تیتر برتر

وب سایت خبری تیتر برتر

تیتر برتر

وب سایت خبری تیتر برتر

انواع سنسورها و کاربرد آنها در سیستم های الکتریکی


انواع سنسورها و کاربرد آنها در برق صنعتی موضوعی است که در این درس کلنجی به آن می پردازیم و پس از مطالعه این درس با انواع سنسورها و کاربرد آنها آشنا می شویم.

سنسور صنعتی  چیست؟

 قطعات صنعتی در صنایع برای تکمیل یک فرآیند یا رساندن یک محصول به مرحله نهایی خط تولید، سرعت بخشیدن به این فرآیند و اطمینان از کارایی و غیره به تجهیزات کارآمد نیاز دارند. تولید یا اجرای فرآیندها آنها کار را به طور خودکار برای ما انجام می دهند، به ترتیب و سازگاری که ما می خواهیم، ​​بنابراین ما می توانیم اطمینان حاصل کنیم که کاری که می خواهیم با نیازهای ما مطابقت دارد.

نقش سنسور در صنعت این است که دستورات را وارد کند، مثلاً به محض اینکه دستگاه در حالت قرار گرفت، دستوری را به پردازنده می دهد که شامل کنترل، شمارنده، کنترل دما و ... می شود و پردازنده یک دستور می دهد. به کنتاکتور یا رله فرمان دهید تا مثلاً این الکتروموتور در آن لحظه کار کند و دقت و سرعت آن را برای ما ایجاد کند.

انواع سنسورها و کاربردهای آنها

بیایید با انواع سنسورها و کاربرد آنها در برق صنعتی بیشتر آشنا شویم، همانطور که می دانید سنسورها و مدل های مختلفی در الکترونیک و برق ساختمانی و برق صنعتی و سایر زمینه ها وجود دارد. همانطور که گفتیم دلیل گسترش این موضوع نگاه ساده به انواع سنسورها و کاربرد آنها در برق صنعتی است.

ابتدا به انواع دستگاه های پرکاربرد اشاره می کنیم و سپس به طور مختصر به بررسی کاربرد آنها در الکترونیک می پردازیم.

سنسور مجاورت

سنسور مجاورت مغناطیسی

سنسور مجاورت سلف

سنسور مجاورت خازنی

سنسور مجاورت

سنسور مجاورت نوری با کابل فیبر نوری

سنسور مجاورت اولتراسونیک

سنسور تشخیص موقعیت الکترومکانیکی دیجیتال

انواع سنسورها و کاربرد آنها در برق صنعتی

سنسور تشخیص مجاورت

این سنسور وجود یک شی را در مقابل خود تشخیص می دهد و مستقیماً با ما تماس نمی گیرد (سنسورهای تماس فیزیکی مانند سوئیچ های محدود اغلب برای محدود کردن حرکت استفاده می شوند). سایت ۱۶۸۸


سنسور مجاورت مغناطیسی

این نوع سنسور به یک میدان الکترومغناطیسی، الکتریکی یا ثابت پاسخ می دهد و اگر مثلاً یک آهنربا در مقابل آن قرار دهیم و این سنسور یک LED تعبیه شده باشد که عملکرد آن را نشان می دهد، کار می کند.

سنسورهای مغناطیسی اغلب در پروژه های بادی استفاده می شوند.

ماشه سنسور مجاورت

این سنسور عملکرد خود را در مقابل اجسام رسانا نشان می دهد و اگر هر فلز رسانایی را در مقابل آن قرار دهیم سنسور در خروجی پالس می دهد.

این سنسور دارای LED برای نمایش عملکرد نیز می باشد.

سنسور مجاورت خازنی

تمام اجسام فلزی و غیرفلزی توسط سنسور مجاورت خازنی قابل تشخیص هستند، این سنسور یکی از پرکاربردترین سنسورها است و این سنسور می تواند به حداکثر فاصله 60 میلی متری برسد که به آن فاصله کلیدی می گویند

سنسور مجاورت نوری

این سنسور برای کنترل از الکترونیک استفاده می کند و برای این منظور از نور قرمز یا مادرون استفاده می کند، این سنسورها عمر طولانی دارند، مزیت این سنسور دوام، فاصله و جای مناسب و عدم دید شفاف است.

سنسور مجاورت نوری با کابل نوری

این همان سنسور نوری است که در بالا توضیح داده شد، اما تفاوت آن در این است که دو سر سنسور از طریق کابل فیبر نوری به بدنه سنسور متصل می شود و در مناطقی که به طور معمول در دسترس نیست استفاده می شود. فضایی برای نصب سنسور نوری.

سنسور مجاورت اولتراسونیک

این نوع سنسور بر اساس عملکرد آن امواج صوتی است و بر اساس تولید صدا فعال یا غیرفعال می شود. اساس کار این سنسور هوا می باشد و این سنسور زمان چرخه صدای منتقل شده از هوا را محاسبه و اندازه گیری می کند.

سنسور تشخیص موقعیت الکترومکانیکی دیجیتال

همانطور که از نام آن پیداست، این سنسور هم مکانیکی و هم الکتریکی است و نیروی مکانیکی برای موقعیت یابی و فرمان دادن به دستگاه برای پاسخگویی مانند میکروسوئیچ یا محدود کننده فراهم می کند. در حال عبور.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد