تیتر برتر

وب سایت خبری تیتر برتر

تیتر برتر

وب سایت خبری تیتر برتر

درباره ویزای تحصیلی قبرس


شاید در میان برخی از دانشجویان یا متقاضیان تحصیل در این کشور در مورد ویزای تحصیلی قبرس جنوبی و ویزای تحصیلی قبرس شمالی شنیده باشید. احتمالاً می دانید که قبرس به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم می شود.

این دو بخش با یکدیگر متفاوت هستند. در قبرس جنوبی که معمولاً قبرس اروپایی نامیده می شود، اکثریت جمعیت مسیحی هستند و زبان رسمی آن یونانی است. این قسمت از قبرس را می توان کشوری مستقل و عضوی از اتحادیه اروپا دانست. تراکنش مالی این کشور به یورو انجام می شود. قبرس شمالی euromy متعلق به ترکیه است و مردم این قسمت اکثرا مسلمان هستند. زبان رسمی و غالب این منطقه ترکی استانبولی است.

پایتخت قبرس نیکوزیا است. شاید برای شما کمی عجیب باشد که بدانید نیکوزیا به عنوان پایتخت قبرس شمالی و پایتخت قبرس جنوبی شناخته می شود. این شهر درست در مرز نیمه شمالی و جنوبی قبرس واقع شده است. اگرچه قبرس شمالی و قبرس جنوبی به ترتیب دارای 25 و 15 دانشگاه و کالج هستند. اما می توان گفت که دانشگاه های قبرس شمالی به طور کلی از نظر اعطای بورسیه نسبت به قسمت جنوبی در وضعیت نسبتا مطلوبی قرار دارند.

اگر شهروند غیر اتحادیه اروپا هستید و مایل به تحصیل در خارج از کشور یا در قبرس هستید، باید برای ویزای دانشجویی و اجازه اقامت موقت اقدام کنید. ویزای دانشجویی به متقاضیان اجازه می دهد تا به طور قانونی وارد قبرس شوند و تا 90 روز اقامت داشته باشند. برای اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت تحصیلی در قبرس، مدت زمان ویزای تحصیلی قبرس و غیره تا انتهای متن بمانید.

چه کسانی به ویزای تحصیلی قبرس نیاز ندارند؟

شهروندان اتحادیه اروپا و شهروندان ایسلند، لیختن اشتاین، نروژ و سوئیس برای تحصیل در قبرس نیازی به ویزای دانشجویی ندارند. اما اگر قصد اقامت بیش از سه ماه را داشته باشند، به اجازه اقامت نیاز دارند.

هزینه ویزای تحصیلی قبرس

تمامی متقاضیان ویزای قبرس باید در زمان درخواست، هزینه پردازش ویزا را پرداخت کنند. ویزای تحصیلی کوتاه مدت قبرس 20 یورو هزینه دارد و پروسه درخواست حدود یک ماه طول می کشد. در صورت درخواست اجازه اقامت، باید حدود 70 یورو هزینه اضافی بپردازید.

زمان پردازش ویزای تحصیلی قبرس

مدت اعتبار ویزای تحصیلی قبرس چقدر است؟ یکی از موارد مهم مربوط به تحصیل در قبرس، مدت زمان آزمون ویزا و اعلام نتایج نهایی می باشد. پاسخ به این سوال این است که زمان پردازش ویزای تحصیلی قبرس 5-10 روز کاری پس از تکمیل درخواست ویزا می باشد. اما در فصل شلوغ، این دوره می تواند تا یک ماه ادامه یابد. اگر افراد بخواهند اجازه اقامت موقت دریافت کنند، این روند می تواند 3 ماه دیگر طول بکشد. به این ترتیب بهتر است ۲ تا ۳ ماه قبل از تاریخی که قصد سفر به قبرس را دارید برای ویزای دانشجویی اقدام کنید.

مراحل درخواست ویزای تحصیلی در قبرس چگونه است؟

کل فرآیند درخواست ویزای تحصیلی قبرس و اجازه اقامت به 9 مرحله تقسیم می شود:

1) ثبت نام در دانشگاه قبرس

دانشگاه ها یک نامه رسمی پذیرش برای دانشجویان ارسال می کنند و ممکن است دانشجویان را ملزم به پرداخت شهریه کنند.

2) ارسال مدارک مورد نیاز به دانشگاه مورد نیاز

دانشگاه ها معمولاً به مدارکی مانند فرم درخواست ویزا، چهار قطعه عکس در اندازه پاسپورت، ریز نمرات و ریز نمرات تحصیلی، مدرک مهارت زبان انگلیسی و کپی پاسپورت دانشجو نیاز دارند.

3) پذیرش موافقت نامه ویزا

پس از دریافت مدارک، دانشگاه یا دانشگاه مربوطه مصاحبه دانشجویی را در سفارت یا کنسولگری در کشور شما ترتیب می دهد.

4) تحویل مدارک

برای مصاحبه دانشجو موظف است تعدادی از مدارک خود را به همراه داشته باشد. بنابراین بهتر است اسناد را از قبل سازماندهی و دسته بندی کنید.

5) در مصاحبه شرکت کنید

در این مصاحبه یکی از مصاحبه کنندگان از شما درباره دلایل سفر، اطلاعات شخصی و اطلاعات مربوط به تحصیل می پرسد. بنابراین بهتر است قبل از شرکت برای سوالات مختلف آماده شوید.

۶) منتظر تصمیم نهایی باشید

این روند نسبتا سریع و کارآمد است و نتایج نهایی معمولا در عرض یک ماه برای اکثر متقاضیان اعلام می شود.

7) درخواست اجازه اقامت موقت

پس از ورود به قبرس، افراد باید به اداره مهاجرت قبرس مراجعه کرده و مدارک لازم را برای اخذ اقامت موقت ارائه دهند.

8) ارسال اطلاعات بیومتریک

به عنوان بخشی از فرآیند درخواست، مقامات مهاجرت اطلاعات بیومتریک متقاضی را جمع آوری می کنند و به عبارت دیگر امضای آنها را می گیرند.

9) معاینه پزشکی انجام دهید

دانشجویان بین المللی باید آزمایش های پزشکی برای هپاتیت B و C، سل، HIV/AIDS و سیفلیس انجام دهند.

مدارک مورد نیاز برای ویزای تحصیلی قبرس

هنگام درخواست برای ویزای تحصیلی در قبرس، باید چندین مدرک پشتیبان داشته باشید که عبارتند از:

فرم درخواست ویزای قبرس را پر کنید

پاسپورت (حداقل یک سال اعتبار از تاریخ ورود به قبرس و با حداقل یک صفحه خالی برای درخواست ویزا)

چهار قطعه عکس (عکس سایز پاسپورت جدید با زمینه سفید)

نامه پذیرش از یک موسسه آموزشی در قبرس

ترجمه اصل مدارک آموزشی با کپی مصدق

اثبات تمکن مالی (مانند صورت حساب بانکی، بورسیه تحصیلی یا نامه پشتیبانی)

اثبات مهارت های زبانی (مدارکی مانند تافل یا آیلتس که مهارت های زبان انگلیسی شما را نشان می دهد).

مجوز پلیس

در صورت داشتن اسپانسر (ضمانت نامه بانکی که نشان می دهد حامی مالی هزینه های زندگی و تحصیل دانشجو در قبرس را پوشش می دهد. همچنین ضمانت نامه بانکی باید ظرف شش ماه گذشته ارائه شود).

بیمه سلامت

مدارک تکمیلی مورد نیاز موسسه آموزشی مربوطه

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد