تیتر برتر

وب سایت خبری تیتر برتر

تیتر برتر

وب سایت خبری تیتر برتر

روغن کرچک چیست و چه فوایدی برای پوست دارد؟


زیبایی و شادابی پوست برای بسیاری از افراد بسیار مهم است. مراقبت از پوست به خصوص پوست صورت همیشه از اولویت های علاقه مندان به زیبایی بوده است. برای حفظ سلامت و شادابی پوست باید بدانیم چگونه از این اندام حیاتی یعنی آینه بدن مراقبت کنیم. یکی از این موارد برای مراقبت از پوست توصیه می شود. استفاده از روغن ها طبیعی است.

روغن های طبیعی به دلیل عدم وجود افزودنی های شیمیایی و غیرقانونی برای اکثر افراد قابل استفاده است. استفاده از روغن های طبیعی در افراد دارای پوست حساس و مستعد آکنه؛ در بیشتر موارد غیر قابل توقف است. یکی از این روغن ها روغن کرچک است. روغن کرچک جزء ثابت مرطوب کننده ها است و استفاده از آن به افرادی که پوستی سالم و شاد دارند توصیه می شود. اگر می خواهید تاثیر روغن کرچک بر روی پوست خود را بدانید؛ با این مقاله تا انتها همراه باشید.

روغن کرچک چیست؟

روغن کرچک یک روغن کاملا طبیعی به رنگ زرد روشن است. روغن کرچک خالص غلظت بالایی دارد. به همین دلیل به تنهایی استفاده نمی شود. علاوه بر این، استفاده از آن برای مصارف غذایی ممنوع است. می توانید این روغن را با روغن نارگیل و روغن بادام ترکیب کنید تا ترکیبی قدرتمند برای مراقبت از پوست داشته باشید.

این روغن باید تازه مصرف شود. چون بعد از حدود شش ماه تقریبا خراب می شود و غیر قابل استفاده می شود. استفاده از این روغن می تواند پوست را نرم و لطیف کند و برای شما کرم های شیمیایی غیر ضروری بسازد. تری گلیسیرید و اسیدهای چرب مفید موجود در این روغن برای پوست بسیار مفید است و مصرف آن پوست صورت شما را براق و صاف می کند.

نام درخت کرچک از همین گیاه گرفته شده است. این گیاه بومی هند است. چین در آمریکا و آفریقا رشد می کند. دانه های این گیاه حاوی روغن است. این دانه ها تحت فشار روغن خود را آزاد می کنند. این روغن خوراکی نیست و معمولاً برای اهداف آرایشی و درمانی استفاده می شود. روغن کرچک در صنعت آرایشی و بهداشتی جایگاه ویژه ای دارد و در اکثر کرم های آرایشی استفاده می شود.

فواید روغن کرچک برای پوست

روغن کرچک یکی از بهترین محصولات برای مراقبت دائمی از صورت و بدن است. زیرا این ماده دارای خواص بی نظیری است که تاثیر مثبتی بر پوست و سلول های آن دارد و می تواند بهترین نتیجه را ارائه دهد. خواص اصلی روغن کرچک برای پوست صورت و بدن عبارتند از:

پوست را نرم و صاف می کند

روغن کرچک به دلیل داشتن اسیدهای چرب غنی، پوست را نرم و لطیف می کند. به همین دلیل افرادی که پوست خشک دارند می توانند از این روغن استفاده کنند. استفاده از این روغن برای افرادی که پوست بسیار حساسی دارند نیز توصیه می شود. زیرا وجود لایه ای از روغن کرچک بر روی پوست از خشک شدن آن در اثر سرما، آلودگی یا سایر عوامل محیطی جلوگیری می کند و می تواند به خوبی از پوست حساس شما در برابر عوامل مضر محافظت کند.

از رشد باکتری هایی روی پوست که باعث آکنه می شوند جلوگیری می کند

روغن کرچک به دلیل دارا بودن اسید ریسینولئیک از رشد باکتری ها روی پوست جلوگیری می کند. افراد مبتلا به التهاب پوست به دلیل جوش و آکنه؛ آنها ممکن است برای استفاده از این روغن ضروری باشند. خواص ضد میکروبی و ضد التهابی روغن کرچک باکتری ها و عوامل ایجاد کننده آکنه را از بین می برد و پوستی درخشان و یکدست را برای شما به ارمغان می آورد.

لکه ها را از بین می برد.

اگر لکه هایی روی صورت یا بدن خود دارید و از اینکه روی پوستتان هستند ناراحت هستید. حتما استفاده از روغن کرچک را در مراقبت روزانه خود بگنجانید. استفاده منظم از روغن کرچک به دلیل داشتن اسیدهای چرب، پوست را شفاف می کند. در نتیجه لکه های تیره روی پوست در اثر نور خورشید و افزایش سن ایجاد می شود. آنها را از بین می برد یا کاهش می دهد.

یک مرطوب کننده طبیعی

محصولات آرایشی و بهداشتی به دلیل مواد تشکیل دهنده آنها؛ ممکن است برای همه انواع پوست مناسب نباشند. علاوه بر این، اثرات آنها برای مدت کوتاهی باقی می ماند و نمی تواند راه حلی برای کسانی باشد که همیشه با خشکی پوست سر و کار دارند. این افراد می توانند از روغن کرچک برای جایگزینی این کرم ها استفاده کنند.

از آنجایی که روغن کرچک طبیعی و ارگانیک است، خواص زیادی دارد و اکثر افراد با انواع پوست می توانند از آن استفاده کنند. علاوه بر این، روغن کرچک یک پاک کننده قوی پوست برای صورت و بدن است. زیرا این روغن می تواند رطوبت را از هوا گرفته و به پوست برساند. در نتیجه با استفاده از این روغن می توانید مطمئن باشید که پوستتان در هوا خشک نمی شود.

پاکسازی منافذ پوست

در طول روز گرد و غبار و ذرات هوا می توانند مهمان روی صورت شما باشند. این ذرات می توانند منافذ پوست را مسدود کرده و در نتیجه باعث ایجاد آکنه شوند. با از بین بردن این ذرات از پوست، روغن کرچک می تواند پوست شما را عاری از آکنه و جوش کند. تری گلیسیرید موجود در روغن کرچک یک پاک کننده عالی پوست است که پوست صورت شما را نرم و صاف می کند.

محل اثر روغن کرچک

کاربرد اصلی روغن کرچک برای مراقبت از پوست صورت است. زیرا می تواند از بروز آکنه جلوگیری کند و پوستی نرم و سالم به شما بدهد.علاوه بر این، استفاده منظم از روغن کرچک روی سایر نواحی پوست تاثیر می گذارد و آنها را سالم نگه می دارد. هنگام استفاده از روغن کرچک می توانید اثرات آن را در نواحی مختلف صورت خود مشاهده کنید. که مهمترین آنها عبارتند از:

اندازه گیری پوست: پس از مدتی استفاده از روغن کرچک روی صورت، متوجه صاف و نرم شدن پوست خواهید شد. زیرا این روغن حاوی اسیدهای چرب است.

لب: اگر روغن کرچک را با روغن نارگیل مخلوط کنید. می توان از آن برای رفع خشکی لب استفاده کرد. استفاده از این ترکیب می تواند از خشک شدن پوست لب های شما جلوگیری کرده و از ترک خوردن یا خونریزی آن ها جلوگیری کند.

چشم ها: شاید این پیشنهاد را خوانده باشید که روغن کرچک می تواند برای چشم مفید باشد. یک بیانیه کوچک اما باید بدانید که این روغن می تواند بعد از خواب برای صورت شما معجزه کند. زیرا خاصیت ضد التهابی دارد. علاوه بر این به دلیل داشتن اسیدهای چرب می تواند سیاهی دور چشم را کاهش داده و رنگ پوست این ناحیه را روشن کند.

علاوه بر اینها می توانید از روغن کرچک برای تسکین خارش یا سوزش چشم استفاده کنید. علاوه بر این، این روغن به طور موثر قرمزی چشم را کاهش می دهد. اما باید مراقب باشید که در این مورد با یک متخصص مشورت کنید تا از آسیب جلوگیری کنید و نحوه استفاده صحیح از آن را بدانید.
مطالعه از رفرنس: https://exirchemi.com/product/peg-40/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد