تیتر برتر

وب سایت خبری تیتر برتر

تیتر برتر

وب سایت خبری تیتر برتر

حداکثر بازشو برای سقف فلزی چقدر است؟


سقف فولادی سازه ای شامل ورق های فلزی موجدار است که معمولاً برای پشتیبانی از اجزایی مانند سقف و کف در پروژه های ساختمانی تجاری استفاده می شود. با این حال، گاهی اوقات از آن در پروژه های پناهگاه یا اردوگاه استفاده می شود و همچنین به عنوان یک ماده پرکاربرد در استحکامات نظامی نیمه موقت در نظر گرفته می شود.

به بیان ساده، یکی از سیستم های سقفی که می توان برای تولید سقف هایی با مشخصات خاص استفاده کرد، سقف فولادی است در واقع امکانات قابل مقایسه ای را با روش ساخت سقف از تیرهای بلوک به ما می دهد در این مقاله به انواع سوراخ‌ها در عرشه‌های فلزی می‌پردازیم و به این سؤال پاسخ می‌دهیم که تا چه حد می‌توانید سوراخ را در عرشه فولادی بکشید.

حتی امروزه، تراس های فلزی کامپوزیت مدرن با کمک برش ها و فرم های سقف محیطی و همچنین مجموعه ای از بست ها از تراس های فلزی سنتی متمایز می شوند. یعنی اتصالات مکانیکی بین بتن و ورق فولادی بهتر انجام می شود. این امر منجر به توسعه فناوری ساخت و ساز و مقرون به صرفه شدن هزینه ورق های فلزی شده است.

دهانه عرشه فلزی چیست؟

دهانه سقف عرشه فولادی با پوشش کف متفاوت است. اما ابتدا باید بدانیم سقف عرشه فولادی چیست؟ بستر بام فولادی یک پانل فلزی موجدار است که برای پوشش سقف استفاده می شود. عرشه بر روی تیرها یا تیرهای فولادی نصب می شود و بستری پایدار برای نصب سقف، عایق، غشای ضد آب و بتن سبک فراهم می کند.

هر ورق فولادی باید دارای چندین تکیه گاه مانند تیر یا تیرچه باشد. به این معنی که با سقف فولادی مرکب، ورق های فولادی باید بر روی عناصر عمود بر سطح قرار گیرند. روش ساخت عرشه فولادی به عنوان مثال به این صورت است که یک ورق فولادی بر روی دو تکیه گاه قرار می گیرد و آنها به صورت عمودی می ایستند.

اندازه گیری پل ها بسته به نوع پل مورد استفاده متفاوت است. برای پل های سقفی فولادی، فاصله از مرکز یک تکیه تا مرکز تکیه گاه دیگر باید باشد در هر صورت پل کف فلزی طول این سقف را از یک لبه مشترک تا لبه بعدی مفصل مشخص می کند.

طول باز کف فولادی چقدر است؟

طول سوراخ های عرشه فولادی به نوع عرشه فولادی و مشخصات سازنده بستگی دارد. سازندگان عرشه فولادی در کشور معتقدند که فاصله دو ستون در عرشه سقف فولادی در صورت مرکب بودن می تواند بین 2.5 تا 3 متر نسبت به اندازه عرشه افزایش یابد. اما تا به امروز، بزرگترین دهانه سقف عرشه فولادی 3.30 سانتی متر است. زیرا اگر دهانه از این مقدار بیشتر شود، ارتعاشات کنترل نشده ای در سرتاسر سقف ایجاد می شود.

علاوه بر این، بسته به ضخامت ورق فولادی، اندازه این دهانه تغییر می کند. به عنوان مثال، زمانی که ضخامت ورق 0.9 میلی متر است، این اندازه می تواند کمی گسترده تر و تا دو متر و شصت سانتی متر باشد. دلیل آن این است که صفحه ضخیم را می توان در صفحه ای با عمق بیشتر استفاده کرد و این عمق بیشتر به ما اجازه می دهد که سوراخ را باز کنیم. اگر برگه مسئولیت پیمانکار باشد و دهانه آن تا سه متر یا بیشتر باشد، عموماً باید از ضخامت بیشتر از 1 استفاده شود.

در واقع یکی از شاخص های باز بودن صفحه فلزی عمق آن است.

عوامل دیگری که بر عرض ورق فولادی تأثیر می گذارد عبارتند از:

ضخامت ورق عرشه،

کیفیت مصالح ساختمانی استفاده شده، یعنی فولاد و لایه های محافظ یا هر اپوکسی.

عمق دال.

دال کف فلزی برای ساخت سیستم های کف استفاده می شود و به عنوان یک پایه قوی عمل می کند که به دال بتنی متصل می شود یا به سادگی وزن بتن ریخته شده در بالا را تحمل می کند. همانطور که در بالا ذکر شد، لایه کف زمانی که باید عمق ورق بتنی را تحمل کند، یعنی وظیفه سازه را تحمل کند و بار را تحمل کند، به فواصل و ضخامت های بیشتری نیاز دارد.

در این راستا ایرومارت آماده ارائه خدمات با کیفیت بالا در زمینه ارائه سایت می باشد. به عنوان مثال برای مشاهده هزینه ورق سقف و هزینه ورق گالوانیزه می توانید با یک جستجوی ساده در وب سایت ما آنها را پیدا کنید.

مزایای سقف عرشه فولادی

از برخی جهات، سقف های عرشه فولادی آینده ساختمان های شهری فردا خواهند بود. این مزایا به ما امکان می دهد ساختمان هایی با کیفیت عالی تولید کنیم. در این بخش مزایای زیر را شناسایی کرده ایم:

سبکی

دال های عرشه فولادی در مقایسه با دال های بتنی معمولی استحکام سازه ای بالاتری دارند. این نسبت انرژی به وزن بالایی ایجاد می کند که امکان کاهش وزن گسترده را فراهم می کند همچنین ثابت می کند که این ویژگی برای ساختمان های چند طبقه مفیدتر خواهد بود زیرا وزن کلی ساختمان را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد که می تواند منجر به پایه های کوچکتر شود. به طور خلاصه، عرشه فلزی، دال را سبک‌تر می‌کند و میزان کار و لایه‌بندی مورد نیاز برای ریختن بتن دال را کاهش می‌دهد.

این تفاوت بین سقف کامپوزیت و صفحه فلزی از یک طرف است. به این معنی که در این حالت پانل های فولادی به عنوان اعضای کامپوزیت و به عنوان دیوار جدا کننده عمل می کنند که منجر به صرفه جویی در نصب و مواد پرکننده سقف می شود. علاوه بر این، پارچه های فلزی یا پارچه های فلزی را می توان برای تثبیت سینی کابل و لوله ها تهیه کرد که پس از نصب روکش فلزی به راحتی جدا می شوند. این امر باعث کاهش قابل توجه وزن مورد نیاز هنگام نصب این سرویس ها بر روی بردهای استاندارد می شود.

ساوا به برنج

با توجه به هزینه آرماتور و استحکام یکسان در استفاده از سقف فلزی با آرماتور کمتر، در مورد دال های مرکب می توان با حفظ همان مقاومت، میزان بتن مصرفی در دال ها را به میزان قابل توجهی کاهش داد. زیرا تبلت نیازی به میله تقویت کننده ندارد.

علاوه بر این، فولاد تقویت‌کننده در آرماتور ساختمان را می‌توان تا 25 درصد کاهش داد، زیرا خود پروفیل عرشه کمک قابل توجهی به استحکام کششی یک ملک، صرفه‌جویی در زمان و مصالح می‌کند. این باعث کاهش هزینه ها می شود.

پیاده سازی ساده

عرشه فولادی محصولی است که می توان آن را با توجه به کاربرد به ابعاد مورد نیاز از قبل برش داد، به محل حمل کرد، به سرعت مونتاژ کرد و در محل ساخت و ساز استفاده کرد. این ویژگی کار در محل را بسیار کاهش می دهد و می تواند به سرعت بخشیدن به ساخت و ساز کمک کند.

علاوه بر این، چیدمان عرشه فولادی با سایر فرآیندهای انجام شده در قسمت های مختلف سایت ساخت و ساز تداخلی ندارد. در واقع می توان از عرشه به عنوان سکوی کاری در حین ساخت و ساز استفاده کرد و سنگ تراشی و سایر کارها را می توان بدون مزاحمت در حین و بعد از ریختن دال انجام داد و هزینه، زمان و کار را کاهش داد. این به شما امکان می دهد سریعتر و ایمن تر بسازید و بنابراین برای تکمیل کار به نیروی انسانی کمتری نیاز دارید.

غلظت بالا

پانل های کامپوزیت بتن مسلح با عرشه فلزی می توانند استحکام زیادی برای سازه ایجاد کنند. در سقف های کامپوزیت ساختمان های با تکنولوژی بالا، استحکام بتن با تقویت انعطاف پذیر عرشه های فلزی ترکیب می شود تا پانل های قوی تری ایجاد کند که می توانند بارهای سنگین را برای مدت طولانی تحمل کنند. تقویت بیشتر مورد نیاز نیست مگر اینکه توسط پارامترهای طراحی مورد نیاز باشد. ضخامت تخته همچنین می تواند کاهش یابد، که می تواند منجر به سبک تر شدن تخته شود و در عین حال استحکام یکسانی را حفظ کند. این راه را برای بار پایه کمتر، کاهش مصرف مواد و در نتیجه کاهش هزینه ها باز می کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد