تیتر برتر

وب سایت خبری تیتر برتر

تیتر برتر

وب سایت خبری تیتر برتر

مجموعه دیزل ژنراتور چیست؟


دیزل ژنراتور که به نام ژنراتور دیزل نیز شناخته می شود، دستگاهی است که قادر به تولید انرژی الکتریکی از ترکیب یک موتور دیزلی و یک ژنراتور الکتریکی است. تولید برق با دیزل ژنراتور امکان استفاده از آن را در هر محیطی که دسترسی به برق وجود ندارد امکان پذیر می کند و این مشکل بسیاری از مشکلات را حل می کند و شرایط را در بسیاری از شرایط پیچیده ساده می کند. ظرفیت این دستگاه به حدی است که می توان از آن در مکان هایی که دسترسی به برق وجود دارد استفاده کرد.


سوخت دیزل ژنراتور چیست؟

اغلب افرادی که به فکر استفاده از روغن موتور هستند با این سوال مواجه می شوند که روغن موتور چیست؟ در این زمینه باید بگوییم که دیزل ژنراتورها از سوخت دیزل به عنوان یک وسیله تولید برق استفاده می کنند که به سوخت فسیلی معروف است و از نفت خام به دست می آید. اما انواع دیگر موتورها با استفاده از سوخت های دیگر، با استفاده از گاز، بنزین، پروپان و ... بسته به نوع آن کار می کنند.


انواع دیزل ژنراتور

تولید برق انواع مختلفی دارد و هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. به همین دلیل می توان انواع مولد برق زیر را نصب کرد:

دیزل ژنراتور اضطراری

دیزل ژنراتور اضطراری که به عنوان مولد برق آماده به کار نیز شناخته می شود، در مواقع اضطراری و در صورت بروز مشکلات برق در کشور مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع دیزل ژنراتور دارای منبع انرژی تکمیلی بوده و برای مدت طولانی قابل استفاده است. اماکن عمومی مانند: کارخانجات، بیمارستان ها، نیروگاه ها، مراکز اداری و ... نیاز به دیزل ژنراتور اضطراری زیادی دارند و حتما باید داشته باشند.


ژنراتور gazoala قابل حمل

دیزل ژنراتور پرتابل یا مینی دیزل همانطور که از نامش پیداست نوعی ژنراتور الکتریکی است که ابعاد کوچکی دارد و به راحتی از مکانی به مکان دیگر جابه جا می شود. بنابراین، این نوع ژنراتور برق زمانی که به یک دیزل ژنراتور متحرک برای مصارف مختلف نیاز دارید، انتخاب ایده آلی است.


دیزل ژنراتور اصلی

دیزل ژنراتور اولیه زمانی است که ما به برق شهری یا سراسری دسترسی نداریم. این نوع دیزل ژنراتور در واقع تامین کننده تمام برق اولیه ضروری است که می تواند برای مکان هایی مانند کمپ، کمپ و غیره استفاده شود.


دیزل ژنراتور دایم الکار

علاوه بر انواع دیزل ژنراتورهای ذکر شده در قسمت های بالا، نوع دیگری از ژنراتور به نام دیزل ژنراتور وجود دارد که برای تامین برق دائمی استفاده می شود. ژنراتور باید به طور مداوم و بدون وقفه یا خاموشی کار کند.

دیزل ژنراتور دائمی بهترین انتخاب در مکان هایی است که برای مدت طولانی به برق نیاز است و دسترسی به برق کشور وجود ندارد.


بهترین دیزل ژنراتور ایران

دیزل ژنراتورها که توسط شرکت های مختلف دنیا طراحی و تولید می شوند دارای برندهای مختلف می باشند. بهترین دیزل ژنراتورها در ایران شامل برندهای زیادی می باشد که برخی از آنها عبارتند از:


تولید کنندگان دیزل ژنراتور از تبریز

دیزل ژنراتور تبریز موتورسازان ساخت این شرکت معتبر ایرانی است که سابقه طولانی در کشور دارد و یکی از بهترین و معروف ترین برندهای ایرانی در زمینه دیزل ژنراتور و تجهیزات راهسازی می باشد. ایرانی بودن این برند باعث می شود که در صورت بروز مشکل به راحتی بتوان قطعات یدکی را تهیه کرد و تعمیر کرد. همچنین قیمت این نوع دیزل ژنراتور خانگی بسیار مناسب است.


Evol-Dieselgenerator

برند Evol یا Loll سابق متعلق به یک شرکت انگلیسی است که در زمینه دیزل ژنراتور نیز فعال است. شرکت Loll یکی از معروف ترین و پیشرفته ترین شرکت های تولید دیزل ژنراتور در جهان است که از منحصر به فرد بودن بسیار برخوردار است.


دیزل ژنراتور برای معدن

از این رو بدون شک می توان آن را در زمره بهترین تولیدکنندگان گازوئیل در ایران قرار داد و با خرید آن می توانید سال ها از ارزش و قدرت آن لذت ببرید. علاوه بر دو مورد ذکر شده در بالا، موارد زیر را می توان به گروه بهترین تولیدکنندگان برق ایران اضافه کرد:

. مارک ولوو پنتا

. برند کامینز

، علامت پرکینز

برند .Benz

. و...


مقایسه دیزل و گاز ژنراتور

مقایسه دیزل ژنراتور و گازسوز موضوع مهمی است که باید به آن اشاره کنیم. همانطور که می دانید یکی از رایج ترین گازها در کشور ما گاز است که به راحتی در دسترس است و در بسیاری از موارد می توان از آن استفاده کرد. به مولد گاز نیز گفته می شود که یک مولد گاز است، نوعی مولد برق که می تواند انرژی و سوخت مورد نیاز خود را با گاز تامین کند که استفاده از مولد گاز را بسیار ارزان و کم هزینه می کند.

این مشکلات در حالی است که دیزل ژنراتورها موتور دیزلی دارند و از سوخت دیزلی استفاده می کنند و سوخت این نوع ژنراتورها کمی گرانتر از ژنراتورهای گازسوز است که در واقع مهمترین تفاوت این دو نوع ژنراتور است. خود را اختصاص می دهد


اخرین حرف

کاشانی به عنوان یکی از بهترین توزیع کنندگان دیزل ژنراتور در کشور این اطمینان را به شما داده است که با خرید خود می توانید از خدمات پس از فروش، نصب، نگهداری و تعمیر بهره مند شوید. برای اطلاعات بیشتر به سایت کاشانیکو به آدرس kashanico.com مراجعه کنید.


رفرنس مقاله: https://www.asianews.ir/fa/newsagency/14415/%D8%AF%DB%8C%D8%B2%D9%84-%DA%98%D9%86%D8%B1%D8%A7%D8%AA%D9%88%D8%B1

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد