تیتر برتر

وب سایت خبری تیتر برتر

تیتر برتر

وب سایت خبری تیتر برتر

سهیل الهندی کیست؟ (عضو دفتر سیاسی جنبش مسلح حماس)

آیا می‌دانید سهیل الهندی کیست؟ یکی از چهره‌های برجسته حماس در زمینه روابط خارجی است. او نقش مهمی در مذاکرات با اسرائیل و سایر طرف‌های درگیر در مناقشه فلسطین – اسرائیل دارد. الهندی یکی از حامیان نزدیک رهبر حماس، خالد مشعل، است.جوان ایرانی (irjavan.com)


او یک ملی‌گرای فلسطینی است و معتقد به تشکیل یک دولت فلسطینی مستقل در کنار اسرائیل است. الهندی همچنین از مقاومت مسلحانه علیه اسرائیل نیز حمایت می‌کند.


بیوگرافی سهیل الهندی

سهیل الهندی یکی از اعضای دفتر سیاسی جنبش حماس است که در سال ۱۹۶۵ در غزه به دنیا آمده است. او در سال ۱۹۸۴ به حماس پیوست و در سال ۱۹۹۴ به عضویت دفتر سیاسی این جنبش درآمد. او متأهل و دارای سه فرزند است که در غزه زندگی می‌کند.



بیوگرافی سهیل الهندی

تحصیلات سهیل الهندی

او تحصیلات خود را در دانشگاه اسلامی غزه آغاز کرد و سپس در دانشگاه قاهره به ادامه تحصیل پرداخت. در سال ۱۹۹۰ مدرک کارشناسی خود را در رشته حقوق از دانشگاه قاهره گرفت.


فعالیت‌های سیاسی

او در سال ۱۹۸۴ به حماس پیوست و در سال ۱۹۹۴ به عضویت دفتر سیاسی این جنبش درآمد. الهندی در سال ۲۰۱۲ به‌عنوان وزیر امور داخلی حماس در دولت فلسطین منصوب شد و تا سال ۲۰۱۷ در این سمت فعالیت داشت.


الهندی در سال ۲۰۱۸ به دلیل نقش خود در عملیات نظامی حماس علیه اسرائیل توسط ایالات متحده تحریم شد. این تحریم‌ها عبارت‌اند از:


ممنوعیت سفر به ایالات متحده


سهیل الهندی کیست؟ (عضو دفتر سیاسی جنبش مسلح حماس)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد