تیتر برتر

وب سایت خبری تیتر برتر

تیتر برتر

وب سایت خبری تیتر برتر

نحوه استفاده از زانوبند طبی پیشرفته


براکت را باز کرده و بگذارید. آن را زیر پای خود قرار دهید

انتهای ساق پا یا ران را طبق دستور فیزیوتراپیست خود باز کنید.

زانوبند طبی را روی پای خود تنظیم کنید تا علامت بین دو طرف زانو باشد.

از پایین شروع کنید و تشک ها را دور پاهای خود بپیچید. با استفاده از قلاب های توری در قسمت بیرونی پا، قلاب را به لنت ها وصل کنید. بند Velcro را در صورت نیاز تنظیم کنید.

مطمئن شوید که تمام قلاب ها بسته شده اند.

شما باید بتوانید دو انگشت خود را بین پا و حلقه قرار دهید. اگر اینطور نیست، یا بعد از چند دقیقه احساس کرختی یا گزگز کردید، بریس خیلی سفت شده است. در صورت لزوم، بانداژها را شل کنید تا جریان خون بهبود یابد و بی حسی یا سوزن سوزن شدن برطرف شود.

زانوبندهای طبی را زیر لباس قرار دهید

اغلب، هنگام برخاستن از رختخواب نیاز به استفاده از زانوبند طبی دارید. تکیه گاه را روی پوست با لباس خود روی زانوی طبی قرار دهید. وقتی بیرون هوا سرد است یا مجبورید یونیفرم خاصی بپوشید، مثلا در مدرسه یا محل کار، بهتر است سوتین خود را بپوشانید. سعی کنید از لباس های گشاد مانند شلوار جین یا شلوار استفاده کنید، زیرا زانوها به راحتی زیر لباس شما جمع می شوند.

برای داشتن زانوهای سالم حتما از بریس های خود مراقبت کنید

این کار فشار اطراف زانو را کاهش می دهد و به پوست زمان می دهد تا نفس بکشد. هنگام استفاده از زانوبند طبی مراقب باشید که وزن زیادی روی پای آسیب دیده خود وارد نکنید. حتماً قبل از دوش گرفتن یا شنا، تکیه گاه زانو را بردارید تا بریس های شما خیس نشوند. نکته مهم دیگر این است که با پزشک خود در مورد مدت زمان استفاده از ساپورت طبی زانو صحبت کنید.

پوست خود را به طور مرتب چک کنید

هنگامی که به زانوی خود مالش می دهید ممکن است پوست شما احساس ناراحتی، خشکی یا قرمزی کند. پوست را از نظر زخم یا سایر مشکلات بررسی کنید. برای جلوگیری از آسیب بیشتر، به طور دوره ای زانوبند طبی را بردارید، این یک مرحله ضروری برای کمک است. همیشه سعی کنید از دستورات پزشک خود در مورد برداشتن طحال پیروی کنید.

دستورات پزشک در فیزیوتراپی را دنبال کنید

هنگام مواجهه با آسیب جدی زانو، همیشه باید به پزشک خود گوش دهید یا به او اعتماد کنید. پزشک می‌تواند شما را در مورد تمام موارد ضروری، از جمله بهترین روش برای بستن بریس، مدت زمان استفاده از زانوبند و حرکاتی که باید اجتناب کنید، به شما اطلاع دهد. هر گونه سوال در مورد آسیب یا روند توانبخشی خود از پزشک خود بپرسید.

هر چند وقت یک بار باید از زانوبند طبی استفاده کرد؟

هنگامی که برای اولین بار از زانوبند طبی استفاده می کنید، توصیه می شود حداقل یک هفته از آن استفاده کنید. هنگام خواب، زانوبند را بردارید. از طرف دیگر، ممکن است پزشک به شما دستور دهد که هنگام خواب از زانوبند استفاده کنید. راه رفتن در حین خواب می تواند کاری را که جراح رفع کرده است خنثی کند، بنابراین برای جلوگیری از آسیب بیشتر باید آن را بپوشید. توصیه های پزشک خود را دنبال کنید و قبل از افزایش یا کاهش زمان مصرف با او مشورت کنید.

سایر عواملی که برای مدت استفاده از زانوبند طبی باید در نظر گرفت به شرح زیر است:

استفاده طولانی مدت و غیر ضروری از زانوبند باعث فرسودگی پوست می شود.

محدود کردن دامنه حرکتی هنگام استفاده از زانوبند طبی می تواند باعث آتروفی عضلانی یا سفتی مفاصل شود.

برداشتن بند قبل از آماده شدن مفصل می تواند به روند بهبود آسیب برساند و مدت زمان پوشیدن مفصل را افزایش دهد.

اگر مستعد آسیب هستید، نپوشیدن آنها می تواند منجر به آسیب بیشتر زانو شود.

بنابراین، مشورت با پزشک و پیروی از توصیه های او را فراموش نکنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد