حتما همین مقدار را برای شما پمپاژ کند مسائلی مثل ارتفاع و شیب و اتصالات به کار رفته در خط لوله میتواند فشار چریان را کاهش دهد لطفاً برای طراحی سیستمهای آبیاری تحت فشار به این نکات توجه بفرمایید که متضرر نشوید. در این حالت کارایی مه پاش صنعتی پروانه ای افزایش یافته و می توان به راحتی مه خارج شده از این سیستم را دریافت کرد. مه پاش برای از بین بردن گرد و غبار و ذرات سمی معلق در هوا در کارخانجات و فضاهای باز. 

عملیات هواگیری را میتوانید به وسیله پیچی که در قسمت بالای پمپ است انجام دهید به این صورت که پیچ رو باز میکنید و یک قیف در آن قرار داده سپس با ظرف آبی درون آن را آب می ریزید البته برای پمپ هایی که در مسیر شبکه لوله کشی آب و فاضلاب ساختمان هستند نیازی به هواگیری نیست فقط باید جریان آب به داخل پمپ را برقرار کنید و سپس پمپ را روشن کنید. با دقت مراحل زیر را انجام دهید تا بیشترین کارائی و بالاترین طول عمر را از پمپ داشته باشید. برای جلوگیری از برگشت آب به پمپ حتماً در لوله ورودی پمپ یک شیر یکطرفه قرار دهید. برای رفع آلودگی ها از این تجهیزات، دستگاه های واتر جت صنعتی گزینه مناسبی به حساب می آیند. اینکه یک کارواش صنعتی چه کاربردی دارد و در چه مکانی مورد استفاده قرار میگیرد باعث گروهبندی متفاوت این دستگاه میشویم. هیچ وقت نباید پمپ خالی کار کند اگر این اتفاق افتاد پمپ را خاموش کنید و پس از اینکه قسمت مکش پمپ پر از آب شد بار دیگر پمپ را روشن کنید یا آن را هواگیری کنید و بعد روشن کنید.

برای اجرای هرگونه آبیاری تحت فشار مثلاً آبیاری قطره ای یا آبیاری بارانی میبایست فشار آب از فشار محیط که همان یک اتمسفر باشد بالاتر برود بعضی این کار را به کمک ارتفاع مخازن انجام میدهند ولی پر کردن همان مخزن نیز به هر حال نیاز به پمپ دارد بعضی هم را به کمک استخر انجام میدهند تخلیه آب استخر نیز نیاز به کف کش دارد برای آبیاری به کمک آب چاه نیز از پمپ های شناور استفاده می شود. زمانی که پمپ روشن می شود باید در قسمت پروانه آن پر از آب باشد در غیر این صورت پمپ عمل پمپاژ را نمیتواند انجام دهد اگر در قسمت پروانه که مکش پمپ هوا هست باید هواگیری شود. مطمئن شوید لوله ورودی به پمپ هواگیری شده و حداقل نیم متر از آن پر از آب می باشد. پارامترهای فنی موتور پمپ ها روی جعبه آنها یا روی خود دستگاه حک شده مثلا موتور پمپ های دوین چ اغلب ۶ اصل هستند و می توانند آب را تا ارتفاع ۱۰ متر پمپاژ کند و قدرت مکش آنها حدود هشت متر می باشد. در مورد آبیاری اتوماتیک اطلاعات لازم را کسب میکنید و همچنین انواع تایمر آبیاری خانگی را هم خواهید شناخت تا متناسب با نیازتان بهترین تایمر را انتخاب کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد