تیتر برتر

وب سایت خبری تیتر برتر

تیتر برتر

وب سایت خبری تیتر برتر

مهم ترین نکات در ساخت کلبه چوبی ارزان و ساده


یکی از آرزوهای کسانی که در شهرهای شلوغ زندگی می کنند این است که خانه ای در دل جنگل داشته باشند و تعطیلات خود را در چنین مکانی بگذرانند. اگر چنین رویایی دارید، ما شما را تشویق می کنیم که یک خانه چوبی بسازید. طراحی خانه جنگلی کار سختی نیست و همه با دانستن نکات می توانند چنین کلبه هایی بسازند.

انتخاب مکان مناسب برای طراحی یک کابین چوبی ساده اولین کاری است که باید انجام دهید. اما این تنها قدم اول است و مراحل بیشتری برای ساختن یک کلبه جنگلی باید بردارید و اطلاعات زیادی وجود دارد که باید بدانید. در ادامه شما را با مهمترین نکات ساخت کلبه چوبی ارزان آشنا می کنیم. همچنین هزینه ساخت ویلا را بررسی می کنیم.

تاریخچه کابین چوبی

ساخت کابین های چوبی در دل جنگل سابقه ای طولانی دارد. در گذشته بیشتر خانه ها از چوب ساخته می شد که باعث می شد مردم در دل جنگل خانه های چوبی بسازند. تفاوت اصلی خانه و کلبه چوبی در این است که کابین ها از نظر اندازه کوچکتر هستند و اغلب دارای یک اتاق هستند.

تاریخ نویسان تخمین می زنند که ساخت کلبه های چوبی کوچک به حدود 3500 سال قبل از میلاد مسیح و عصر برنز باز می گردد. همچنین نشانه هایی از تمدن یونان باستان در ساخت کلبه های چوبی در جنگل وجود دارد که نشان دهنده علاقه اروپایی ها به این شیوه زندگی است.

مزایای ساخت کلبه چوبی

چرا باید خانه های چوبی بسازیم؟ اگر زمین یا باغ بزرگی در خارج از شهر دارید و می‌خواهید یک ایده تعطیلات برای خانواده داشته باشید، ساخت خانه درختی برای شما مناسب است. سوال اینجاست که چرا به جای خانه های سنگی باید خانه های چوبی بسازیم؟ مزایای خانه چوبی به شرح زیر است:

سرعت دویدن بالا

زمان ساخت کلبه های چوبی در مقایسه با کلبه های سنگی و بتنی بسیار کمتر است. اکثر مراحل ساخت این گونه کلبه ها در محیط های دیگر انجام می شود و فقط نیاز به الوار و زمان مونتاژ دارد.

امکان بازسازی ارزان قیمت

به راحتی می توانید کابین های چوبی را بازسازی کنید. برخلاف کابین های بتنی، روند بازسازی کابین های چوبی ارزان تر و سریع تر است.

تنوع بالای چوب

برای ساخت کلبه های جنگلی از انواع چوب استفاده می شود. بنابراین می توانید با توجه به اقلیم و بودجه خود چوب مناسبی را برای ساخت کلبه جنگلی انتخاب کنید.

شکل پذیری بالا

یکی از ویژگی های جذاب چوب این است که به راحتی می توان آن را به اشکال مختلف ساخت. این امر طراحی داخلی کابین چوبی را ساده می کند.

طولانی مدت

چوبی که برای ساختن گودال جنگلی استفاده می شود عمر طولانی دارد و حتی می تواند چندین دهه دوام بیاورد.

عایق صدا

با توجه به تراکم بالای چوب، پس از ساخت تخته های جنگلی متوجه می شوید که این سازه از آلودگی صوتی جدا شده و صدای محیط را به کلبه منتقل نمی کند.

مقاومت در برابر زلزله

کلبه های چوبی در برابر زلزله بسیار مقاوم هستند و احتمال ریزش و آسیب دیدن سازه کمتر از کلبه های سنگی است.

انواع چوب برای ساخت کلبه چوبی ارزان

از کدام درختان می توان برای ساخت کلبه چوبی استفاده کرد؟ اگرچه این سوال به طور مستقیم با آب و هوای شما ارتباط دارد، اما ما شما را با بهترین انواع چوب برای ساخت کابین در جنگل آشنا می کنیم:

را

کاج تا زمانی که عمر طولانی داشته باشد تا در برابر پوسیدگی مقاوم باشد، بهترین چوب برای ساخت خانه های چوبی محسوب می شود. در میان کاج، کاج زرد از استحکام و انعطاف پذیری قوی تری نسبت به کاج سفید برخوردار است. اگر از کاج تازه بریده شده استفاده می کنید، بهتر است آن را برای چند ماه در جایی قرار دهید تا کاملاً خشک شود و دیگر جمع نشود.

سدر

اگرچه چوب سرو بسیار گران است، اما یکی از بهترین گزینه ها برای طراحی داخلی کابین چوبی، چوب سرو است. این چوب در برابر پوسیدگی و حشرات مقاومت بالایی دارد و به همین دلیل نسبت به سایر چوب ها ماندگاری بیشتری دارد.

صنوبر

صنوبر یا تبریزی درخت دیگری است که می توانید از آن برای ساختن کلبه استفاده کنید. این درخت در ایران فراوان است و به همین دلیل نسبت به سایر درختان مقرون به صرفه تر است.

سدر

درخت دیگری که چوب بسیار بادوام و خوشبو دارد درخت سرو است. این درخت نسبت به سایر درختان بلندتر است.

درخت بلوط

بلوط پس از برش زمان زیادی جذب می شود و به دلیل مقاومت بالا در برابر پوسیدگی، یکی از گزینه های خانه سازی است.

درخت قرمز

چوب سرخ در ایران  برای ساخت کلبه چوبی  به ندرت یافت می شود، اما چوب دیگری است که در برابر پوسیدگی مقاوم بوده و برای ساخت کابین مناسب است.


البته چوب های مقاوم دیگری مانند چوب پلاستیک و چوب داغ نیز وجود دارند که به روش خاصی ساخته می شوند و شما می توانید اندازه دلخواه خود را برای ساخت خانه مورد نظر خود سفارش دهید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد