تیتر برتر

وب سایت خبری تیتر برتر

تیتر برتر

وب سایت خبری تیتر برتر

سمعک چیست و چگونه کار می کند؟


کم شنوایی می تواند تأثیر قابل توجهی بر زندگی، کار، روابط اجتماعی و احساسات ما داشته باشد سمعک یک سمعک است و استفاده از آن توسط افراد کم شنوا می تواند تغییرات زیادی در سبک زندگی آنها ایجاد کند، به خصوص اگر سمعک مناسب توسط متخصص شنوایی انتخاب و تنظیم شود.

سمعک چگونه کار می کند؟

سمعک ها دستگاه های الکترونیکی با باتری هستند که برای تقویت و بهبود شنوایی طراحی شده اند و به اندازه کافی کوچک هستند تا در گوش یا پشت گوش قرار گیرند. خیلی ساده می توان گفت سمعک از یک میکروفون برای دریافت صدا، یک تقویت کننده برای افزایش صدا و یک بلندگو برای بازتولید صدا تشکیل شده است.

راهنمای خرید سمعک

کاهش شنوایی می تواند به دلایل زیر باشد:

از بیماری های خاصی مانند سرخک، سرخجه، دیابت یا شیر رنج می برد. برای تعمیر سمعک در شرق تهران با ما تماس بگیرید.

افزایش سن در برخی افراد باعث پیری می شود.

صداهای بلند مانند تیراندازی یا ماشین آلات در محل کار

برخی از داروها مانند استرپتومایسین، جنتامایسین وجود دارد

اغلب اوقات، جراحی یا کمک های پزشکی می تواند کاهش شنوایی را بهبود بخشد.

با این حال، این گزینه ها برای همه نیست. اگر مجرای گوش باز و گوش خارجی طبیعی دارید، سمعک ممکن است به شنوایی شما کمک کند.

کم شنوایی ناشی از آسیب مجرای گوش، پارگی پرده گوش، عفونت یا انسداد گوش میانی، کم شنوایی موقت نامیده می شود.

برخی از افراد کم شنوایی گذرا را تجربه می کنند که با جراحی قابل درمان است. در صورتی که این افراد نتوانند عمل جراحی انجام دهند یا از مزایای جراحی بهره مند نشوند، می توانند از سمعک برای جبران کم شنوایی استفاده کنند.

برخی از افراد بدون گوش یا با کانال گوش بسته به دنیا می آیند. این دسته از افراد می توانند از انواع سمعک های هدایت استخوانی استفاده کنند. به عنوان مثال: سمعک استخوانی یا BAHA. در این افراد صدا از طریق ارتعاش جمجمه به گوش داخلی منتقل می شود.

اگر در هر دو گوش ناشنوا هستید، بهتر است از دو سمعک استفاده کنید.

سمعک یک تقویت کننده صدا بسیار پیشرفته است که با داشتن فیلترهای الکترونیکی متعدد، صداهای بلند و آزاردهنده را کاهش می دهد، اما صداهای ضعیف را تا حد نیاز تقویت می کند. برای خرید سمعک در شرق تهران کلیک کنید.
برای افزایش عمر سمعک چه باید کرد؟

از آنجایی که سمعک ها وسایل الکترونیکی هستند، از باتری ها به عنوان منبع تغذیه استفاده می شود. لازم است از تماس طولانی مدت با رطوبت، چرک گوش، جرم گوش و مواد شیمیایی آب خودداری شود. سمعک ها باید به طور مرتب با دستمال تمیز شوند. نیازی به استفاده از الکل یا سایر مواد ضدعفونی کننده برای تمیز کردن نیست. همچنین ضربه های مکانیکی و میدان های مغناطیسی قوی مانند MRI می تواند آسیب های جبران ناپذیری به سمعک وارد کند.

آیا کم شنوایی با توجه به پیشرفت های جدید علمی قابل درمان است؟

با توجه به عملکرد دستگاه شنوایی و قرار گرفتن آن در جمجمه، تمام آسیب های وارد شده به دستگاه شنوایی به طور منظم قابل ترمیم نیست. با این حال، دانشمندان مدرن در مورد بازسازی سلول های حسی و اعصاب مربوطه صحبت کرده اند و برای کسانی که شنوایی خود را به دلیل نویزهای محیطی از دست داده اند، امیدواری وجود دارد.

به لطف پیشرفت های پزشکی و مهندسی زیست پزشکی و فناوری های جدید، آینده روشنی برای شنوایی خوب وجود دارد.

با هر سمعک جدیدی که ایجاد می شود، دغدغه اصلی سازنده این است که استفاده از آن را برای بیماران، هم از نظر فیزیکی و هم از نظر احساسی، آسان کند.

کم شنوایی بر ارتباط مؤثر بین فرد کم شنوایی و جامعه تأثیر می گذارد و می تواند منجر به افسردگی، اضطراب و زوال عقل شود. درمان زودهنگام بسیار مهم است.

البته با تشخیص به موقع کم شنوایی و استفاده از سمعک، افراد کم شنوایی می توانند فعالیت های روزانه را به طور کامل انجام دهند و کیفیت زندگی خود را تا 95 درصد در استفاده کنندگان از سمعک به طور موثر بهبود بخشند. اگر نیاز به تجویز سمعک در شرق تهران دارید با ما تماس بگیرید.

امروزه میلیون ها نفر در سراسر جهان از کم شنوایی رنج می برند و ارائه مراقبت های مقرون به صرفه و تخصصی یکی از اهداف شنوایی شناسان و متخصصان این حوزه است.

پیشرفت‌های تولیدکنندگان سمعک و پیشرفت‌های علمی در زمینه‌های تشخیص شنوایی، سمعک‌های جدید را بسیار کوچک و نامرئی کرده است و بسیاری از آنها از طریق بلوتوث با دستگاه‌های مختلف مانند تلفن و تلویزیون ارتباط برقرار می‌کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد