تیتر برتر

وب سایت خبری تیتر برتر

تیتر برتر

وب سایت خبری تیتر برتر

شیر تایمردار آبیاری

معرفی و انواع تایمرهای آبیاری گلدان و باغ

گلها به آبیاری منظم نیاز دارند. اگر مرتب آبیاری شوند رشد بهتری خواهند داشت. روزهایی هست که در خانه نیستیم یا در سفر نیستیم، برنامه آبیاری گل ها به هم می ریزد. آنها ممکن است محو یا تغییر رنگ دهند. گل ها زیبایی و روح سبز خانه هستند. وقتی ناپدید می شوند همیشه غم انگیز است. اما تایمر آبیاری خانگی مشکل را حل کرد.

اکنون همه چیز هوشمند شده است و جهان حول محور محصولات هوشمند می چرخد. آبیاری هوشمند نیز به کمک آمد. اکنون برای باغچه خانه، گلدان و موارد دیگر. آبیاری را می توان به صورت خودکار انجام داد. در زیر یک تایمر آبیاری قطره ای برای گلدان ها و باغ ها را مشاهده می کنید. شما اطلاعات مورد نیاز خود را در مورد آبیاری خودکار دریافت خواهید کرد و همچنین با انواع تایمرهای آبیاری خانگی آشنا خواهید شد تا بتوانید بهترین تایمر را برای نیاز خود انتخاب کنید.


تایمر آبیاری چیست؟

تایمر آبیاری وسیله ای است که گل ها، گیاهان و باغ ها را در زمانی که شما انتخاب می کنید آبیاری می کند. یعنی می توانید تعیین کنید یک گل یا گیاه را چند بار در روز و چند دقیقه آبیاری کنید. این به شما امکان می دهد برنامه آبیاری منظمی داشته باشید تا گل های شما با کمبود آب مواجه نشوند. از هر تایمر آبیاری می توان برای آبیاری چندین گلدان یا چندین منطقه باغ خود استفاده کرد و نیازی به خرید چندین تایمر نیست. یک تایمر با سخت افزار اتصال می تواند نیازهای شما را برآورده کند.

تایمر آبیاری خانگی نیز باعث صرفه جویی در مصرف آب می شود. هزینه آب مصرفی بالا بوده و هزینه آب خانگی در سال های اخیر افزایش یافته است. آبیاری دستی آب را هدر می دهد و از آنجایی که تنظیم دستی مقدار صحیح آب برای هر گل و گیاه دشوار است، آب زیادی هدر می رود. تایمر آبیاری قطره ای به راحتی مدت و مقدار آب مصرفی برای هر گل و گیاه را تعیین می کند. آب صورت قطره قطره به گیاه می رسد و قطره ای از بین نمی رود. اکنون کل کشور و تمام دنیا با مشکل کم آبی مواجه هستند. استفاده از آبیاری خودکار می تواند راه حل خوبی برای بخش کشاورزی باشد. به خصوص اینکه بخش زیادی از آب در کشاورزی و باغداری مصرف می شود و آبیاری بی رویه این میزان را افزایش داده است.


نحوه نصب و راه اندازی سیستم آبیاری خانگی

نصب تایمر بسیار آسان است. دارای یک ورودی است که به ورودی آب متصل می شود و یک خروجی که مستقیماً به ظروف می رود. معمولا وسایل لازم برای ارتباط مستقیم با چند کشتی در نظر گرفته می شود. یعنی بعد از شیر خروجی می توانید مستقیماً شیر آبیاری را برای هر تعداد ظرفی که می خواهید نصب کنید.

این دستگاه با باتری کار می کند. همچنین باتری کمی مصرف می کند. هر دو مدل می توانند به مدت 3 ماه یا بیشتر با دو باتری 1.5 ولت کار کنند. فقط شیر را وصل کنید. باتری ها را داخل محفظه قرار دهید و حالت RUN TIME OFF را فعال کنید تا زمانی که پس از 30 ثانیه صدای روشن شدن موتور را بشنوید. اکنون می توانید برنامه مورد نظر را برای شروع تایمر قرار دهید.

توجه: اگر هوا سرد است و ممکن است تایمر یخ بزند، تایمر باید حذف شود. به طور کلی، تایمر در ماه های زمستان توصیه نمی شود.


نحوه تنظیم تایمر آبیاری در خانه

انواع آنالوگ و دیجیتال تفاوت هایی در مکان دارند. با این حال، به طور کلی، هر دو مدل دو ویژگی مهم دارند.

فرکانس: به معنای زمان تکرار برنامه آبیاری است. به عنوان مثال می توانید فرکانس را روی 48 ساعت تنظیم کنید تا هر دو روز یک بار آبیاری شود.

RunTime: مدت زمان آبیاری را نشان می دهد. از آنجایی که آبیاری به صورت قطره ای انجام می شود، ابتدا باید بررسی کنید و ببینید چه زمانی برای آبیاری گلدان مناسب تر است. مثلاً 10 دقیقه یا 5 دقیقه یا کمتر طول می کشد. بستگی به نوع گلدان و برنامه آبیاری شما دارد.


هم تایمر دیجیتال و هم انواع آنالوگ این دو دکمه را دارند.

برای تایمرهای آنالوگ: اگر امروز صبح ساعت 8 صبح فرکانس 10 و زمان آبیاری را 10 دقیقه تنظیم کنید، به این معنی است که گلدان شما هر 10 دقیقه و 12 ساعت یکبار آبیاری می شود. 12 ساعت بعد

می توانید با توجه به برنامه آبیاری خود، تناوب را بین 6 ساعت تا یک هفته تنظیم کنید. یعنی هفته ای یکبار آبیاری کنید. اگر می خواهید گل ها را به صورت دستی در یک ساعت مشخص یا در یک روز خاص آبیاری کنید، می توانید زمان اجرا را خاموش کنید و آبیاری را شروع کنید و زمان را برای آب دادن مجدد پس از آبیاری دستی تنظیم کنید.

تایمر دیجیتال: تایمر دیجیتال کمی پیشرفته تر است. می توانید ساعت خود را روی دستگاه تنظیم کنید. درست مثل یک ساعت دیجیتال. شما می توانید تصمیم بگیرید که دقیقا چه زمانی برنامه شما شروع می شود. بر خلاف نوع آنالوگ، برنامه از هر زمانی که شما تنظیم می کنید محاسبه می کند.

تایمر دیجیتال دارای دکمه هایی برای تنظیم ساعت، تنظیم فرکانس و همچنین مدت زمان آبیاری است. به عنوان مثال، تایمر آبیاری Orbit دارای یک صفحه مدرج است که از طریق آن می توانید تمام اطلاعات لازم را با استفاده از دکمه های تایمر وارد کنید. دو ویژگی جالب دیگر نیز دارد. برای این کار می توانید زمان تاخیر را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، اگر اخیراً باران باریده است و مزرعه شما به طور خودکار آبیاری می شود، می توانید آبیاری را به تعویق بیندازید. می توانید آبیاری را به صورت دستی تنظیم کنید که انجام آن آسان است.
 

مشاهده ادامه: https://abniro.com/hose-faucet-timers/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد