تیتر برتر

وب سایت خبری تیتر برتر

تیتر برتر

وب سایت خبری تیتر برتر

0 تا 100 حالت کار یخچال فریزر


یخچال چگونه کار می کند؟ در تعمیر اول، ما یخچال NoFrost را ارائه می دهیم، هدف ما توضیح کامل عملکرد یخچال های قدیمی و جدید است.

این مقاله را تا انتها بخوانید، سوالات، نظرات، انتقادات و انتقادات خود را در قسمت نظرات پایین صفحه با ما در میان بگذارید. این مقاله توسط سردبیران و کارشناسان خدمات برتر تهیه و منتشر شده است.

یخچال چگونه کار می کند؟

کاهش دمای غذا رشد و تولیدمثل باکتری ها را کند می کند، بنابراین غذا برای مدت طولانی تری نسبت به دمای اتاق باقی می ماند.

اگر یخچال اختراع نمی شد، امروزه نمی توانستیم به راحتی مواد غذایی خود را برای چند روز (در یخچال) یا چند هفته (در فریزر) نگهداری کنیم.

یخچال چگونه دمای اتاق را خنک می کند؟ تولید سرد یخچال بسیار ساده است و این زمانی اتفاق می افتد که وضعیت گاز مبرد از حالت گازی به مایع تبدیل شود و بالعکس با ما باشید

یخچال چگونه سرما تولید می کند؟

تغییر حالت گاز به مایع و مایع به گاز باعث ایجاد سردی در یخچال می شود اما چگونه می توانیم گاز را از مایع به گاز و گاز را به مایع تبدیل کنیم؟

برای این کار به چنین قطعاتی نیاز دارید: نمایندگی تعمیرات یخچال فریزر الجی در مازندران

موتور یخچال

اواپراتور

خازن

لوله مو

البته قطعات دیگری مانند بردهای الکترونیکی، سنسورها، ترموستات ها، تایمرها، صفحه های حرارتی، فیوز حرارتی و ... نیز در یخچال وجود دارد که وظیفه کنترل را بر عهده دارند و تنها چهار قسمت فوق به صورت سرد تولید می شوند.

عملکرد موتور یخچال

برای تغییر حالت گاز و ایجاد سرما در یخچال، حرکت گاز و تغییر فشار ضروری است. کمپرسور یا موتور یخچال فریزر گاز را به گردش در می آورد و در مدار خنک کننده فشار ایجاد می کند.

برای اینکه بدانیم یخچال چگونه کار می کند باید بدانیم که یکی از مهم ترین قسمت های خنک کننده در یخچال موتور است و تا زمانی که موتور یخچال کار نکند دچار سرماخوردگی نمی شویم.

کندانسور یخچال چگونه کار می کند؟

وقتی موتور شروع به کار می کند فشار گاز را افزایش می دهد زیرا فشار گاز افزایش می یابد و در دمای محیط به مایع تبدیل می شود.

با تقطیر گاز فشار آن افزایش یافته و از کندانسور خارج شده و به سمت لوله مویین حرکت می کند.

نحوه عملکرد لوله مویرگی در یخچال فریزر

حال مبرد مایع تحت فشار زیاد به داخل لوله مویین حرکت می کند، در اینجا مایع از فیلتر خشک عبور کرده و وارد لوله مویین می شود.

لوله مویین لوله ای با قطر بسیار کم و طول زیاد است، در این مرحله با عبور مبرد از خنک کننده مویرگی فشار دوباره افزایش می یابد.

اواپراتور یخچال و نحوه عملکرد آن در یخچال فریزر

حال زمان تغییر حالت مایع به گاز پس از عبور از لوله مویین است، این تغییر حالت باعث سرما می شود.

حال سرمای تولید شده در اواپراتور با تعویض بدنه گرم با بدنه سرد انجام می شود که به کمپرسور هوا منتقل می شود و این چرخه برای تغییر دمای مبرد تکرار می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد