تیتر برتر

وب سایت خبری تیتر برتر

تیتر برتر

وب سایت خبری تیتر برتر

پاکسازی صورت چیست و چگونه انجام می شود؟


آیا تا به حال در مورد درمان های صورت یا سایر درمان های صورت شنیده اید؟ شاید برایتان عجیب باشد، اما علاوه بر پاکسازی روزانه، گاهی اوقات صورت شما نیاز به درمان خاصی برای صورت دارد.

زندگی در شهر می تواند روی پوست شما تأثیر بگذارد. آلودگی هایی که هر روز در هوا معلق می شوند می توانند منافذ را مسدود کرده و باعث آکنه و جوش شوند. از سوی دیگر، باکتری های سمی و گرد و غبار ریز نیز می توانند خطر ابتلا به برخی بیماری های پوستی را افزایش دهند. آیا پوست شما بیشتر در معرض آلودگی هوا است؟ بنابراین یک پاک کننده عمیق منافذ ممکن است همان چیزی باشد که شما نیاز دارید!

فیشال های مختلف می توانند به حذف سموم از سطح پوست کمک کنند. این محصولات مراقبت از پوست همچنین می توانند مواد محبوس شده در منافذ باز پوست را از بین ببرند، سفت کنند، پاک کنند و از جوش و آکنه جلوگیری کنند. شما شایسته استراحت و تجدید خلوص در منافذ عمیق صورت خود هستید و احساس جوانی و شادابی می کنید. پس ادامه مطلب را بخوانید تا بدانید پاکسازی صورت چه کاری می تواند برای شما انجام دهد! این مقاله شما را با تمام جنبه های این نوع مراقبت از پوست آشنا می کند.



گفته می شود این یک پاک کننده معجزه آسا برای صورت است

صرف نظر از جنسیت، پوست شما 24 ساعت شبانه روز استرس و آلودگی های زیادی را تحمل می کند. آلودگی هوا، آفتاب، باد، باران، آرایش و عرق عواملی هستند که پوست صورت شما با آن مواجه می شود. اغلب اوقات پوست شما می تواند با موفقیت با این عوامل مضر مقابله کند، اما متاسفانه همیشه اینطور نیست و گاهی اوقات درمان های حرفه ای صورت مانند پاکسازی صورت ضروری است.

اگر پوست ناهموار، چربی اضافی، آکنه یا پوست خشکی دارید که مستعد خطوط ریز است، این درمان برای شما مناسب است. با نتایج عالی، پاکسازی عمیق صورت می تواند پوست خسته شما را جوان تر و شاداب تر کند و برای مقابله با آلودگی ها و استرس های روزمره آماده کند. بنابراین، اگر به زیبایی و سلامتی خود اهمیت می دهید و می خواهید برای مدتی با موهای سفید و مشکی خود خداحافظی کنید، همین امروز یک جلسه پاکسازی صورت را برنامه ریزی کنید. به من اعتماد کنید، پوست شما به خاطر آن از شما تشکر خواهد کرد!

لازم به ذکر است که اگر وقت یا بودجه لازم برای انجام یک فیشور تخصصی را ندارید یا مشکلات پوستی جدی دارید، می توانید یک فیشور خانگی را نیز امتحان کنید. پاک کننده های صورت خانگی یک مکمل عالی برای هر روتین مراقبت از پوست هستند. اما اکثر این محصولات نتایج دائمی ندارند و فواید آنها به هیچ وجه قابل مقایسه با پاکسازی حرفه ای صورت نیست. از این رو در این مقاله می خواهیم یک پاکسازی حرفه ای و تخصصی پوست صورت را معرفی کنیم.


فرآیند پاکسازی صورت

پاکسازی عمیق صورت برای پوست های چرب و مستعد آکنه توصیه می شود. به طور کلی، منافذ باز پوست بیشتر مستعد جوش های سرسیاه مانند آکنه و جوش های سرسیاه یا سرسفید هستند. افرادی که پوست چرب دارند اغلب دارای منافذ بزرگی هستند که چربی یا سبوم اضافی ترشح می کنند. این منافذ به دلیل پاکسازی نامنظم، کثیفی، باکتری یا آلودگی مسدود می شوند. این نوع صورت با این مشکلات مبارزه می کند و ظاهری شاداب به پوست شما می بخشد. مراحل این درمان شامل حذف چربی و آلودگی از منافذ و لایه برداری کامل پوست می باشد. جلسه درمان بسیار سبک و آرامش بخش است و حدود 45 دقیقه طول می کشد.

در این روش، پزشک از ژلی استفاده می کند که به نرم شدن جوش های سرسفید و سرسیاه کمک می کند و جوش های سرسیاه و سرسفید را تمیز می کند. در مرحله بعد، زمان حذف چربی و آلودگی از منافذ عمیق پوست است. این عصاره نقش مهمی در از بین بردن آکنه از صورت دارد. زیرا چربی باقی مانده در منافذ پوست باید از بدن خارج شود. در برخی موارد، لایه برداری ملایم برای از بین بردن سلول های مرده و منافذ باز نشده پوست ضروری است.

این درمان به یک پزشک ماهر و دقیق نیاز دارد تا کثیفی و چربی را از منافذ به گونه ای پاک کند که به پوست و بافت های اطراف آسیبی نرساند. در غیر این صورت، پوست شما می تواند آسیب ببیند، از جمله آسیب به بافت ها و رگ های خونی یا عفونت های پوستی.

بسته به وضعیت پوست و پوست صورت و سرعت پاسخ آن به پاکسازی صورت، پزشک ممکن است چندین پاک کننده صورت را برای دستیابی به بهترین نتیجه توصیه کند. در این درمان ها از عوامل ضد التهابی و ضد باکتریایی مانند اسید لاکتیک، گلیکولیک و سالیسیلیک و همچنین روی و مقدار کمی بنزوئیل پراکسید استفاده می شود. برخی از فیشال‌های عمیق ممکن است حاوی پروبیوتیک‌ها نیز باشند زیرا توانایی قوی آن‌ها در از بین بردن باکتری‌های مولد آکنه را دارند. در نهایت، پس از پاکسازی منافذ صورت، پزشک یک ماسک ژل خنک کننده را روی صورت شما قرار می دهد تا قرمزی و التهاب را کاهش دهد.


فرآیند پاکسازی صورت

تعداد جلسات مورد نیاز برای پاکسازی صورت

آیا از آکنه رنج می برید؟ آیا آفتاب و آلودگی پوست شما را تیره کرده و دیگر چهره ای شاداب و جوان ندارید؟ اگر اینطور است، شما کاندیدای مناسبی برای پاکسازی صورت هستید، پس باید این درمان پوستی را بدون اتلاف وقت انجام دهید!

می توانید 1، 2 یا 3 جلسه درمان پاکسازی پوست را امتحان کنید تا بهترین و کامل ترین نتیجه را بگیرید. این جلسات را هر 4 تا 8 هفته یکبار انجام دهید و از نتایج فوری لذت ببرید. البته این تعداد جلسات تقریبی است و به اندازه و شدت مشکلات پوستی و جنسیت و خصوصیات پوست شما بستگی دارد. پس بهتر است در این زمینه با پزشک خود مشورت کنید.


تعداد جلسات مورد نیاز برای پاکسازی صورت

فواید شستن صورت

پاکسازی صورت اساساً پاکسازی منافذ پوست مرتبط با آلودگی و سموم است. پاکسازی عمیق منافذ پوست برای جوانسازی صورت ضروری است. زیرا این دارو با تحریک جریان خون به تغذیه پوست کمک می کند. درمان منظم پاکسازی پوست باعث تقویت فیبرهای عضلانی و افزایش قدرت و درخشندگی پوست صورت می شود. در نهایت، همه این عوامل دست به دست هم داده و به کند کردن روند طبیعی و علائم پیری کمک می کنند. از دیگر مزایای این نوع صورت می توان به شادابی پوست و نداشتن خطوط ریز اشاره کرد. در واقع پس از این مراقبت از پوست، سلول های جدید پوست برای رشد و ساخت کلاژن تحریک می شوند که ظاهری جوان به پوست می بخشد.


چه کسانی کاندیدای مناسبی برای پاکسازی صورت نیستند؟

بسیاری از ما به دنبال درمان های پوستی برای بازیابی پوست و سلامتی هستیم یکی از بهترین و کم هزینه ترین راه ها برای مراقبت از پوست، پاک کننده صورت یا صورت است متأسفانه این درمان برای همه مفید نیست و گاهی ضرر آن بیشتر از فایده است! بنابراین، لازم است موارد زیر را توصیه کنیم که شما را از تمیز کردن صورتتان باز می دارد:

اگر حداقل 2 هفته قبل از جلسه خود پیلینگ صورت، شیمیایی، میکرودرم ابریژن، لیزر یا درمان نور انجام داده اید.

اگر در 72 ساعت گذشته چهره خود را تغییر داده اید.

اگر در 6 ماه گذشته ایزوترتینوئین (آکوتان یا روآکوتان) مصرف کرده اید.

اگر اغلب در پوست خود احساس سوزش، خارش یا سوزش می کنید.

اگر پوست شما بسیار حساس و مستعد واکنش های پوستی است.

اگر در صورت و گردن خود اگزما یا پسوریازیس فعال دارید.

اگر اختلالات سیستم لنفاوی دارید.


مراقبت های بعد از پاکسازی صورت

اگر برای آرایش صورت وقت گذاشته اید، به شما تبریک می گوییم! شما اولین قدم خود را در مسیر زیبایی برداشته اید! اما فراموش نکنید که این مسیر به اینجا ختم نمی شود. به عبارت دیگر، اگر می خواهید برای مدت طولانی از نتایج درمان خود لذت ببرید، باید توصیه هایی را دنبال کنید. درمان بعد از پاکسازی صورت به شما کمک می کند تا نتیجه نهایی این درمان زیبایی را بهبود بخشیده و آن را ماندگار کنید. پس با ما همراه باشید تا با برخی از مهم ترین نکات بعد از آرایش صورت آشنا شوید:

1. آب کافی بنوشید

وقتی صحبت از سلامت پوست می شود، هیدراتاسیون برگ برنده شماست آبرسانی به سلول های پوست شما کمک می کند تا درخشنده شوند و سموم را برای پوستی شاداب دفع کنند با نوشیدن حدود دو لیتر آب در روز می توانید نتایج پاکسازی صورت را حفظ کنید

2. از مرطوب کننده استفاده کنید

اگر صورت شما لایه برداری شده است، فراموش نکنید که لایه سلول های مرده پوست و روغن های طبیعی از سطح پوست شما پاک می شود. بنابراین، علاوه بر آبرسانی به پوست با نوشیدن آب فراوان، باید از کرم صورت نیز استفاده کنید.

3. از آرایش روشن استفاده کنید

پس از پاکسازی عمیق، استخراج و لایه برداری، ممکن است پوست کمی حساس شود. بنابراین استفاده از لوازم آرایشی مرغوب و باکیفیت بسیار مهم است. پاک کننده شما باید ملایم باشد و بهتر است چند روز از تونر صرفنظر کنید. همچنین، هنگام شستن صورت خود در روز بعد از عمل، از آب ولرم استفاده کنید و به آرامی صورت خود را خشک کنید.

4. از روبالشی و حوله تمیز استفاده کنید

پاکسازی صورت منافذ شما را عمیقا تمیز می کند و به معنای واقعی کلمه آنها را باز می کند. بنابراین هنگام خواب حتما از روبالشی تمیز استفاده کنید تا کثیفی و روغن دوباره منافذ باز پوست شما را مسدود نکند. همین امر در مورد محصولات یا هر چیز دیگری که می تواند برای مدت طولانی با صورت شما تماس مستقیم داشته باشد نیز صدق می کند.

5. آرایش

آیا بعد از تمیز کردن صورت می توان آن را درست کرد؟ این سوال بارها توسط مردم پرسیده شده است و پاسخ این است: در حالت ایده آل، نه! بهتر است بلافاصله پس از انجام آرایش صورت (حداقل 24 ساعت) از آرایش خودداری شود. زیرا منافذ پوست شما هنوز باز است و هر چیزی که روی صورت خود بمالید می تواند پوست شما را تحریک کرده و منجر به آکنه شود.

6. ورزش کنید

پس از پاکسازی صورت، پوست شما نیاز به بازسازی و ترمیم خود دارد. بنابراین بهتر است یک یا دو روز تمرین را حذف کنید، زیرا عرق و سایر ناخالصی ها باعث تحریک پوست می شوند. به یاد داشته باشید که منافذ پوست شما احتمالا باز هستند. بنابراین قطعاً نمی خواهید عرق وارد آن منافذ تازه تمیز شده شود!

7. محافظت در برابر آفتاب

پوست تازه لایه برداری شده قطعا در برابر اشعه های مضر UV آسیب پذیرتر است. بنابراین مراقبت بعد از تمیز کردن صورت باید از نور خورشید دوری کند. این بدان معنا نیست که از بیرون رفتن کامل خودداری کنید، اما برای مدت طولانی زیر نور مستقیم آفتاب نمانید و همیشه قبل از خروج از خانه از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.


در پایان

جوانان تنها کسانی نیستند که از مشکلات آکنه رنج می برند. در واقع، بسیاری از ما تا زمانی که به 20، 30 سالگی یا بعد از آن برسیم، با این مشکل دست و پنجه نرم می کنیم. یکی از ایمن ترین و موثرترین راه ها برای درمان آکنه، پاکسازی صورت یا پاکسازی عمیق صورت برای از بین بردن چربی اضافی، حذف هرگونه آلودگی و افزایش جریان خون در پوست صورت است. در این مقاله وقتی با درمان صورت بیشتر آشنا شدیم، فواید و مراقبت های لازم را برایتان شرح دادیم. از شما می خواهیم که اگر تجربه ای در این زمینه دارید یا چیزی در ذهن دارید، لطفاً آن را با ما و سایر شنوندگان ما در میان بگذارید.


ادامه مقاله: آموزشگاه پاکسازی پوست در تهران فاطمه حبشی 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد