تیتر برتر

وب سایت خبری تیتر برتر

تیتر برتر

وب سایت خبری تیتر برتر

همه چیز در مورد گیتار


گیتار یکی از سازهایی است که شش سیم دارد. این ساز با دو دست نواخته می شود. یک دست با پتک یا انگشتان به سیم ها ضربه می زند تا سیم ها را به لرزه درآورد، در حالی که انگشتان دست دیگر روی فرها قرار می گیرند و طول سیم ها را تغییر می دهند و در نتیجه صدای سیم ها تغییر می کند. نوشتن موسیقی. صدای سیم های ارتعاشی که از طریق یک محفظه باز (مانند گیتار آکوستیک) تقویت می شود، به صورت الکترونیکی تقویت می شود و از طریق تقویت کننده و بلندگو شنیده می شود.

تاریخچه گیتار

قبل از پیدایش گیتار الکتریک و استفاده از مواد مصنوعی در ساخت گیتار، گیتار را اینگونه تعریف می کردند: ساز با گردنی بلند و سنگین، صدای چوبی تخت، اتاقک صدا و پشتی آرام و همه. منحنی در دو طرف. عنوان گیتار برای نشان دادن انواع مختلف آکوردفون‌های ساخته شده و مورد استفاده در اروپا در آغاز قرن دوازدهم استفاده می‌شود. سنگی 3300 ساله از آسیای صغیر و سوریه کنونی رامشگری را نشان می دهد که ساز زهی در دست دارد و قدیمی ترین تصویر کردوفون است. بر روی لوح های گلی بابلی، افرادی به تصویر کشیده شده اند که ساز را در دست گرفته اند و این ساز شباهت زیادی به گیتار دارد. این موارد ممکن است نشان دهنده وجود ریشه های گیتار در تمدن بابلی باشد.

اصطلاح مدرن "گیتار" از زمان های قدیم برای انواع آکوردفون ها استفاده می شده است که منجر به سردرگمی در مورد نام گیتار می شود. کلمه انگلیسی "guitar"، کلمه آلمانی "guitarre" و کلمه فرانسوی "guitar" همگی از کلمه اسپانیایی "guitarra" مشتق شده اند. در واقع، این کلمه اسپانیایی از کلمه عربی اندلسی kitara و همتای لاتین آن sitara (که از کلمه یونانی باستان kitara گرفته شده است) می آید. نام کیتارا چهار بار در کتاب مقدس مسیحیان آمده است، اگرچه ترجمه انگلیسی کتاب مقدس کلمه کیتارا را به عنوان چنگ ترجمه می کند.

نظرات متفاوتی در مورد تأثیر تیونرهای قدیمی و قدیمی بر گیتار مدرن وجود دارد. اگرچه داستان اختراع اولین گیتار در تاریخ اسپانیا گم شده است، اما از دو ساز به عنوان قدرتمندترین اجداد گیتار امروزی یاد می شود. اولی ساکسیفون اروپایی به نام عود است و دومی از بستگان عود چهار سیمی است که توسط مورها در قرن هشتم به ایبریا آورده شد.

در سال 2000 حداقل دو ساز به نام گیتار وجود داشت که توسط نوازندگان اسپانیایی نواخته می شد: یکی Guitarra latina (یا گیتار لاتین) و دیگری Guitarra morisca یا (Gitar morisca). گیتار موری دارای بدنه ای با پشتی گرد و محدب، صفحه انگشتی پهن و چندین سوراخ صدا بود و گیتار لاتین با دسته باریکتر و تنها یک سوراخ صدا از گیتار موری متمایز می شد. در طول قرن چهاردهم، واژه های توصیفی «موریش» یا «موریسکا» و «لاتین» به تدریج حذف شدند و این دو نوع آکوردفون را گیتار نامیدند.

از آن زمان، گیتار راه درازی را برای تبدیل شدن به گیتار اسپانیایی یا گیتار کلاسیک آنطور که ما می شناسیم پیموده است. این تحول که از حوصله این مقاله خارج است را به مقالات بعدی می سپاریم تا بتوانیم به انواع این ساز محبوب و دوست داشتنی بپردازیم. برای دانلود آهنگ کلیک نمایید.

انواع گیتار

گیتار آکوستیک

به طور معمول، روش های رشته گیتار شامل گیتار کلاسیک، گیتار فلامنکو و گیتار زهی است. دسته دوم شامل گیتارهای تخت یا موجی، گیتارهای 12 سیمی و گیتارهای برتر است. علاوه بر این، گیتارهایی که دارای پیکاپ نیستند (مانند گیتار باس تیز) نیز می توانند به عنوان گیتار فروخته شوند.

گیتار کلاسیک

گیتارهای کلاسیک و اسپانیایی اغلب از سیم های نایلونی استفاده می کنند. این نوع گیتار با انگشتان، بدون چکش و نشسته نواخته می شود. با این نوع گیتار می توانید انواع موسیقی را اجرا کنید. اما سبک نواختن این گیتار کلاسیک است. دسته عریض این ساز باعث می‌شود فاصله بیشتری بین سیم‌ها وجود داشته باشد و نواختن ریتم‌ها، قطعات درام و آواز را بدون پرت شدن توسط سیم‌های مجاور آسان‌تر می‌کند. گیتار فلامنکو از نظر ساختار شبیه به گیتار کلاسیک است، اما گیتار فلامنکو معمولا صدای قوی تری دارد. در پرتغال، موسیقی فادو با استفاده از گیتاری شبیه به گیتار کلاسیک با سیم های فلزی به نام ویولا نواخته می شود. در برزیل، این ساز هفت سیم شبیه یک نوازنده کورو است. این دستگاه دارای یک کابل باس اضافی برای پوشش فرکانس های باس بیشتر است.

در مکزیک سبکی از موسیقی به نام ماریاچی وجود دارد که بسیار محبوب است. هنگام اجرای این نوع موسیقی از گروهی از انواع گیتار استفاده می شود که از کوچکترین گیتار به نام Requinto گرفته تا گیتار بزرگی به نام Guitarrón که نقش گیتار باس را بازی می کند.

کوارتت سنتی کلمبیایی همچنین شامل طیفی از سازها، از باندولای کوچک گرفته تا نوک نسبتاً بزرگ و گیتار کلاسیک با اندازه کامل است. Requinto همچنین در سایر کشورهای آمریکای لاتین به عنوان مکمل خانواده گیتار استفاده می شود.دانلود آهنگ خارجی

تاپ طاس

گیتارهای سطح تخت یا سیم فولادی شباهت هایی به گیتارهای کلاسیک دارند. اما با وجود اینکه این گیتارها اندازه های متفاوتی دارند، به وضوح بزرگتر از گیتار کلاسیک هستند. این نوع گیتار دارای دسته باریک تری نسبت به گیتار کلاسیک است، دسته دارای میله خرپایی است و ساختار کلی آن بسیار قوی تر از گیتار کلاسیک است. X-bracing (تقویت کننده های صفحه بالا و پایین به شکل X) که مخصوص گیتار زهی فلزی است، در دهه 1940 توسط گیتاریست معروف آلمانی-آمریکایی کریستین فردریک مارتین ساخته شد. سیم های فلزی صدایی تندتر و روشن تر و به قول برخی از نوازندگان صدای بلندتر و رساتر تولید می کنند. گیتار آکوستیک در بسیاری از سبک ها استفاده می شود. از جمله فولک، کانتری، بلوگرس، پاپ، جاز و بلوز. انواع گیتار تخت در سایزهای مختلف از هم اندازه گیتار کلاسیک معروف به OO گرفته تا سایزهای parlor و بزرگتر یعنی dreadnought و jumbo ساخته می شود. شرکت Ovation یک مدل مدرن می سازد که از مواد مصنوعی در پشت قوس دار و اطراف آن استفاده می کند.

Archtop

گیتار آرک تاپ یک گیتار زهی فلزی است که دارای قوس محدب در بالا و پشت بدنه است. اختراع این سازه شبه کمانچه به Orville Gibson و Lloyd Lore از کمپانی Gibson نسبت داده شد. این طرح به جای سوراخ صدایی که تقریباً در تمام گیتارهای آرک تاپ امروزی وجود دارد، شیارهای f به شکل کمانچه دارد. گیتارهای آرچ تاپ همگی بدنه توخالی عمیق و بزرگی مانند خانواده ماندولین یا کمانچه دارند. امروزه بیشتر این گیتارها مجهز به پیکاپ های مغناطیسی هستند و به همین دلیل ساز هم آکوستیک و هم برقی است. گیتارهای Archtop به سرعت توسط نوازندگان جاز و کانتری پذیرفته شدند و تا به امروز مورد استفاده نوازندگان جاز باقی مانده اند.

Rezonators، Resophonic 2 Dobro

گیتارهای رزوناتور در سه نوع اصلی وجود دارند که هر سه توسط مخترع آمریکایی اسلواکی-آمریکایی جان دوپیرا برای شرکت های National و Dobro اختراع شده اند. این گیتارها شباهت زیادی به گیتارهای تخت دارند اما بدنه آن ها از برنج، آلپاکا یا استیل و در برخی مدل ها ترکیبی از این ها با چوب است. صدای گیتارهای Resonator توسط یک یا سه دیافراگم آلومینیومی که در وسط صفحه بالایی قرار دارند تقویت و تولید می شود. صدای تولیدی این نوع گیتارها شباهت زیادی به تولید صدای بلندگوها دارد. هدف اصلی از ساخت آنها تولید صدای بسیار بلندتر بود. البته با آمدن آمپرهای گیتار این هدف کنار گذاشته شد. اما گیتارهای Resnitor جذابیت خود را برای صدای خاص خود حفظ کرده‌اند و امروزه هنوز توسط گیتاریست‌ها استفاده می‌شوند. همانطور که گفته شد این سازها می توانند یک یا سه دیافراگم آلومینیومی داشته باشند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد