تیتر برتر

وب سایت خبری تیتر برتر

تیتر برتر

وب سایت خبری تیتر برتر

ایمپلنت های ایرانی چیست؟ و هدف ایمپلنت چیست؟


از الحاق ایران چه می دانید؟ آیا ایرانیان کم ارزش هستند؟ کجا به ایرانی ها حمله می شود؟ مزایا و معایب ایران چیست؟ هزینه این نوع نصب چقدر است؟ آیا استفاده از گیاهان ایرانی بی خطر است؟ ایران چه نوع شمولی است؟ دفعه بعد با ایمپلنت ایرانی همراه باشید.


ایمپلنت ایرانی چیست؟

ایمپلنت های ایرانی نیز مانند ایمپلنت های سوئیسی یکی از انواع ایمپلنت هایی هستند که این روزها توجه بسیاری را به خود جلب کرده اند. استفاده و اثربخشی ایمپلنت های دندانی هر روز در حال گسترش است. تولید کنندگان بسیاری از ایمپلنت های دندانی در سرتاسر دنیا وجود دارند.

طبق آمار اعلام شده از سوی آمریکا، حدود 10 درصد از جمعیت جهان به ایمپلنت دندان نیاز دارند. بنابراین کشور ایران به تولید گیاهان ایرانی بازگشت.


هدف ایمپلنت چیست؟

تولید ایمپلنت های دندانی به ویژه ایرانی باعث کاهش هزینه های بیمارانی می شود که نیاز به ایمپلنت دندان دارند و بازار صادرات نیز رونق می گیرد. ایمپلنت های دندانی جایگزینی عالی و موثر برای دندان های از دست رفته در هر کلینیک و مطب دندانپزشکی هستند. بریج و دندان مصنوعی باید طبق شرایط خاصی ساخته شوند و همه بیماران نمی توانند از آنها استفاده کنند. علاوه بر این، ایمپلنت دندان شباهت زیادی به دندان طبیعی دارد که این امر باعث تمایل بیشتر به کاشت نسبت به سایر روش های کاشت دندان شده است.

ایران به عنوان یکی از کشورهای پیشرو در زمینه تولید ایمپلنت از سال ها پیش تحقیقات و تولید خود را آغاز کرده است. در گذشته بیشتر ایمپلنت هایی که در مطب های دندانپزشکی ایران دیده می شد، محصولات سوئیسی و کره ای بود. البته نباید فراموش کرد که ایمپلنت آمریکایی همچنان بخشی از این مجموعه است که با وجود تحریم ها رو به محبوبیت است.

معرفی انواع ایمپلنت ایرانی

ایمپلنت های ایرانی به طور کلی به انواع ذکر شده در این بخش طبقه بندی می شوند:


اولین شرکت تولید ایمپلنت ایرانی (شرکت کیمیا کست آتابا)

در سال 1393 در استان کردستان، شرکت کیمیا کشت اتابا کاوش در زمینه ساخت و تولید ایمپلنت های دندانی ایرانی را آغاز کرد. نزدیک به دو سال طول کشید تا این شرکت تجهیزات خود را به پیشرفته ترین فناوری های روز دنیا مجهز کند. تیم ویژه ای متشکل از تعداد زیادی دندانپزشک و مهندس در این کارخانه شروع به کار کردند. برای شروع خوب کار شرکت و رونق تولید ایرانی ایمپلنت، امکانات و امکانات مختلفی در اختیار متخصصان این آزمایشگاه قرار گرفت. البته برای اطلاعات بیشتر می توانید مقاله ایمپلنت بعد از کشیدن دندان را مطالعه کنید.

تقریبا دو سال بعد این متخصصان توانستند بهترین و با کیفیت ترین ایمپلنت های ایرانی را وارد بازار کنند. این محصولات با سه سطح کیفی کیمیا 1، کیمیا 2 و کیمیا 3 وارد بازار تجهیزات دندانپزشکی شدند که برای ابعاد این قطعات مطابق با استانداردهای جهانی از دستگاه های CNC استفاده می شود.


شرکت مهندسی تولیدی کوشا فن پارس

البته با دیدن موفقیت محصول یک شرکت، سایر شرکت ها به فکر رقابت خواهند افتاد. البته باید توجه داشت که با افزایش شرکت ها و تولیدکنندگان، تولید کشور به حدی افزایش می یابد که نیازی به واردات نباشد، اما بازار تولید افزایش می یابد. یکی از این شرکت ها، شرکت مهندسی تولید کوشا فن پارس است که با عقد قرارداد با گروه شرکت های استرومن می تواند از فناوری روز این شرکت برای تولید ایمپلنت های ایرانی استفاده کند.

کوشا فن پارس به عنوان بزرگترین تولید کننده تجهیزات دندانپزشکی محصولات خود را با کیفیت بالا و قیمت مناسب به فروش می رساند. این شرکت علاوه بر تولید قطعات ایمپلنت ایرانی، پروتز، لمینت، لمینت و مواد دندانی، رزین و محصولات دندانپزشکی (چینی یا زیرکون) را نیز با کیفیت بالا تولید می کند.


آیا ایمپلنت های ایرانی کیفیت خوبی دارند؟

ایمپلنت ها در سرتاسر دنیا توسط کشورهای مختلفی مانند آمریکا، ایتالیا، سوئیس، انگلستان، آلمان، کره، چین و ایران ساخته می شوند که به آنها مواد تضمینی گفته می شود که در این مورد رقابت بین تمامی پلتفرم های دنیا بسیار بالاست. است.

امروزه رتبه اول کیفیت ایمپلنت های تولید شده در دنیا، ایمپلنت های آمریکایی است و پس از آن کشورهای اروپایی مانند آلمان، انگلیس، ایتالیا و سوئیس در رتبه دوم کیفیت ایمپلنت قرار گرفته اند. .

رتبه سوم نیز متعلق به پیوندهای آسیایی است، پیوندهای چین، کره و ایران. متأسفانه پیوندهای ایرانی نیز پس از پیوندهای کره ای در رتبه سوم قرار دارند. با این حال باید گفت که متاسفانه ایران در دنیای صادرات جایگاه بالایی دارد اما امیدواریم با پیشرفت هموطنان عزیز در تولید کالای وارداتی ایرانی جایگاه بهتری در دنیا پیدا کنیم.

لازم به ذکر است که آخرین رتبه بندی پیوندهای ایرانی در جهان نشان می دهد که کیفیت این پیوندها در مقایسه با انواع دیگر پیوندهای تولیدی کشورهای دیگر پایین بوده و به هر حال از کیفیت بالایی برخوردار نیستند و به دلیل قیمت پایین آن بسیاری از افراد در کشور ما ترجیح می دهد از این نوع پیوند استفاده کند.


مزایای ایمپلنت ایرانی چیست؟

اگر بخواهیم مزایای ایمپلنت های ایرانی را نام ببریم، بهتر است ابتدا آن ها را با ایمپلنت های کره ای مقایسه کنیم که مزیت های بیشتری را نشان می دهند. به عنوان مثال ایمپلنت کیمیا 1 معادل ایمپلنت دندان کره ای است و از نظر قیمت نهایی نصف قیمت ایمپلنت کره ای موجود در بازار است. کارخانه ایرانی کیمیا 2 بر اساس استانداردهای کشورهای سوئیس، آلمان و فرانسه کشورهای اروپایی توسعه یافت و وارد رقابت با آنها شد. خط سوم تولید به کارخانه کیمیا 3 سپرده شده است که از نظر کیفیت با کارخانه آمریکایی رقابت می کند.

بنابراین بیشتر مزایای کاشت لیزر علاوه بر افزایش قدرت جویدن، تکلم و شباهت به دندان های طبیعی را می توان به قیمت مناسب و تضمین مادام العمر آن ها نسبت داد. شرکت کیمیا کشت اطبا با گارانتی مادام العمر محصولات خود توانست نامی ماندگار در بین رقبای خود از خود به جای بگذارد. به گونه ای که حتی شرکت های آمریکایی قطعات ایمپلنت دندان را مادام العمر تضمین نمی کنند. یکی دیگر از مزایای ایمپلنت های ایرانی اندازه های مختلف آن ها از 8 میلی متر تا 14 میلی متر است.


معایب ایمپلنت ایرانی چیست؟

کاشت در شهرک غربی علاوه بر مزایایی که دارد مشکلاتی نیز دارد که به شرح زیر است.

از کیفیت پایین تر نسبت به ایمپلنت های خارجی بهره مند شوید

کاهش طول عمر و پایداری.

ظاهر غیر طبیعی تری نسبت به ایمپلنت های خارجی ایجاد می کند


آسیب پذیری های بیشتر

آیا استفاده از ایمپلنت ایرانی مناسب است؟

اگرچه ایمپلنت های ایرانی در مقایسه با سایر خارجی ها که به صورت مصنوعی مشخص هستند ظاهری غیر طبیعی ایجاد می کنند، اما این نوع ایمپلنت برای افرادی که به ظاهر و دندان های خود اهمیت می دهند مناسب نیست.

به طور کلی به گفته پزشکان استفاده از ایمپلنت های ایرانی تنها به افرادی توصیه می شود که توانایی خرید ایمپلنت های خارجی با کیفیت بالا را ندارند.

اما اگر افراد توان پرداخت هزینه های لازم را دارند باید از ایمپلنت های آلمانی و آمریکایی استفاده کنند زیرا در این صورت می توانند برای مدت بسیار طولانی حتی تا پایان عمر خود بدون نیاز به دندانپزشک از ایمپلنت دندان استفاده کنند. عمل مجدد آنها دندان نخواهند داشت.


هزینه ایمپلنت ایرانی چقدر است؟

در مورد هزینه ایمپلنت در سادات آباد باید اشاره کنیم که ایمپلنت های چینی و ایرانی جزو ارزان ترین انواع ایمپلنت هستند. هزینه ایمپلنت ایرانی حدود 2 تا 3 میلیون تومان است که به همین دلیل در این مراکز ایمپلنت نیز بسته بندی می شود.

عوامل تعیین کننده هزینه پیوند ایرانی:

عوامل تعیین کننده قیمت ایمپلنت ایرانی به شرح زیر است:

برند ایمپلنت ایرانی

تعداد دندان هایی که باید برای هر فرد کاشته شوند

کیفیت ایمپلنت

دوام و ماندگاری ایمپلنت مورد نظر شما

استفاده یا عدم استفاده از بیمه درمانی و تکمیلی

استفاده یا عدم استفاده از کارت تخفیف پزشکی

حقوق دندانپزشک

هزینه های کلینیک دندانپزشکی

نیاز به جراحی های دیگر برای محل ایمپلنت یا عدم انجام این جراحی ها


اخرین حرف

این مقاله شما را با ایمپلنت های ایرانی آشنا می کند. از کاربردها و مزایا و معایب آن نیز مطلع هستید. اگر سوال یا نظری دارید در نظرات بنویسید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ دهیم.


مراجعه به سایت: https://realtimedentist.com/1399/03/متخصص-ایمپلنت-و-کاشت-دندان-اقساطی-در-شی/ 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد