تیتر برتر

وب سایت خبری تیتر برتر

تیتر برتر

وب سایت خبری تیتر برتر

هر آنچه باید در مورد ماشین ظرفشویی بدانید


دوستان عزیز در پایان این مقاله هر آنچه را که باید در مورد ماشین ظرفشویی بدانید را می خوانید و نحوه کار و انواع آنها و همچنین نحوه خرید بهترین ماشین ظرفشویی را خواهید فهمید. پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

ماشین ظرفشویی چیست؟

ماشین ظرفشویی یک دستگاه الکترومکانیکی است که برای شستن و تمیز کردن ظروف، افزودن مواد شوینده و تنظیم چرخه شستشو و سپس فشار دادن دکمه «روشن» استفاده می شود.

انواع ماشین ظرفشویی

به طور کلی ماشین های ظرفشویی به سه دسته تقسیم می شوند:

ماشین ظرفشویی مستقل

داخل ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی رومیزی

ماشین ظرفشویی توکار

بهترین مکان برای نصب ماشین لباسشویی بین کابینت ها، زیر سینک و بالای کابینت است (مراقب باشید کابینت جابجا نشود)، می توانید محصول را بین یا زیر کابینت نصب کنید.

ماشین ظرفشویی رومیزی

اغلب محلی که سینک رومیزی در کنار سینک و کابینت قرار دارد که به راحتی قابل جابجایی است. قبل از انتخاب محل قرار دادن دستگاه، می توانید آن را در اتاق ذخیره سازی قرار دهید و هنگام استفاده از آن به آشپزخانه بیاورید.

همانطور که می دانید ماشین ظرفشویی برای ورود آب به ماشین نیاز به لوله دارد و لوله تخلیه باید به فاضلاب ختم شود.

ماشین ظرفشویی چگونه کار می کند

عملکرد ماشین ظرفشویی به این صورت است که آب ابتدا از ظرف نمک می گذرد سپس وارد لگن می شود و با یک پمپ قوی آب با فشار زیاد و از بازوهای آبپاش در ماشین به گردش در می آید و شروع به شستشوی ظروف می کند. .

معمولا نصابان پس از نصب دستگاه تعدادی اقلام از جمله نمک ماشین ظرفشویی را در اختیار شما قرار می دهند که باعث درخشندگی ظروف پس از شستشو می شود. به طور کلی، شوینده های لباسشویی به صورت پودر و قرص از برندهای مختلف موجود هستند.

در واقع وجود ماشین ظرفشویی در آشپزخانه شما را از شستن ظروف با دست بی نیاز می کند و از همه مهمتر احتمال شکستن ظروف یا تمیز نشدن صحیح آن را بسیار کاهش می دهد.

نحوه عملکرد صفحه

فرآیند ماشین ظرفشویی را در هفت مرحله انجام دهید و تا زمانی که این عملیات کامل است ماشین ظرفشویی هیچ مشکلی نداشته باشد.

در مرحله اول ماشین ظرفشویی مخزن را پر از آب می کند و شروع به شستن ظروف می کند. لطفا توجه داشته باشید که هیچ شیر آب دیگری در خانه باز نیست تا فشار کافی را ایجاد کند.

در مرحله دوم آب مخزن ماشین ظرفشویی تا حدی گرم می شود تا مواد شوینده این دستگاه به راحتی در آن حل شده و به ظروف منتقل شود.

زمانی به مرحله سوم می رسیم که این دستگاه آب را داخل ظروف می ریزد. در این مرحله جواهرات را در ظرف هایی با آب قرار می دهیم. با انجام این عمل چربی روی غذا و تکه های ریز غذا از غذا جدا شده و آماده شستشو می شود. توجه داشته باشید که اگر ظروف بسیار کثیف باشند، ماشین ظرفشویی قادر به تمیز کردن تمام قسمت ها نخواهد بود.

این دستگاه در مرحله چهارم آب پرتاب شده را از ظروف خارج کرده و از لوله تخلیه آب خارج می کند.

ظرف در مرحله پنجم آبکشی می شود. در این مرحله ماشین ظرفشویی آب تمیز را روی ظرف می ریزد تا تمیز شود و از مواد شوینده جدا شود.

در مرحله ششم این دستگاه دوباره آب کثیف را تخلیه می کند. آب ریخته شده روی ظروف را از طریق لوله تخلیه خارج کرده و آبکشی ظروف را کامل کنید.

در مرحله آخر ماشین ظرفشویی ظروف را گرم می کند تا کاملا خشک و تمیز بیرون بیایند.

خوب است بدانید که ماشین ظرفشویی همه چیز را کنترل می کند. با کمک یک تایمر، مدت زمان هر فعالیت تنظیم می شود. همچنین مجهز به سنسور تشخیص دمای هوا و آب است که از آسیب و گرم شدن بیش از حد ظروف جلوگیری می کند.

سنسور دیگری وظیفه تشخیص آب را بر عهده دارد که در مواقع لزوم عملکرد تخلیه آب را فعال می کند و از تجمع بیش از حد آب در خودرو جلوگیری می کند. برای ماشین های ظرفشویی پیشرفته، درصد آلودگی آب آزاد شده نیز مشخص می شود.

ماشین ظرفشویی چگونه کار می کند؟

ممکن است تعجب کنید که ماشین ظرفشویی شما چگونه کار می کند.

با بستن در ماشین، صدای آب را می شنویم که شروع به چرخیدن می کند. و ما نمی دانیم پشت آن چه اتفاقی می افتد؟

به ما اطلاع دهید و همه چیزهایی که پشت درب ماشین ظرفشویی اتفاق می افتد را بررسی کنید.

در ابتدای کار داخل لگن زیرین دستگاه آب ریخته و با آبپاش دستگاه کمی شسته و ظروف پاشیده می شود. دستگاه دارای بخاری داخلی می باشد که طبق برنامه شما آب را تا دمای مشخصی گرم می کند. مواد شوینده نیز با استفاده از تایمر به دستگاه منتقل می شود. حالا با دست مخلوطی از آب گرم و مواد شوینده دور سینک اسپری می شود تا آلودگی ها از بین برود و آب کثیف ایجاد شود.

حالا دوباره آب تازه برای شستن ظروف می آید و آب شستشو تخلیه می شود و ظروف با حرارت باقیمانده دستگاه خشک می شوند.


برای انتخاب بهترین نمایندگی تعمیرات ظرفشویی بوش در تهران به لینک زیر مراجعه نمایید.

https://paydarservice.org/تعمیر-ماشین-ظرفشویی-بوش/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد