تیتر برتر

وب سایت خبری تیتر برتر

تیتر برتر

وب سایت خبری تیتر برتر

بهترین سریال 2023: From the Last of Us to Legacy


در سال 2023 تلویزیون چیزی برای ارائه به هر مخاطبی داشت: از طنز گزنده تا رقابت رقابتی. از تصاویر چشم نواز گرفته تا داستان های ترسناک پسا آخرالزمانی. در این ویدئو/مقاله مجموعه های تلویزیونی را که در سال گذشته بیش از همه ما را تحت تاثیر قرار دادند را فهرست کرده ایم.

2023 سال بزرگی برای تلویزیون بود. امسال، ما بینندگان با سریال‌های فوق‌العاده‌ای مانند «Guiraville»، «The Heiress» و «Reservation Dogs» و همچنین سریال‌های تازه و اصلی مانند «Conflict» و «Blue» خداحافظی کردیم. سامورایی چشم.'' تا. ما از The Last of Us استقبال کردیم و این فرصت را داشتیم که به دنیای سریال هایی که دوستشان داریم، از جمله The Bear و What we do in shadow، بازگردیم. با در نظر گرفتن این موضوع، بیایید شمارش معکوس خود را برای 20 سری برتر سال 2023 آغاز کنیم. برای دانلود سریال جدید خارجی با ما همراه باشید.

20- سلسله حوادث

Party Down (فصل سوم)

ژانر: کمدی

شبکه. ستاره ها

بازیگران: آدام اسکات، کن مارینو، لیزی کاپلان

تعداد قسمت ها: 25

وضعیت سریال: پایان فصل سوم

میانگین امتیاز سریال Party Down در IMDB: 8.2 از 10

Party Down یکی از آن برنامه‌هایی است که در اولین پخشش در سال‌های 2009 و 2010 مخاطبان زیادی پیدا نکرد، اما نه تنها مورد توجه منتقدان قرار گرفت، بلکه در طول این سال‌ها هرگز فراموش نشد. در عوض، «Party Down» به جایگاه سریال کالت رسید و نه چندان زیاد، بلکه طرفداران سرسخت پیدا کرد. بنابراین، 13 سال پس از لغو سریال اصلی، سرانجام فصل سوم آن آماده شد و طرفداران این فرصت را پیدا کردند تا دوباره با شخصیت های مورد علاقه خود ملاقات کنند. "Party Down" داستان گروهی از بازیگران و نویسندگان جوان اما جاه طلب را روایت می کند که در یک شرکت پذیرایی که مسئول سازماندهی غذا و مهمانی است کار می کنند. همراه با کسب درآمد از این کار، این گروه امیدوار است که در نهایت در هالیوود به موفقیت دست پیدا کند و حرفه رویایی خود را دنبال کند. در هر قسمت از سریال، آنها وظیفه دارند تا یک مهمانی جدید را تدارک ببینند و در زندگی عجیب مهمانان ثروتمند و رنگارنگ خود دخالت کنند.

به این ترتیب، Party Down در زیرژانر «کمدی محل کار» قرار می‌گیرد و یادآور سریال‌هایی مانند The Office و Parks and Recreation است (سریالی که پس از لغو «پارتی داون» آدام اسکات اضافه شد. وجه تمایز آن این است که مکان کار در «پارتی داون» از قسمتی به قسمت دیگر تغییر نمی کند. این طرح نه تنها جذابیت خود را در فاصله طولانی بین فصل دوم و سوم از دست داده است، بلکه در 13 سال خنده دارتر و تأثیرگذارتر شده است: زیرا این شخصیت ها بعد از این همه سال در یک شرکت رستورانی کار می کنند. این فقط یک چیز دارد: آنها به شغل رویایی خود نرسیدند! احیای سریال های قدیمی یک حس است. زیرا گاهی اوقات موفقیت یک نسخه اصلی محصول زمان خاصی از زندگی سازندگان و مخاطبان است و تکرار آن آسان نخواهد بود. فصل سوم «Party Down» با گذشت 13 سال از پخش آخرین فصل، همچنان ریتم و عناصر دو فصل قبل را تکرار می کند. نه تنها شخصیت‌های قدیمی که توسط آدام اسکات و کن مارینو بازی می‌شوند، شیمی کمیک قدیمی خود را حفظ می‌کنند، بلکه شخصیت‌های جدید نیز یک تناسب طبیعی هستند و به سرعت به بخشی از قلب طرفداران تبدیل می‌شوند. تیم از روز اول

1- سریال آنچه در سایه انجام می دهیم

آنچه ما در سایه ها انجام می دهیم (فصل 5)

ژانر: کمدی، ترسناک، طنز

شبکه: FX

بازیگران: کوان نواک، مت بری، ناتاشا دمتریو

تعداد قسمت ها: 40

وضعیت سریال: در حال اتمام فصل پنجم

میانگین امتیاز What We Do in the Shadows در IMDB: 8.6 از 10

درست زمانی که "What We Do in the Shadows" به نظر می رسید نمی تواند خنده دارتر، خنده دارتر و غیرقابل پیش بینی تر از آنچه دیده ایم باشد، فصل 5 از راه رسید و متفاوت بود. برخی از بهترین کمدی‌ها یک چیز مشترک دارند: آنها معمولاً با یک ایده عمیقا احمقانه شروع می‌کنند، اما این ایده را با جدیت کامل جبران می‌کنند. از Bojack Horseman که افسردگی یک اسب هالیوود را بررسی می کند تا خرابکاران آمریکایی که حول تلاش چندین مستندساز دانشجو برای شناسایی مردی است که ماشین معلم دبیرستان را با اسپری رنگ آمیزی کرده است. اما شاید بهترین برنامه تلویزیونی در حال حاضر که با تعریف «احمقانه اما جدی مرده» مطابقت دارد، What We Do in the Shadows باشد.

جنبه خنده دار و در عین حال سرگرم کننده این سریال را می توان در خلاصه داستان آن مشاهده کرد: سریال درباره خون آشام های چهار قرنی است که با هم در یک عمارت بزرگ گوتیک در حومه نیویورک زندگی می کنند. طبق همین خلاصه داستان باخمن، این سریال شخصیت پردازی از درگیری های معمول در اتاق است، خون آشام ها با دنیای مدرن تلاقی می کنند و درگیری های شخصی این چهار نفر، با وجود گذشت قرن ها، هنوز هم نیستند. وجود داشته باشد. چیزهای زیادی در مورد جهان یاد گرفت ناندور یک خون آشام تنومند اما مهربان است که قبلاً یک جنگجو بود. برای تغییر شکل ساحل، لازلو باید کلمه "خفاش" را با صدای بلند فریاد بزند. Nadja ممکن است باهوش ترین گروه باشد، اما او تاریک و کثیف است، و در نهایت، کالین رابینسون یک خون آشام غیرعادی است که انرژی قربانیان خود را به جای خون آنها تخلیه می کند. به گونه ای که اطرافیان شما را بسیار خسته و ناامید می کند بدون اینکه دلیل آن را بدانید. به عبارتی پاسخ کالین به این سوال: اگر یکی از کارمندان سریال «دفتر» خون آشام باشد چه؟ به طور خلاصه، آنها در مجموع نمی توانند لباس های کثیف خود را بشویید، اینترنت را درک نمی کنند، نمی دانند چگونه از سیستم حمل و نقل عمومی استفاده کنند، و بی وقفه در مورد چیزهای بی اهمیت صحبت می کنند. ترکیبی از مرگ و میر و ضعف آنها نتیجه شگفت انگیزی ایجاد کرد.

به عنوان مثال، لازلو در فصل اول به یک خفاش تبدیل می شود، اما زمانی که نمی تواند به شکل انسانی خود بازگردد، به اشتباه توسط Animal Control جمع می شود! اما چیزی که گیم پلی بازی را به سطح جالبی می رساند، معرفی شخصیتی به نام گیلرمو است. او که یک خون آشام نیست، از ناندور می خواهد که او را به یک خون آشام تبدیل کند و ناندور گیلرمو را به عنوان یک خدمتکار خانگی با وعده های دروغین شکنجه می کند. اما همه چیز وقتی جالب می شود که رابطه آنها به شکل شگفت انگیزی در می آید: گیلرمو متوجه می شود که قدرت خودش را دارد. او متوجه می شود که خون ون هلسینگ در رگ هایش جاری است. که او را به یک قاتل خون آشام خاص تبدیل می کند. این تازه آغاز سریالی است که در پنج فصل خود یکی از رضایت‌بخش‌ترین، خلاق‌ترین و دیوانه‌کننده‌ترین پیشنهادهای تلویزیونی بوده است.

18- قتل زنجیره ای در پایان جهان

قتلی در پایان دنیا

ژانر: هیجان انگیز، جنایی

شبکه: FX

آبالینگیسی: بریت مارلینگ، اما کورین، کلایو اوون

تعداد قسمت ها: 7

وضعیت سریال: تکمیل شده

میانگین امتیاز سریال Crimes at the End of the World در IMDB: 1/7 از 10

قتل در انتهای جهان نسخه آینه ای از داستان پلیسی/معمایی Poker Face است (رتبه 12 در این لیست): اگر Poker Face یک سریال کارآگاهی سنتی است، قتل در انتهای جهان می تواند ببیند که چگونه دومی تبدیل شدن به به روز رسانی ژانر روایی، این سریال توسط برت مارلینگ و زال باتمانگلیچ (پدر و مادرش ایرانی هستند) ساخته شده است که به عنوان سازندگان «The OA» شناخته می شوند - یکی از عجیب ترین و خلاقانه ترین کارهای تلویزیون آخرین ساخته است. قسمت فصل منجر به یکی از هیجان‌انگیزترین چرخش‌ها در تاریخ تلویزیون شد (پیچشی که با بهترین‌های Lost رقابت می‌کند)، اما متأسفانه توسط نتفلیکس به دلیل رتبه‌بندی پایین لغو شد. بنابراین بازگشت دو تن از سرگرم کننده ترین سازندگان سریال های تلویزیونی مطمئناً هیجان انگیز است. نام "کشتن در پایان جهان" می تواند چندین معنی داشته باشد. معنای اول آن واضح است: داستان سریال از زمانی شروع می شود که یک میلیاردر فناوری به نام اندی رونسون (با بازی کلایو اوون) تعدادی از مشهورترین افراد از صنایع مختلف را به هتل دورافتاده قطب شمال خود در ایسلند دعوت می کند. اما مهمانان به محض رسیدن به مقصد، یکی یکی به طرز مرموزی می میرند.

اما معنای دیگر عنوان سریال آخرالزمانی است و خطرات پایان جهان را نشان می دهد: بنابراین جای تعجب نیست که سریال در مورد موضوعاتی مانند گرم شدن کره زمین، خطرات هوش مصنوعی و ثروتمندترین ها صحبت کند. جهان این سیاره واقعاً به‌جای نجات‌دهنده ما، نابودی ما را تسریع می‌کند. اما در مرکز این شبکه پیچیده توطئه و حقه، زنی به نام داربی هارت (اما کورین) قرار دارد: یک هکر و کارآگاه که در کودکی قاتلان سریالی را ردیابی می کرد و اکنون مجبور است از آنها استفاده کند. مهارت‌های اکتشاف از یک قاتل ناشناس استفاده می‌کند که در میان مهمانان می‌چرخد. با این حال، قدرت سریال به رمز و راز اصلی آن محدود نمی شود: از شخصیت های مشکوک با دلایل واقعی که تصور آنها سخت است، مناظر طبیعی زیبا و خیره کننده و فضای بد کوبریچی. در حالی که پاسخ راز اصلی سری آخر به خودی خود راضی کننده است، سفری که ما به آنجا می رویم بسیار جذاب است.

17- سری سیلو

سیلو

ژانر: علمی تخیلی

Sarea: Apple TV Plus

گلومسی: ربکا فرگوسن، تیم رابینز، راشیدا جونز

تعداد قطعات: 10

وضعیت سریال: اتمام فصل اول

میانگین امتیاز سریال Silo در IMDB: 1/8 از 10

اگرچه اپل تی‌وی پلاس بیشتر برای کمدی ورزشی تد لسو شناخته می‌شود، اما این شبکه روی سریال‌هایی مانند Severance، For All Mankind، Foundation و Invasion سرمایه‌گذاری کرده است و ثابت کرده است که مقصدی ایده‌آل برای طرفداران ژانر علمی تخیلی است. حال باید «سیلو» را به این فهرست اضافه کنیم. «سیلو» بر اساس مجموعه ای از رمان های نوشته هیو هوی ساخته شده و گراهام یوست، خالق مجموعه «توجیه شده» مسئولیت اقتباس آن را بر عهده دارد. اکشن این سریال در پناهگاه زیرزمینی استوانه‌ای شکل عظیمی رخ می‌دهد که ظاهراً محل اقامت آخرین بازماندگان بشریت است. هوای جلوی پناهگاه به دلیل نامعلومی سمی کشنده است و رژیم توتالیتر سیلو بلافاصله هرگونه کنجکاوی در مورد دنیای بیرون را مجازات می کند: اگر کسی بخواهد سیلو را ترک کند، به آرزویش می رسد و فقط به سطح می آید. ، در چشم شهروندان سیلوها با تماشای فیلم او روی پرده بزرگ می میرند.

اما واضح است که نه تنها کاسه زیر نیم کاسه دولت سیلو قرار دارد، بلکه شخصیت ها سرنخ هایی پیدا می کنند که ثابت می کند چیزهایی که دولت درباره تاریخ سیلو و دنیای خارج به مردم می گوید دروغ است. بنابراین، Silo قبل از هر چیز یک سریال معمایی است که دغدغه اصلی آن این است که شخصیت‌هایش درباره رازهای متعدد خود حدس بزنند و لایه‌های دروغ و فریب تودرتو را برای افشای حقیقت از بین ببرند. در بهترین حالت، سیلو تلاقی بین جورج اورول و برف‌گیر بونگ جون هو است: هر طبقه از آسایشگاه بر اساس محل تولد شهروندان به یک گروه اجتماعی اختصاص داده می‌شود، ساکنان دائماً بدون اطلاع آن‌ها نظارت می‌شوند و حتی تولید مثل می‌شوند. توسط آنها از دخالت و کنترل دولت مصون نیستند! نه تنها فصل اول Silo یک غافلگیری هیجان انگیز داشت که پیش بینی آینده را دشوار می کند، بلکه از آنجایی که سریال بر اساس مجموعه ای از کتاب ها ساخته شده است، از قبل فیلمنامه کاملی دارد و در نتیجه، امیدوارم آسیبی ندیده باشد. سرنوشت ناگوار Westworld در دراز مدت. اما فضای چشمگیر سیلو نیز مدیون موفقیت آن است: معماری بروتالیستی سیلو به همان اندازه که به طرز وحشتناکی عظیم است، خفه کننده و کلاستروفوبیک است.

16- توجیه شده: سریال City Primeval

مویاچ: دیناس باستانی

ژانر: نئو وسترن، جنایی

شبکه: FX

النکو: تیموتی اولیفانت، بوید هالبروک، آنجانو الیس

تعداد قسمت ها: 8

وضعیت سریال: تکمیل شده

قابل توجیه: میانگین امتیاز سریال City Primeval در IMDB: 7.4 از 10

شش فصل اول سریال نئو وسترن «مجاه» که بین سال های 2010 تا 2015 پخش شد، یکی از مهم ترین آثار دوران طلایی تلویزیون به شمار می رود. این سریال از رمان های المور لئونارد و شخصیت ریلان گیونز، یکی از مخلوقات مشهور نویسنده با بازی تیموتی اولیفانت در این مجموعه اقتباس شده است (از دیگر اقتباس های قابل توجه آثار لئونارد می توان به فیلم "قطار 3:10 دقیقه ای به یوما" اشاره کرد. پیروزی. ). داستان اصلی این سریال درباره مارشال ریلن گیونز است. برداشت بازیگوش کلانتر از تفنگ ساچمه ای کلاسیک به نظر می رسد که مستقیماً از غرب وحشی به دوران مدرن منتقل شده است. در ابتدای سریال، او از میامی، فلوریدا به لکسینگتون، کنتاکی به دلیل استفاده از روش‌های غیرمعمول اجرای قانون تبعید می‌شود. لکسینگتون مکان مناسبی برای هر مارشالی به جز ریلان به نظر می رسد، اما هارلان شهر کوچکی خارج از لکسینگتون است که ریلان در آن متولد و بزرگ شده است. مارشال گیونز پس از سال ها دوری به هارلان باز می گردد و با گذشته خود و افراد مرتبط با آن روبرو می شود: جنایتکارش، شوهر سابقش و دوست دوران کودکی و جوانی. او که سال هاست از دست مردم فرار کرده است، باید با جنایتکاران محلی پلیس شود.

فصل جدید این سریال که داستان متفاوتی را روایت می کند، بر اساس رمان دیگری از المور لئونارد منتشر شده در سال 1980 ساخته شده است (البته رایلان گیونز شخصیت اصلی نسخه متنی داستان نیست). یکی از بامزه ترین آنتاگونیست های تاریخ تلویزیون (با بازی والتون گوگینز) در سریال اصلی «عادلانه». بنابراین، طبیعتاً سؤال این بود که فصل جدید چقدر در ارائه یک دشمن شایسته برای رایلان موفق خواهد بود. در فصل جدید که در دیترویت اتفاق می‌افتد، ریلان وظیفه دستگیری قاتل حرفه‌ای بی‌وجدان کلمنت منسل (با بازی بوید هالبروک) را بر عهده دارد: کلمنت مردی است که به عنوان یک وکیل، سرنوشتی همیشگی دارد، سرشار از آرزو. و مهارت های قانونی برای فرار از قتل های زیادی که مرتکب شده است. «شهر باستانی» تمام عناصر جذاب سریال اصلی را حفظ کرده است، اما با افزایش سن شخصیت اصلی اش تغییر کرده است. برای مثال، روش‌های کابوی‌مانند رایلان برای برخورد با مجرمان در طول زمان تغییر کرده است: یک پلیس دیترویت به رایلان پیشنهاد کرد که می‌تواند از مافیای محلی برای کشتن منسل استفاده کند. با این حال، رایلان، بر خلاف اولی، اصرار دارد که آنها باید از ابزارهای قانونی برای نگه داشتن منسل در زندان استفاده کنند. اما آیا قانون برای جلوگیری از جنایتکاری مانند منسل کافی است؟ یا آیا تاخیر ریلن در دستگیری منسل از طریق راه‌های قانونی می‌تواند منجر به شکنجه او و تحمیل زندگی بی‌گناه‌تر شود؟

15- سری بیف

منطق

ژانر: درام، کمدی

شبکه: نتفلیکس.

بازیگران: استیون ین، الی یانگ، جوزف لی

تعداد قسمت ها: 10

وضعیت سریال: تکمیل شده

میانگین امتیاز سریال بیف در سایت IMDB: 8 از 10

مینی سریال «جنجال» با سناریویی آغاز می شود که برای هر کسی که گواهینامه رانندگی دارد آشناست: دنی (استیون ین) یک کارآفرین شکست خورده است که نمی تواند گریه را تحمل کند. امی لاو (با بازی الی یانگ) نیز یک کارآفرین است که با برنامه کاری پر استرس خود دست و پنجه نرم می کند. آنها در پارکینگ فروشگاه سخت افزار با یکدیگر برخورد می کنند: دنی در حال پشتیبان گیری از کامیون خود است. امی با یک SUV سفید به خانه می رود. آنها به طور مماس با یکدیگر ترمز می کنند. امی با عصبانیت دستش را روی شاخش می گذارد. دنی پاسخ می دهد. دنی خشمگین به تعقیب شاسی بلند سفید رنگ می پردازد و بدین ترتیب خشم جاده ای در خیابان های شهر آغاز می شود. چراغ قرمز نادیده گرفته می شود. زباله ها از شیشه های ماشین پرتاب می شوند. رانندگی به پیاده رو کشیده می شود. باغ های مردانه زیر پا گذاشته می شود. ناسزا گفته می شود. هیچ کدام از آنها نمی توانند جلوی عصبانیت خود را بگیرند. به جای اینکه اجازه دهند این اتفاق بیفتد، دنی و امی پلاک خودروهای خود را نگه می دارند و در نتیجه جنگ انتقامی را علیه دیگری که به طور فزاینده ای خطرناک تر می شود آغاز می کنند. دنی به عنوان یک لوله کش مهربان از خانه امی بازدید می کند و روی کف حمام ادرار می کند، در حالی که امی با رنگ آمیزی ون انبار دنی با توهین هایی مانند "من بدبخت هستم" تلافی می کند. در حال حاضر در قسمت سوم هستیم و هفت قسمت باقی مانده است.

در این مرحله از زندگی دنی و امی هر دو احساس درماندگی، ناتوانی و گیر افتادن می کنند زیرا نمی توانند آینده خود را کنترل کنند. و نتیجه این است اهمیت آنها برای یکدیگر در بازیابی قدرت و کنترل منفی و بی ثبات کننده می شود. که بر خلاف آن چیزی است که در ابتدا تصور می شد. یکی از مضامین «مشاهده» این است که چگونه در مورد دیگران فکر می کنیم. اینها کارهایی است که ما باید انجام دهیم، ما، آنها به فکر دیگران هستند. در واقع، آنها نقاط ضعف و ویژگی های منفی انسانی ما را آشکار می کنند که ما دوست نداریم آنها را بپذیریم و سرکوب کنیم. دنی و امی تصاویر آینه ای از یکدیگر هستند، نگرانی ها، ناامیدی هایشان. و تمام احساساتی که می خواستند از دنیا پنهان کنند بنابراین اگر دعوای دنی و امی جنبه مثبت غیرمنتظره‌ای داشته باشد، یک نفر در دنیا وجود دارد که خود واقعی خود را دیده است. تایید شده است. و نباید جلوی او نشان داده شود حداقل یک نفر کمتر احساس تنهایی می کند. آنها می دانند که حداقل یک نفر در جهان وجود دارد که به اندازه آنها گیج است. و این دلگرم کننده است.

14- اسکات پیلگریم Take Off mndandanda

اسکات پیلگریم برایش تنگ شده است

ژانر: انیمه، اکشن

شبکه: نتفلیکس

وایدینا: مایکل سرا، مری الیزابت وینستد، کیران کالکین

تعداد قسمت ها: 8

وضعیت سریال: تکمیل شده

میانگین امتیاز اسکات پیلگریم در IMDB: 7/8 از 10

انیمه هشت قسمتی «اسکات پیلگریم ناپدید می شود» اقتباسی جدید از مجموعه کتاب های کمیک بسیار محبوب و خلاقانه توسط برایان لی اومالی کانادایی است که زاییده فکر استودیو Science Saro است. استودیویی که بیش از هر چیز با ساخت انیمه «Devilman Crybaby» به شهرت رسید. روی کاغذ، اقتباس مجدد از کمیک اسکات پیلگریم غیر ضروری به نظر می رسید. نه تنها سینما و تلویزیون در این سال‌ها از ریبوت‌ها و بازسازی‌های بی‌پایان برندهای نوستالژیک اشباع شده‌اند، بلکه این کمیک هم‌اکنون از اقتباسی ایده‌آل در قالب فیلمی از ادگار رایت بهره می‌برد که نیاز به بازگویی این داستان را ناموجه و ناکام می‌کند. رسیدن به آن با معیارهای فیلم دست نیافتنی را اجتناب ناپذیر کرد. در حالی که شک و تردید ما در مورد پروژه موجه بود، سازندگان انیمیشن برایان لی اومالی و بن دیوید گرابینسکی در حرکتی که قبلاً کمتر دیده شده بود خلاف آن را ثابت کردند. با این انیمه، آنها نشان می دهند که احیای برندهای قدیمی لزوما مترادف با مرگ خلاقیت یا بهره برداری تجاری از نوستالژی طرفداران نیست، بلکه کاملا برعکس است. احیای برندهای قدیمی می تواند به فرصت جدیدی برای نوآوری تبدیل شود. این می تواند فرصت جدیدی را برای یک برند معتبر مانند اسکات پیلگریم فراهم کند تا کاملاً خود را بازتعریف کند و مخاطب جدیدی پیدا کند و طرفداران قدیمی را غافلگیر کند.

بنابراین کاری که انیمه اسکات پیلگریم انجام می دهد یک ترفند است: قسمت اول به عنوان نسخه ای وفادار و قابل پیش بینی از داستان اصلی شروع می شود. اما انیمه در پایان قسمت اول می چرخد: در داستان اول، اسکات با متیو پاتل، اولین دوست پسر بد رامونا مبارزه می کند و به سرعت برنده می شود. اما در انیمه، متیو پاتل اسکات را شکست می دهد و مبارزه آنها با قهرمان ما به سکه تمام می شود. با این حال، رامونا خیلی زود متوجه شد که اسکات واقعا نمرده است، بلکه به دلایلی توسط یک فرد ناشناس ربوده شده و مرگ خود را جعل کرده است. به همین دلیل اسکات پیلگریم در بیشتر انیمه ها حضور ندارد. بنابراین برخلاف داستان اصلی که اسکات سعی کرد پسران بد رامونا را شکست دهد، انیمه بر روی کارآگاهی رامونا تمرکز دارد تا معمای ناپدید شدن اسکات را حل کند. این تغییر فرصت های زیادی را برای نویسندگان برای گفتن داستان باز می کند. برای مثال، در کمیک ها و در فیلم ادگار رایت، حامیان سابق رامونا به موانعی در مسیر قهرمانی اسکات تبدیل می شوند. اما اکنون که اسکات رفته است، این سریال فرصتی دارد که زمان بیشتری را به تنهایی بگذراند و این تغییر به آنها فرصت جدیدی برای درخشش و تبدیل شدن به شخصیت‌های دوست‌داشتنی‌تر و دوست‌داشتنی‌تر می‌دهد.

13- Òkú Ringers خواهد بود

بهترین همسان

ژانر: هیجان انگیز روانی

شبکه: آمازون پرایم

بازیگران: ریچل وایز، بریتنی اولفورد، جنیفر ایهل

تعداد قسمت ها: 6

وضعیت سریال: تکمیل شده

میانگین امتیاز سریال Dead Ringers در IMDB: 6.5 از 10

وینس گیلیگان یک سریال عالی به نام بریکینگ بد ساخت و سپس یک سریال حتی بهتر در مورد وکیل بی رحم والتر وایت، سائول گودمن. استودیوی توهو چند سال پیش فرنچایز گودزیلا را با شین گودزیلا بازسازی کرد و آن را به یک شاهکار فیلم ترسناک تبدیل کرد و امسال نیز با Godzilla: Minus One این کار را انجام داد. در دهه 1980، دیوید کراننبرگ و جرمی آیرونز با یکدیگر همکاری کردند تا یکی از بزرگ‌ترین فیلم‌های ترسناک سینمای اروتیک به نام «شبهات کامل» را تولید کنند، سپس آلیس برچ و ریچل وایز جنسیت‌های شخصیت‌های اصلی پرفکت سمبلانس را تغییر دادند. تبدیل به یکی از شهوانی ترین تریلرهای روانشناختی تلویزیون شد. نکته ای که سعی می کنم به آن اشاره کنم این است: حتی با وجود اینکه ریبوت ها، بازسازی ها و دنباله ها اغلب اشتباه گرفته می شوند، اما هر بار شانس دو برابر بیشتر است! A Perfect Identity درباره دوقلوهای همسان الیوت و بورلی مانتل است که متخصص زنان و زایمان هستند و راشل وایز در نقش این زوج بازی می کند. از دقیقه اول تا آخرین ثانیه اپیزود آخر غافلگیرکننده و غافلگیرکننده بود، سلاح اصلی «هویت واقعی» بازی راشل وایز بود: الیوت و بورلی، علیرغم ظاهر فریبنده شان، متفاوت بودند. بر اساس ویژگی های شخصیتی و زبان بدن. بنابراین، او کدام یک از دوقلوهای مانتل را بزرگ خواهد کرد، ویس ظالم و خویشتن دار، رئیس و مطیع، تاریک نفرت انگیز، نرم و ملایم است.

بازی ویس در نقش این دو خواهر به قدری متمایز، دقیق و قانع کننده است که گاهی برای مدت کوتاهی نمی شد باور کرد که نقش این دو نفر توسط یک نفر بازی می شود! جنبه‌های مختلفی از «برابری کامل» وجود دارد که می‌توان از آنها قدردانی کرد: روشی که نمایش از انتقال جنسیتی دوقلوهای مانتل برای پرداختن به موضوعاتی استفاده می‌کند که آن را از فیلم کراننبرگ متفاوت می‌کند. یا چگونه دیالوگ های گزنده و شوخ طبع فیلم مانند عسل مسموم بر زبان شخصیت ها جاری می شود. یا اینکه چگونه سازندگان با اعمال جراحی پنهان، زایمان طبیعی، پارگی روده و خطرات زنانگی و زایمان، با بیرون کشیدن نوزاد از رحم در خون فراوان و بیش از حد لخت و ضربه، خشونت را تقویت می کنند. اما با این همه قدرت که تا آخرین لحظه سریال و کار ویس غافلگیر کننده است; هم حالات چهره و هم صدایش به اندازه خواهران مانتل تند و خواندنی است که اگر بخواهیم لیستی از بهترین بازیگران زن تلویزیون در سال 2023 تهیه کنیم، نه یک بار بلکه دو بار باید از او یاد کنیم.

12- سری پوکر فیس

هزینه های پوکر

ژانر: درام، کمدی، جنایی

شبکه: طاووس

ابسادا: ناتاشا لیون، آدرین برودی، بنجامین برت

تعداد قسمت ها: 10

شخصیت سریال: پایان فصل اول

میانگین امتیاز سری Poker Face در IMDB: 7/8 از 10

ریان جانسون با این سریال که از کیفیت بالایی هم برخوردار است غریبه نیست. تهمت زدن به مردی که «Ozymandias» قسمت چهاردهم فصل آخر «برکینگ بد» را کارگردانی کرد. این قسمت به طور گسترده ای به عنوان بهترین قسمت از دنیای هایزنبرگ شناخته می شود، اما همچنین یکی از نقاط عطف عصر طلایی تلویزیون است. اما زمانی که جانسون تصمیم گرفت پروژه تلویزیونی خود را انجام دهد، سبک و ساختار سریال خود را انتخاب کرد: "Pokerface" یک درام جنایی/معمایی است که هر قسمت یک داستان مستقل و یک طرف مستقل است. ناتاشا لئونه در این سریال نقش چارلی کایل را بازی کرد، زنی که به عنوان پیشخدمت در یک کازینو در لاس وگاس کار می کند. بزرگترین مهارت چارلی این است که همیشه می تواند تشخیص دهد کسی دروغ می گوید یا راست می گوید. اما ماهیت چارلی به عنوان یک دروغ یاب انسانی یک نعمت نیست، بلکه یک نفرین است: در قسمت اول، چارلی درگیر مرگ پسر مدیر کازینو است. در نتیجه او پناهنده می شود و مجبور می شود جاده را بزند و به طور ناشناس از شهری به شهر دیگر سفر کند. در هر توقف، او درگیر یک معمای قتل محلی می شود و برخلاف میل خود مجبور می شود از مهارت های دروغ یاب خود برای حل آن استفاده کند.

هر قسمت از سریال با یک فیلمنامه ده و پانزده دقیقه ای شروع می شود که در آن چارلی غایب است. در این دقایق می بینیم که قاتلان و قربانیان چه کسانی هستند و قتل چگونه انجام شده است. پس از آن، سریال دوباره برای بقیه قسمت باز می گردد و نشان می دهد که چارلی چگونه این شخصیت ها را می شناسد و چگونه معمای اتفاقی که افتاده را حل می کند و شرورها را به خاطر اعمالشان مجازات می کند. پوکر فیس دارای یک ترکیب مهمان متنوع و هیجان انگیز از جمله آدرین برودی، جوزف گوردون-لویت، هانگ چائو، ران پرلمن، نیک نولته، جودیت لایت و بسیاری دیگر است. هر یک از پازل های اپیزودیک این مجموعه طعم و حس منحصر به فرد خود را دارد. در عصری که بیشتر سریال‌ها داستان‌های سریالی را روایت می‌کنند و سعی می‌کنند در فیلم‌های چند ساعته جا بیفتند، «صورت پوکر» دورانی را تداعی می‌کند که در آن قسمت‌های جداگانه یک سریال لازم نیست بخشی از یک داستان بزرگ‌تر و چیزی باشد که میل را در آن ایجاد کند. مخاطبان. در پایان هر قسمت، پیامی بر روی صفحه نمایش ظاهر می شود تا از نمایش سریال به عنوان عبارت "ادامه دارد..." جلوگیری شود.

11- سریال قهرمان

رزمندگان (Kosei 3)

ژانر: اکشن، جنایی

شبکه: HBO

بازیگران: اندرو کوجی، اولیویا چنگ، جیسون توبین

تعداد قطعات: 30

وضعیت سریال: پایان فصل 3

میانگین امتیاز سریال Warrior در IMDB: 8.4 از 10

«جنگجو» سریالی درباره رزمی‌کارانی است که باید بارها و بارها خود را از موقعیت‌های مختلف نجات دهند. پس جالب است که این سریال در تمام عمرش در وضعیتی مشابه بوده است: مبارزه با چنگ و دندان برای زنده ماندن! The Warrior یک درام پلیسی / رزمی است که در قرن نوزدهم اتفاق می افتد و جاناتان تروپر، خالق سریال دست کم گرفته شده Banshee، آن را بر اساس طرحی هشت صفحه ای که بروسلی در دهه 1970 نوشت، پخش شد برای اولین بار در شبکه سینماکس خبر بد این است که این سریال آخرین سریال سینماکس قبل از اینکه شبکه تصمیم بگیرد تولید برنامه اصلی را متوقف کند، بود. خوشبختانه، «جنگجو» از مرگ زودهنگام فرار کرد: چون Cinemax متعلق به برادران وارنر بود، برنامه‌های شبکه به سرویس استریم مکس منتقل شد، به همین دلیل، «جنگجو» نه تنها در مقابل دیدگان بیشتری قرار گرفت، بلکه موفق شد برای فصل سوم تمدید شد

احتمال بعید احیای The Warrior برای فصل سوم به خودی خود خوشحال کننده بود، اما زمانی که سریال از فرصت باشکوه خود نهایت استفاده را برد تا فصل سوم را به بهترین شکل ممکن بسازد: گروه های تبهکار چینی که برای تسلط در محله های محلی چینی ها می جنگند. . سیاستمداران و بازرگانان برای کشتن کارگران چینی و ایرلندی توطئه می‌کنند و اندرو کوگی به عنوان قهرمان داستان از مشت، لگد و ناچ برای دفاع از خود استفاده می‌کند. اما متأسفانه، تلاش های او برای چراغ سبز فصل چهارم سریال کافی نبود: برادران وارنر دیسکاوری رسما سریال را لغو کرد. اما با توجه به اینکه «جنگجو» قرار است در فوریه 2024 به نتفلیکس برود، طرفداران و سازندگان امیدوارند این پلتفرم با تماشاگران بیشتر پلتفرم و تمدید فصل چهارم به کمک نتفلیکس بیاید. سریال Cobra Kai که برای پلتفرم YouTube Red ساخته شد، به لطف نتفلیکس دوباره احیا شد و به مدت پنج فصل ادامه داشت. خلاصه اینکه این اولین بار نیست که «جنگجو» دچار مشکل می شود. اینکه آیا «جنگجو» توانست از مرگ دیگری جلوگیری کند یا سرانجام سقوط کرد، حداقل یک چیز مشخص است: فصل 3 بار دیگر ثابت کرد که چرا این سریال یکی از بهترین سریال‌های اکشن تلویزیونی است. کسب و کار. شما دیگر نمی توانید آن را تماشا کنید!

یک سری ماموریت 10 ساله

هیئت داوران

ژانر: کوتاه، کمدی

تارمک: بزرگراه آمازون

بازیگران: رونالد گلدن، جیمز مارسدن، مکی لپر

تعداد قسمت ها: 8

وضعیت سریال: تکمیل شده

میانگین امتیاز سریال Jury Duty در سایت IMDB: 8.2 از 10

اگر فیلم نمایش ترومن را دیده باشید، با داستان آن آشنا هستید: ترومن مردی است که یک روز متوجه می شود که یک بازیگر ناشناخته در تلویزیون است. مجموعه "هیئت داوران" به یک سوال جالب پاسخ می دهد: اگر ایده "نمایش ترومن" را شخصا بازی کنیم چه می شود؟ این سریال حول شخصیتی به نام رونالد گلدن می چرخد. رونالد یک شخصیت تخیلی نیست، بلکه یک فرد بسیار واقعی و معمولی است. از رونالد خواسته می شود که به عنوان هیئت منصفه در دادگاه حاضر شود و وظیفه مدنی خود را انجام دهد. رونالد از دوربینی که او را ضبط می کند آگاه است، اما فکر می کند که در حال فیلمبرداری مستندی درباره دادگاه هیئت منصفه است. واقعیت این است که این دادگاه غیررسمی است: نه تنها اعضای هیئت منصفه و همه شرکت کنندگان در دادگاه، بلکه قاضی نیز بازیگر هستند، بلکه همه رویدادهای داخل و خارج دادگاه از قبل برنامه ریزی شده است. اکثر بازیگرانی که این هیئت داوران را تشکیل می دهند ناشناخته هستند. فقط یک: جیمز مارسدن، که شاید از فیلم‌های Westworld و Sonic the Hedgehog به خاطر بیاورید، خودش را بازی می‌کند.

انتخاب یک چهره مشهور در میان بقیه بازیگران، اقدامی هوشمندانه برای جلوگیری از مشکوک شدن رونالد به اینکه همه حاضران یک بازیگر هستند، است. لذت تماشای هیئت منصفه فقط به این نیست که به‌طور دردناکی خنده‌دار است (واکنش‌های طبیعی رونالد به محاکمه دیوانه‌کننده و مضحک که به طور فزاینده‌ای اتفاق می‌افتد)، بلکه سریال لذت‌بخشی است که ایمان شما را به انسانیت باز می‌گرداند. : چون رونالد همه چیز را هدر داد

۹- سریال Fall of the House of Usher

سقوط خانواده آشر

ژانر: درام، ترسناک

شبکه: نتفلیکس

بازیگران: کارلا گوگینو، بروس گرینوود، مری مک دانل

تعداد قسمت ها: 8

وضعیت سریال: تکمیل شده

میانگین امتیاز سریال House of Usher در سایت IMDB: 7.9 از 10.

فیلم‌ها و سریال‌های مایک فلانگان همیشه او را به مکان‌های تاریک و غمگین می‌برد، اما معمولاً از تاریکی بیرون می‌آیند و با پایانی دل‌انگیز و آرامش‌بخش درباره قدرت عشق، امید و شفا به پایان می‌رسند. اما این چندان در مورد «سقوط خانواده آشر» صدق نمی‌کند، که خشمگین‌ترین، خشن‌ترین و سمی‌ترین همکاری با نتفلیکس محسوب می‌شود. سقوط آشر پاسخ این سوال است: اگر وارثان را با سری مقصد نهایی ترکیب کنیم و آثار ترسناک ادگار آلن پو را اضافه کنیم، چه؟ نتیجه تلفیقی با طعم خون است که اگرچه در ظاهر یک درام شیک و معتبر به نظر می رسد، اما در داخل فیلمی اسلشری است که جذابیت اصلی آن دیدن شخصیت هایش است که به طرز وحشیانه ای توسط یک قاتل غیرقابل توقف کشته می شوند. بنابراین، House of Usher ممکن است به اندازه Haunted Mansion روح ما را تغذیه نکند، اما در عوض، تماشای دسته‌ای از فاحشه‌های ثروتمند که به طرز وحشیانه‌ای یکدیگر را می‌کشند، لذت بخش است. این سریال که برداشتی مدرن از داستان کوتاه ادگار آلن پو به همین نام است، با رودریک آشر، مدیر عامل یک شرکت داروسازی آغاز می شود. رودریک برای مرگ فرزندانش سوگوار است که هر شش نفر در شرایط عجیبی از دنیا رفتند.

در ابتدای سریال، رودریک خانواده آشر را که سال هاست خانواده اشر را به پای میز محاکمه می کشانند، به کاخ خود دعوت می کند تا به جنایات خود اعتراف کنند. از اینجا، نمایش به نقاط مختلف زندگی خانواده آشر بازمی گردد و نشان می دهد که رودریک چگونه امپراتوری دارویی خود را به دست آورد و چگونه هر یک از فرزندانش مردند. آنچه همه این مرگ‌ها را به هم پیوند می‌دهد، زنی شوم و مرموز است که در برابر هر یک از بلایای این خانواده به عنوان یک روح انتقام‌جو ظاهر می‌شود. اگرچه فرزندان رودریک افراد وحشتناکی هستند، فلانگان طبق معمول حاضر نیست آنها را به مجموعه ای از کاریکاتورهای شیطانی ناسازگار تقلیل دهد. در اثر بزرگ شدن در این خانواده، هر یک از بچه ها تبدیل به یک فرد مسموم و متکبر شد. با این حال فلانگان طبق معمول مرگ شخصیت هایش را به عنوان یک اتفاق غم انگیز به تصویر نمی کشد، بلکه آنها را به عجیب ترین و خنده دار ترین شکل ممکن مجازات می کند! مایک فلانگان که از سال 2016 تاکنون سه فیلم و پنج سریال محبوب را برای نتفلیکس تولید کرده است، پس از «خانواده آشر» پلتفرم را ترک می‌کند و به آمازون می‌پیوندد. بنابراین خداحافظی قوی خانواده آشر با فلانگان بدون شک برای نتفلیکس تلخ خواهد بود: یادآوری کارهای بزرگی که او در طول سال ها پشت سر گذاشته است و نشانه ای از چالش سختی که نتفلیکس با آن روبرو خواهد شد. خالی

8- سریجا سامورایی چشم آبی

سامورایی چشم آبی

ژانر: اکشن

رزو: نتفلیکس

بازیگران: مایا ارسکین، ماسای اوکا، دارن بارنت

تعداد قسمت ها: 8

وضعیت سریال: فصل اول کامل شده

میانگین امتیاز سریال سامورایی چشم آبی در IMDB: 8/8 از 10

هیچ یک از سری های 2023 از نظر زیبایی بصری به سامورایی چشم آبی نزدیک نمی شوند. مثلا، صحنه پایانی اپیزود دوم را ببینید: میزو، قهرمان داستان، در لبه مرتفع یک ساحل صخره ای ایستاده است و یک شمشیرزن در کنار آن قرار دارد. خروج از این شرایط سخت غیرممکن به نظر می رسد. اما در هشت دقیقه آینده، میتزو با هوشمندی از این میدان نبرد وحشتناک برای به دست آوردن برتری بر بسیاری از دشمنان خود استفاده می کند: او قوانین فیزیک را به چالش می کشد و قاتلان خود را به گوشت تبدیل می کند. سپس میزو آخرین ضربه خود را با برخورد امواج دریا به صخره ها وارد کرد. در این ساعت از روز، نورهای قرمز و نارنجی امواج را روشن می کنند، زیرا این نبرد در دهانه یک آتشفشان فعال رخ می دهد. اگر کسی این سریال را بدون اطلاع از سریال تماشا کند. ممکن است به اشتباه نتیجه بگیریم که این نبرد آخرین نبرد کل مجموعه است. در واقع، می دانیم که فیلمسازان تمایل دارند بهترین و احمقانه ترین اکشن را برای اوج داستان ذخیره کنند. اما واقعا، این مبارزه چیزی بیش از یک گرم کردن نیست. این نبرد تازه آغاز قتل ها و صحنه هایی است که اپیزود به قسمت خونین و دیدنی تر می شود.

داستان "سامورایی چشم آبی" که توسط مایکل گرین (یکی از نویسندگان "لوگان" و "بلید رانر 2049") و همسرش امبر نویزومی خلق شده است، در ژاپن در دوره ادو می گذرد: زمانی که دولت مرزهای خود را بسته است. در دنیای خارج و تبعیض نژادی وحشیانه علیه سفیدپوستان وجود داشت. میزوهو دو راز دارد که باید به هر قیمتی از آنها محافظت کند: اول اینکه او زنی است که تظاهر به یک مرد می کند (زیرا جامعه زن ستیز ژاپن نمی تواند یک زن شمشیرباز انتقام جو را بپذیرد) و دوم اینکه پدرش یک مرد سفیدپوست است (چیزی که باعث می شود او در نظر هموطنان خود مانند یک شیطان ناپاک است). میزو در طول زندگی خود مطمئن شده است که جنسیت خود را پنهان می کند و بر مهارت شمشیرزنی تسلط یافته است. هدفش؟ او مصمم است که چهار مرد سفیدپوست را که می‌توانند پدرش باشند، پیدا کند و همه آنها را به انتقام زندگی بدی که به او تحمیل کرده‌اند بکشد. سامورایی چشم آبی، که بزرگترین الهام بخش کوئنتین تارانتینو، بیل را بکش، هیچ کمبودی در اقدامات خشونت آمیز ندارد: در طول فصل اول، میزو نه تنها یک ارتش تک نفره را فرماندهی می کند، بلکه رگبار دائمی قاتلان را در یک قلعه غیرقابل نفوذ فرماندهی می کند برای مبارزه با ارتش، او همچنین باید بر نگهبانان و تله های مختلفی که از هر یک از طبقات آن محافظت می کند غلبه کند. اما چیزی که این سریال را به یک داستان پخته تبدیل می کند این است که گرین و نویزومی به شدت به مبارزات درونی شخصیت هایی که در میانه مبارزات دیوانه وارشان هستند اهمیت می دهند. برای مثال، سریال هرگز فراموش نمی‌کند که زندگی میزو که به طور کامل به انتقام‌جویی اختصاص داده شده است، چه هزینه‌ای برای او به همراه داشته است، و راه ناسالمی که او برای التیام زخم‌های روانی‌اش انتخاب کرده است که او را تبدیل به یک شیطان کرده است، در عوض حیوانات از سر راه رانده می‌شوند از مبارزه

7- سریال بری

بری (فصل 4)

ژانر: درام، کمدی، جنایی

شبکه: HBO

بازیگران: بیل هدر، سارا گلدبرگ، استیون روت

تعداد قسمت ها: 32

وضعیت سریال: کامل

میانگین امتیاز سریال Barry در IMDB: 8.4 از 10

«بری» از آن دست سریال هایی است که به نظر می رسید دلیلی برای ادامه بیش از یک فصل نداشته باشد. مشکل این نبود که فصل اول بد بود. مشکل اینجاست که «بری» آنقدر خوب بود و فصل اولش را به چنان نتیجه قطعی و تکان دهنده ای رساند که دنباله آن موفقیت فشرده اما غافلگیرکننده فصل اول را تضعیف کرد. با این حال، بسیاری از وزارتخانه های عالی وجود دارد که خارج از استاندارد زندگی می کنند و قربانی سهل انگاری های غیرضروری می شوند که شک و تردید ما در مورد این ایده متعلق به خودمان نبود. اما «بری» خلاف این را ثابت کرد; موضوعات سریال با هر فصل پیچیده تر و پیچیده تر می شد. کمدی تاریک و طنز بی نظیر او با هر فصل پخته تر و منحصر به فردتر شده است. سبک اجرای او با پیشرفت فصل خنده دار تر و غیر متعارف تر شد. صداقت وحشیانه او در داستان نیز باعث شد که سریال از پرداخت بیش از حد به مخاطب اجتناب کند. همه چیز در فصل چهارم و پایانی سریال به اوج خود رسید: «بری» کلیشه ها و قراردادهای تمام سریال های ضدقهرمان دو دهه اخیر تلویزیون از فصل اول، از جمله «سوپرانوها» و «دست زدن را متوقف کن» را به سخره گرفت. " بنابراین، در فصل پایانی، بیل هدر و تیمش از هر فرصتی استفاده می کنند تا الگوی آشنای سریال را به خرابکارانه ترین شکل ممکن بر هم بزنند. بنابراین، این سریال با قسمت آخر جنجالی اما قدرتمند خود، نشان داد که هالیوود چگونه به طور سیستماتیک واقعیت‌های سخت و پیچیده را ساده‌سازی و پاکسازی می‌کند و تأثیر خشونت را کاهش می‌دهد. در واقع، دو چیز که خود سریال هرگز در تمام عمرش به آن نپرداخته است.

6- سری Reserve Dogs

یادداشت های پشتیبان (3 فصل)

ژانر: کمدی/درام

شبکه: FX

بازیگران: دیوری جاکوبز، لین فاکتور، پائولینا الکسیس

تعداد قسمت ها: 28

وضعیت سریال: تکمیل شده

میانگین امتیاز سریال Reservation Dogs در IMDB: 3.8 از 10

سریال «سگ‌های ذخیره‌سازی» از اولین روز پخش شبکه FX در سال 2021، جایگاه خود را در فهرست ده‌ها فهرست پر رسانه‌ها حفظ کرده است. این در مورد فصل سوم و آخرین آن نیز صدق می کند. این سریال درباره چهار مرد جوان است که در یک رزرواسیون بومیان آمریکا (یا به اصطلاح رزرواسیون) در ایالت اوکلاهاما زندگی می کنند. پس از مرگ بهترین دوستشان، آنها تصمیم می گیرند که خرابه های خود را پشت سر بگذارند و به کالیفرنیای آفتابی نقل مکان کنند و برای تامین هزینه سفر خود، شروع به دزدی از محله خود می کنند. به زودی، مخاطب می‌آموزد که چرا باید از محله فرار کند: نوجوانان نه تنها بر این باورند که مکانی که در آن زندگی می‌کنند باعث خودکشی دوستشان شده است، بلکه رویای آنها برای رفتن به کالیفرنیا به واقعیت تبدیل شده است. دوست درک تفکر کسانی که معتقدند شهر کوچکشان مانعی بر سر راه پیشرفت آنهاست دشوار نیست. این سریال سرزمین های هندی اوکلاهاما را به عنوان محل فقر و غفلت دولت به تصویر می کشد. بسیاری از ساختمان ها به آرامی در حال از دست دادن مبارزه با علف های هرز هستند.

5- سریال The Last of Us

آخرین چیز ما

ژانر: درام پسا آخرالزمانی

شبکه: HBO

بازیگران: پدرو پاسکال، ورا رمزی، نیک آفرمن

تعداد قسمت ها: 9

وضعیت سریال: فصل اول کامل شده

میانگین امتیاز IMDB سریال The Last of Us: 10/8/8

بر کسی پوشیده نیست که تاریخچه اقتباس های لایو اکشن بازی های ویدیویی به خوبی تعریف نشده است. اما چیزی که The Last of Us را از تلاش‌های قبلی متمایز کرد این بود که اگر یک بازی وجود داشت که تمام ویژگی‌های لازم برای شکستن طلسم اقتباس‌های ناامیدکننده بازی‌های ویدیویی را داشت، آن استریمر استودیو Naughty Dog بود. به هر حال، The Last of Us نه تنها از نظر داستان سرایی به عنوان یکی از خلاقانه ترین و بالغ ترین آثار تاریخ بازی های ویدیویی شناخته می شود، بلکه از منابع الهامات سینمایی و ادبی خود برای ایجاد هویت مستقل و غیر متعارف خود استفاده می کند. اثر انگشت منحصر به فرد و اصلی خود را در داستان های زامبی. تصادفی نیست که یکی از اولین اقتباس های یک بازی ویدیویی که به طور کامل روح بازی را حفظ می کند توسط نیل دراکمن کارگردان و نویسنده این بازی ساخته شده است. علاوه بر این، کریگ مازن، خالق مینی سریال چرنوبیل، از طرفداران قدیمی The Last of Us و یک گیمر مشتاق است. بنابراین، دراکمن در قالب مازن، فردی همفکر پیدا کرد که با قوانین و زبان بازی های ویدیویی آشنا بود.

4- سری Scavenger Kingdom

قوانین کاخ

ژانر: درام، علمی تخیلی

شبکه: HBO

بازیگران: سونیتا مانی، وونمی موساکو، عالیا شوکت

تعداد قسمت ها: 12

وضعیت سریال: پایان فصل اول

میانگین امتیاز سریال The Scavengers در IMDB: 8.7 از 10

متقاعد کننده ترین آثار علمی تخیلی اغلب آنهایی هستند که از جهان سازی غنی، دقیق و خلاقانه بهره می برند. این امر به ویژه در مورد مجموعه انیمیشن ۱۲ قسمتی «سلطنت رفتگران» صادق است. در واقع جذاب ترین شخصیت این سریال یکی از شخصیت های انسانی آن نیست. جذاب ترین شخصیت این سریال سیاره ای جذاب و بیگانه است که نقش لوکیشن اصلی داستان را بازی می کند. Reign of the Scavengers بازماندگان یک سفینه فضایی باری را دنبال می کند که در سیاره ای بکر، مرموز و ناشناخته به نام وستا مینور سقوط می کند. انواع حیوانات و گیاهان موجود در این سیاره به همان اندازه چشمگیر و وحشتناک، سورئال و کشنده است. شخصیت‌ها در یک لحظه مجذوب زیبایی وصف ناپذیر منظره طبیعی اطرافشان می‌شوند که یادآور آثار هایائو میازاکی است، و لحظه‌ای دیگر شاهد یک موقعیت خشونت‌آمیز هستیم که به‌نظر می‌رسد مستقیماً از یک فیلم دیوید کراننبرگ بیرون آمده است: یک انگل کابوس‌وار وارد خانه می‌شود. سینه انسان و با پیچیدن قلبش سعی می کند از آن برای تولید مثل استفاده کند.

3- سریال نفرین

لعنت

ژانر: کمدی سیاه

Rete: زمان نمایش

نکجی: ناتان فیلدر، اما استون، بنی سافدی

تعداد قسمت ها: 10

وضعیت سریال: تکمیل شده

میانگین امتیاز سریال کریس در سایت IMDB: 2.7 از 10

اگر با حس شوخ طبعی منحصر به فرد ناتان فیلدر آشنا هستید، باید بدانید که هدف از سریال سازی او تنها یک چیز است: ایجاد موقعیت های دردناک که به حد شکنجه می رسد. او در نوشتن صحنه هایی که مخاطب از اعمال شرم آور سوژه هایش احساس شرم می کند، برتری می یابد. برای آخرین سریال او «نفرین» این موضوع به شکل دیگری صادق است. اگر «نیتن باری تو» و «تمرین»، دو سری قبلی فیلدر، مستندهای واقعیت هستند، «نفرین» یک سریال از پیش بسته بندی شده است که داستان آن حول محور خالق یک رئالیتی شو می چرخد. فیلدر هنگام نوشتن فیلمنامه «نفرین» با بنی صفدی که یکی از استادان فیلم های اضطرابی به شمار می رود، همکاری کرد. داستان از این قرار است: فیلدر نقش آشر را بازی می کند، مردی که با همسرش ویتنی (با بازی اما استون) مشغول ساخت یک برنامه تلویزیونی است. برنامه آنها بازسازی و نوسازی خانه های اقشار فقیر جامعه و تبدیل آنها به خانه های دوستدار محیط زیست است. «نفرین» از این مفهوم داستانی برای هجو بی‌رحمانه قالب غیرصادقانه، پرمدعا و استثمارگرانه واقعیت‌های مشابه استفاده می‌کند.

آشر و ویتنی سرمایه دارانی هستند که خود را فریب می دهند و فکر می کنند به فقرا و محیط زیست اهمیت می دهند، اما سریال به تدریج نشان می دهد که اقدامات بشردوستانه آنها محبوبیت دارد. تنش دراماتیک سریال از تماشای فروپاشی شخصیت صادق و مهربانی که این زوج برای خود ساخته اند ناشی می شود. اشتباه نکنید؛ آشر و ویتنی نیت خوبی دارند و معتقدند که برای منافع عمومی کار می کنند. با این حال، بخش لذت بخش سریال مشاهده این است که افرادی که صادقانه به نظر می رسند در واقع برای اهداف تجاری مورد سوء استفاده قرار می گیرند. مثلاً در یکی از صحنه‌های قسمت اول، کارگردان برنامه آب به چشم زنی سرطانی می‌ریزد که خبر کار پسرش را می‌گیرد و او را مجبور می‌کند جلوی دوربین گریه کند.

2- سری لوس لا

خرس (قسمت دوم)

ژانر: درام، کمدی

ارتباطات: FX

جرمی آلن وایات در این فیلم بازی می کند. ابن معس بوکرک، آیو ایدیبیری

تعداد قسمت ها: 18

وضعیت سریال: اتمام فصل دوم

میانگین امتیاز Medved در IMDB: 8.6 از 10

در آشپزخانه یک ساندویچ فروشی شیکاگو، فصل اول "خرس" پر استرس ترین سریال سال 2022 است. پایان بحث! به حدی که در ابتدای هر قسمت احساس یک هشدار توخالی می شود: «این سریال برای افراد مبتلا به بیماری قلبی توصیه نمی شود». شخصیت اصلی "خرس" کارمی است. پس از خودکشی برادرش مایکل، رستوران خانوادگی آنها را به ارث می برد. او متخصص در زمینه غذاخوری جشن است و زمانی که کارمی مدیریت رستوران برادرش را بر عهده گرفت چندین جایزه معتبر را از آن خود کرد. او به دو چیز توجه کرد: اول اینکه رستوران با استفاده از سیستم های سنتی کار می کرد. و همه کارمندانش با این سیستم آشنا هستند. و ثانیا، رستوران در وضعیت بد مالی قرار دارد، کارما که نمی تواند آشفتگی و هرج و مرج در آشپزخانه را تحمل کند. برای بهبود درگیر شوید با این حال، سیستم رستوران فعلی برای کارمندان سازماندهی شده است تا اقدامات کرمی در ایجاد تغییرات در نظر زیردستانش حرفه ای و مفید جلوه کند. و با مخالفت ریچی، مدیر سرسختش مواجه شد. یک رستوران و دوست صمیمی برادرم

1- زنجیره جانشینی

میراث (فصل چهارم)

ژانر: درام، کمدی تاریک

شبکه: HBO

بازیگران: برایان کاکس، جرمی استرانگ، سارا اسنوک

تعداد قسمت ها: 39

وضعیت سریال: کامل

میانگین امتیاز سریال تحویل در IMDB: 8/8 از 10

«میراث» فصل چهارم و آخرش را خالی کرد: هنوز به قسمت سوم (هشدار سرقت) نرسیدیم. لوگان ری به بهترین شکل ممکن مرد و فرزندانش را ویران و در شوک و وحشت رها کرد. غیبت ناگهانی لوگان نه تنها به این معناست که فرزندان هیچگاه مهم ترین هدف زندگی خود یعنی جلب توجه پدر و احترام و به رسمیت شناختن مهارت های رهبری خود توسط او را از دست نداده اند و با بحران ناشی از این فقدان مواجه می شوند. اما V. در این مورد، آنها مجبور بودند برای جلوگیری از افتادن امپراتوری خانوادگی خود به دست لوکاس مدسون مبارزه کنند. از یک قسمت در مورد انتخابات ریاست جمهوری تا یک قسمت در مورد مراسم خاکسپاری لوگان. هر قسمت از این فصل یک اتفاق خاص بود و می تواند عنوان بهترین قسمت های ده سال اخیر تلویزیون را به خود اختصاص دهد. از صحنه دعوای شیو و تام در بالکن و در نهایت بیرون ریختن تمام خشم خود در مقابل هم، تا صحنه ای نادر در قسمت آخر که فرزندان لوگان را موقتاً شاد و خندان دیدیم. «میراث» در این فصل در بهترین حالت خود قرار دارد، چه در زمینه ترسناک و چه کمدی.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد