تیتر برتر

وب سایت خبری تیتر برتر

تیتر برتر

وب سایت خبری تیتر برتر

منظور از انعطاف پذیری در سیستم عامل لینوکس چیست؟

 

سیستم عاملی که با استفاده از نرم افزارهای مبتنی بر هسته لینوکس ساخت می­شود، توزیع لینوکس نام دارد. دست یابی به توزیع  لینوکس از طریق منابع متفاوت برای کاربران امکان پذیر است. نسخه­های متفاوتی از توزیع­های لینوکس در سراسر جهان وجود دارد که کاربری­های مختلفی برای آنها تعریف شده است. توزیع­های لینوکس تعریف شده برای به کارگیری در رایانه­های رومیزی، سرورهایی که دارای رابط گرافیکی نیستند و رایانه­های خانگی که مورد استفاده شخصی واقع می­شوند، کاملا متفاوت هستند.

آشنایی با انواع و اقسام توزیع­های لینوکس

برای اینکه بتوان گفت چرا خرید هاست لینوکس پیشنهاد می شود باید با توزیع های سیستم عامل لینوکس آشنا باشید.توزیع­های لینوکس دارای انواع و اقسام گوناگونی هستند. کاربران اعم از شرکت­ها و افراد، مجموعه­ای از APP ها را در کنار کرنل گردآوری نموده و بسته جمع آوری شده را تحت عنوان سیستم عامل لینوکس مورد استفاده قرار می دهند. افرادی که سیستم عامل لینوکس را به عنوان رابط سخت افزاری و نرم افزاری سیستم رایانه­ای خود انتخاب نموده­اند، لازم است یکی از توزیعات در دسترس را با توجه به نیاز خود گزینش و نصب نمایند. همچنین کاربران در صورت تمایل می­توانند با استفاده از Linux From Scratch یک توزیع لینوکس جدید و منحصربه فرد را تولید نمایند. در ادامه 10 توزیع برتر لینوکس معرفی شده و علاقه­مندان با بهترین نوع توزیع لینوکس جهت استفاده آشنا خواهند شد.

1- ArchLinux

سیستم عامل ArchLinux برای استفاده برنامه نویسان تعریف شده است و انعطاف پذیرترین و سبک ترین محیط­های کاربری است که در دسترس قرار دارد. مشخصه اصلی این سیستم عامل، قابلیت انطباق پذیری بالا و سادگی آن است. در این توزیع مرکزیت کاربر اهمیت ویژه­ای دارد.

2- دبیان

این توزیع برای افراد مبتدی تولید و ارائه شده است و می­توان این سیستم عامل را محبوب­ترین توزیع لینوکس دانست. توزیع­های SteamOS، PureOS، اوبونتو و برخی توزیع­های دیگر دبیان را مبنایی برای نرم­افزاری خود قرار می­دهند. دبیان پشتیانی قدرتموند برای سخت افزار شناخته می­شود و قابلیت اجرایی خوبی برای نرم افزارها دارد.

3- فدورا

فدورا قدرتمندترین سیستم عامل لینوکس محسوب می­شود که برای افرادی که در زمینه توسعه نرم افزار فعالیت می­کنند ساخته شده است. این توزیع یک محیط کاربر پسند از نظر عامه مردم ارائه می­دهد که برای سخت افزارها یک بستر مناسب ایجاد نموده و فضای ابری ایده­آلی در دسترس کاربران قرار می­دهد و روی نرم افزارهای رایگان تمرکز دارد.

   4- مینت

سیستم عامل مینت به دو صورت اپن سورس و رایگاه در در دسترس متخصصان قرار دارد که به عنوان بهترین توزیع دسکتاپ لینوکس به شمار می­آ­ید. این نسخه از سیستم عامل لینوکس برای استفاده کاربران خانگی گزینه بسیار ایده­آلی است.

5- Manjaro

 

Manjaro توزیع لینوکسی است که مزیت­های نرم افزارهای پیشرفته را برای کاربران مبتدی فراهم می­نماید. این سیستم عامل برای به حداقل رساندن تنظیمات دستی، ابزارهای خودکاری تعریف و ارائه نموده است که برای شروع سریع کار بسیار مناسب است. این نسخه یکی از نسخ کاربر پسند برای استفاده کاربران خانگی است.

6- openSUSE

سیستم عامل اپن سوزه که در گذشته SUSE Linux نامیده می­شد، نوع ساده­ای از توزیع­های لینوکس است که برای استفاده مدیران سیستمی تعریف و ساخته شده است. این سیستم عامل برای تمام کاربران از مبتدی تا حرفه­ای قابل استفاده است.

7- SparkyLinux

سیستم عامل SparkyLinux صرفا برای کاربران حرفه­ای مناسب و ایده­آل است که تحت پشتیبانی دبیان ایجاد شده است. این توزیع سرعت پردازش بالایی دارد و در دسته توزیع­های سبک قرار دارد. برخورداری از محیط دسکتاپ، قابلیت استفاده از این توزیع رابرای همه کاربران فراهم نموده است.

8- Tails

سیستم عامل Tails جهت کار کردن روی اسناد و مدارک حساس به کار می­رود و امنیت برقراری ارتباط تامین می­نماید. با استفاده از این توزیع می­توان مانع سانسور را حذف نمود.

9- Ubuntu

معروف­ترین نوع سیستم عامل لینوکس، اوبونتو است که از ویژگی منبع باز برخوردار است. این توزیع بیشتر توسط کاربران حرفه­ای مورد استفاده قرار می­گیرد.

10- Zorin

سیستم عامل Zorin  توزیعی قوی برای کاربران حرفه­ای است که جهت سرعت بخشیدن به انجام کارها، افزایش امنیت و تسهیل استفاده از کامپیوتر طراحی شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد