تیتر برتر

وب سایت خبری تیتر برتر

تیتر برتر

وب سایت خبری تیتر برتر

مزایا و معایب پرینترهای جوهرافشان


پرینترهای جوهرافشان از کارتریج های حاوی جوهر برای چاپ استفاده می کنند.این چاپگرها از مجموعه ای از نازل ها استفاده می کنند تا قطرات جوهر را مستقیماً روی کاغذ بپاشند و یک نسخه چاپی ایجاد کنند.این چاپگرها نیز مزایا و معایب خاص خود را نسبت به چاپگرهای دیگر دارند.

در کنار تمام مزایای خوب پرینترهای جوهرافشان، معایب و مشکلاتی نیز دارند که نمی توان آنها را نادیده گرفت. این مدل های چاپگر برای چاپ عکس بسیار مفید و کاربردی هستند، اما مسائلی هم دارند که قبل از خرید چاپگر باید به آنها فکر کنید. برای بررسی مختصر مزایا و معایب پرینترهای جوهرافشان با آوافرهنگ همراه باشید:

مزایای پرینتر جوهر افشان

هزینه اولیه: مزیت بزرگ داشتن چاپگر جوهر افشان این است که معمولاً قیمت اولیه خرید بسیار پایینی دارند و مقرون به صرفه هستند. ارزان ترین چاپگرهای جوهرافشان قادر به تولید تصاویر باکیفیت هستند. هزینه چاپگر چندکاره جوهر افشان نیز کمتر از پرینترهای لیزری با همان ظرفیت است.

کیفیت تصویر: چاپگرهای جوهرافشان رنگ‌های زنده و تصاویر باکیفیت را ارائه می‌دهند. دلیل این امر این است که چاپگرهای جوهرافشان از کارتریج‌های جوهر استفاده می‌کنند که برای جوهر طراحی شده‌اند.

زمان راه اندازی: برخلاف پرینترهای لیزری، پرینترهای جوهرافشان به صرفه جویی در زمان راه اندازی کمک می کنند. چاپگر جوهر افشان نیازی به گرم کردن دستگاه قبل از چاپ ندارد. هنگامی که چاپگر روشن می شود، می تواند چاپ را شروع کند.

اندازه فیزیکی: چاپگرهای جوهر افشان بسیار کوچک و در اندازه جمع و جور هستند و اگر فضای محدودی برای کار دارید، پرینترهای جوهر افشان بهترین انتخاب برای استفاده هستند.

قابلیت حمل: همه پرینترهای جوهرافشان سبک وزن، قابل حمل هستند و برای مصارف اداری و خانگی طراحی شده اند. این چاپ ها را می توان در صورت نیاز از یک مکان به مکان دیگر منتقل کرد.

تولید نویز کم: پرینترهای جوهرافشان در حین کار بسیار بی صدا هستند و با تولید صدای زیاد مزاحمتی در محیط کار ایجاد نمی کنند. آنها می توانند تمام کارهای خود را بی سر و صدا و بدون ایجاد سر و صدا انجام دهند.

نصب بسیار آسان است: فقط آن را از جعبه خارج کنید، سیم برق را وصل کنید و دست به کار شوید.

معایب پرینترهای جوهر افشان

سرعت: از آنجایی که چاپگرهای جوهر افشان برای حجم کمتری از داده های چاپی طراحی شده اند، هنگام چاپ اسناد بزرگ، سرعت کاهش می یابد و باید مدت بیشتری صبر کنید. هنگام چاپ اسناد رنگی بدتر است و بسیار کندتر است. اگر به طور منظم چاپ می کنید، چاپگر جوهر افشان به احتمال زیاد زمان انتظار و هزینه های شما را دو برابر می کند.

دوام: قیمت پایین چاپگرها می تواند یک مزیت بزرگ باشد، اما مشکل این است که دوام کمتری دارند. به عنوان مثال، سر این چاپگرها در معرض آسیب است. اگر هر بخشی از چاپگر آسیب ببیند، خرید یک چاپگر کاملا جدید ارزان تر از تعمیر قسمت آسیب دیده خواهد بود.

هزینه نگهداری بالا: یک مشکل رایج در اکثر چاپگرهای جوهر افشان، گرفتگی یا گرفتگی جوهر است. اگرچه چاپگرهای جوهر افشان مجهز به چرخه های تمیز کردن و تعمیر و نگهداری خودکار هستند، کارتریج ها باید به طور مرتب تعویض شوند. و این منجر به افزایش هزینه ها می شود. اگرچه سرمایه گذاری اولیه در چاپگرهای رنگی بسیار کم است، اما هزینه های اضافه کاری آنها زیاد است. این امر به ویژه در مورد کارتریج های رنگی صادق است. از آنجایی که به دفعات بیشتری نیاز به تعویض دارد، هزینه کل می تواند بیشتر از قیمت خود چاپگر باشد. از طرف دیگر، یک کارتریج جوهر تنها دارای ظرفیت استاندارد شاید چند صد صفحه است.

لکه ها Spots نوع خاصی از جوهر است که در پشت چاپگر جوهر افشان استفاده می شود. این جوهر به «جوهر آبی» معروف است. این جوهرها به آب بسیار حساس هستند، بنابراین مدتی طول می کشد تا خشک شوند. اگر قبل از خشک شدن جوهر کمی آب روی آن بریزد باعث ایجاد لک می شود.

خونریزی جوهر: چاپگرهای جوهر افشان ممکن است هنگام پاشیدن جوهر روی صفحه با مشکل مواجه شوند. عمل مویرگی باعث دور شدن جوهر از ناحیه چاپ شده و اثری مبهم روی کاغذ می گذارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد