تیتر برتر

وب سایت خبری تیتر برتر

تیتر برتر

وب سایت خبری تیتر برتر

طرز تهیه حلوای زعفرانی زیبا و خوش رنگ با آرد سفید و پیتزا برای 10 نفر


حلوا یکی از شیرینی های سنتی ایرانی است که از گذشته تا به امروز در بین ما ایرانی ها طرفداران زیادی داشته و با طعم های مختلف تهیه می شود. استفاده از آرد سفید شیرینی باعث درخشندگی دسر می شود و برای مجالس مذهبی و نذری، محرم، صفر و رمضان انتخاب خوبی است. می توانید حلوا را در بشقاب بریزید و روی آن را تزیین کنید و می توانید آن را در لیوان یکبار مصرف بریزید و روی آن را با دیوار تزئین کنید. در تهیه این حلوا از سه نوع روغن کره، روغن مایع و جامد استفاده می شود که در نهایت حلوا را نرم می کند. امروز در روز پارسی طرز تهیه حلوای زعفرانی با آرد سفید را به شما آموزش می دهیم، با ما همراه باشید.

میآی

آب و گلاب را 2 لیوان مخلوط کنید

شکر 1.5 لیوان

زعفران به مقدار لازم است

2 لیوان آرد سفید

1/2 لیوان روغن مایع

50 گرم کره

روغن خوراکی جامد 2 گرم

طرز تهیه کیسه زعفران با آرد سفید

اول: تهیه آب

ابتدا باید شربت را آماده کنید، برای تهیه شربت باید مخلوط آب و گلاب را داخل کتری یا تابه بریزید و شکر را اضافه کنید و به مقدار دلخواه دم کرده زعفران را اضافه کنید و هم بزنید تا شکر حل شود و شکر از بین برود. . . از روی حرارت بردارید مواظب باشید شربت نجوشد.

مرحله دوم: پخت آرد

حالا آرد را روی اجاق بگذارید و اجازه دهید 30-45 دقیقه با حرارت ملایم دم بکشد سپس به مدت 30-45 دقیقه مدام هم بزنید. کره در دمای اتاق را اضافه کنید و هم بزنید و به تدریج روغن مایع را اضافه کنید تا روغن اندازه گیری شود و در آخر روغن جامد را اضافه کنید.

مرحله سوم: حلوای زعفرانی را با آرد سفید آماده کنید.

بعد از 3 الی 4 دقیقه تفت دادن مواد، شربت را اضافه کرده، شربت را به آرامی به مواد اضافه کرده و سریع هم می زنیم تا شربت به خورد حلوا برود، شعله باید متوسط ​​باشد و وقتی حلوا از وسط جمع شد. بعد از چرخاندن تابه به راست و چپ تا گهواره در قابلمه در حال حاضر حلوا آماده است، آن را بنوشید.

نکات و ترفندهای درست کردن حلوای زعفرانی آرد سفید

معمولا فقط یک لیوان روغن مایع می توانید استفاده کنید اما برای تهیه کیک حلوا بهتر است کره و روغن جامد را حذف نکنید تا تمیزتر بریده شود.

بسته به نوع آرد مصرفی مقدار روغن ممکن است کمی کم یا زیاد شود پس حتما ابتدا کمی روغن مایع اضافه کنید و بقیه را در صورت نیاز اضافه کنید.

روغن سفت حلوا را نرم می کند.

برای اندازه گیری، لیوان را با قاشق پر کنید، لیوان را داخل آرد فرو نکنید.

هر چه زعفران بیشتر استفاده کنید حلوای شما خوش رنگ تر می شود.
مشاهده منبع: https://bepazeem.com/recipes/طرز-تهیه-حلوا/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد