تیتر برتر

وب سایت خبری تیتر برتر

تیتر برتر

وب سایت خبری تیتر برتر

راهکارهایی برای مبارزه با میگرن بدون دارو


میگرن به عنوان شدیدترین انواع سردرد شناخته می شود. حملات میگرن را می توان تا حدودی از طریق یک رژیم غذایی سالم کنترل کرد. اگر بپرسید برای درمان میگرن چه بخوریم؟ و از مصرف مسکن و دردهای طاقت فرسا خسته شده اید، ادامه این مطلب را از دست ندهید.

مبتلایان به میگرن آن را به عنوان سردرد متوسط ​​تا شدید توصیف می کنند. زنان بیشتر از مردان به این بیماری مبتلا می شوند. سردرد ضربان دار در یک طرف سر، حالت تهوع، سرگیجه، بی حسی، حساسیت به صدا و نور و بی حسی از علائم شایع میگرن هستند. شاید فکر کنید مصرف مسکن بهترین راه حل است! اما پزشکان این داروها را به دلیل عوارض کوتاه مدت و بلندمدت توصیه نمی کنند. اگر بپرسید برای درمان میگرن چه بخوریم؟ و از مصرف مسکن و دردهای طاقت فرسا خسته شده اید، این مقاله برای شما نوشته شده است.

برای جلوگیری از میگرن چه بخوریم؟ ماهی سالمون

سردردهای میگرنی اغلب با علائم هشدار دهنده همراه هستند. دردهای ضربان دار در یک قسمت از سر و از دست دادن بینایی دو علامت شایع و ترسناک در بین مبتلایان به میگرن است. اسیدهای چرب به دلیل دارا بودن امگا 3 یکی از بهترین مواد با خاصیت ضدالتهابی محسوب می شوند. مبتلایان به میگرن می توانند با خوردن ماهی قزل آلا (منبع غنی امگا 3) از حملات میگرن پیشگیری کرده و آن ها را تسکین دهند. اگر قصد مبارزه با این بیماری دردناک را دارید، حتما ماهی سالمون را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

بهبود میگرن در خانه با سبزیجات؛ از کلم بروکلی گرفته تا چغندر

کمبود الکترولیت ها (منیزیم، کلسیم، سدیم و فسفات) و ویتامین B باعث میگرن می شود. بنابراین بهتر است با مصرف غذاهای حاوی این مواد حیاتی از میگرن جلوگیری کنید. میگرن را می توان با پیاز، کلم بروکلی، چغندر، اسفناج و کلم پیچ درمان کرد. به عنوان مثال، چغندر به دلیل وجود منگنز، ویتامین های C، B6 و B12، اسید فولیک و پتاسیم، علائم میگرن را کاهش می دهد. موز که یکی از منابع مهم منیزیم و پتاسیم است در تسکین دردهای میگرنی بسیار موثر است. کلم بروکلی نه تنها برای کاهش درد PMS بسیار مفید است، بلکه برای مبارزه با درد میگرن نیز کاربرد دارد. به یاد داشته باشید که میگرن با سرماخوردگی متفاوت است!

برخی از پزشکان متخصص برای درمان سرماخوردگی و مراقبت از وضعیت جسمی و علائم بیمار، قرص کولدوکس را تجویز می کنند.

قارچ و سیب زمینی شیرین را فراموش نکنید

قارچ منبع غنی ریبوفلاوین و ویتامین های گروه B است. به همین دلیل تأثیر قابل توجهی در کاهش شدت حملات میگرنی دارد. اگر برای مدت طولانی از میگرن رنج می برید، حتماً قارچ را در برنامه غذایی خود قرار دهید. سیب زمینی شیرین همچنین حاوی مواد مغذی مهمی از جمله بتاکاروتن، ویتامین C، نیاسین، منگنز، مس، ویتامین های B2 و B6 است. مصرف سیب زمینی شیرین می تواند میگرن را درمان کند.

برای درمان میگرن چه بخوریم؟ شکلات و قهوه تلخ

اگر به دنبال صبحانه برای مبتلایان به میگرن هستید، یک فنجان قهوه کوچک با تکه های موز و کره بادام زمینی انتخابی عالی است. قهوه به دلیل دارا بودن کافئین، اثربخشی مسکن ها و مسکن ها را افزایش می دهد. فراموش نکنید که مجاز به مصرف 100 میلی گرم کافئین در روز هستید! پس زیاد قهوه ننوشید. شکلات تلخ همچنین به دلیل منیزیم و کافئین موجود در آن اثر آرامش بخش و کاهش استرس دارد. توصیه می کنیم شکلات تلخ را نیز به میان وعده های خود اضافه کنید.

برخی از پزشکان هنگام بررسی علائم بالینی بیمار از قرص کوریزان برای درمان سردردهای ناشی از سرماخوردگی و همچنین کاهش تب در بزرگسالان استفاده می کنند.

8 لیوان آب در روز بنوشید؛ دشمن میگرن

در اینجا پاسخ این سوال وجود دارد: برای درمان میگرن چه باید مصرف کنم؟  در این مقاله از فرازطب، ما به ساده ترین و ارزان ترین راه  می رسیم. کم آبی بدن می تواند باعث سردرد شود، بنابراین برای جلوگیری از بدتر شدن میگرن، نوشیدن مقدار زیادی آب ایده خوبی است. نوشیدن حداقل هشت لیوان آب در روز برای سلامتی و پیشگیری از سردرد ضروری است. برخی از پزشکان استفاده از کپسول ویتامین C Chorizan را برای کاهش سردردهای ناشی از سرماخوردگی و آنفولانزا توصیه می کنند. به خاطر داشته باشید که برای افزایش اثربخشی دارو باید با آب فراوان مصرف شود. هیدراته کردن بدن نه تنها به پیشگیری از میگرن کمک می کند، بلکه باعث ایجاد طراوت و طراوت در پوست می شود.

درمان سردرد با نمک؛ از نمک های آبی و قرمز غافل نشوید

برای تنظیم الکترولیت های بدن بهتر است از نمک های آبی و صورتی استفاده کنید. میگرن ناشی از موقعیت های استرس زا را با جایگزینی نمک سفید با این نمک های سالم درمان کنید. اگر حمله میگرنی دارید، کار را متوقف کنید و روی یک بالش نرم دراز بکشید. استفاده از مجسمه ها و ابزارهای نمک صورتی نیز در کاهش استرس و میگرن موثر است.

درمان میگرن با رژیم گیاهخواری، انتخاب پزشک و مشاوره شخصی

شاید "برای درمان میگرن چه بخوریم؟" به جای سوال، بهتر است بپرسید کدام غذا را از رژیم حذف کنید. توصیه می کنیم از رژیم گیاهخواری استفاده کنید. حذف پنیر و محصولات لبنی برای چند هفته می تواند به شما کمک کند تا از شر سردردهای میگرنی خلاص شوید.

آیا سابقه میگرن دارید؟ از چه تکنیک هایی برای کاهش درد و آرامش استفاده می کنید؟ برای درمان درد میگرن می توانید از قرص میگرن خارجی استفاده نمایید.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد