تیتر برتر

وب سایت خبری تیتر برتر

تیتر برتر

وب سایت خبری تیتر برتر

6 مرحله برای طراحی یک اتاق کنفرانس افتتاحیه


سالن های کنفرانس بخشی از معماری ساختمان های تجاری و خدماتی هستند. معمولا طراحان ساختمان از قبل برای حضور همه مردم برنامه ریزی کرده اند و برای این منظور فضاهای وسیع با طراحی اتاق کنفرانس را در معماری ساختمان گنجانده اند. اما با سالن بزرگ نمی توان مراسم افتتاحیه برگزار کرد. این سالن ها باید هوشمندانه برای چنین رویدادهایی آماده شوند. طراحی سالن کنفرانس برای مراسم افتتاحیه شامل مراحل مختلفی می باشد که در این مقاله با تجربیات گروه طراحی آزاد متخصص طراحی فضاهای ساختمانی × این هشدار را رد کنید.

طراحی اتاق جلسه

اتاق های کنفرانس بهترین فضاهای ساختمانی برای مراسم افتتاحیه هستند. این اتاق ها می توانند افراد زیادی را در خود جای دهند. از چیدمان صندلی ها گرفته تا طراحی سالن سخنرانی و پروجکشن فیلم و عکس و... همه چیز برای حضور تعداد زیادی از مدعوین در افتتاحیه مناسب است. اما قبل از هر اقدامی نیاز به طراحی اتاق جلسه برای برگزاری مراسم افتتاحیه داریم.

مراحل طراحی و تجهیز سالن کنفرانس مناسب مراسم افتتاحیه

مراسم افتتاحیه شروع کار بر روی این مجموعه است. این مجموعه می تواند تجاری پویا، ساختمان مسکونی، برج تجاری، مجتمع های خرید، مراکز اقامتی و گردشگری و ... باشد. در هر صورت شروع کارهای تجاری، خدماتی و حتی فرهنگی یک پروژه بزرگ را رقم می زنیم و مراسم افتتاحیه آن را تدارک می بینیم.

مراسم افتتاحیه باید نمایشی جذاب از قابلیت ها، قابلیت ها، فرصت ها و حتی اهداف پروژه باشد. یک مهمانی خوب در یک مکان حرفه ای انجام می شود. به فکر ایجاد چنین فضایی در طراحی سالن کنفرانس برای مراسم افتتاحیه هستیم. برای این کار مراحل زیر لازم است.

گام اول: برگزاری جلسات مشاوره برای طراحی اتاق کنفرانس

برگزارکنندگان رویداد معمولاً ایده های فنی و حرفه ای در مورد نحوه طراحی سالن آمفی تئاتر ندارند. در مرحله آخر، شما یک مکان مناسب و حرفه ای برای میزبانی رویداد بزرگ خود می خواهید. با این حال، آنها باید در ابتدای کار خود به دنبال مشاوره باشند تا بتوانند نیازها و خواسته های خود را ارزیابی کنند. در نهایت یک مدل طراحی حرفه ای از سالن مطابق با مقررات ملی ساختمان و بودجه پروژه گزارش می شود.

مرحله دوم: وضعیت کلی اتاق را از نظر قابلیت ها و پتانسیل اتاق بررسی کنید.

در این مرحله به اطلاعات دقیق و کاربردی در مورد وضعیت فعلی سالن کنفرانس نیاز داریم. هدف از شرایط فعلی البته بررسی تمامی امکانات و امکانات مجموعه است. بنابراین تمرکز ارزیابی اطلاعات در موارد زیر خلاصه می شود.

- بررسی وضعیت معماری ساختمان و نحوه ایجاد اتاق جلسات

- وضعیت ساختمان ها را در سالن اجتماعات بررسی کنید

- انجام مطالعات میدانی جهت بررسی پتانسیل سالن در رابطه با اهداف تعیین شده پروژه

- تمام فضاهای اتاق را شناسایی کنید و وضعیت فعلی آنها را بررسی کنید

- برآورد هزینه و مدت پروژه با تهیه مدارک لازم و ارائه گزارش به مالکان

در این مرحله از طراحی سالن کنفرانس سعی بر این است که فضا را به طور کامل شناسایی کنیم تا پتانسیل آن را بررسی کنیم، در صورت نیاز از امکانات موجود استفاده کنیم و در نهایت یک برنامه منظم با بودجه مناسب تهیه کنیم. به طور معمول، در پایان این مرحله، صاحبان پروژه دیدگاه کاملی از هزینه و مدت طراحی اتاق کنفرانس دارند و می توانند تصمیمات بهتری بگیرند.

مرحله سوم: آغاز مرحله طراحی سازه، دکوراسیون داخلی و ساختمان کنفرانس

پس از بررسی همه چیز و تهیه مدارک مربوط به قیمت تخمینی، در مرحله بعد باید مراحل طراحی خانه اجتماع مناسب برای برگزاری مراسم افتتاحیه را آغاز کنیم. معماران در حال حاضر در تلاش هستند تا بهترین نقشه ها را برای دکوراسیون بیرونی و داخلی خانه ملاقات اجرا کنند. شرکت های حرفه ای این فعالیت ها را در معماری سازه ای خانه اجتماع انجام می دهند.

- تهیه نقشه های ویژه طراحی معماری داخلی سالن کنفرانس: در این نقشه ها تمام توجه به نحوه برنامه ریزی، فضاسازی و ایجاد ساختار یکپارچه سالن می باشد.

- طراحی دکوراسیون داخلی اتاق اجتماع: این طراحی با مدلسازی و تهیه تصاویر سه بعدی برای طراحی داخلی و نورپردازی انجام می شود.

- تهیه آلبوم از کلیه نقشه ها و تصاویر سه بعدی و اسناد طراحی معماری و طراحی داخلی: این آلبوم چشم اندازی از نمای آینده سالن کنفرانس در مراسم افتتاحیه می باشد.

- طراحی قطعات تاسیساتی سالن شامل نقشه ها و اسناد گرمایش، سرمایش، تهویه مطبوع، زهکشی، اطفای حریق و .... اگر سازه های قبلی سالن هنوز فعال باشد، در این نقشه ها ذکر می شود.

- طراحی سیم کشی در اتاق های کنفرانس این امکانات شامل روشنایی عمومی، روشنایی، سیستم های سمعی و بصری سالن، پریزهای برق، شبکه ها، سیستم های اعلام حریق و ... می باشد که تلاش می شود از سیستم های موجود و مستحکم سالن نهایت استفاده را ببرد.

مرحله چهارم: تهیه محاسبات و مستندات پس از طراحی معماری و طراحی داخلی

پس از اتمام مرحله طراحی معماری و تهیه کلیه نقشه های دکوراسیون داخلی و همچنین تهیه مدارک لازم جهت تکمیل تاسیسات و سیستم های برقی، مرحله محاسبات برآورد مصالح و مقادیر می باشد. هزینه اجرا و اجرای طرح ها. در این مرحله اطلاعات کاملی در مورد تمامی الزامات پروژه داریم. از این رو می توان تمامی مواد لازم برای اجرای معماری یا تاسیسات و طراحی سیستم های الکترونیکی را مشاهده کرد. بر همین اساس جدول مصرف مناسب مراسم افتتاحیه را برای طراحی سالن کنفرانس با در نظر گرفتن جزئیات دقیق دیگری مانند معماری ساختمان، دکوراسیون داخلی، تاسیسات مکانیکی و برقی ارائه می کنیم. این جدول یکی از مهمترین اسناد پروژه است و تاثیر عمیقی در کاهش هزینه دارد.

مرحله پنجم: مرحله ساخت و ساز با نظارت هوشمند

در نهایت پس از تهیه تمامی نقشه ها، جداول و اسناد نوبت به شروع کار می رسد. سالن کنفرانس پیشنهادی ما باید در اسرع وقت برای یک مراسم افتتاحیه چشمگیر آماده شود. بنابراین در این مرحله در مرحله ارزیابی و اجرا هستیم. البته اجرای موثر اهداف پروژه نیز باید مورد توجه قرار گیرد. فقط در آن صورت:

- استخدام پیمانکار آشنا به طراحی سالن همش.

- ایجاد نقشه واقعی پروژه

گزارش هزینه برای هر دو سطح دستمزد و سطح خرید مواد

- کنترل عناصر اجرایی در حین اجرای طرح ها و در صورت لزوم تغییر و به روز رسانی اسناد اولیه

- نظارت کامل بر اجرای معماری، دکوراسیون داخلی، تاسیسات مکانیکی و برقی

مرحله ششم: آخرین مرحله برای راه اندازی و راه اندازی اتاق کنفرانس

مراحل اجرا به همراه نظارت هوشمند به زودی به پایان می رسد و به نظر می رسد همه چیز برای مراسم افتتاحیه آماده است. اما یک مرحله کلیدی دیگر باقی مانده است. این مرحله ای از یک سری فعالیت ها برای راه اندازی و استفاده از فضای سالن است. در مرحله نهایی طراح سالن تمامی اجزای اضافه شده به سالن را تست می کند. تست عملیاتی تجهیزات مکانیکی و الکتریکی با شبیه سازی فضاهای باز انجام می شود. در این مرحله عملکرد بهینه و بدون نقص مورد ارزیابی قرار می گیرد.

در نهایت کل پروژه طراحی سالن کنفرانس برای مراسم افتتاحیه با ارائه تمامی نقشه ها و محاسبه تمام هزینه ها به مرحله نهایی نزدیک می شود. با این حال، در این آخرین مرحله، آماده سازی برای بهره برداری نیز ضروری است. استفاده از برخی رویدادهای تخصصی نحوه برگزاری مراسم افتتاحیه است. در این مرحله تیم فنی اپراتور مراحل مختلف مراسم افتتاحیه را آماده می کند. این فعالیت ها شامل تبلیغات در فضای باز، تهیه اسناد و مدارک لازم برای مراسم افتتاحیه، توسعه مراحل پذیرش مشتری و ... می باشد.

پیمانکاران و تأثیر آنها در طراحی سالن کنفرانس

تا اینجا مراحل طراحی داخلی آمفی تئاتر یا سالن کنفرانس مناسب برای برگزاری مراسم افتتاحیه را بیان کردیم. این مراحل گام به گام ما را به طراحی سالنی هوشمندتر، کارآمدتر، زیباتر و پربارتر هدایت می کند. اما نحوه انجام این مراحل نیز مشکل دشواری است. آیا کسی یا هر شرکتی می تواند این مرحله را انجام دهد؟ انتخاب پیمانکار بدون شک مهمترین مسئولیت شما هنگام شروع پروژه طراحی اتاق جلسه است.

یک پیمانکار پویا با تجربه در طراحی اتاق کنفرانس چشم اندازی حرفه ای برای پروژه آینده دارد. ابتدا می تواند نیازهای شما و نحوه برگزاری مراسم افتتاحیه را پیش بینی کند و با توجه به این نیازها، مراحل طراحی معماری و دکوراسیون داخلی را تا نصب ماشین آلات و برق ادامه دهد. در عین حال مهارت کافی برای استفاده از فضای موجود سالن را دارند.

تا زمانی که پیمانکار حرفه ای در حال برنامه ریزی برای ساخت تاسیسات جدید است، سعی می کند از امکانات قدیمی و موجود سالن بهترین استفاده را ببرد تا از بار مالی در مرحله اجرای پروژه کاسته شود. یک قرارداد حرفه ای این است که یک پیمانکار طراحی باید دارای مزایا و ویژگی های زیر باشد.

داشتن یک تیم قوی از طراحان، مهندسین مکانیک و برق.

از سیستم کار بلد برای اجرای فازهای مختلف پروژه استفاده کنید.

صاحب کارگاه مجهز به امکان اجرای کلیه نقشه های معماری و طراحی داخلی باشید.

واجد شرایط و دارای تاییدیه فنی از مراجع قانونی.

داشتن تجربه گسترده در انواع پروژه های ساختمانی به ویژه طراحی داخلی مانند طراحی سالن کنفرانس و آمفی تئاتر.

نکاتی در مورد دکوراسیون اتاق کنفرانس

مراسم افتتاحیه مقدمه ای موثر برای اجرای هر پروژه تجاری، خدماتی، اقتصادی و مسکونی است. شرکت های سرمایه گذاری برای اجرای پروژه های خود برنامه ریزی های بزرگی انجام می دهند. زیرا آنها از ابتدا می دانند که پروژه آنها مورد ارزیابی و قدردانی عموم قرار خواهد گرفت.

یک برج تجاری، یک مرکز خرید بزرگ شهری یا حتی یک مرکز خدمات و گردشگری را تصور کنید. این مناطق باید در شروع کار شناسایی شوند. مراسم افتتاحیه بهترین ایده برای دیدن درست آنهاست. یک مراسم افتتاحیه حرفه ای برای هر پروژه مهم است. اگر چه سلسله مراتب وسیعی از فعالیت های مختلف بهره برداری در مراسم افتتاحیه انجام می شود. اما در نهایت ما از همه مهمانان خود در یک اتاق کنفرانس مانند پذیرایی خواهیم کرد.

طراحی سالن اجتماعات مناسب برای افتتاحیه نقش عمده ای در درک شرکت کنندگان در رویداد دارد. از آنجایی که این طراحی پیچیده‌تر شده و با تمرکز منحصر به فرد بر اهداف و ویژگی‌های پروژه، پاسخ‌های بهتری از سوی مهمانان به‌ویژه سرمایه‌گذاران خواهد داشت.

در این مقاله همراه با تجربه گروه طراحی سالن همایش آزاد، دیدگاه نحوه طراحی و اجرای یک اتاق کنفرانس مناسب برای مراسم افتتاحیه را مشاهده کرده ایم. آنچه گفتیم قاعدتاً فقط مقدمه ای بر جنبه کلی این فرآیند پیچیده است. اما می تواند ارائه ای از ظاهر حرفه ای برای طراحی متفاوت، خلاقانه و چشمگیر شما در مراسم افتتاحیه باشد.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد