تیتر برتر

وب سایت خبری تیتر برتر

تیتر برتر

وب سایت خبری تیتر برتر

علت بوی سوختگی جاروبرقی چیست؟


بوی سوختگی جاروبرقی یکی دیگر از مشکلات رایجی است که ممکن است به مرور زمان در هنگام استفاده از این وسیله مصرفی راحت متوجه آن شوید. البته این مشکل رایج و ساده ای نیست و نباید آن را ساده کنید. اما واقعیت این است که دلیل بوی سوختگی جاروبرقی پورس خزر نیز دلیل بوی سوختگی جاروبرقی سامسونگ و سایر جاروبرقی های موجود در کشور و همچنین قطعاتی است که ما داریم. افراد ذکر شده در این گزارش به این سوال پاسخ خواهند داد

چرا جاروبرقی بوی سوختن لاستیک می دهد؟

بوی سوختن جاروبرقی گاهی با بوهای مختلفی به گوش شما عزیزان می رسد که یکی از آنها بوی لاستیک سوخته خواهد بود. البته بو نشان دهنده یک هشدار جدی است که در صورت استفاده طولانی مدت از دستگاه با این بو قطعا دستگاه شما آسیب جدی می بیند. بنابراین، اگر به دنبال علت بوی لاستیک سوخته در جاروبرقی هستید، باید بگوییم که این بو در بیشتر موارد ناشی از موهایی است که در برس دستگاه گیر کرده که باید باز شود و سپس قلم مو.

رفع بوی سوختگی در جاروبرقی

عواملی که باعث ایجاد بوی سوختگی از جاروبرقی می شوند به دو دسته ساده و فنی تقسیم می شوند. به این معنی که برخی از دلایل این خرابی بسیار ساده هستند و می توانید در عرض چند دقیقه این خرابی را برطرف کنید، اما برخی دیگر از دلایل این مشکل بسیار حساس و فنی هستند و اگر فنی نیستید توصیه می کنیم. اطلاعات مربوط به جاروبرقی تعمیری، شما نباید سعی کنید خرابی جاروبرقی را برطرف کنید و اجازه دهید تکنسین جاروبرقی با مهارت خود مشکل شما را در کمترین زمان ممکن حل کند.

اما رترو پارت به عنوان مرکز تعمیرات لوازم خانگی با تیمی از متخصصین و متخصصین تعمیر جاروبرقی آماده تشخیص و بررسی بوی سوختگی در دستگاه شما به صورت رایگان است تا با تعمیر قطعات جاروبرقی به جای تعویض این مشکل برطرف شود. و تعویض آنها با کمترین هزینه برای تعمیر در سریع ترین زمان ممکن. بنابراین اگر با مشکل سوختن بوی جاروبرقی مواجه شدید، تکنسین های مجرب ما در  آماده ارائه خدمات تعمیر به شما هستند.

 برای تعویض زانویی جاروبرقی پارس خزر ٢٢٠٠ با ما تماس بگیرید.

1. استفاده نادرست. به دلیل بوی سوختگی جاروبرقی

اصلی ترین چیزی که می تواند باعث خرابی های زیادی در پاک کننده شما شود اشتباه است و ما در مورد استفاده از پاک کننده مطالعه نکرده ایم. اما اگر بوی سوختگی جاروبرقی را مشاهده کردید باید بگوییم که جاروبرقی را اشتباه تعریف کرده اید که منجر به چنین مشکلی می شود.

بنابراین باید یک سری سیاست ها و قوانین را در قالب سیاست های نگهداری جاروبرقی از طریق دفترچه راهنمای کاربر دستگاه مطالعه کنید و بر اساس این سیاست ها از دستگاه استفاده کنید تا از آسیب های طولانی مدت جلوگیری کنید.

2. قبل از جاروبرقی تخته

برد وکیوم به عنوان مرکز و مغز دستگاه در نظر گرفته می شود زیرا کارکرد تمامی قطعات به برد وکیوم بستگی دارد و اگر این قطعه بنا به دلایلی از کار بیفتد سایر قسمت ها نمی توانند خدمات قبلی را ارائه دهند. لازم به ذکر است که برد جاروبرقی به دلیل استفاده زیاد و نادرست از دستگاه تمایل به خراب شدن دارد و گاهی این فشار به حدی خواهد بود که باعث ذوب شدن قسمتی از برد می شود.

اما پنل در قاب داخلی جاروبرقی قرار می گیرد و بهتر است عیوب و آسیب های آن توسط تکنسین بررسی شود و سپس تعمیرات لازم انجام شود. زیرا برد قسمت بسیار حساسی است و اگر قسمتی از آن به اشتباه تعمیر شود به طور کامل از کار می افتد. به همین دلیل توصیه می کنیم برای تشخیص و رفع این مشکل به نمایندگی تعمیر جاروبرقی کنوود در تهران و یا نمایندگی جاروبرقی خود مراجعه کنید.

3. خرابی فن. دلیل بوی سوختن جاروبرقی

جاروبرقی های امروزی بسته به کاربرد و ابعادشان از یک یا چند فن برای انجام فرآیند وارد کردن هوا به داخل جاروبرقی و خنک کردن قطعات جاروبرقی استفاده می کنند. اما این فن ها بسیار حساس هستند و در صورت وارد شدن فشار زیاد به جاروبرقی ممکن است آسیب ببینند. بنابراین زمانی که فن جاروبرقی کار نمی کند دمای داخل جاروبرقی افزایش می یابد و در نتیجه باعث سوختن قسمت های داخلی دستگاه می شود و باعث می شود جاروبرقی بوی سوختگی بگیرد!

4. پر کردن کیسه

اصولاً وقتی می خواهیم از جاروبرقی استفاده کنیم، این روشی است که می خواهیم به سرعت تمیز کنیم تا به سایر وظایف روزانه خود برسیم، به همین دلیل قطعاً نکات اساسی را فراموش می کنیم! به عنوان مثال بدون چک کردن کیسه جاروبرقی پس از هر بار جاروبرقی، در این حالت حداکثر فشار به جاروبرقی وارد می شود و در بالاترین فشار، بوی سوختن جاروبرقی را متوجه خواهید شد که نشان دهنده خرابی تجهیزات شماست.

5. موتور نیمه سوختی; علت بوی سوختن از جاروبرقی

موتور جاروبرقی از قطعات مختلفی تشکیل شده است که یکی از این قطعات سیم پیچ موتور جاروبرقی است که با وارد شدن فشار زیاد به موتور فورا گرم می شود و منجر به بوی جاروبرقی می شود. پاک کننده بوی سوزش می دهد. این یک تکه است! اما موتور جاروبرقی چگونه خراب می شود؟ در حالت عادی موتور در اثر استفاده نادرست آسیب می بیند و به تدریج می سوزد و به طور کامل از کار می افتد.

البته این قسمت جاروبرقی در صورت وجود ایراد در این قسمت باید بررسی شود، توسط تکنسین مجرب تعمیر می شود و نمی توانید فیلتر را تعویض کنید.

6. نفوذ رطوبت به داخل پاک کننده

معمولا برای انتخاب محل مناسب برای نگهداری جاروبرقی باید اصولی را رعایت کرد. این نکات عبارتند از:

جاروبرقی را از دستگاه های تولید کننده گرما دور نگه دارید.

جاروبرقی را در کنار یا نزدیک محیط های مرطوب قرار ندهید.

دستگاه را از کودکان دور نگه دارید.

از جاروبرقی با دست خیس استفاده نکنید.

اما اغلب به دلیل سرعتی که داریم ممکن است یک یا چند مورد از عوامل ذکر شده را پیدا نکنیم و اگر این نکات را پیدا نکردیم باید بگوییم که مشکلات جدی و اساسی برای دستگاه شما پیش خواهد آمد. بنابراین اگر جاروبرقی را در نزدیکی سینک، سرویس بهداشتی و هر قسمت مرطوبی قرار داده باشید، قطعا این قسمت باعث بوی سوختگی جاروبرقی سامسونگ شده است.

7. فیلتر کثیف. علل آتش سوزی جاروبرقی

فیلتر جاروبرقی یکی دیگر از قسمت هایی است که در زمان های مختلف نیاز به بررسی دارد و در صورت پایان یافتن عمر مفید آن باید فیلتر را تعویض کرد. اصولا فیلتر برای جلوگیری از ورود گرد و غبار به داخل دستگاه است و اگر بنا به دلایلی کثیف شد یا عمر آن تمام شد از ورود هوا به داخل دستگاه جلوگیری می کند که فشار زیادی به جاروبرقی وارد می کند و باعث سوختن آن می شود. . بوی. یک جاروبرقی خواهید گرفت.

8. مشکل تسمه جاروبرقی

اگر به برس جاروبرقی نگاه کنید یک تسمه پلاستیکی را می بینید، وجود این تسمه پلاستیکی برای راحتی دستگاه جمع آوری ذرات ریز و درشت است. اما اگر به دلایلی تسمه جاروبرقی پاره شود قطعا موتور تحت فشار زیاد قرار می گیرد و در نتیجه متوجه بوی سوختگی جاروبرقی پارس خزر خواهید شد. بنابراین در صورت مشاهده آسیب به این تسمه می توانید بدون کمک تکنسین تعمیر، آن را در منزل تعمیر و تعمیر کنید.

9. نفوذ گرد و غبار در داخل دستگاه; علت بوی سوختن در جاروبرقی

اگر به دلایلی فیلتر را از دستگاه خارج نکنید و آن را تعویض نکنید، گرد و غبار زیادی وارد موتور جاروبرقی می شود و باعث می شود جاروبرقی شما از کار بیفتد و بوی سوختگی بدهد. اگر کیسه جاروبرقی پر باشد و خالی نشود پاره می شود و در نتیجه تمام گرد و غبار موجود در کیسه به موتور منتقل می شود و باعث بوی سوختگی جاروبرقی شما می شود. بنابراین باید در مورد فیلتر و کیسه جاروبرقی بسیار مراقب باشید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد