تیتر برتر

وب سایت خبری تیتر برتر

تیتر برتر

وب سایت خبری تیتر برتر

سنگ آهن چیست؟ برنامه و جزئیات


ورق طلا یکی از ورق های تزئینی استیل ضد زنگ با روکش طلا در سطح می باشد. این تخته معمولاً برای کاربردهای تزئینی استفاده می شود. جنس ورق فولادی طلا از جنس استنلس استیل است.

به طور کلی ورق فولادی به دو گروه تقسیم می شود. شما با انواع ورق های فولادی طلا و کاربردها از جمله ورق فولادی طلای صنعتی و تزئینی، ورق استیل طلای براق، ورق استیل طلای مات، ورق استیل طلای خش دار، ورق استیل طلای طرح دار و ورق استیل طلای نازک آشنا خواهید شد. در هنگام خرید انواع ورق استیل طلا از این اطلاعات استفاده کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

شرکت بازرگانی پولاد انواع قطعات فولادی را با توجه به نیاز شما ارائه می دهد. برای اطلاع از قیمت انواع اتو می توانید برای مشاوره رایگان با شماره درج شده در سایت تماس بگیرید.
ورق فولادی طلا چیست؟

فویل طلا نوعی فویل رنگی با روکش طلایی است. ورق های تزئینی استیل شامل انواع طلا می باشد و علاوه بر رنگ طلایی رنگ های طلایی، آبی، قرمز، مشکی و برنزی نیز وجود دارد. قرار دادن یک لایه طلا بر روی ورق فولادی نه تنها ظاهر زیبایی به آن می بخشد. بلکه باعث افزایش طول عمر ورق فولادی و افزایش مقاومت آن در برابر خوردگی می شود.

انواع ورق های فولادی طلا با توجه به ظاهر زیبا و مقاومت در برابر خوردگی بالا در مصارف تزئینی و زینتی از جمله تولید نماهای داخلی و خارجی ساختمان ها، لوازم خانگی و عناصر تزئینی کاربرد فراوانی دارند.

ویژگی های ورق فولادی طلا

ورق استیل طلا ظاهری زیبا و جذاب دارد که در موارد تزئینی بسیار مورد استفاده قرار گرفته است. ورق طلا یکی از ورق های استنلس استیل است زیرا از فولاد ضد زنگ ساخته شده و برای تولید بدنه انواع لوازم خانگی مانند بدنه یخچال فریزر و ماشین لباسشویی استفاده می شود.

استفاده از ورق طلا در محفظه دستگاه باعث می شود که این محصولات در برابر بخار آب و رطوبت دچار پوسیدگی و زنگ زدگی نشوند و در نتیجه دوام و طول عمر این دستگاه ها تضمین شود.

ورق طلا چگونه تهیه می شود؟

برای تولید انواع ورق های فلزی طلا، پله ها از ورق فلزی آلیاژی ساخته شده و در مرحله آخر سطح ورق با مواد و رنگ های مورد نظر ترکیب می شود. برای پوشش ورق طلا از PVD و عنصر تیتانیوم استفاده می شود.

به دلیل تشابه مراحل تولید ورق فولادی طلایی و ورق آلیاژی فولادی، ورق فولادی طلایی خواصی مشابه ورق آلیاژ فولادی دارد و در برابر فرسایش و خوردگی مقاوم است. همچنین به دلیل پوشش روی سطح ورق استیل طلا، سطح ورق سخت و محکم می باشد.

فرآیند تولید ورق طلا

همانطور که قبلا ذکر شد، یک پوشش رنگی روی ورق فولادی ضد زنگ با پوشش دادن فلزات روی سطح آن ایجاد می شود. فلز استفاده شده در این مرحله بسته به رنگ نهایی مورد نظر شما متفاوت است.

فرآیند پوشش فلز با ورق طلا معمولاً با استفاده از فرآیند PVD انجام می شود. فرآیند PVD یک فرآیند گران قیمت است که در آن یک پوشش روی یک ورق فلز با استفاده از بخار فیزیکی در یک محفظه خلاء اعمال می شود. به دلیل هزینه بالای این سیستم، قیمت فلز طلا بالاست و هر چه کیفیت دود ساخته شده روی آن بیشتر باشد، قیمت فلز طلا نیز بالاتر می رود.
برای اطلاع از قیمت بروز ورق استیل طلایی در سایت استیل خانی با ما تماس بگیرید.

برای ایجاد رنگ طلایی در سطح ورق فولادی، فلز تیتانیوم به روش PVD به فولاد تزریق می شود. مراحل تولید انواع ورق های فولادی طلا به شرح زیر است:

آلودگی ها را از ورق فولادی پاک می کند و آن را تمیز می کند

قرار دادن صفحات فولادی در یک محفظه خلاء با آرگون

فلز تیتانیوم را در داخل محفظه قرار دهید تا یک لایه تیتانیوم روی سطح ورق فولادی ایجاد شود

کاربرد اختلاف پتانسیل زیاد در محفظه خلاء

بمباران سطح فلز تیتانیوم با گاز آرگون (در این مرحله به دلیل آزاد شدن اتم های تیتانیوم و قرار گرفتن آنها روی سطح ورق، رنگ طلایی ظاهر می شود).

انواع ورق استیل طلا

ورق طلا با توجه به خواصی که دارد به پنج دسته ورق فلزی مات، فلز طلای براق، ورق فلزی غیرطلا، ورق فلزی با روکش طلا و ورق فلزی کم طلا تقسیم می شود. انواع مختلف آلیاژهای طلا کاربردهای متفاوتی دارند.

فولاد طلای طلا

کاغذ متالیک مات طلایی همانطور که از نامش پیداست ظاهری مات و غیر براق دارد. ورق استیل مات به دلیل خاصیت خاصی که دارد گرد و غبار کمتری از خود نشان می دهد و به همین دلیل در بیرون ساختمان ها و همچنین دیوار آسانسور کاربرد فراوانی دارد. استفاده از ورق های فلزی مات این روزها سودمندتر است. زیرا صنعتگران تلاش می کنند تا زیبایی و دوام را ایجاد کنند و عیوبی مانند گرد و غبار، خط و خش و سایر آسیب های احتمالی را پنهان کنند.

ورق فولادی طلای براق

این نوع ورق فلزی که به عنوان ورق فلزی طلای براق یا ورق فلزی آینه نیز شناخته می شود، ظاهری آینه مانند دارد که نور را منعکس می کند. در مقایسه با سایر ورق های فلزی طلا، ورق فلزی براق اغلب در مجالس تزئینی مورد استفاده قرار می گیرد و با قابلیت بازتاب نور از سطح خود، مورد استفاده طراحان تزئینی، آسانسورسازان و سازه های مذهبی مانند تاج گل گنبدی قرار گرفته است. کاغذهای بیشتری به فلز یا شیشه جلا داده شده علاقه دارند.

ورق فولادی با روکش طلا خراشیده

ورق استیل طلای خراشیده مدلی از ورق استیل طلا است که سطحی مات و با خطوط افقی یا عمودی دارد. خطوط روی سطح ورق خراشیده بزرگتر از ورق مات است و همین امر باعث شده است که در موارد خاص که دکوراسیون نیازی به انعکاس نور یا سازه ندارد از ورق استیل با خش طلایی استفاده شود.

ورق استیل با طرح

ورق های طلای طرح دار دارای طرح های تصادفی و متقارن هستند. این نوع ورق طلا در مسائل زیبایی کاربرد فراوانی دارد و وجود این نوع نقوش در سطح ورق استیل طلای طرح دار، فرورفتگی، خط و خش و اثر انگشت را پنهان می کند. هتل ها، رستوران ها و مکان های مجلل از این نوع ورق طلا استفاده می کنند.

ورق استیل طلای باغ

فلز طلای کثیف قطعه ای از ورق فلزی با ضخامت کمتر از 1 میلی متر، ظاهر خوب و تراوش خوردگی و رطوبت است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد