تیتر برتر

وب سایت خبری تیتر برتر

تیتر برتر

وب سایت خبری تیتر برتر

چه نوع دستگاه چای وجود دارد؟ یک چای ساز خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟


چای یکی از نوشیدنی های مورد علاقه ما ایرانی هاست و سال هاست که در فصول گرم و سرد سال مصرف می کنیم. تهیه چای با قوری و کتری یکی از روش هایی است که برای تهیه این نوشیدنی استفاده می کنیم. شاید برای درست کردن چای به زمان بیشتری نیاز داشته باشید. بنابراین با استفاده از قوری برقی این فرآیند به حداقل می رسد. برای پاسخ به این سوال که چای ساز چیست، این مقاله را دنبال کنید؟

چای ساز چیست؟

دستگاه‌های الکتریکی وجود دارند که برگ‌های چای را در آب داغ نگه می‌دارند تا دم‌آوری کنند. کتری ها نسل پیشرفته کتری های برقی هستند که احتمالا در هر خانه ایرانی پیدا می شود. برای اینکه این دستگاه ها مقاومت خود را در برابر حرارت و دمای بالا حفظ کنند، از فولاد ضد زنگ یا سیلیکون ساخته شده اند. دیگ ها می توانند دو قسمتی یا یکپارچه باشند که می توانید با توجه به نیاز و سلیقه خود آنها را انتخاب و خریداری کنید.

انواع چای خوری

دستگاه های چای ساز نیز مانند قهوه ساز در مدل های مختلفی ساخته می شوند که در ادامه به طراحی و ساخت آن ها می پردازیم. در زیر به توضیح تفاوت های آنها نیز می پردازیم.

1- چای درست کردن

چای ساز-تزریق-بازار-آنلاین-مارکسیسم

انواع مختلفی از کتری های اینفیسر یا تاپ داون وجود دارد که شامل کتری و کتری می شود. . قوری داخل قوری قرار می گیرد و چای به آرامی با بخار داخل قوری دم می شود.

این مدل چای ساز شبیه قوری و کتری معمولی است که در اکثر خانه های ایرانی روی اجاق گاز قرار می گیرد. اما به جای گاز با برق کار می کند. اگر از آن دسته افرادی هستید که طعم و بوی چای خود را می خواهید، این نوع دم نوش بهترین انتخاب است.

2- چای ساز دارند.

چای ساز مارکسیست

این مدل چای پز برقی با قرار دادن کتری و قوری روی پایه کار می کند. یکی از ویژگی‌های قفسه‌های این دم‌نوش‌ها این است که عمدتاً به لمس حساس هستند و به راحتی می‌توان تنظیمات یک‌لمسی را اعمال کرد. از سوی دیگر، برخی از چای سازهای ایستاده دارای تایمر هستند که از جوشیدن چای روی صفحه جلوگیری می کند و پس از مدتی به طور خودکار صفحه نمایش را خاموش می کند. وجود این ویژگی در این است که پس از جوشاندن چای، عطر و طعم مطبوع آن نیز از بین می رود.

3- چایخانه بدون کتری

این نوع قوری دارای ظرفی است که داخل قوری قرار می گیرد و چای با همان شکل و شمایل تهیه می شود. متأسفانه این نوع کتری طرفدار زیادی ندارد! زیرا چای اغلب بی رنگ یا بد دم است. از طرفی برای دفاتر و شرکت هایی با اعضای محدود مناسب است.

چای ساز چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

وجود ویژگی های خاص به عواملی در خرید قوری تبدیل شده است. زیرا این ویژگی ها به شما کمک می کند تا بهترین نتیجه را از چای بگیرید:

1-نشانگر سطح حمام

در چای سازهایی که یک قابلمه فلزی یا پلاستیکی دارند که سطح آب داخل آن مشخص نیست، این نشانگر سطح آب قابل مشاهده است، بنابراین در صورت نیاز می توانید ظرف را پر از آب کنید، میزان آن را مشاهده کنید. کارکردن دستگاه بدون آب می تواند خطرناک باشد.

2- جداسازی خودکار

خاموش شدن خودکار به خاموش شدن خودکار چای در حین دم کردن کمک می کند تا از جوشیدن چای جلوگیری شود. سپس چای با بخار آب ملایم و با دمای ثابت شروع به دم کشیدن می کند و در نهایت با تمام شدن آب کتری به طور خودکار خاموش می شود و از آسیب دیدن کتری برقی جلوگیری می کند.

این ویژگی باعث صرفه جویی در مصرف برق و جلوگیری از روشن شدن بی مورد دستگاه شما می شود.

3 - حالت گرم را حفظ کنید

درست مانند قهوه ساز، سیستمی در چای ساز وجود دارد که پس از جوش آمدن آب، سیستم برش را خاموش می کند و به طور خودکار شما را در حالت ذخیره گرم قرار می دهد. از 70 درجه تا تمام آب گرم هنگام بازدید در دسترس است.

4- انواع چای

یکی از مهم ترین چیزهایی که چای یا چای ما را از نظر طعم و رنگ عالی می کند، نوع قوری است! جنس قوری پیرکس، سرامیک یا استیل است. تفاوت این است که قوری های سرامیکی یا پیرکس کیفیت بهتری برای تهیه چای دارند. اما قوری های آهنی بسیار زیبا و نشکن هستند.

به یاد داشته باشید که آهن متاسفانه رنگ و طعم چای را تغییر می دهد و به زودی آن را سیاه می کند اما در زیبایی و کیفیت آن شکی نیست. بنابراین اگر کیفیت طعم و رنگ برای شما مهم است، به دنبال قوری چینی یا قوری پیرکس باشید. تنها نقطه ضعفش اینه که هیچ کدوم از برندهای معروف قوری چینی یا پیرکس تولید نمیکنن!

بهترین مارک های چای چیست؟

کیسپین پارس

بوته

رسوب

علف های هرز

سنگ سخت

ساپر

عالی

فیلیپس

کنوود

همیلتون

کلارنس

هیسونگ

جیلان

رکسون

شعبده بازی

ققنوس

ادامه مطلب: https://www.entekhabcenter.com/tea-maker

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد